Moro, onko millaisia kokemuksia näiden välisistä eroista. 177hv mallin hankinta suunnitelmissa, mutta onko ko. malli miten kestävä moottoriltaan, jostain olen kuullut että ongelmia on enemmän ollut kuin laiskemmassa. Vähän ajettu n 100tkm on suunnitelmissa, luulisi näillä kilometreillä vielä aika vähällä pääsevän.
Olisiko 525d 197hp malli järkevämpi ostos, tuontiautosta puhutaan ja tarkoitus kevään mittaan hakea? Toki kuutoskone vähän kalliimpi veroiltaan ja vakuutuksiltaan mutta mitä olette mieltä
Kokemukset 520d 163hv vs 177hv
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Unohda se 177 kW kone (ja muut versiot siitä).
Tiedän useampia tapauksia joissa ketju on tullut ongelmaksi,
toisessa kustannusarvio 4200€ (165 tkm jaettu -08) ja toisessa 5000€ (300 tkm ajettu -08).
Joko 120 kW vanhemmalla vaihdekepillä eli M47 koneella,
tai 525/530d (6-pyttyinen).
Tiedän useampia tapauksia joissa ketju on tullut ongelmaksi,
toisessa kustannusarvio 4200€ (165 tkm jaettu -08) ja toisessa 5000€ (300 tkm ajettu -08).
Joko 120 kW vanhemmalla vaihdekepillä eli M47 koneella,
tai 525/530d (6-pyttyinen).
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Tarkotat varmaan että 177hv bad, 163hv good. Mihis kastiin menee se uusin 184hv?
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
F-korisiinkin on koneita vaihdeltu...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Mielenkiintoisena seikkana monessa nettiauton 520da F10:ssä oli maininta että tehdasuusi moottori + vaihteisto vaihdettu. Kilometrejä 150-200. Mikähän noissa mättää vai ovatko entisiä takseja, joissa paikat joutuu koville. Luulisi, että kampura- tai jakopäävika ei tarkottaisi vaihteiston vaihtoa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Voihan se paljosta tyhjäkäynnistä johtua, mutta minulle ei ainakaan tule N47 koneista...
Harmi kun muuten olisi säästeliäs paketti...
Harmi kun muuten olisi säästeliäs paketti...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Kiitosta kommenteista ,tätä ajattelinkin. Pitänee alkaa tutkia tuota 525d 145kW mallia, toki kalliimpi vero tuodessa ja vakuutuksissa tuntuu mutta mieluummin maksaa vähän ylimääräistä siitä että kone on matalammin viritetty ja silti mukavasti tehokkaampi ja vääntävämpi.
Ja on pistänyt silmään tuo F10 -koristen ilmoituksissa esiintyvä vaihdelaatikkoremontti. Voivat tietenkin olla juuri niitä takseja koska pari vuotta vanhoissa autoissa äkkiä 200-300tkm kertynyt, muussa käytössä ei kovin nopeasti tuollaisille lukemille pääse.
Ja on pistänyt silmään tuo F10 -koristen ilmoituksissa esiintyvä vaihdelaatikkoremontti. Voivat tietenkin olla juuri niitä takseja koska pari vuotta vanhoissa autoissa äkkiä 200-300tkm kertynyt, muussa käytössä ei kovin nopeasti tuollaisille lukemille pääse.