Kertokaahas moottoreihin perehtyneet mitä eroa näillä eri 3 litran dieseleillä on joita X5:n ja X6 saa. Softat ja teholukemat tietysti mutta mitä muuta? Lähinnä mietityttää että pääseeko 30d:n ohjelmoimalla lähelle samaa lopputulosta kuin 40d on vakiona? Ja pystyykö 40d:stä vielä pumppaamaan lisää ulos pelkällä softamuutoksella vai meneekö osia uusiksi?
Entäs automaattivaihteistot? Tuleeko eri versioiden yhteydessä aina sama vaihteisto vai onko 40d:ssä vahvempi? Oliskos noissa malleissa alkujaan 6-pykäläinen? Jos niin missä vaiheessa muuttui 8-vaihteiseksi (siis X5 tai X6 malleissa)?
-p
X5 ja X6: 30d / 35d /40d eroavaisuudet?
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
30d on yhdellä ahtimella ja 35d ja 40 d kahdella erikokoisella turbolla. Käsittääkseni 35d ja 40 d:n pienehkö tehoero on softalla tehty - vai olisiko turboja päivitetty, sitä en osaa sanoa.
Minulla oli 2009 -mallin 30d ja sekin oli riittävän ripeä suomalaisiin maisemiin. Todella miellyttävä voimalinja, vaikka siinä oli vielä vanhempi 6 -pykäläinen vaihteisto. Olisko 8 -pykäläinen tullut vasta 2011 ohjelmaan, mutta ensin vain 40d:n ?
Minulla oli 2009 -mallin 30d ja sekin oli riittävän ripeä suomalaisiin maisemiin. Todella miellyttävä voimalinja, vaikka siinä oli vielä vanhempi 6 -pykäläinen vaihteisto. Olisko 8 -pykäläinen tullut vasta 2011 ohjelmaan, mutta ensin vain 40d:n ?
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017