Mallimerkinnän poisto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Onko forumlaiset poistaneet autostaan mallimerkinnän? Miksi?

MInulla olisi vielä viikko aikaa miettiä lopullista varustelistaa 525d xdriveen, ja alustavasti valitsin mallimerkinnän poiston (320). Nyt olen alkanut miettiä, pitäisikö ainakin xDrive merkintä jättää takaluukkuun. Pystyyköhän merkinnän poistamaan jälkikäteen?
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Tässä ohjeet jos haluaa jälkikäteen poistaa: http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=36&t=1416

Ps. Mallimerkinnät on rumat :)
- Vähempi parempi -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ihan siksi ei lue mitään et musta on kiva jottei takana olija tiiä millä koneella auto on. Ei ärsytä tai provosoi niin helposti ketään ja onhan se kiva kun auto liikahtaa esim. liikennevaloissa jo ihan kohtuullisesti, kun takanaolija on luullu kokoajan et varmaan se on joku 316i, 318i tai 316d eikä lähde minnekään. Enkä jaksa selitellä myöskään kaikille et miksi mulla on diesel kun se ei oo järkiautoilijoiden mielestä enää fiksu hankinta. Niimpä on parempi ettei auton persiissä lue mitään. Peräpää on myös nätimpi kun merkkejä ja logoja on vähemmän. Myös kaikki tarrat on poistettu takaikkunasta (siis ajamisen iloa-tarra) ja oikein vielä sanoin myyjälle, että sitten ei laiteta mitään liikkeen mainoksia sisältäviä rekisterikilven taustoja takaluukkuun koska ne on rumia ja rämisevät ajaessa ja luukkua sulkiessa.

xDrive merkit jätätin, mutta ne logot onkin tässä korimallissa sivuvilkkujen alla, joten ne eivät kiinnitä niin paljon huomiota.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Kuten henripit sanoi, mallimerkinnät ovat rumia. Ainoastaan M-malleissa ne saa olla. :tong:
Ex: E60/F10
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Joo, ja tuo äMmäkin on vähän siinä ja siinä. Tokihan esim. M5:sta sopii mainostaa, mutta toisaalta M5 menee vallan hyvin myös ilman merkkejä.

Lähtökohtaisesti omasta mielestä kaikki alle x30d/x30i pitäisi olla ilman merkkejä. Yhtä tyhjän kanssa :lol:
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Välillä olen poistanut ja vielä useammin jättänyt. Viimeisimmän kohdalla 650i sai tietoisesti jäädä paikalle. On toiminut niin kuin pitikin ja eliminoinut turhat provoilijat.
ex. E63 650i, E88 125i
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Itse olen parista viimeisestä autosta poistattanut nuo merkinnät.
Toisaalta kun ajelee noilla mopo autoilla, niin mitäpä sitä ilmoittelemaan ja kyllä ne rumentaakin tuota takaosaa.
Mutta varsinainen asiani koskee tuota "henripit":n linkkiä, tuonne pesukintaan sivustoille.
Joskus yrittelin kalvon asentamista kuumailmapuhaltimella ja totesin sen toivottamaksi, lämpesi aina liikaa.
Onneksi kyseessä oli yksi näitä halvempia harraste ajokkeja, eikä mitää suurempaa vahinkoa syntynyt. :blush:
Siksi ihmettelenkin tuota kuumailmapuhaltimella lämmittämistä, eikö auton oma maalipinta siitä kärsi?
Joskushan käytetään pelkkää kuumaa ilmaa ja skrappaa maalin poistoonkin!
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

EPJBMW kirjoitti:Itse olen parista viimeisestä autosta poistattanut nuo merkinnät.
Toisaalta kun ajelee noilla mopo autoilla, niin mitäpä sitä ilmoittelemaan ja kyllä ne rumentaakin tuota takaosaa.
Mutta varsinainen asiani koskee tuota "henripit":n linkkiä, tuonne pesukintaan sivustoille.
Joskus yrittelin kalvon asentamista kuumailmapuhaltimella ja totesin sen toivottamaksi, lämpesi aina liikaa.
Onneksi kyseessä oli yksi näitä halvempia harraste ajokkeja, eikä mitää suurempaa vahinkoa syntynyt. :blush:
Siksi ihmettelenkin tuota kuumailmapuhaltimella lämmittämistä, eikö auton oma maalipinta siitä kärsi?
Joskushan käytetään pelkkää kuumaa ilmaa ja skrappaa maalin poistoonkin!
Riippuu kuinka läheltä ja kuinka kuumalla sitä tohottaa. Kyllä maalipinta kärsii aika kuumaksi lämmetä (vrt musta auto + suora auringon paiste). Kuuman ilman on tarkoitus pehmentää liimaa, mutta ei suinkaan sulattaa numeroita irti.
- Vähempi parempi -
Vastaa Viestiin