Akkulämmitin ja BMW

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

Käykääpä http://www.arcticheat.fi" onclick="window.open(this.href);return false; sivuilla katsomassa miten akkuun saadaan virtaa pakkasillakin. BMW:n takakontissa
akkulämmitin asennettuna akkuun. :thup: Auton omistaja oli saanut avun akkuongelmaan. Aika fiksua näin kahden pakkastalven jälkeen ajateltuna. Näyttäs uutta pakkasta pukkaavan pohjoisesta.
http://www.arcticheat.fi/kuvagalleria.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

Toimintaperiaate kuvattu Tuulilasin artikkelissa ja videossa!


http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/pakk ... mon?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
maukka86
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Maalis 2011, 13:48

Bemarissa akkulämmitin voisi olla hyvä varuste, sillä akku on todella kylmässä paikassa. Varsinkin sedaneissa ei juuri ylimääräistä lämpöä akulle mitään kautta pääse.

Viime talvena huomasi, kuinka akku alkoi hyytyä kovilla yhtäjaksoisilla pakkasilla. Startti tuntui päivä päivältä laiskemmalta, vaikka autolla ajettiin säännöllisesti ja pitempää matkaa. Kylmän akun virran vastaanotto on vain niin huonoa, että se ei juuri latautunut. Ja autona minulla on vanha bensa e46, jossa ei mitään akkua rasittavia webastoja tai muuta ole. Kerran auto ei sitten käyntiin lähtenyt, mutta noin vartin verran puhallusta lämminilmapuhaltimella akun kylkeen herätti akun taas henkiin. Tämän jälkeen akku toimi taas hyvin leudomman kevättalven ja kesän ajan, kunnes uusin sen ennen seuraavaa talvea.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Kyllähän tuossa on paljonkin ideaa. Yksinkertaiset keksinnöt ovat yleensä parhaita. Saman on ajanut itsellä, kun kovimmilla pakkasilla avaan kaatuvista selkänojista toisen puolikkaan. Sisälämppäri lämmittää myös konttia (akkua) ja kiinteästi asennettu CTEK hoitaa latauksen. Weba sitten antaa viimeisen silauksen lähinnä moottorin lämmityksessä.
spetke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Marras 2011, 08:46

No jokainen sijoittakoon rahansa parhaalla katsomallaan tavalla. :conf:
Jos BMW:eessä on kunnollinen (esim alkuperäinen) akku, ja elektroniikka/sähköjärjestelmä kunnossa ja autolla ajetaan muutakin kuin vartin pätkiä niin ei tuollaisia akun lisä lämmittimiä tarvita. Ennemmin lataa akkua ylläpitolaturilla.
Ja kaikki autosta poistuva lämmin ilma kulkee matkustamosta tavaratilaan ja sieltä se poistuu akun vierestä "räppänöistä" ulos, (näkyy kuvissa mustana paneelina akun yläpuolella) joten jos yhtään pidempiä matkoja ajetaan niin kyllä siellä akun luonakin lämpötila nousee. Ja toki jäinen akku ottaa virtaa vastaan huonommin mutta sen takia autossa onkin "älykäs" latausjärjestelmä joka pitää sisällään mm IBS tunnistimen joka mittaa myös akun lämpötilaa. Ja näiden asioiden takia akun vaihdot ja kapasiteettien muutokset pitää AINA koodata autoon.

Galleria Arctic Heat Control Oy: " Kolme vaihdettua akkua yhden talven aikana riitti tälle BMW asiakkaalle. Nyt autossa Arctic Heat - akunlämmitysjärjestelmä. Akkujen vaihdot ja käynnistys ongelmat loppuivat täysin"


Tuohon en usko laisinkaan. Ja jos tuossakin autossa olisi lataus/käynnistysjärjestelmä ja siihen kuuluvat komponentit täysin kunnossa, ja autossa laadukas akku ja niin ei varmasti olisi tarvittu kolmea akkua talven aikana. Eli väitän, että vika on jossain ihan muualla, ja kyseinen "akun lämmitys" on vain tekohengitys oikeaan ongelmaan. Tällä teorialla kaikkien BMW autojen pitäisi syödä monta akkua talvessa, ja yksikään auto ei liikkuisi :dumb:
Jokaisella on toki omat mielipiteensä, minun mielipiteeni perustuu pitkäaikaisiin kokemuksiin, ei mainospuheisiin.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

spetke kirjoitti:No jokainen sijoittakoon rahansa parhaalla katsomallaan tavalla. :conf:
Jos BMW:eessä on kunnollinen (esim alkuperäinen) akku, ja elektroniikka/sähköjärjestelmä kunnossa ja autolla ajetaan muutakin kuin vartin pätkiä niin ei tuollaisia akun lisä lämmittimiä tarvita. Ennemmin lataa akkua ylläpitolaturilla.
Ja kaikki autosta poistuva lämmin ilma kulkee matkustamosta tavaratilaan ja sieltä se poistuu akun vierestä "räppänöistä" ulos, (näkyy kuvissa mustana paneelina akun yläpuolella) joten jos yhtään pidempiä matkoja ajetaan niin kyllä siellä akun luonakin lämpötila nousee. Ja toki jäinen akku ottaa virtaa vastaan huonommin mutta sen takia autossa onkin "älykäs" latausjärjestelmä joka pitää sisällään mm IBS tunnistimen joka mittaa myös akun lämpötilaa. Ja näiden asioiden takia akun vaihdot ja kapasiteettien muutokset pitää AINA koodata autoon.

Galleria Arctic Heat Control Oy: " Kolme vaihdettua akkua yhden talven aikana riitti tälle BMW asiakkaalle. Nyt autossa Arctic Heat - akunlämmitysjärjestelmä. Akkujen vaihdot ja käynnistys ongelmat loppuivat täysin"


Tuohon en usko laisinkaan. Ja jos tuossakin autossa olisi lataus/käynnistysjärjestelmä ja siihen kuuluvat komponentit täysin kunnossa, ja autossa laadukas akku ja niin ei varmasti olisi tarvittu kolmea akkua talven aikana. Eli väitän, että vika on jossain ihan muualla, ja kyseinen "akun lämmitys" on vain tekohengitys oikeaan ongelmaan. Tällä teorialla kaikkien BMW autojen pitäisi syödä monta akkua talvessa, ja yksikään auto ei liikkuisi :dumb:
Jokaisella on toki omat mielipiteensä, minun mielipiteeni perustuu pitkäaikaisiin kokemuksiin, ei mainospuheisiin.
Viime talvi Espoossa pelkän säteilylämppärin varassa ja akku oli niin tiukoilla että kellosta katosi aika muutaman kerran. Ajoin sillon Vantaalle 30 minsaa joka ilta. Nyt taas auto tallissa ja hallissa päivät joten akkumurheita ei ole. Ehkä sisätilaläppäri olisi myös riittänyt viime talvena ? AGM ei tainnut juuri ottaa virtaa kun ehkä loppumatkasta. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin. Myös työmatkalla jkl:ssä hotellin pihasta -28C kun ei ollut mitään lämppäriä.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Olenko ainoa jonka mielestä ketjun aloittaja saattaisi olla mainostamassa täällä omia tuotteitaan...hmm... :cools:

Voinen olla väärässäkin... :mus:
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

JP-76 kirjoitti:Olenko ainoa jonka mielestä ketjun aloittaja saattaisi olla mainostamassa täällä omia tuotteitaan...hmm... :cools:

Voinen olla väärässäkin... :mus:
No eipä tuo mikään rahasampo näytä ainakaan vielä olleen. KLIK
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

JP-76 kirjoitti:Olenko ainoa jonka mielestä ketjun aloittaja saattaisi olla mainostamassa täällä omia tuotteitaan...hmm... :cools:
Ihan sama tuli mieleen, kun luin tuon viestin ensimmäistä kertaa. Taitaa olla juuri näin.
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

Jaha, olenko ainoa joka epäilee täällä mainostettavan säteilylämmitintä ja ceteck latureita.... :) Tässä nyt kuitenkin akkukauppiaan mielipide Aamulehdestä....liekö tämä jutun aloittaja.... :w00t: ja ottaa kantaa myös siihen miksi laturit on aina niin kovilla. Ehkä tämä alan ammattilainen laittaa kuitenkin asian oikealle raiteelle. Erään valtakunnallisen automaahantuojan huoltopäällikkökin kehotti asiakaslehdessä ajamaan "pitempiä" lenkkejä, jotta akkuun saadaan virtaa.....haloo! Näillä polttoaineen hinnoilla ei kyllä tee mieli akkua hupia ajamalla ladata. Tuolla arcticheatin sivulla on tietoisku asiasta. Kannattaa lukea, laskukaavasta selviää meno- ja tulopuoli amppeereista pakkasilla. Jutun mukaan poliisit ja muu hälyväki käyttää. joten ei mikään "myyntimenestys" tunnu olevan....Säätiedotus lupasi pakkasia... :blink:
...ja todellakin: yksinkertaiset keksinnöt ovat parhaita :drink:
"Päivitetty 15.1.2011 19:10, julkaistu 15.1.2011 19:09.Alle vartin ajomatka on kova rasite akulle
Kuva: Kari Saarinen Kari SaarinenLähetä palautetta toimittajalle.
Pitkä pakkaskausi takana. Ehkä vielä samanlainen edessä. Uusikin akku voi hyytyä, jos ajat autollasi vain pieniä pätkiä kerrallaan.

Pakkanen pistää moottoriajoneuvojen virtalähteet koville. Auton starttaaminen kylmällä talvisäällä vaurioittaa aina akkua.

Liikkeelle lähdettyä akku ottaa roimassa pakkasessa aluksi vastaan vain murto-osan siitä virrasta, jota laturi sille ajossa syöttää.

On kurvailtava noin varttitunti ennen kuin virtaa alkaa mennä perille siihen malliin, että starttaamisen aiheuttama hävikki poistuu.

Niinpä ei ole huono idea hankkia ajopeliin lisälaturi.

Haaroitussarjan avulla se hoitaa akkuun lisävirtaa aina, kun auton lohkolämmitin on kytkettynä lämmitystolppaan.

Avuksi laturi ja lämmitin
– Lisälaturi on hyvä laite nimenomaan sellaiselle, joka ajaa lyhyitä matkoja. Eli varsinkin kaupungissa asuvalle, yhteensä kuudessa suomalaiskaupungissa toimivan Akku-Ekspertti Oy:n toimitusjohtaja Henrik Niemelä sanoo.

– Kaupungissa myös seistään paljon liikennevaloissa eli auto on tyhjäkäynnillä. Samalla puhaltimet huutavat. Turha luulla, että silloin kertyy virtaa akkuun.

Monella on autossaan Webasto, jonka käyttö on omiaan lisäämään virtavajetta.

Ei ihme, että erillinen akunlämmitin on noussut yleiseksi lisävarusteeksi esimerkiksi takseissa, ambulansseissa ja poliisiautoissa.

– Lämmitin alkaa toimia aina kun akkulaturi tuuppaa virtalähteeseen voimaa yli 13 voltin teholla. Lämpimämpänä ja täydempänä akku ei rasitu läheskään niin paljon kuin kylmänä, Niemelä toteaa.

Vanha akku purkautuu
Lisälaturista kertyy asennuksineen kustannuksia noin 200 euroa. Akunlämmitin puolestaan maksaa asennettuna noin 300 euroa.

Onkin makuasia, katsooko lisävarusteiden tuoman hyödyn taloudellisesti kannattavaksi. Uusi akku kun on hinnaltaan yleensä 50–150 euroa merkistä ja mallista riippuen.

– Akun käyttöikä tietenkin kasvaa hieman lisävarusteiden ansiosta. Keskimäärin akku kestää 3–5 vuotta. Toki sillä voi ajaa pidempäänkin, mutta vanha akku ei pidä häävisti virtaa.

– Tuolloin laturi joutuu käymään koko ajan täysillä. Sähkölaitteet kaikkiaan ovat kovilla, jos akku vetelee viimeisiään, Niemelä painottaa"
spetke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Marras 2011, 08:46

Freeze kirjoitti:Auton starttaaminen kylmällä talvisäällä vaurioittaa aina akkua.
Ei pidä paikkaansa mikäli autossa on AGM akku niin kuin kaikissa uusissa BMW autoissa on ollut jo pidemmän aikaa.
Freeze kirjoitti:– Lisälaturi on hyvä laite nimenomaan sellaiselle, joka ajaa lyhyitä matkoja.
Tästä olen samaa mieltä mikäli ajot ovat lyhyitä ja satunnaisia.
Freeze kirjoitti:– Kaupungissa myös seistään paljon liikennevaloissa eli auto on tyhjäkäynnillä. Samalla puhaltimet huutavat. Turha luulla, että silloin kertyy virtaa akkuun.
Kyllä sitä kertyy. BMW laturit ovat kapasiteetiltaan riittävän isoja lataamaan joutokäynnillä vaikka kulutuslaitteita olisikin päällä reilummin. Mikäli latausta ei jostakin syystä tulisikaan riittävästi niin auto osaa sulkea pois (tai pienemmälle) tiettyjä mukavuuslaitteita tai muita toimintoja. BMW latureiden kapasiteetit ovat lähes poikkeuksetta yli 140A. Joissain malleissa jopa 180A, joka vastaa jo 2-3 "normaali auton laturia"
Freeze kirjoitti:Monella on autossaan Webasto, jonka käyttö on omiaan lisäämään virtavajetta.

Toki jossakin BMW autoissa on webastoja, mutta ei siitä muodostu mitään lisävajetta. Ylempää kirjoituksestani löytyy sopiva vastaus tähänkin väittämään.
Freeze kirjoitti:Ei ihme, että erillinen akunlämmitin on noussut yleiseksi lisävarusteeksi esimerkiksi takseissa, ambulansseissa ja poliisiautoissa.
Oletta voisi, että näissä autoissa akunlämmitin olisi aivan turha koska kyseiset autot seisovat lämpimässä tallissa kun niitä ei käytetä, ja kun niitä käytetään niin ajo on taksilla, poliisilla jatkuvaa. Eli ei mitään vartin pätkä ajoa.
Taksi käytännössä käy koko ajan. Ja tietääkseni Pitäisi puhua BMW autoista ja en ole vielä törmännyt BMW ambulanssiin tai poliisi autoon. BMW taksissa on tullut istuttua :)
Freeze kirjoitti:Onkin makuasia, katsooko lisävarusteiden tuoman hyödyn taloudellisesti kannattavaksi. Uusi akku kun on hinnaltaan yleensä 50–150 euroa merkistä ja mallista riippuen.
Uusi BMW AGM akku maksaa kapasiteetistä ja ostopaikasta riippuen yli 300€. Perus halpis akkuja saa tuohon kertomaasi hintaan. Jokainen toki valitkoon omalle kukkarolle sopivimman.
Freeze kirjoitti:– Akun käyttöikä tietenkin kasvaa hieman lisävarusteiden ansiosta. Keskimäärin akku kestää 3–5 vuotta. Toki sillä voi ajaa pidempäänkin, mutta vanha akku ei pidä häävisti virtaa.
Taas yleistetään tarvike akkuihin. Hyvälaatuinen BMW akku kestää jopa yli 10 vuotta.

Täytyy myöskin muistaa aina, että moni kertoo näitä asioita Bisnes mielessä, kaupatakseen jotain tiettyjä asioita.
Tai muuten vaan on "oma lehmä" ojassa ;) Minun kantani on puolueeton enkä edusta mitään firmoja ryhmiä tms...
Harrastan vain kovasti kyseistä merkkiä ja minä puhun täällä BMW autoista enkä yleistä asioita muihin merkkeihin.
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

No joo, nyt kun harrastaja peittoaa akkualan ammattilaisen( Aamulehden haastatteleman) tietämyksessä, niin kannattaa lopettaa kommentointi. Tietääkseni BMW ei ole koskaan valmistanut akkuja, ei Mersu, ei Opel, ei mikään muukaan merkki. Odotellaan pakkasia ja kommentteja miten niistä on kukin selvinnyt. :thup:
spetke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Marras 2011, 08:46

Freeze kirjoitti:No joo, nyt kun harrastaja peittoaa akkualan ammattilaisen( Aamulehden haastatteleman) tietämyksessä, niin kannattaa lopettaa kommentointi. Tietääkseni BMW ei ole koskaan valmistanut akkuja, ei Mersu, ei Opel, ei mikään muukaan merkki. Odotellaan pakkasia ja kommentteja miten niistä on kukin selvinnyt. :thup:
En ole suinkaan peitonnut ketään akkualan ammattilaista. Ja tietääkö Freeze ammattini / kokemukseni kyseiseen asiaan?
Mikäli ei tiedä niin ei se minua haittaa. Ja jokainen automerkki valmistuttaa akkunsa omilla kriteereillään ja tavallaan.
On näitä pakkasia ennenkin nähty muinakin talvina :thuup:
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

Tuttu taximies joutui vaihtamaan akun 6kk siitä kun osti uuden auton....oli AGM akku...ihan kuulemma arvostettu merkki. Vartan infosivulla samaa tietoa. Tämä löyty kun googlasin akkulämmittimen.Vartan infosivulla samaa tietoa. Tuskin pitää paikkansa vaikka akkuja tekevätkin....vai ehkä sittenkin.... :thuup: Ehkä se akkualan ammattilainen tiesi mistä puhui.




FAKTA ja FIKTIO pakkasessa: Fakta voitti!
Täyteen varatun akun akkuhapon ominaispaino on 1,28 g/cm³. Akkua purettaessa ominaispaino alenee. Ominaispainomittarilla voidaan tarkastaa akun varauksen tila. Sulfatoituminen alkaa heti, jos ominaispaino alkaa laskea alle 1,28 g/cm³.

Hapon tiheys täysvaraustilassa, mitattuna +25 asteessa = 1,28 g/cm. 12 voltin akun lepojännitteeksi saadaan silloin 12,72 V.
Mitä on akun sulfatoituminen?

Akun levyjen pinnalle muodostuu lyijysulfaattia. Tavallisesti näin käy, kun akku jää varaamatta täyteen ja talvellahan näin käy. Muodostunutta lyijysulfaattia ei juuri enää voida poistaa varaamalla. Ja taas akkukauppaan;(((

Siis: akku pitää ladata +20°C niin se täyttyy ja ominaispaino 1,28 saavutetaan. No miten talvella jos akku kylmä? Ratkaisu: ota akku sisälle ja lataa se lämpimänä(no ei jaksa). Paras ja helpoin ratkaisu: Laita ABH akkulämmitin + ABC 6A laturi, niin homma hoituu akun ollessa autossa kiinni. Töpseli seinään ja homma hoituu auton ollessa paikoillaan(ja akku myös) ja ajettaessa auton omalla laturilla (nykyautoissa laturit keskimäärin 80-100A). KÄTEVÄÄ, HELPPOA!

Lämpötilan vaikutus akun kapasiteettiin(täysi akku):

+20°C 100%

+10°C 90%

0° 80%

- 10°C 70%

- 20°C 50%

-30°C 35%
spetke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Marras 2011, 08:46

Freeze kirjoitti:Tuttu taximies joutui vaihtamaan akun 6kk siitä kun osti uuden auton....oli AGM akku
Millainen BMW hänellä oli? Autossa on kumminkin 2 vuoden takuu, eli ei mene omasta pussista. Joten kummalliselle väitteelle tämä kuulostaa. Missä paikkakunnalla hän vaikuttaa, ja missä merkkiliikkeessä on vian todettu olevan akussa?
Vai puhutko taas Kiiasta / Daciasta, tai jostakin muusta automerkistä? Niitäkin katos pyörii taksina :w00t:
Freeze kirjoitti:ihan kuulemma arvostettu merkki. Vartan infosivulla samaa tietoa. Tämä löyty kun googlasin akkulämmittimen.Vartan infosivulla samaa tietoa. Tuskin pitää paikkansa vaikka akkuja tekevätkin....vai ehkä sittenkin.... :thuup: Ehkä se akkualan ammattilainen tiesi mistä puhui.
Tästä en kyllä ymmärrä, että mitä yrität kertoa vaikka useasti luin läpi?
Freeze kirjoitti:(nykyautoissa laturit keskimäärin 80-100A)
Tässä puhutaan taas jostakin toisen merkin kauppakassiautoista, älä yleistä tämä on BMW foorumi.
Tässä muutama BMW laturi esimerkki:
F10 520D 180A - 210A riippuen varustetasosta.
F20 116D 180A
F30 320D 180A
E60 520D 170A
E90 316i-318i 110A - 150A (pienet bensa autot)
(voit kertoa tämänkin tiedon sille akkuexpertti kaverillesi) :mus:
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

Ainakin myös Mersu antaa taksikäytössä 2-vuoden takuun, myös akuille, joten niitä ei tarvitse omasta pussista maksaa.
Kyselin asiaa parilta kaveriltani, jotka ovat taksiyrittäjiä. He eivät muistaneet omalla kohdalla, että viimeisen 10-vuoden aikana olisi tarvinnut akkuja vaihdella, sen ajan kun autot heillä käytössä ovat (2vuotta / 200tkm ).
Totesivat samaa kuin Spetkekin tuossa ylhäällä, autot käyvät suurimman osan vuorokaudesta, ei akkuja tarvitse sen takia mitenkään lämmittää.
Epäilen onko noita kovin monessa poliisiautossakaan, nehän seisovat lämpöississä talleissa ja aina vuoron auto laitetaan
piuhan päähään lataamaan akkuja.

Haisee kyllä pahasti mainostukselle... :lol:
spetke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Marras 2011, 08:46

Worm kirjoitti:Haisee kyllä pahasti mainostukselle... :lol:
Kyllähän tuosta Freezen kehuista ja ylistyksistä paistaa hieman mainostus läpi.
Niinhän tuolla edellisellä sivulla jo veikkailtiin, että kaveri kauppaa täällä omaa tuotettaan, tiedä häntä sitten.
Minulle se on aivan sama :thuup:
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Akunlämmitin voi olla joissain olosuhteissa ihan hyvä vempele, mutta Freezen jutut paistaa kyllä aikalailla mainostukselle. Fysiikkaa ja kemiaa lukeneena nuo perustelut vaikuttaa aika hataroilta ja epäjohdonmukaisilta. Faktaa toki on se, että akku ottaa paremmin varausta vastaan lämpimänä, mutta tuollaiset mukatieteelliset perustelut ei vakuuta ketään :)

Myönnä nyt jo, että olet akunlämmitinfirman kätyri ja rekisteröidyit tänne varta vasten keksintöä mainostamaan.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Onpa taas poikkeuksellisen lapsellisia syytöksiä mainostamisesta kun joku haluaa kertoa tuotteesta jota monet kaipaavat mutta harvat tietävät olemassaolosta.

Minulla on kahdeksas auto menossa joka on varustettu Webastolla. Jokaisessa on sama ongelma, kun on todella kylmä, ja Webastoa tarvitsee eniten, niin akussa ei tahdo riittää virta. Kolmeen viimeiseen autooni olen asentanut Defa 1210 laturin, joka siis ei ole pelkkä ylläpitolaturi. Siitä huolimatta akun varaustila laskee kylmällä huomattvan alhaiseksi, F1X autoissahan käynnistettäessä siitä tulee ilmoitus. Kun olen kysynyt asiaa sekä Laakkosen sähköasentajalta että Webaston maahantuojalta, on vastaus ollut sama, eli akun varauskyky laskee lämpötilan laskiessa, ja ainoa pysyvä keino asian korjaamiseksi on saada akun lämpötila nousemaan. Näinollen en oikein ymmärrä argumentteja joiden mukaan akkulämmitimestä ei olis hyötyä tai väitettä siitä, ettei Webasto muka lisäisi virtavajetta?
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
Freeze
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2012, 19:31

...näinhän se monesti on, että faktat ei uppoa jos mennään mututuntumalla. "Ehkä se akkualan ammattilainen tiesi mistä puhui...." ja varmasti tiesi. Onhan siitä esim. Tekniikan Maailma tehnyt montakin testiä missä asia on selvästi osoitettu. Vai olisi TM:n testaajatkin :blink: väärässä....TM 18.11.2009 :drink:
Vastaa Viestiin