Olisikohan kellään tietoa e90/91:n valoautomatiikan muuntamisesta?
Minun tuontiautossa, e91 -2008 (pre-LCI), valoautomatikka toimii niin että kun keli on riittävän kirkas niin kaikki valot sammuvat. Soitto Laakkoselle ja Autokeskukseen ei oikein antanut lisätietoa voiko valot koodata uudestaan niin että käytössä olisi päivävalot, eli enkelivalot edessä ja parkit takana ja xenonit pimeällä.
Eli onko kokemuksia automatiikan muuntamisesta suomiolosuhteisiin sopivaksi?
Lisäksi, onko muilla sama havainto että kelin pitää olla todella kirkas että automatiikka kokee että ei tarvita ajovaloja? Ikään kuin sensori olis liian ”herkällä”
Päivä-ajovalot toimimaan tuontiautossa
OK, kiitos tiedosta. Sekä Laakkosella että Autokeskuksella olivat todella epävarmoja onnistuuko ja halusivat auton sinne ja compuutteriin kiinni että voivat ensi todeta mitä voi tehdä. Tämä toimenpide olisi n 70 € ja muutostyö, jos onnistuisi, 80 € lisää.spetke kirjoitti:Valot pystyy koodaamaan toimimaan myös niin, että ovat aina ajossa päällä.
Sille valoisuudelle jossa ajovalot syttyvät ei ole mitään säätöä.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Pre-LCI:ssä nuo valot saa toimimaan päivänvalossa ihan ajotietokoneen valikon kautta. Siis, että Xenonit palaa päivälläkin (valoisuudesta riippumatta).
Itse olen koittanut koodailla noita enkeleitä juuri kuten itsekin kuvailet, eli että valoisalla palaisi vain enkelit ja hämärän tullessa syttyisi Xenonit, mutta toistaiseksi en ole onnistunut. Jos tuohon jonkun ratkaisun löydät, niin kerro toki.
Itse olen koittanut koodailla noita enkeleitä juuri kuten itsekin kuvailet, eli että valoisalla palaisi vain enkelit ja hämärän tullessa syttyisi Xenonit, mutta toistaiseksi en ole onnistunut. Jos tuohon jonkun ratkaisun löydät, niin kerro toki.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Siis kai nuo ajovalot saa palamaan ihan sillä, että laittaa namiskasta ajovalot päälle (ei siis auto-asentoon)Ironic32 kirjoitti:Pre-LCI:ssä nuo valot saa toimimaan päivänvalossa ihan ajotietokoneen valikon kautta. Siis, että Xenonit palaa päivälläkin (valoisuudesta riippumatta).
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Toki saa, mutta siis tarkoitin, että sen saksan-asetuksen (hämärätunnistimen) saa ohitettua myös siinä auto-asennossa ajotietokoneen valikon kautta.fifty kirjoitti: Siis kai nuo ajovalot saa palamaan ihan sillä, että laittaa namiskasta ajovalot päälle (ei siis auto-asentoon)
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Jep, nyt ymmärrän. Vanhuus ei tule yksin Sorry.Ironic32 kirjoitti:Toki saa, mutta siis tarkoitin, että sen saksan-asetuksen (hämärätunnistimen) saa ohitettua myös siinä auto-asennossa ajotietokoneen valikon kautta.
Tuo ei ole laillista Suomessa, näyttää muutenkin typerältä. Paitsi LCI-malleissa näyttää paremmalta ja vielä ne ovat laillisia.kek kirjoitti:Soitto Laakkoselle ja Autokeskukseen ei oikein antanut lisätietoa voiko valot koodata uudestaan niin että käytössä olisi päivävalot, eli enkelivalot edessä ja parkit takana ja xenonit pimeällä.
- - -
Minusta enkelivalot ovat hienoimman näköiset parkit automaailmassa. Minun ajatus oli päivitää nämä preLCI enkelit kirkkaimmaksi, joten vaikka se ei tee niistä laillisia, niin kuitenkin samanlaisiksi kun lailliset.masiaro kirjoitti:Tuo ei ole laillista Suomessa, näyttää muutenkin typerältä. Paitsi LCI-malleissa näyttää paremmalta ja vielä ne ovat laillisia.kek kirjoitti:Soitto Laakkoselle ja Autokeskukseen ei oikein antanut lisätietoa voiko valot koodata uudestaan niin että käytössä olisi päivävalot, eli enkelivalot edessä ja parkit takana ja xenonit pimeällä.
Näin huomiona, että tämä toiminto ei ole kovin pitkälle kehitetty verrattuna mm. Audi A4:n, jossa voi mm. säätää valosensorin herkkyttä kolmella eri tasolla.