Kyseessä vm. 2018 X5.
Sähköisessä huoltokirjassa on merkintä "Huolto: 35163 BMW" Tämän lisäksi näkyy päivämäärä ja kilometrit. Ja valitsemalla näkyy tehdyt huollot.
Viittaako tämä 35163 huoltoliikkeeseen eli missä huolto on suoritettu? Jos viittaa, niin onko jostain löydettävissä mikä huoltoliike on 35163. Oletettavasti se on Ruotsissa.
Sähköisen huoltokirjan merkinnät (huoltoliike)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Koodi viittaa huoltoliikkeeseen. Merkkarin tiskiltä vois ehkä tiedustella, koska ainakin heillä pääsy tietokantaan, jossa dealer codet. Jos code on "00000", niin silloin kyseessä huoltoliike, joka ei ole virallinen merkkihuolto, mutta joka on ostanut bemarilta lisenssin päivittää tehtaan tietokantaa huoltojen jälkeen (maksullinen palvelu).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Tuo code voi olla jotain muutakin. Esim eräs uusimaalainen ei-merkkihuolto koodaa tuon paikalle huollossaan BCM[Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑21 Huhti 2022, 14:59 Jos code on "00000", niin silloin kyseessä huoltoliike, joka ei ole virallinen merkkihuolto, mutta joka on ostanut bemarilta lisenssin päivittää tehtaan tietokantaa huoltojen jälkeen (maksullinen palvelu).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Käsittääkseni ei merkkarit on aina 00000.
Tuo em kirjain- koodi haiskahtaa , että huoltomerkinnät on tehty sillä ryssien kehittämällä huijaussoftalla.
Ainakin 100% Saksasta tuotujen huoltokirjat on numeroliikekoodilla.
Tuo em kirjain- koodi haiskahtaa , että huoltomerkinnät on tehty sillä ryssien kehittämällä huijaussoftalla.
Ainakin 100% Saksasta tuotujen huoltokirjat on numeroliikekoodilla.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Päivittääkö se tuon "kirjainkoodin" myös tehtaan tietokantaan, eli tuleeko "refreshin/downloadin" jälkeen autoon, vai kirjoittaako se sen suoraan auton järjestelmään (siis päivittämättä tehtaan tietokantaa).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
BMW:n sähköinen huoltokirja toimii seuraavasti (käyty täälläkin läpi useamman kerran...).[Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑27 Huhti 2022, 11:08 Päivittääkö se tuon "kirjainkoodin" myös tehtaan tietokantaan, eli tuleeko "refreshin/downloadin" jälkeen autoon, vai kirjoittaako se sen suoraan auton järjestelmään (siis päivittämättä tehtaan tietokantaa).
1. huoltotoimenpide kirjataan joko käsin tai automaattisesti (merkkarit) Saksan huolto/korjauskantaan
2. joko autoon kytketään diagnostiikka tai sitten autossa on ruksattu Teleservices (netin yii)
3. auton huoltkirja tyhjenee kokonaisuudessaan (näin mm autoon kirjoitetut ryssänkoodit häviää) ja Saksan kanta ajetaan kokonaisuudessaan (huollot) autoon. Tai sama automaattisesti netin yli.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Toki tuon sähköisen huoltokirjan toiminta on tuttua, mutta juuri tätä tarkoitinkin, eli häviääkö ryssänkoodit (ja siis ne huollot jotka on kyseisellä koodilla suoritettu), kun auto seuraavan kerran kytketään oikeaan diagnostiikkaan (jos teleservices ei ole ostettu)? Olin siinä ymmärryksessä että nuo ryssänkoodit näkyvät pelkästään autossa (ts. huijaussofta kirjoittaa ne vaan lokaalisti ajoneuvoon) ja kyseiset huollot häviävät kokonaan "kirjanpidosta" kunhan diagnostiikka seuraavan kerran kytketään ja Saksan kannassa näkyvät huollto ajetaan autoon.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Ihan sillä vaan halusin tarkentaa, ettei kenellekkään tule esim. ajoneuvoa myydessä yllätystä "sähköisen huoltokirjan" suhteen, kun huoltoja ei löydykkään oikeasti - vaikka myyjä on luottanut siihen että huollot on suoritettu 3:n osapuolen toimesta ja kirjattu sähköiseen tietokantaan tuon huoltoliikkeen toimesta (ja näkyvät siis autossa jollain ihme dealer koodilla), mutta häviävät autostakin kunhan tehtaan diagnostiikka seuraavan kerran liitetään.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Tuo olikin jännä juttu. Tuo mainitsemani BCM oli kadonnut nyt auton huoltolistauksesta ja sen tilalla näkyi 00000. Tämä tapahtui varmaankin samassa yhteydessä kun auto huollettiin eri liikkeessä viimeisimmän kerran, jolloin siitä huollosta tuli niin ikään 00000.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Hmm, eli huoltotieto on tallennettu Saksan kantaan oikeaoppisesti. Mutta, kun sen ajaminen autoon maksaa huoltoliikkeelle, ajavat sen tuolla ryssänsysteemillä autoon (softahan ei maksa mitään).wsaarja kirjoitti: ↑29 Huhti 2022, 12:10 Tuo olikin jännä juttu. Tuo mainitsemani BCM oli kadonnut nyt auton huoltolistauksesta ja sen tilalla näkyi 00000. Tämä tapahtui varmaankin samassa yhteydessä kun auto huollettiin eri liikkeessä viimeisimmän kerran, jolloin siitä huollosta tuli niin ikään 00000.
No, sama lopputulos = huolotietodot näkyvät oikein.
Eri asia on ne, jotka eivät kirjoita tietoja lainkaan Saksan kantaan vaan ajavat ainoastaan autoon suoraan. Ne tulevat jossakin vaiheessa häviämään. ja pahimmassa tapauksessa koko huoltohommaa ei ole koskaan edes oikeasti tehty.
Niin, voihan ne olla tekemättä, vaikka Saksan kantaankin ajaa, mutta ei sinne kuka tahansa voi niitä kirjoittaa. Jotta saa tunnarit, pitää olla soppari BMW AG:n kanssa, ja silloin tuuban kirjoittamisesta tasan seuraa jonkinlaisia sanktioita.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset