My BMW appi ladattavissa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Wonderi kirjoitti: 11 Joulu 2020, 09:50 Mulla kotona ladatuista näkyy että hinta 0e, muista hintatietoa ei näy.
Kun avaa lataushistoriasta yksittäisen tapahtuman ja avaa vielä tapahtuman sisältä Kokonaiskustannukset kohdan, niin siellä voi antaa ao. paikalle hintatiedot
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

wipe_fin kirjoitti: 11 Joulu 2020, 00:49 Onko kenelläkään muulla havaintoa siitä, että lataushistoriassa näkyy latausvirran kohdalla välillä pelkkä viiva? (Osassa latauksista kuitenkin näkyy kWh-määrä.)
Lataustapahtuman tiedoissa tosiaan puhutaan "Virtamäärästä", mutta tuo termi taitaa olla suomennoksen ongelma, koska ao. kohdassa näytetään kuitenkin ladatun sähköenergian määrä kilowattitunteina (kWh). Sähkön käyttöä mitataan ja laskutetaan yleensä juuri kilowattitunteina. Jos autoa lataa (yhdestä vaiheesta) 16A virralla ja sähköverkon jännite on normaali 230 V, on teho silloin n. 3,7 kW. Tuolloin yhden tunnin aikana autoon latautuu energiaa 3,7 kWh.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Englanniksi siinä lukee ihan oikein "total charge".

Tariffiksi voi laittaa vain per kWh, vaikka suurin osa julkisiata latauspisteistä laskuttaa per minuutti. Lidlin ilmaisessa ladatun session kohdalle ei voi tariffia asettaa ollenkaan.
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Wonderi kirjoitti: 11 Joulu 2020, 09:50 Mulla kotona ladatuista näkyy että hinta 0e, muista hintatietoa ei näy.
Tuon hinnanhan pystyy asettamaan per latauspiste mutta nyt välillä huomannut että joka latauksesta ei tieto ui autosta tuonne ConnectedDriveen vaan näyttää virtamäärän osalta tyhjää. Itsellä 530e näyttää varmemmin tiedot kuin G20 330e.

Tuo nollaeuroa kotilatauksen hinnaksihan on itsensä huijaamista! ;) Ellei lataa naapurin pistokkeesta! :lol:
wipe_fin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Elo 2013, 09:09

jpk kirjoitti: 11 Joulu 2020, 12:58
wipe_fin kirjoitti: 11 Joulu 2020, 00:49 Onko kenelläkään muulla havaintoa siitä, että lataushistoriassa näkyy latausvirran kohdalla välillä pelkkä viiva? (Osassa latauksista kuitenkin näkyy kWh-määrä.)
Lataustapahtuman tiedoissa tosiaan puhutaan "Virtamäärästä", mutta tuo termi taitaa olla suomennoksen ongelma, koska ao. kohdassa näytetään kuitenkin ladatun sähköenergian määrä kilowattitunteina (kWh). Sähkön käyttöä mitataan ja laskutetaan yleensä juuri kilowattitunteina. Jos autoa lataa (yhdestä vaiheesta) 16A virralla ja sähköverkon jännite on normaali 230 V, on teho silloin n. 3,7 kW. Tuolloin yhden tunnin aikana autoon latautuu energiaa 3,7 kWh.
Kiitos vaan oppitunnista, vaikka siinä ei nyt mitään uutta minulle ollutkaan. Miten tämä vastaus liittyi kysymykseeni? Kysyin, että näkyykö muilla joskus virtamäärän kohdalla pelkkä viiva (= ladatun energian määrä ei ole tallentunut palvelimelle tai autoon eikä siis sen vuoksi näy tuossa listassa kilowattitunteina vaan pelkkänä viivana), vaikka autoon tosiasiassa on ladattu x kWh.

Tuo suomennos on kyllä erikoinen, mutta se ei ollut pointtini lainkaan. Saati, että olisin lataustehosta kysellyt...
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Kuten tuossa edellisessä postauksessa sanoin niin kyllä meillä näkyy satunnaisesti ”viivoja” ladatun määrän kohdalla, G20 pari kertaa viimeisen viikon aikana, G30 varmemmin.
wipe_fin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Elo 2013, 09:09

juntta kirjoitti: 11 Joulu 2020, 17:28 Kuten tuossa edellisessä postauksessa sanoin niin kyllä meillä näkyy satunnaisesti ”viivoja” ladatun määrän kohdalla, G20 pari kertaa viimeisen viikon aikana, G30 varmemmin.
Onko tuota selvitetty huollossa tai muuten?

Kuvittelisi, että tuokin järjestelmä olisi tehty niin, että mikäli joku lukema jää "matkalle", niin se synkronoituisi vaikka seuraavalla kerralla.
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

wipe_fin kirjoitti: 11 Joulu 2020, 18:19
juntta kirjoitti: 11 Joulu 2020, 17:28 Kuten tuossa edellisessä postauksessa sanoin niin kyllä meillä näkyy satunnaisesti ”viivoja” ladatun määrän kohdalla, G20 pari kertaa viimeisen viikon aikana, G30 varmemmin.
Onko tuota selvitetty huollossa tai muuten?

Kuvittelisi, että tuokin järjestelmä olisi tehty niin, että mikäli joku lukema jää "matkalle", niin se synkronoituisi vaikka seuraavalla kerralla.
En ole tuosta jaksanut lähestyä jälleenmyyjää, sen verran minor ongelma. Ei ole korjausta tullut vielä vuoteen tuohon nopeusrajoitusten tunnistukseen talvirajoitusaikaan niin ei kannata tämänkään suhteen pidättää hengitystä! :tong:
ekabeeämwee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Loka 2020, 20:52

Paremmin toimii mulla entinen connected. Uusi ei näytä edellisen ajon kulutusta, eikä mee lämmityskomennot läpi. Vaihdoin takas aiempaan.
zapa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
Auto: E91 320iA M-Sport -08

Onko tietoa onko MyBMW appin käyttö maksutonta?
Jasp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 18:13
Auto: X3 30e 2022

Ei maksa mitään (p. mahdollinen tiedonsiirto liittymän mukaan).
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Eiköhän tuo edellyta yhdistetyn auton BmwConnected palvelujen vuosilisenssin olevan voimassa. Uusissa autoissa ne on tietääkseni 3 vuotta maksettu ja sitten alkaa rahastus.

https://www.bmw-connecteddrive.fi/app/i ... kage_Store
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Näitäkin on useampia, tämä on halvelmpi kun edellinen:

https://www.bmw-connecteddrive.fi/app/i ... emoteOffer
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ainakin osassa on pysyvästi ilmainen, mun 2016 mallisessa karttapäivitykset oli kolmeksi vuodeksi ilmaisia, muu connectiivisuus pysyvästi ilmaista.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

juntta kirjoitti: 11 Joulu 2020, 15:29
Wonderi kirjoitti: 11 Joulu 2020, 09:50 Mulla kotona ladatuista näkyy että hinta 0e, muista hintatietoa ei näy.
Tuon hinnanhan pystyy asettamaan per latauspiste mutta nyt välillä huomannut että joka latauksesta ei tieto ui autosta tuonne ConnectedDriveen vaan näyttää virtamäärän osalta tyhjää. Itsellä 530e näyttää varmemmin tiedot kuin G20 330e.

Tuo nollaeuroa kotilatauksen hinnaksihan on itsensä huijaamista! ;) Ellei lataa naapurin pistokkeesta! :lol:
Ehkä liian vanha lainaus, mutta ei pidä aina paikkaansa. Jos asuu aurinkopanelitaloudessa, jossa tuotto ylittää normaalikäytön kesäaikaan, niin sitä suorastaan alentaa sähkölaskuaan sitä enemmän, mitä enemmän sähköä käyttää päiväsaikaan, kun aurinkopanelien tuotto on kovimmillaan. Ja tänä kesänä se on ollut. Mutta silti jää yli myytäväksi pilkkahintaan sähköyhtiölle, minkäs teet.. lisää ladattavaa.

Kyllä, jos ottaa koko laitteiston kulun huoltokuluilla lisättynä esim. 10 vuodelle, niin ei se edelleen ilmaista ole, mutta kyse on tällöin jo laskentatavasta. Kilowattituntia ei enää halvemmalla saa ja nimenomaan kotiosoitteesta.

Talvella sitten maksetaankin kiltisti ja reilusti - siirrosta varsinkin.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

ekabeeämwee kirjoitti: 11 Joulu 2020, 22:32 Paremmin toimii mulla entinen connected. i. Vaihdoin takas aiempaan.
Mitenkäs tämä nyt meneekään. Pari päivää sitten tuli ilmoitus Connectediin, että lataa uusi (siis My BMW), koska connected ei enää toimi. :de: Eikä toiminutkaan.
Tänään taasen Connected vielä toimikin, eikä valittanut mistään päivityksistä :conf:
Tuosta My App:stä puuttuu mahdollisuus siirtää kalenterimerkintöjä autoon. Paha puute.
Tuleekohon se siihen joskus myöhemmin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Niin ja ei näe viimematkan tietoja, vai enkö vaan osaa käyttää?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Tänään välilatausta seuratessa huomasin että vaikka My BMW näytti tiedon olevan tuoretta, lataustieto oli kuitenkin appissa 6 prosenttiyksikköä jäljessä latausaseman ja kojelautanäytön näyttämästä, eli pahasti vanhaa.

Itku meinasi tulla kun näin Tesla-miehen täppäämässä appiansa ja auto reagoi välittömästi. Ihan kuin muukin tietotekniikka yleensä tapaa tehdä.
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

Kyllä mulla ainakin komennot (ovien avaukset jne.) toimii ehkä n. 10s viiveellä tuon MyBMW appsin kautta. Aikaisemman BMW Connected (vai mikä se nyt oli) kesti varmaan puoliminuuttia. Jos Tesla reagoi välittömästi, niin olettaisin teknisen toteutuksen olevan hieman erilainen. BMW tapauksessahan tuo liikenne menee bemarin pilvipalvelun kautta, eli MyBMW appsilla lähetetään komento pilveen, josta auto käy niitä tietyin väliajoin pollaamassa ja suorittaa ne sen mukaan (sama toiseen suuntaan). Teslan tapauksessa täytyy olla että auto on jatkuvassa yhteydessä pilveen, jolloin teslan pilvipalveluun lähetetyt komennot näkyvät autossa välittömästi (tai sitten se ohjaava kännykkä appsi on suoraan yhteydessä autoon ilman mitään pilvipalveluita, joka kyllä tuntuu aika turvattomalta vaihtoehdolta).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ainakin puolen minuutin viive kaikkien käskyjen menossa on mulla edelleen. Ilmeisesti Bemarin mallista riippuu toiminnan nopeus. En tiedä mitään muuta nykyaikaista (tai vanhaakaan) tietoteknistä järjestelmää jossa yksinkertaisen käskyn välitys kestäisi läheskään näin kauan.
Vastaa Viestiin