Ilmastoinnin kytkeminen päälle app:n kautta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Matlock
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2014, 22:27

Missä malleissa tämä on mahdollista kytkeä päälle Connected -app:n kautta?

Omassa 40e X5 näyttää menevän päälle vain puhallin. Ja pitää erikseen autosta kytkeä päälle seisontailmastointi. Mikä vaikuttaa hölmöltä.
PaKokko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 09 Touko 2020, 23:34
Auto: X3 2.0d M-Sport -16

Mulla toimii F25 mallissa hyvin Connected appin kautta.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Meneekö oikeasti vain puhallin päälle eikä tule kylmää? Mun muovipulkassa lämmityslaitteen näytölle tulee lisälämmityksestä yleisesti tunnettu symboli jos climatization on ajastamalla (appista tai auton valikosta) käsketty, ropellisymboli jos auton valikosta käskee climatizoimaan "nyt". Lopputuloksena molemmissa kuitenkin sama, jäähdyttää tai lämmittää tarpeen mukaan asetettuun lämpötilaan.
Matlock
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2014, 22:27

Mielestäni. Olen tätä muutaman kerran testannut. Olisiko muita X5 hybridin omistajia - jos joku testaisi miten toimii? Itsellä tosiaan 2018 mallinen 40e X5. Tosiaan harmi, jos ei ilmastointia saa muuta kuin autosta päälle kytkemällä.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Matlock kirjoitti: 01 Heinä 2020, 08:59 Mielestäni. Olen tätä muutaman kerran testannut. Olisiko muita X5 hybridin omistajia - jos joku testaisi miten toimii? Itsellä tosiaan 2018 mallinen 40e X5. Tosiaan harmi, jos ei ilmastointia saa muuta kuin autosta päälle kytkemällä.
Mulla sama auto ja sama vuosimalli ja kylmäksi menee kuin jääkaappi halutessa APP.n kautta. Eli autohan itse tunnistaa tarviiko lämmittää vai jäähdyttää
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Myös 2017 malli kylmenee ihan itsestään pelkällä appilla, ainakin , jos ilmastointi nappi on valmiiksi päällä , kuten kai useimmilla yleensä on.
PaKokko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 09 Touko 2020, 23:34
Auto: X3 2.0d M-Sport -16

Kylmäksi menee eli yksi hellepäivä kokeilin ja kyllä se ilmastointi oli päällä kun menin autoon. Jännä oli myös se, kun kokeilin tässä yhtenä sadepäivänä (lämpötila +13) niin olikin lämmitin päällä 😁 Eli haistaa itse ilmeisesti tartteeko jäähdyttää vai lämmittää.

Voisko tuossa vaikuttaa se, että sulla on hybridi? Jos se säästää jotenkin akkua? Mulla on diesel ja toimii.
Matlock
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2014, 22:27

Kyllä se toimii. Tänään jätin auton auringonpaisteeseen ja sisätila oli tosi kuuma. App:sta päälle ”ilmastoi nyt” ja kun tulin autolle oli sisätila tosi viileä.

Kiitos kaikille vastanneille. Eli asiaan vaikuttaa paljon se miten lämmintä on. Taitaa olla, että ollut vielä niin viileää kun olen tota testannut, että alkanut lämmittää.

Toimii riippumatta siitä onko latausjohto kiinni vai ei, tosin jos akun varaus alhainen, ei se mene päälle.
Vastaa Viestiin