Bemarissa kulkuongelmia

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
bmwkummi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Elo 2019, 14:56

Kyseessä on BMW X5 3,0 Si ja laatikko ZF6HP21X, vm 2007 ja ajettu 390000 km
Jostakin syystä moottorivikavaloa ei ole huollossakaan saatu sammumaan, ja nyt teki niin, että pienen ajon jälkeen tehot putoo ja käynti huononee, ei käy kaikilla pytyillä, ja mittariin tulee nosturin kuva. Easy Diag antoi virhekoodin, joka viittaa vaihteiston öljyn vähyyteen.

Koska on tiedossa, että vaihteistoöljyä ei ole vaihdettu ainakaan 200 000 kilometriin,päätin vaihtaa suodattimen ja öljyt. Nyt muodostui ongelmaksi sähköliitoksen läpiviennin uusi tiivisteholkki. Eli laatikon sisällä oleva holkin lukitusvipu (valkoinen) ei suostu liikkumaan. Eli holkkia ei saa lukittua. Onkohan tällaiseen ongelmaan kukaan törmännyt, juutuupin videolla lukitus näyttäisi tapahtuvan ihan peukalon painamisella. Ja onko kokemuksia kuvailemastani viasta, mitä muuta kannattaa/joutuu
tehdä kuin vaihdelaatikon öljynvaihto.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Lähtökohtaisesti Bemarin vikakoodit pitäisi AINA tsekata Bemarin omalla diaknostiikalla,eikä millään yleistesterillä. Esim. INPA/ISTA. Yleistesterien koodeihin ei ole paljoa luottamista. Ja välillä ne ei edes löydä vikakoodeja,vaikka niitä Bemarin ohjella sitten löytyisikin. Väärillä koodeilla tulee korjattua sellaista vikaa,jota oikeasti ei edes ole olemassakaan. Ja rahaa palaa turhaan.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Se holkin asennus oikein ja lukitus on TODELLA hankalaa joskus.
Eli, holkki ei ole oikeassa asennossa, jos lukitus ei mene paikalleen.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
bmwkummi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Elo 2019, 14:56

Uudet o-renkaat aiheuttivat ongelmia, ei ihan niin helposti mennyt paikalleen kuin juutuben videoissa. Laitoin holkin sisään sopivankokoisen hylsyn, jota sitten voi painaa ihan työkalulla ja hyvin rasvattuna meni kyllä paikalleen. Irrotin venttiilikoneistonkin nähdäkseni tarkemmin, miten läpiviennin holkki lukittuu, ja sieltä löytyi ne tiivisteet, joita juutube videoillakin vaihdetaan. Autokeskus ei kuitenkaan 8-muotoista tiivistettä ja neljää tulppaa edes meinannut tunnistaa, eikä siis ole varastossakaan. Tukoholmasta olisivat tilanneet, joten jäi vaihtamatta.
Öljyt tuli vaihdettua ja seuraavana olisi jakovaihteiston öljyn vaihto ja sen lasinpyyhkijän moottorin näköisen laitteen tutkailu. Mikähän tuon laitteen tarkoitus on ja millaiset öljyt jakolaatikkoon kuuluu ja sen öljymäärä litroina.
Käyttämäni testeri ehdotti vaihteiston öljyn vaihtoa, eikä se nyt ainakaan öljyn värin perusteella turhaa työtä ollut, vaikkakaan moottorin käyntiongelmat eivät kokonaan kadonneet.
Vastaa Viestiin