BMW X5 40e ruuhka-avustin (2018)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
qviky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Marras 2018, 14:28
Auto: BMW X5 xDrive40e 2018

Hankin alunperin ruotsalaisen X5 40e:n, joka on koottu vuoden 2018 alkupuoliskolla. Autossa on varusteena adaptiivinen cruise control ja sen lisämausteena ruuhka-avustin, jonka olisi tarkoituksena ohjata autoa automaattisesti kaistalla. Järjestelmän rajoitukset vaan tuntuvat olevan aivan käsittämättömät. Mennäkseen päälle järjestelmä vaatii että:

1. Olet moottoritiellä ("tai sen kaltaisella tiellä")
2. Ajat alle 60 km/h

Molempien ehtojen pitää täyttyä.

Moottoritieksi ei kelpaa esimerkiksi useampi kaistainen Kehä II.

Tällainen skenaario on tietysti naurettavan harvinainen. En ole mistään internetistä löytänyt näin takaperoisia rajoituksia lane assistille. Onko tämä normaalia?

Toki tämä 40e on alunperin kai vuoden 2016 tuotos, mutta olisin luullut 2018 mallin olevan vähän edistyneempi ruuhka-avustimen suhteen. :conf:
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Minä esimerkiksi pystyn Tampereella ohjelmoimaan tuon sillä tavalla että se toimii muuallakin kuin moottoritiellä, muistaakseni myös nopeutta voi hieman nostaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Vastaa Viestiin