520 E61 vm.2009 ohjelmistopäivitykset

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Martti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 13:45

Hei!

Olen juuri BMW-maailmaan siirtynyt, joten täysi untuvikko näissä asioissa. Selailtuani jo jonkin aikaa tätä forumia, tuli täällä usein vastaan tieto, ettei tavallisissa huolloissa BMW:n softaa päivitetä lainkaan. Kyselin muiden asioiden ohella Laakkoselta asiaa ja he vahvistivat asian laidan: todennäköisesti autooni (vm.2009) ei koskaan mitään päivityksiä ole tehty, jos vikoja ei ole ilmennyt. Täyden koodauspaketin saa 165€:lla ostaa, mutta Laakkoselta varoittivat, että päivitys tehdään asiakkaan omalla vastuulla.
Mitään uutta tuo ohjelmointi ei auton käyttäjälle tuo. Ohjelmoinnissa kannattaa myös huomoida, että esimerkiksi jokin piilevä ohjainyksikkövika saattaa tulla pahimmillaan ilmi yksikön rikkoontumisella kokonaan tässä yhteydessä.
Onko asianlaita juurikin tämä, että toimivaa ei kannata päivittää?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Toimivaa ei kannata päivittää. Uusia ominaisuuksia voi tulla jos päivittää audiopuolen softat, en tosin muista voiko e61:ssä päivittää itse niitäkään. Mutta parasta on olla koskematta jos kaikki toimii.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Martti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 13:45

salmol kirjoitti:Toimivaa ei kannata päivittää. Uusia ominaisuuksia voi tulla jos päivittää audiopuolen softat, en tosin muista voiko e61:ssä päivittää itse niitäkään. Mutta parasta on olla koskematta jos kaikki toimii.
Kiitos, mennään siis tällä eteenpäin :).
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

salmol kirjoitti:Toimivaa ei kannata päivittää. Uusia ominaisuuksia voi tulla jos päivittää audiopuolen softat, en tosin muista voiko e61:ssä päivittää itse niitäkään. Mutta parasta on olla koskematta jos kaikki toimii.
Uusia ominaisuuksia ei tosiaan tule, mutta varsinkin kolmossarjalaisissa on ajanmyöä tullut mystisiä vikoja, jotka ovat pelkästään ohjelmistot päivittämällä tulleet kuntoon. Mutta, on noissa joskus ihan ohjelmistovikojakin, jotka on korjattu päivityksissä.
Joskus on myös tehty pikkukorjauksia moottorinohjaus- ja vaihteisto- ohjelmistoihin. Lopputulemana hiukan sujuvampi toiminta.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin