Eri Line-vaihtoehtojen erot alustassa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Onko täällä keskusteltu koskaan alustojen erilaisuudesta kun kyseessä on eri "line" (sport line, modern line, luxury line, m-sport ja ilman lineä).

Eli minulla oli F30 Modern Line, ja se oli ihan paska ajettava. Kun kerroin täällä että vetelee tiellä kuin villihevonen, niin jengi ei uskonut. Nyt kun alla on F36 (jossa vakiona Sport-alusta), niin ihan eri vehje ajaa. Nyt jotkut raportoivat tuon Luxury Linen mahdottomuudesta. Eli lulla mikä lulla.

Eli itse olen päätellyt näin että perusalusta (ei mitään Lines-pakettia) ja Sport Line / M-sport ovat parhaita. Sport Line ja M-sport pitävät sisällään tuon saman Sport-alustan. Modern Line ja Luxury Line ovat huonoja ja niissä on jotenkin eri geometria kuin muissa.

Kokemuksia?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Neliveto vaikuttaa tapauksessasi eniten ja korimalli. Jo pyöränkulmat vaikuttaa merkittävästi vaelteluun ja rengasmalli ja koko. Harva paikka osaa muuta kuin säätää arvot vihreälle. Varsinaista säätöjen tuntemista ei ole. Vartailun tekemiseksi autojen oitäisi olla muuten vastaavat mallit.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Sitten on se adapriivi "sport":mus: alusta, onko tuo saatavana kaikkiin linejiin vai pelkästään (M) sportteihin? Näitä kaikkia pitäs ajaa perä perää et erot tulis esiin (tarvitaan sDrive-Tour :)).
Eikö modern & luxuryssä ole sitten sama alusta + renkaat kuin line-vapaissa malleissa ja erot jossain listoissa tms..
Vastaa Viestiin