F20 2017 mittarivalojen koodaus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:Ja silloinkin kun ebaystä ei löydy tuotetta joka Suomeen luvataan toimittaa niin aina kannattaa kysyä asiaa myyjältä. Aina on tällaisissa tapauksissa toimitus onnistunut Suomeen, myyjä ei vaan ole jaksanut ilmoitukseensa laskea/laittaa toimituskuluja ulkomaille.
Joo, mutta kannattaa katsoa että tuote tulee EU:n alueelta ettei joudu maksamaan tulleja. Ja jostain kiinasta niiden tulo saattaa kestää viikkoja, kun saksasta saat vielä tällä viikolla paketin postiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

"Tuolla ebay.de-sivulla noita on vaikka kuinka paljon. Tämä ainakin eurooppaan lähettää:

http://www.ebay.de/itm/5-5-Universal-Au ... Sw4CFYp60f

ja tämä:

http://www.ebay.de/itm/Universal-5-5-He ... SwExJXozRk"

Kiitos , ei muuta kuin sofort kaufen ja sitten plug and play
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

melperri kirjoitti:Kiitos , ei muuta kuin sofort kaufen ja sitten plug and play
Tuohon sitten sellainen huomio että:

- Ohjevihkonen on tehty 20-vuotiaille, eli fonttikoko on sellainen että itse piti ottaa kameralla kuva ja zoomata että näki lukea :)
- itse käytän vain nopeusnäyttöä, muut oli aika turhat
- OBD-piuha menee hyvin piiloon kojelaudan ja ikkunan väliin, eli saa ihan piiloon
- Nopeusarvo pitää säätää, eli oletuksena näyttää väärin. Kannattaa käyttää apuna kaveria ja vakionopeussäätimen numeronäyttöä niin osuu noin 1km tarkkuudella samaan
- Laitteen oma käyttis on paska eli sekoilee. Eli valitse asetukset kerralla kondikseen, säädä nopeusmuutos kuntoon ja älä koske vehkeeseen enää. Eli muuten nollaa jonkin asetuksen ja alusta pitää aloittaa...

Mutta kun saa kondikseen, niin toimii luotettavasti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Aika mielenkiitoisiin tuotteisiin viittaa nuo melperrin lainaamat salmolin linkit :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:Aika mielenkiitoisiin tuotteisiin viittaa nuo melperrin lainaamat salmolin linkit :)
Näköjään Melperrin linkit ovat poikki, mutta nuo linkit kyllä löytyvät aikaisemmista postauksista. :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Vähän alkoi minuakin kiinnostaa nuo universaalit vekottimet. Näyttää olevan myynnissä myös gps:llä varustettuja laitteita jotka pärjää siis pelkällä virralla. Nopeusnäyttö olis myös mulle se ainoa mitä lasille haluaisin joten obd-portista en mitään tietoa jäisi kaipaamaan.

http://www.ebay.de/itm/Head-Up-Display- ... SwqfNXokJo

<edit> Salmol, mihin kohtaan tuo läpyskä pitää asetella, että heijastus tuulilasiin on sopiva? Onko se normi hudin 'syvennys' passeli sijoituspaikka?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:Vähän alkoi minuakin kiinnostaa nuo universaalit vekottimet. Näyttää olevan myynnissä myös gps:llä varustettuja laitteita jotka pärjää siis pelkällä virralla. Nopeusnäyttö olis myös mulle se ainoa mitä lasille haluaisin joten obd-portista en mitään tietoa jäisi kaipaamaan.

http://www.ebay.de/itm/Head-Up-Display- ... SwqfNXokJo

<edit> Salmol, mihin kohtaan tuo läpyskä pitää asetella, että heijastus tuulilasiin on sopiva? Onko se normi hudin 'syvennys' passeli sijoituspaikka?
Osta pois, olisi kiva kuulla miten tuo toimii. Tosin, minä arvostan että piuhat ovat piilossa ja ainakin minun autossa tuo tupakinsytytinjohto haittaa enemmän kuin OBD-johto, joka menee koko matkan aivan piilossa OBD-liittimeen kuskin jalkatilassa.

Minulla tuo läpyskä on aivan ikkunan vieressä ratin edessä, mutta sijoitus riippuu myös kuskin pituudesta ja mihin haluaa nopeusarvon tulevan, itse pidän että mitä alempana sen parempi (siis ikkunassa heijastus) ja mitään kalvoa en ikkunaan laittanut. Vähän on epäterävä, mutta tarpeeksi terävä ettei viitsi laittaa kalvoa. Kalvo toki tuli paketin mukana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Kiitos infosta. Kyllä minäkin kikkailisin tuon virran pelkääjän jalkatilan peitteen sisäpuolelta, jossa tuo virtapistoke sijaitsee. Pitää pähkäillä...
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Nyt tuli HUD Amazonista. Tuntuisi olevan hintansa väärtti. Hyvin näkyy kirkkaassa valossakin ja kaksoisheijastus on nin vähäinen , että siinä ja siinä jaksaako ryhtyä kalvon kanssa turaamaan. Nopeuskin oli oletusarvona kutakuinkin auton mittarin mukainen. Hetkellinen kulutusmittari näytti aivan päin p:settä. Sitä olisi voinut kalibroida , mutta säädin sen kokonaan pois näytöstä. Nyt näkyy nopeus ja jäähdytysveden lämpötila lukuina , ja kierrokset palkkeina. Kierrosnäyttö on turha , mutta en keksinyt , miten sen saa pois. Nopeuden ylittäessä 80kmh heittää kaiken muun infon automaattisesti pois , vain nopeuslukema jää. Outona suunittelukömmähdyksenä HUD sammuttaa itsensä aina start stopin pysäyttäessä moottorin , mutta samapa tuo. Käynnistyy uudestaan , kun moottorikin käynnistyy.

Muutamalla kympillä sai siis ison digitaalisen nopeuslukeman suoraan näkökenttään. Ei tarvitse tihrustaa enää laajennetuun näytöön koodattua pienen pientä nopeuslukemaa. Ei huono hankinta , huomenna täytyy asetella johto mahdollsimman hyvin piiloon.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Sattuipas, että juuri kirjoitit HUD-kokemuksista :) Minä vielä pähkäilin tuota vekotinta ja päätin nyt illalla testailla luurilla Play-kaupasta löytyviä hud-appeja kakkospuhelimella. Monta eri tyylistä ja eri värein toteutettua testasin ja tulin siihen tulokseen, että minua tuo vähän häiritsee. Hyvin ne toimivat ja näyttää tietysti aina oikeaa gps-nopeutta ja varmasti tarkoitukseen suunnitellut laitteet toimii näitä sovelluksia paremmin. Puhelin pysyi kuitenkin hyvin paikallaan kun alle laittoi pienen muovimaton palan. Tässä vastuullisesti otettu kuva (0 km/h) yhdestä valkeilla nopeusnäytön numeroilla.

Kuva
Viimeksi muokannut Antore, 17 Maalis 2017, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kuva ei näy.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:Kuva ei näy.
Kiitos infosta, tupelsin ja mulla se näkyi. Näkyykö nyt?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:
salmol kirjoitti:Kuva ei näy.
Kiitos infosta, tupelsin ja mulla se näkyi. Näkyykö nyt?
Näkyy. Onko tuo nyt se OBD-HUD vai puhelin appi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Tuo heijastuu luurista, appi siis. Tuon perusteella päädyin siis olla tilaamatta oikeaa tarvike hudia. Ei varmasti voi verrata teidän tarvike-laitteisiin mutta säädin kirkkauttakin tosi hämärälle ja jotenkin en vaan tottunut tuulilasissa näkyviin lukemiin :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:Tuo heijastuu luurista, appi siis. Tuon perusteella päädyin siis olla tilaamatta oikeaa tarvike hudia. Ei varmasti voi verrata teidän tarvike-laitteisiin mutta säädin kirkkauttakin tosi hämärälle ja jotenkin en vaan tottunut tuulilasissa näkyviin lukemiin :)
Itse asiassa tuo näyttää aika samalle kuin jälkiasennus-HUD. Itse kun testasin puhelin-appeja, niin ne oli selkeästi himmeämpiä kuin tuollainen hud.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

hud.jpg
hud.jpg (372.34 KiB) Katsottu 9733 kertaa

Tältä näyttää kalvon kanssa. Laite päättelee jänitteen perusteella , onko päällä vai ei. Tästä syystä sammuu start-stopin yhteydessä. Sitten taas , kun laittaa defan päähän lämpenemmän , HUD herää , koska Defan akkulaturi syötää korkeampaa jännitettä. Jännitelukema näkyy HUD:ssa latauksen ajan.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

EDIT: pöljä kyssäri poistettu, asia selvisi.
Vastaa Viestiin