Makkis kirjoitti:No minähän olen peräänkuuluttanut bensa nelosturboja "hinnat alkaen" -koneiksi jo pitkään, kun kerran Mineihin ja kaikenmaailman Chitikoihinkin noita suoltavat.
Itselläni oli myös aiemmin vaginan 2-litrainen TFSI turbonelonen ja karkeaa käyntiään lukuunottamatta tuo oli oikein hieno moottori. Bemarin vaparineloset taas käyvät oikeinkin kauniisti ja kierrättäminen ei kuullosta kidutukselta, kuten tuossa vaginan pannussa. Kyllä meikäläinen ottaa ilolla vastaan sen tosiasian, että omatkin fyrkat riittää tulevaisuudessa hankkimaan Pempen joka on suorituskyvyltään relevantti ja käy bensalla. Harmi taas on suorien vaparikuutosten poistuminen, mutta niihin eivät rahani (uusina) olisi riittäneetkään.
Kyllä se viive siellä on, mutta näillä pikkurillin pään kokoisilla ahtimilla varustetuissa nykyturboissa ei sitä kyllä 99,99% kansasta huomaa, vaan veto on heti väkevää dieselmäisen väännön ansiosta. Bonuksena saa sitten bensakoneen tehot ja vääntöalueen sekä pienemmän kulutuksen.
Omalta osaltani toivotan ilolla tervetulleeksi ja toivottavasti takapihojen bittinikkarit jo vääntävät softia noihin.
Minä en kyllä usko, että reilun 200 hp turbonelosella varustettu auto tulee olemaan yhtään sen halvempi kuin nykyiset kuutoskoneiset. Valmistajalle tässä tulee olemaan hyvä sauma rahastaa. Tehdään vain täsmälleen samasta moottorista useampia tehoversioita ja joka pykälällä pompsautetaan hintaa muutama tonni ylöspäin. Tehokkaampi ei ole yhtään sen kalliimpi tehdä, mutta rahat saadaan entistäkin paremmin pois.
Olen kyllä erittäin pettynyt, että Bemari luopuu vapaastihengittävistä rivikuutosista, jotka ovat sen tavaramerkki. Olen jo pitkään haaveillut 325i:stä, ja haaveeksi se taitaa jäädäkin. Ellei sitten lähde ihan piakkoin autokaupoille ja laita sellaista tilaukseen ennen kuin on liian myöhäistä.