320D (vm.2009) jarrupalojen vaihto kotona
FusionWolfin ansiokkaita DIY ohjeita löytyy ainakin täältä:
viewtopic.php?f=69&t=1600
viewtopic.php?f=69&t=1601
Kuvat eivät taida valitettavasti enää näkyä foorumiuudistusten jälkeen.
viewtopic.php?f=69&t=1600
viewtopic.php?f=69&t=1601
Kuvat eivät taida valitettavasti enää näkyä foorumiuudistusten jälkeen.
Vaihdoin just äsken jarrupalat eteen (takana ok). Kaikki meni hyvin, johtokin tuli vaihdettu. Jarrunestesäiliö on täynnä edelleen. Ja resetointi on suoritettu. Nyt kiinnitin sellaiseen huomion, että onko normaalia että kun auto on poissa käynnistä, niin jarrupoljin on kivikova, MUTTA kun laitan auton käyntiin ja painan jarrua voimakkaasti, niin jarrupoljin pikkuhiljaa menee melkein pohjaan asti??? Jarupoljin tosin kovenee kun painelee vaan lisää. Niin ja kaikesta huolimatta auto kyllä jarruttaa mielestäni ihan normaalisti soratiellä sekä asfaltilla.
Käyttäytyykö nämä nykyautojen (vai BMW:n) jarrutehostimet tällä tavoin?
Käyttäytyykö nämä nykyautojen (vai BMW:n) jarrutehostimet tällä tavoin?
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Se poljin kovenee siitä sitten kunhan olet ajanut jarrupalat sisään. Polkimen saa kyllä E-sarjalaisissa painettua aina pohjaan asti jos vain haluaa, tämä ei toki tarkoita että maksimijarrutusvoima mitenkään lisääntyisi mitä enempi sitä painaa, vaan maksimijarrutus tulee jo ennen kuin poljin ns. "antaa myöten". Ts. tuo mitä koet on normaaliajhh kirjoitti:Vaihdoin just äsken jarrupalat eteen (takana ok). Kaikki meni hyvin, johtokin tuli vaihdettu. Jarrunestesäiliö on täynnä edelleen. Ja resetointi on suoritettu. Nyt kiinnitin sellaiseen huomion, että onko normaalia että kun auto on poissa käynnistä, niin jarrupoljin on kivikova, MUTTA kun laitan auton käyntiin ja painan jarrua voimakkaasti, niin jarrupoljin pikkuhiljaa menee melkein pohjaan asti??? Jarupoljin tosin kovenee kun painelee vaan lisää. Niin ja kaikesta huolimatta auto kyllä jarruttaa mielestäni ihan normaalisti soratiellä sekä asfaltilla.
Käyttäytyykö nämä nykyautojen (vai BMW:n) jarrutehostimet tällä tavoin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Mittasitko, että levyt eivät ole alimittaiset tai rajalla?jhh kirjoitti:Vaihdoin just äsken jarrupalat eteen (takana ok).
Nykypaloilla levyt yleensä menee samalla vaihtoon, koska palat syö levyä niin paljon, että seuraavien palojen puolivälissä viimeistään levyt olisi jo alimittaiset.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset