iPhone lightning-USB liitäntäkaapeli iDriveen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Osaako kukaan sanoa mikä käytännön ero on näissä kahdessa kaapelissa?http://www.leebmann24.de/media-adapter- ... ector.htmlMEDIA kaapeli ja tämä MUSIIKKI kaapelihttp://www.leebmann24.de/music-adapter- ... ector.html
Mulla on F34;sessa perus bluetooth autossa eikä sillä pysty streamaamaan musaa suoraan. Eli kaapeli hakusessa lightning liitännällä.
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Vai onko streamaus koodattavissa ilman lisäpalikoita. Ja jos niin olisi?
Palstan koodari gurut. Mikä olis into ja hinta ;)
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

On koodattavissa. Böntti varmaan vahvistaa ja kertoo kokemuksella enemmän.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Mä luulen, että sun autosta pitäisi löytyä nämä alla olevat lisävarusteet, jotta Bluetooth streemaus toimisi. Sama homma, jotta toimisi USB kaapelin kautta musiikki (esim. Spotify). Mulla toimii molemmat ja USB kaapelinakin ihan se Applen oma joka tuli luurin mukana. Böntti koodasi lisäksi mulle toimimaan BMW Connected palvelun ja nyt kaapelia käytettäessä voi Spotifyssa vaihtaa soittolistoja ja selata Spotifyn listoja + näyttää levyn kannet. Bluetoothilla voi vaihtaa vain puhelimesta valitun soittolistan kappaleita eikä levyjen kannet näy.

Optional Equipment
S644A Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth (jos sulla on vain tämä, ei musan striimaus onnistune)
S6FLA USB/Audio interface
S6NFA Smartphone Music interface for Smartphone

Löytyykö nuo sun autosta? Voit tarkistaa täältä runkonumerolla (5 viimestä numeroa + 2 sitä edeltävää kirjainta).
http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Puhelimen mukana tulleella kaapelilla tuo toimii. 6FL on usb-portti josta voi soittaa musiikkia, löytyy keskikonsolista. Uudemmissa autoissa koodi on 6NS. Lisäksi on 6NH/6NK, en ole varma että minkä ikäisissä vehkeissä näitä on käytetty. Jos autossa on combox tai NBT, silloin bt-streamauksen saa koodaamalla päälle. Jos ei ole, silloin pitää laittaa combox. Auton varustelistalla oleva 6VC tarkoittaa comboxia.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

bmw usb.tiff
bmw usb.tiff (58.29 KiB) Katsottu 8581 kertaa
Etsitääs pieni ote BMW arcive varustelistasta....
Nyt olen hoitanut musan soiton ipod touch-->tarvikekaapeli jossa on toisessa päässä 30pin apple liitin joka haarautuu 3,5mm jakiksi ja USB;hen .
3,5mm pitkin menee siis musa AUX liitäntään ja se USB haara toimii vain laturina.
Meinaatko että alkuperäinen lightning-kaapeli suoraan keskikyynärnojassa sijaitsevaan USB;hen siirtäisi musan iDriveen samaan tapaan kuin USB tikultakin?
Vähän on jäänyt sellainen muistikuva että tulee näytölle teksti ettei sitä tueta???
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

No professional navin (CIC/NBT) kanssa ainakin toimii pelkällä lightning-kaapelilla. BMW joskus möi noita y-kaapeleita, minulle ei ole koskaan selvinnyt niiden funktio. Laita varustelista ja valmistuskuukausi niin voin kertoa lisää.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

image.jpg
image.jpg (531.97 KiB) Katsottu 8553 kertaa
Böntti kirjoitti:No professional navin (CIC/NBT) kanssa ainakin toimii pelkällä lightning-kaapelilla. BMW joskus möi noita y-kaapeleita, minulle ei ole koskaan selvinnyt niiden funktio. Laita varustelista ja valmistuskuukausi niin voin kertoa lisää.
Niin olen kanssa joskus antanut itseni ymmärtää että Proffalla toimii.
Tässä koko varustelista ja valmistus ajankohta 11/2013
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

No niin, nyt minä ymmärsin y-kaapelin tarpeen. Autossa on HU_ENTRY eli perusradio. Siinä on sisäänrakennettuna perus-handsfree ja perus-usb (6NH). Ei mahdollisuutta bt-streamaukseen. USB-toisto osaa soittaa ainoistaan mp3-tiedostoja suoraan tikulta, ei esimerkiksi toista Spotifyn ääntä. Tähän tarvitaan y-kaapelia, ohjaus menee USB:n kautta ja ääni aux-johtoa pitkin.

Jos haluat autoosi bt-streamauksen, pitää asentaa combox. Käytetty F-sarjan combox noin 150e, valokuidut ja muut johdot noin 100e. Päälle asennus ja koodaus. Jos autossa olisi navi (business tai professional), olisi siinä usb:n ja handsfreen vuoksi myös combox. Silloin bt-streamauksen saisi päälle pelkällä koodauksella.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

^ Juurikin näin suurinpiirtein olin ymmärtänyt. iphonen tai vastaavan kun tökkää USB-liitäntään niin aikansa siinä valikossa lukee "reading"... jonka jälkeen tulee Not supported.
Yli se Y-kaapeli on periaatteessa ainut ratkaisu jos meinaa musaa streamata ilman uusia pulikoita.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

GTA1 kirjoitti:^ Juurikin näin suurinpiirtein olin ymmärtänyt. iphonen tai vastaavan kun tökkää USB-liitäntään niin aikansa siinä valikossa lukee "reading"... jonka jälkeen tulee Not supported.
Yli se Y-kaapeli on periaatteessa ainut ratkaisu jos meinaa musaa streamata ilman uusia pulikoita.
Mulla oli edellisessä autossa käytännössä sama ongelma, mutta ostin vastaavan kuin tämä https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... ton-Blueto ja kytkin röökinsytkärin pistokkeella piiloon "pysyväisratkaisuksi". Eli simppeli boksi, joka vastaanottaa musaa BT:n kautta ja tästä boksista aux piuha piilossa auton aux input liitäntään. Toimi ihan OK, mutta ääni ei ollut niin hyvä, kuin suoraan piuhalla. Kokeilemisen arvoinen, jos tuo Böntin ehdotus kuulostaa liian kalliilta ja isolta projektilta.
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

^Tei samantyyppisen ratkaisun...
h/k BTA 10 tuli ostettua alunperin aivan toista tarkoitusta varten ennenkö kokeilin sitä autoon streamaus tarkoituksessa. No kuvakkeet ei tietysti siirry iDriveen mutta näänhän mä ne siitä IPhonen näytöltä ja ohjaus toimii... Nätisti streamaus keskeytyy kun puhelimeen on tulossa puhelu ja sen päätyttyä streamaus jatkuu.
Eli noita ylhäällä mainittuja kaapeleita en tule tuon takia enää hankkimaan ;). Eikä ole enää niin "tekniikka" riippuvainen ;)
Vastaa Viestiin