Auton huollatus liikkeen piikkiin, kysymyksiä

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
bmw05
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 30 Marras 2010, 10:21

Dodii. Onko kenelläkään tietoa tai heittää jotain linkkiä mistä kävis ilmi, että saanko huollattaa auton esim. lähimmässä liikkeessä joka on erikoistunut ko. huoltoon (jossa kaikenlisäksi sama tuntiveloitus kuin autoliikkeen omassa yhteistyötä tekevässä huoltoliikkeessä) liikkeen piikkiin, josta olen auton ostanut?

Itse kysyin liikkeestä asiaa, ja tuntui että täytys viedä heidän käyttämään liikkeeseen huoltoon (tietää ettei se siellä kuntoon tule) että silloin maksavat, mutta muutoin eivät. Eivät suostuneet tulemaan edes puolessa hintaa vastaan.

Jännä sinänsä että ekan vian ilmetessä sain lauseen, että asiakas saa halutessaan tutkituttaa vian missä tahtoo ja maksaa itse laskun ja he sen jälkeen katsovat maksavatko laskun.

Kyseessä turbolla piilevä vika ja ko. liike johon veisin on turboihin erikoistunut.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

No et tietenkään voi viedä autoa toiseen liikkeeseen toisen piikkiin.
Johan se nyt on selvä että kustannukset oman huollon vs. kilpailijan käyttämisestä on aivan erit liikkeelle...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Myös kuluttaja-asiamiehen kanta asiaan on se, että auton myynyt liike saa valita "valtuutetusta merkkihuollosta" sen liikkeen, jossa auto huolletaan, eli jos auton myyjäliike haluaa käyttää tiettyä firmaa, niin sitä on käytettävä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

On totta, että tuotevirheen tapahtuessa tuotteen myyjällä on oikeus(velvollisuus) korjata virheellinen tuote omalla kustannuksellaan ja tavalla, jonka katsoo parhaakseen. Mikäli korjaus ei kuitenkaan myyjäliikkeen toimesta onnistu, eikä kaupanpurku tule kyseseen on asiakkaalla oikeus korjauttaa virheellinen tuote itse ja veloittaa korjauksesta syntyneet kohtuulliset kustannukset myyjältä. Mutta tämä vasta, mikäli myyjälle on annettu mahdollisuus korjata tuote, eikä myyjä ei saa virheellistä tuotetta korjatuksi.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
bmw05
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 30 Marras 2010, 10:21

altsu kirjoitti:On totta, että tuotevirheen tapahtuessa tuotteen myyjällä on oikeus(velvollisuus) korjata virheellinen tuote omalla kustannuksellaan ja tavalla, jonka katsoo parhaakseen. Mikäli korjaus ei kuitenkaan myyjäliikkeen toimesta onnistu, eikä kaupanpurku tule kyseseen on asiakkaalla oikeus korjauttaa virheellinen tuote itse ja veloittaa korjauksesta syntyneet kohtuulliset kustannukset myyjältä. Mutta tämä vasta, mikäli myyjälle on annettu mahdollisuus korjata tuote, eikä myyjä ei saa virheellistä tuotetta korjatuksi.
Elikkäs periaatteessa tappelun kanssa saisin viedä kaikki laskut myyjäliikkeeseen? Auto käynyt 4 kertaa saman vian takia ja valohoitoa vaan annettiin. Omaan piikkiin kaks vikaa laitatin kuntoon. Nekin oli liikkeen mukaan korjattu, mut kappas kummaa ku ei ollu muuta tapahtanut kuin se et sai olla huuli pyöreenä autoa hakiessa kun se oli puunattu niin ulkoa kuin sisältäkin... Nuoleskelua :mus: ?

Ja myyjäliike ei ole osoittanut mitään merkkihuoltoa mihin auto viedä. Aina vaan omalle nyrkkipajalle saamaan valohoitoa ilman tuloksia.
Vastaa Viestiin