Moro jengille!
Täällä ilmottautuu ensikertalainen tälle foorumille. Toinen bimmeri tuli juuri hankittua, edellinen oli e90 320i ja uusi 318xd. Välissä oli A4 Audi.
Tässä omat fiilikset noin viikon jälkeen kaupoista.
Autokaupat airport "autoroskiksesta" eli ei mitään hyvää sanottavaa kyllä siitä puljusta. Auto lähti alle tosin, mutta ei millään sillä mielellä että hyvät kaupat tuli tehtyä. Ei edes ekaa huoltoa saanut kaupan päälle vaikka huoltoilmaisin sanoi että 2kk päästä pitäisi auton eka huolto tehdä. Muutenkin sattui myyjä kohdalle joka ei ollut koskaan kauppoja tehnyt aiemmin.
Fiilikset autosta päällisin puolin positiiviset. Tyylikäs, ajettavuus ja tuntuma tiehen on jotain aivan toista luokkaa kuin audissa ja tämä on juuri se pääsyy miksi palasin bmw:hen. Tämä on kyllä nautinto ajaa ja manuaaliboksilla tietenkin. Auton tehoja rajoitti budjetti, mutta sport moodi toimii riittävän hyvin ja pienellä kulutuksella. Kaapeli tilauksessa jotta saan muutamat asetukset mieleiseksi, kuten takavalot päivävalojen kanssa, start&stop ja sport moodi.
Heikoimmat lenkit ollut kyllä tuo rengasmelu, ainakin runflat renkailla, ruosteiset jarrukeskiöt ja iskareiden toimivuus pompuissa. Auton huolto ei mitää halpaa lystiä, laakkosen tarjous ekasta huollosta 320€, melko suolainen kun siinä ei juuri mitään ihmeellistä ole.
Näillä mennään sitten seuraavat 3-4 vuotta, toivottavasti ei mitään isoja yllätyksiä. Ainiin, ja naapurin vihreät naamat jaksaa hymyilyttää vieläkin
Autokaupat tehty, mitkä fiilikset?
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Mulla kaupasta 10kk ja edelleen autosta hyvät fiilikset aina, kun ajaa. Itse kaupasta jäi, liikettä mainitsematta, viime elokuussa sen verran paskan maku suuhun, että en ko. liikkeestä osta enää koskaan yhtään autoa. Paras sniiduilu oli se, että hain auton ja ajoin suoraan tankille, kun mittari näytti jotain 30km jäljellä olevalla polttoaineella. Auton ostin vain ja ainoastaan auton itsensä vuoksi ja myyjäksi poimin myymälästä vanhemman hepun, jonka arvioin henkilönä sellaiseksi, että saadaan kaupan ehdoista itselleni siedettävimmät. Myyjä ei tehnyt kaupassa yhtään mitään, kuin toimi kaupan "assistenttina" minun ja liikkeen välissä. Auto oli ostettaessa 2 v ja 10tkm ikäinen eli ei uusi.
Autokeskuksesta (Airport) on taas itselläni ainakin huollon ja varaosien puolelta pelkkää hyvää sanottavaa.
Autokeskuksesta (Airport) on taas itselläni ainakin huollon ja varaosien puolelta pelkkää hyvää sanottavaa.
Suosittelen vaihtamaan runflatit alta pois heti kun pystyt. Mitä nopeammin, sen parempi.
Aika kallis huolto, onhan ne voinut kallistua kauttaaltaan, mutta tähän meidän autoon ensimmäinen huolto oli parikymppiä edullisempi paikassa, josta auton ostit.
Emmekä mekään saaneet mitään kaupan päälle, edes avaimenperää Ajattelin, että olin tinkinyt hinnan niin alas, että ei heillä ollut varaa.
Noh, ovat nyt parista huollosta ja takuuhuollosta varmaan saaneet omansa pois.
Aikalailla samat fiilikset oli itsellänikin kun tämän ostin. Tosin menin kiukulla kaksi kesää runflateilla, mikä oli virhe näin jälkikäteen ajateltuna.l
Ja edelleen autosta on hyvät fiilikset. Olen käynyt koeajamassa erilaisia uusia autoja, jopa selvästi kalliimpia, mutta en koe, että nykyinen auto niille häpeäisi eikä siksi ole nimiä kauppasopimukseen kirjoitettu.
Aika kallis huolto, onhan ne voinut kallistua kauttaaltaan, mutta tähän meidän autoon ensimmäinen huolto oli parikymppiä edullisempi paikassa, josta auton ostit.
Emmekä mekään saaneet mitään kaupan päälle, edes avaimenperää Ajattelin, että olin tinkinyt hinnan niin alas, että ei heillä ollut varaa.
Noh, ovat nyt parista huollosta ja takuuhuollosta varmaan saaneet omansa pois.
Aikalailla samat fiilikset oli itsellänikin kun tämän ostin. Tosin menin kiukulla kaksi kesää runflateilla, mikä oli virhe näin jälkikäteen ajateltuna.l
Ja edelleen autosta on hyvät fiilikset. Olen käynyt koeajamassa erilaisia uusia autoja, jopa selvästi kalliimpia, mutta en koe, että nykyinen auto niille häpeäisi eikä siksi ole nimiä kauppasopimukseen kirjoitettu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Autoliike ei kyllä saa mitään voittoa noista takuuhuolloista. Melko outo käsitys monella tästä. Maahantuoja maksaa viulut kokonaan silloin, kun kaikki menee takuun piikkkiin, mutta usein tähän käytetään usemman henkilön työpanos. Varaosamyyjän, huoltoneuvojan, mekaanikon ja takuukäsittelijän avulla tämä prosessi tehdään ja aikaa kuluu koko hommaan/prosessiin tosi paljon ja etenkin paperityöhön/päätetyöskentelyyn. Monesti saattaa olla korjaamopällikkökin sotkettu mukaan kuvioon. Kun laskee käytetyt työtunnit, niin eipä noista takuuhuolloista kukaan korjaamo kostu. Ei niistä mitään käteen jää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Olen ostanut useasta eri paikasta autoja ja ihan yhtä nihkeää ne kylkiäiset on olleet lähes joka paikassa. Liru bensaa/dieseliä tankissa, eli heti tankille mentävä. Lattiamatot saanu ilmaiseksi (ne ovat periaatteessa maksullinen lisävaruste) ja kerran myös niiden lisäksi kaukalomaton. Joskus pari avaimenperää...Kerran renkaanvaihdon. Joskus jotain vakuutustarjouksia, mutta nehän ei ole varsinaisesti autoliikkeen omia juttuja.
Eli eipä ole paljon vahauksia, etelänmatkoja, täysiä tankkeja, ilmaisia rengassäilöjä tai risteilylahjakortteja yms. näkynyt. Itsellä kokemusta autokaupoilta vuodesta 1996 lähtien.
Eli eipä ole paljon vahauksia, etelänmatkoja, täysiä tankkeja, ilmaisia rengassäilöjä tai risteilylahjakortteja yms. näkynyt. Itsellä kokemusta autokaupoilta vuodesta 1996 lähtien.
Viimeksi muokannut J1978, 19 Kesä 2015, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Niin ja kyllä se bemun eka huolto on pk-seudulla sen yli 300 euroa ihan joka paikassa, jossa on bemun myynti&huolto. Ostin edellisen bemun Autokeskuksesta ja 350€ olisi ollut siellä ekan huollon hinta.
Delta Bavariasta voi saada alle 300 euron, mutta se ei olekaan pk-seudulla.
Delta Bavariasta voi saada alle 300 euron, mutta se ei olekaan pk-seudulla.
Aika kovat palkat vissiin, jos useiden tonnien korjauksesta ei jää voita leivän päälle.
25€ sisäisen tunnin kustannuksella siinä saa reilu sata tuntia ähertää kaavakkeiden parissa, kun asentajalla meni vain viitisen tuntia hommassa
Jos maahantuoja on niin pihi, että ei ole ostanut autoja tehtaalta takuun kanssa, niin silloin toki myyjä ja maahantuonti ottaa hittiä. Eri asia, jos tehdas maksaa. Riippuu siis paikasta, että miten paljon jää takuukorjauksista voita leivän päälle, ja toki takuukorjauksesta itsestään. Onko pieni vai iso homma.
Eka huolto oli 304,50€ meillä eikä ollut Bavaria.
25€ sisäisen tunnin kustannuksella siinä saa reilu sata tuntia ähertää kaavakkeiden parissa, kun asentajalla meni vain viitisen tuntia hommassa
Jos maahantuoja on niin pihi, että ei ole ostanut autoja tehtaalta takuun kanssa, niin silloin toki myyjä ja maahantuonti ottaa hittiä. Eri asia, jos tehdas maksaa. Riippuu siis paikasta, että miten paljon jää takuukorjauksista voita leivän päälle, ja toki takuukorjauksesta itsestään. Onko pieni vai iso homma.
Eka huolto oli 304,50€ meillä eikä ollut Bavaria.
Jos olisin autokauppias toivoisin että myymäni tuote olisi se jota ostajat haluavat ja joksi myymälääni saapuisivat. Kaupan tekijäisiksi hankaisin kämmentä reiteeni ja ojentaisin eteenpäin, eli lämmintä kättä.J1978 kirjoitti:Olen ostanut useasta eri paikasta autoja ja ihan yhtä nihkeää ne kylkiäiset on olleet lähes joka paikassa. Liru bensaa/dieseliä tankissa, eli heti tankille mentävä. Lattiamatot saanu ilmaiseksi (ne ovat periaatteessa maksullinen lisävaruste) ja kerran myös niiden lisäksi kaukalomaton. Joskus pari avaimenperää...Kerran renkaanvaihdon. Joskus jotain vakuutustarjouksia, mutta nehän ei ole varsinaisesti autoliikkeen omia juttuja.
Eli eipä ole paljon vahauksia, etelänmatkoja, täysiä tankkeja, ilmaisia rengassäilöjä yms. näkynyt. Itsellä kokemusta autokaupoilta vuodesta 1996 lähtien.
Ajatellaanpa vaikka 1000 auton myyntiä, 1000*50L=50000L*1,5=75000€
1000kpl lippalakki 10€/kpl=10000€
Jnejne...kaikki pois olemattomista katteista ja kuitenkaan näillä ei ole mitään arvoa asiakkaalle seuraavaa autoa valitessa, vain se merkitsee millainen myytävä tuote on, ei lahjat eikä myyjän silmien väri....
Itse olen saanut joitakin lahjuksia, jopa tankki oli yhdessä Audissa täynnä muttei sekään johtanut seuraavan vaihdon hetkellä saman merkin alle, toinen merkki kiinnosti enemmän siltikin. Myyjälläkään ei ole väliä kunhan ei nyt ihan veetuile ja hoitaa auton suunnilleen niinkuin on sovittu tehtaalta minulle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mun käsitys on kyllä se, että pelkkä takuukorjaus ei tuo autoliikkeelle voita leivän päälle. Se ei tuota siten kuin normaalit huollot tai varustelut. Mun käsitys on se, että +- 0 on noiden rahallinen hyöty autoliikkeille. Ei niillä niitä voittoja tahkota. Toki tehdas maksaa sen mitä kulut on, mutta ei sillä voittoa tehdä.Ludwig kirjoitti:Aika kovat palkat vissiin, jos useiden tonnien korjauksesta ei jää voita leivän päälle.
25€ sisäisen tunnin kustannuksella siinä saa reilu sata tuntia ähertää kaavakkeiden parissa, kun asentajalla meni vain viitisen tuntia hommassa
Jos maahantuoja on niin pihi, että ei ole ostanut autoja tehtaalta takuun kanssa, niin silloin toki myyjä ja maahantuonti ottaa hittiä. Eri asia, jos tehdas maksaa. Riippuu siis paikasta, että miten paljon jää takuukorjauksista voita leivän päälle, ja toki takuukorjauksesta itsestään. Onko pieni vai iso homma.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Minulle on ihan sama mitä saan vai saanko mitään. Jos jotain oikeasti hyödyllistä tai mieluista tulee, niin silloin se on toki ok. Mut yleistin vaan tuota asiaa, kun toisille se tuntuu olevan niin hiton tärkeää, että saa edes jotain ilmaiseksi/kaupanpäälle.Herra47 kirjoitti:J1978 kirjoitti:Olen ostanut useasta eri paikasta autoja ja ihan yhtä nihkeää ne kylkiäiset on olleet lähes joka paikassa. Liru bensaa/dieseliä tankissa, eli heti tankille mentävä. Lattiamatot saanu ilmaiseksi (ne ovat periaatteessa maksullinen lisävaruste) ja kerran myös niiden lisäksi kaukalomaton. Joskus pari avaimenperää...Kerran renkaanvaihdon. Joskus jotain vakuutustarjouksia, mutta nehän ei ole varsinaisesti autoliikkeen omia juttuja.
Eli eipä ole paljon vahauksia, etelänmatkoja, täysiä tankkeja, ilmaisia rengassäilöjä yms. näkynyt. Itsellä kokemusta autokaupoilta vuodesta 1996 lähtien.
Jos olisin autokauppias toivoisin että myymäni tuote olisi se jota ostajat haluavat ja joksi myymälääni saapuisivat. Kaupan tekijäisiksi hankaisin kämmentä reiteeni ja ojentaisin eteenpäin, eli lämmintä kättä.
Ajatellaanpa vaikka 1000 auton myyntiä, 1000*50L=50000L*1,5=75000€
1000kpl lippalakki 10€/kpl=10000€
Jnejne...kaikki pois olemattomista katteista ja kuitenkaan näillä ei ole mitään arvoa asiakkaalle seuraavaa autoa valitessa, vain se merkitsee millainen myytävä tuote on, ei lahjat eikä myyjän silmien väri....
Itse olen saanut joitakin lahjuksia, jopa tankki oli yhdessä Audissa täynnä muttei sekään johtanut seuraavan vaihdon hetkellä saman merkin alle, toinen merkki kiinnosti enemmän siltikin. Myyjälläkään ei ole väliä kunhan ei nyt ihan veetuile ja hoitaa auton suunnilleen niinkuin on sovittu tehtaalta minulle.
Joillekin se tuntuu olevan vaan niin iso juttu, koska heti kysytään uuden auton ostettuasi, että tuliko hyvät kylkiäiset... Tai oliko tankki täynnä yms...
Itse en myöskään arvosta kovin korkealle noita kylkiäisenä saatuja avaimenperiä,toppatakkeja tai vaikkapa jopa kuramattojakaan.Ok,kiva jos ne mukaan tulee "imaiseksi".
Pääasia itselleni on se,että tuote vastaa (omasta mielestäni) siitä maksamaani hintaa,oli auto käytetty tai uusi.Ja se,että huolloissa kaikki asiat hoidetaan aina sovitusti.Ilman napinoita ja kiertelyjä.Ja hommat todella tehdään,eikä vaan merkata tehdyksi.Sekä tarvittaessa mahdolliset takuukorjaukset hoidetaan kerralla kuntoon aina huoltojen yhteydessä.Ettei esim. jonkun pikku asian kanssa tarvi tapella montaa kertaa.Eli tuo asiakkaan pitäminen tyytyväisenä näissä kaupan jälkeisissä asioissa on itselleni se kaikkein tärkein asia.
Pääasia itselleni on se,että tuote vastaa (omasta mielestäni) siitä maksamaani hintaa,oli auto käytetty tai uusi.Ja se,että huolloissa kaikki asiat hoidetaan aina sovitusti.Ilman napinoita ja kiertelyjä.Ja hommat todella tehdään,eikä vaan merkata tehdyksi.Sekä tarvittaessa mahdolliset takuukorjaukset hoidetaan kerralla kuntoon aina huoltojen yhteydessä.Ettei esim. jonkun pikku asian kanssa tarvi tapella montaa kertaa.Eli tuo asiakkaan pitäminen tyytyväisenä näissä kaupan jälkeisissä asioissa on itselleni se kaikkein tärkein asia.
Heguli31 kirjoitti:Sekä tarvittaessa mahdolliset takuukorjaukset hoidetaan kerralla kuntoon aina huoltojen yhteydessä.Ettei esim. jonkun pikku asian kanssa tarvi tapella montaa kertaa.
Onkohan tuollaista autoliikettä olemassakaan. .
Mites ootteko saanut noista premium selection autoista sitä 72 kohdan tarkastuspöytäkirjaa? Pyysin sitä mutta lappua ei löytynyt mistään ja lupasivat että tulee postilla bmw:ltä. Ei ole näkynyt vaikka takuulaput tuli. Huomasin myös jälkikäteen että jostsin syystä DTC:t oli nollattu vain muutama sata kilometriä sitten ja autosta ole mitään huoltohistoriaa. Mitähän lie tehty...
Ei (varmaankaan) ole.Mutta se joka pääsee edes lähelle noita kriteereitäni,on vahvoilla.Näissä asioissa liikkeissä on todella paljon eroja,vaikka pysyttäisiin samassa merkissäkin.Anyway kirjoitti:Onkohan tuollaista autoliikettä olemassakaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 06 Marras 2011, 17:36
- Auto: F10 525da
- Paikkakunta: Jyväskylä
Muutaman uuden auton ostaneena ja omalla rahalla en yritysautoa niin kyllä BMW :ltä on parhaat kylkijäiset aina tulleet takkia lippistä ja jos jälkikasvu ollut mukana niin sille BMW pienoismalli aina samasta versiosta joka on ostettu.
Jos takuukorjauksia ollut niin aina olen auton saanut käyttöön kerran ollut Skoda mutta siitäkin kun valitin niin sain kotia tuotuna tilalle Teslan.
Oisko näin että jos ei ihan joka asiasta kitise ja natise niin vastapuolikin on huomattavasti yhteistyökykyisempi.
Jos takuukorjauksia ollut niin aina olen auton saanut käyttöön kerran ollut Skoda mutta siitäkin kun valitin niin sain kotia tuotuna tilalle Teslan.
Oisko näin että jos ei ihan joka asiasta kitise ja natise niin vastapuolikin on huomattavasti yhteistyökykyisempi.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Bmwcmd. "Autoroskis" on hyvä
Sieltä hankin oman kauppakassini kohta pari vuotta sitten ja silloin ei kyllä ollut myyjää/ostajaa haukkuminen.
Vaihdoin F10:in F21:een ja sain mojovan välirahan pankkitililleni.
Mutta ei ne tankkia täyttäneet mutta luovutus mokat ne kyllä korjasi ihan asiallisesti. Ja turbon pikku räminätkin he hoitivat.
Nyt on vaan kyse siitä mihin autoni vien 1. BMW takuu huoltoon?
Sieltä hankin oman kauppakassini kohta pari vuotta sitten ja silloin ei kyllä ollut myyjää/ostajaa haukkuminen.
Vaihdoin F10:in F21:een ja sain mojovan välirahan pankkitililleni.
Mutta ei ne tankkia täyttäneet mutta luovutus mokat ne kyllä korjasi ihan asiallisesti. Ja turbon pikku räminätkin he hoitivat.
Nyt on vaan kyse siitä mihin autoni vien 1. BMW takuu huoltoon?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Eka BMW ostettu eilen. 320d a farkku vm 2014. Rengasmelu ja vetely urissa on ainut asia joka ottaa nyt päähän, mutta suunnitelmissa onkin vaihtaa runflatit heti pois tavallisiin 225x50x17 renkaisiin. Ajattelin ostaa Continentalin testivoittajat, vai olisiko parempia suosituksia? Ohjauksesta täytyy myös sanoa, että onhan se kyllä todella herkkä verrattuna edelliseen autoon, joka oli Golf GTI. Saa nähdä tottuuko tähän...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 26 Huhti 2014, 19:52
- Auto: F34 arkikäytössä
E88 viihdekäytössä - Paikkakunta: Vantaa
Itselläni oli F30 320d:ssä alla Bridgestonen runflatit ensiasennusrenkaina ja niiden vaihtoa Continentalin Sport Contact 5:een ei tarvitse katua. Minusta nuo runflatit eivät olleet ihan niin surkeat ajaa kuin mitä yleisesti arvostellaan, mutta parannuksen kyllä huomaa.soundwave kirjoitti:Eka BMW ostettu eilen. 320d a farkku vm 2014. Rengasmelu ja vetely urissa on ainut asia joka ottaa nyt päähän, mutta suunnitelmissa onkin vaihtaa runflatit heti pois tavallisiin 225x50x17 renkaisiin. Ajattelin ostaa Continentalin testivoittajat, vai olisiko parempia suosituksia? Ohjauksesta täytyy myös sanoa, että onhan se kyllä todella herkkä verrattuna edelliseen autoon, joka oli Golf GTI. Saa nähdä tottuuko tähän...