Valokuvaus-ketju

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Laittakaahan teidän ottamia kuvia autoista tai mistä vaan esille niin arvostellaan ja jutellaan :)

Aloitan tällä:
Kuva

Kuvattu Canon 450d + kittilinssi + jalusta. Jälkihipistelyä hieman Lightroomissa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Kuvasi on hieno mutta pienellä viitseliäisyydellä siitä olisi tullut täydellinen, tuo mittarin huputus olisi pitänyt valokuvauksen ajaksi ottaa pois. :thup:
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Herra47 kirjoitti:Kuvasi on hieno mutta pienellä viitseliäisyydellä siitä olisi tullut täydellinen, tuo mittarin huputus olisi pitänyt valokuvauksen ajaksi ottaa pois. :thup:
Tähän maisemaan olisi sopinut i sarjalainen hitusen paremmin huppuineen.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Hyvä idea topicille!
Valokuvaus on mukava ja mukaansa tempaava harrastus. Eri tekniikoiden oppiminen on välillä haastavaa. Kaiken kaikkiaan kuvaus on antoisaa puhaa. Aina reissuissa pitää olla kamera mukana. Joko pieni pokkari tai sitten järkkäri.

Aktiivisesti olen kuvannut vuodesta 2007 alkaen ja kuvia on kertynyt koneelle jo aika liuta. Suurimmaksi osaksi taitaa olla luontokuvat, varsinkin mökillä tulee kuvattua paljon luontoa, auringonlaskuja ja sellasia. Myös reissuilta otettuja kuvia on paljon nähtävyyksistä ym. Myös kalastuskuvia on kertynyt jokunen vuosien varrella. Tapahtumissa tulee myös jonkin verran kuvattua. Viimeksi tais olla se Tour de sky-lentonäytös, jossa räpsin menemään. Ja autoahan pitää kuvata tietysti aina välillä...

Viimeaikoina on tullut vähän perehdyttyä minulle uuteen tekniikkaan nimeltä "HDR".
Kas tässä muutama harjotuskuva. Todellakin siis harjoitus, en yllä vielä lähellekään huippu hdr-kuvien tasolle, mutta harjotus on kova :) ja mikäs sen parempi harjottelu kohde olisi kuin auto.

Kamerana näissä on: Järkkäri Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM objektiivilla, EW-88C vastavalosuojalla ja Manfrotton 057 CARBONF TRIPOD 4 SEC GEAR - Kolmijalka.

Edit: Kuvat poistettu :sick:. Enemmän silmiä hiveleviä otoksia sitten jossain vaiheessa, kun kerkee, laitan tulemaan.
Viimeksi muokannut Mosku, 29 Elo 2014, 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Uuuuhhh...nyt on hieman liikaa hdr-efektiä minun makuun :) testaa ensi kerralla niin vähän, että sitä juuri ja juuri huomaa, jolloin minun mielestä luonnollinen tyyli säilyy. Silti siitä saa sen edun, että valojen ja varjojen suhdetta saa lähemmäs toisiaan jolloin mikään ei yli/alivalotu. Mutta minusta silti pääasia on hyvä kuva, oli taustalla hdr-tekniikkaa tai ei.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Vähän ylivalottuneelta näyttää, vaikka kontrastia on hdr:llä näennäisesti pyritty parantamaan. Näyttää kuitenkin vähän läpipalaneelta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

Tommonen Kuva
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

Tässä ois mun sivusto. 2007 asti olen autoja kuvannut ja vuodesta 2005 ilmailua. Jethpotosissa mulla on myös kuvia ihan riittävästi, joskin ei ihan viime vuosilta kuitenkaan. Mutta tosiaan harrastuksena tätä teen ja enemmän ja vähemmän riippuen autosta sitten on näitä kuvia. Toivottavasti kelpaa.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Kuva kesälomareissulta:


Kuva
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Mosku kirjoitti:Hyvä idea topicille!
Valokuvaus on mukava ja mukaansa tempaava harrastus. Eri tekniikoiden oppiminen on välillä haastavaa. Kaiken kaikkiaan kuvaus on antoisaa puhaa. Aina reissuissa pitää olla kamera mukana. Joko pieni pokkari tai sitten järkkäri.

Aktiivisesti olen kuvannut vuodesta 2007 alkaen ja kuvia on kertynyt koneelle jo aika liuta. Suurimmaksi osaksi taitaa olla luontokuvat, varsinkin mökillä tulee kuvattua paljon luontoa, auringonlaskuja ja sellasia. Myös reissuilta otettuja kuvia on paljon nähtävyyksistä ym. Myös kalastuskuvia on kertynyt jokunen vuosien varrella. Tapahtumissa tulee myös jonkin verran kuvattua. Viimeksi tais olla se Tour de sky-lentonäytös, jossa räpsin menemään. Ja autoahan pitää kuvata tietysti aina välillä...

Viimeaikoina on tullut vähän perehdyttyä minulle uuteen tekniikkaan nimeltä "HDR".
Kas tässä muutama harjotuskuva. Todellakin siis harjoitus, en yllä vielä lähellekään huippu hdr-kuvien tasolle, mutta harjotus on kova :) ja mikäs sen parempi harjottelu kohde olisi kuin auto.
Noissa kuvissa pahinta on se, että niissä on sutattu rekisterikilven kirjaimet/numerot pois. En ymmärrä mistä ihmestä tuo amerikan, naurettava, meininki on tullu tännekin :thdw:
Auton personoi vain ja ainoastaan rekisterikilpi. Ilman sitä auto ei ole omistajansa, vaan joku yleinen mainosauto.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

jaki kirjoitti: Noissa kuvissa pahinta on se, että niissä on sutattu rekisterikilven kirjaimet/numerot pois. En ymmärrä mistä ihmestä tuo amerikan, naurettava, meininki on tullu tännekin :thdw:
Auton personoi vain ja ainoastaan rekisterikilpi. Ilman sitä auto ei ole omistajansa, vaan joku yleinen mainosauto.
Moni viihtyy internetissä anonyymina nimimerkin takana, eikä halua paljastaa nimeään ja yhteystietojaan rekisterikilvellä.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

E81 kirjoitti: Moni viihtyy internetissä anonyymina nimimerkin takana, eikä halua paljastaa nimeään ja yhteystietojaan rekisterikilvellä.
Just näin. En ainakaan haluaisi, että mun rekkarin perusteella joku hörhö soittaa Fonectalle ja kysyy missä asun, kun just tommoset vanteet tarttis pölliä. Toki mulla on tietojen luovutuskielto, mut silti.

Penari personoidaan varusteilla eikä rekkarilla :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

jaki kirjoitti:Noissa kuvissa pahinta on se, että niissä on sutattu rekisterikilven kirjaimet/numerot pois. En ymmärrä mistä ihmestä tuo amerikan, naurettava, meininki on tullu tännekin :thdw:
Auton personoi vain ja ainoastaan rekisterikilpi. Ilman sitä auto ei ole omistajansa, vaan joku yleinen mainosauto.
Vain hyvin utelias ihminen tarvitsee toisten rek.nro tietoja.
Aletzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Touko 2014, 20:24
Auto: 320dA E90 Msport
Paikkakunta: Salo

Postaan nyt ekaa kertaa foorumille, kun tuli vastaan sellainen threadi että pystyisi itsekkin jotain jakamaan.
Kuva siis S3 luurilla räpsästy ja siinä syy kuvan kohinaan. Lightroom olisi kova sana muokkaamiseen, mutta opiskelijana tuskin tulen sellaista ostamaan kun ilmaisiakin on olemassa. :tong:
Liitteet
Nimetön.jpg
Nimetön.jpg (289.06 KiB) Katsottu 18156 kertaa
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Heti alkuun on sanottava, että autokuvaus on kyllä pirun vaikea laji. Mitä enemmän sitä kokeilee, sitä vähemmän siitä huomaa ymmärtävänsä.

Katselin tuossa matkan varrella kertyneitä fotoja ja kuvista näkee kyllä tiettyjä kausia, kun joku juttu on iskenyt päälle. Vaarallisin kausi on ehdottomasti ollut silloin, kun joka kuvaa piti alkaa säätämään aika rankalla kädellä. Se mikä joskus näytti karkilta, on tänään aika karmeen näköistä suttua. Näin etenkin, jos alkuperäinen kuva ei ollut riittävän laadukas ja työkalut oli heppoiset. Välillä kuvasin hyvin väljällä rajauksella ja tein sommittelut koneella. Siihen päälle rankat värisäädöt ja suttu oli valmis.

Autokuvia on tullut näpsittyä viitisen vuotta. Alkuun kuvia tuli otettua, jos kamera oli mukana kun auto sattui olemaan jotenkin kuvauksellisessa posessa. Sittemmin piti myynti-ilmoihin saada enemmän ajatuksella otettuja kuvia ja jossain vaiheessa mopo meinasi tosiaan keulia säätämisen kanssa. Nyt ollaan taas perusasioitten äärellä, mutta tosi vähän on tullut enää näpsittyä. Kamera on viime vuodet ollut Canon S95 - pokkari suht' hyvillä manuaalisäädöillä ja valovoimaisella linssillä.

Pannaan tästä ensimmäiseksi kuvaksi tällainen kokeilu rankemman säätämisen loppukaudelta. Kuva on jälkikäsitelty HDR-toolilla ja pohjalla on peräti viisi eri valotuksella otettua otosta. Vähemmälläkin olisi pärjännyt, mutta tämä oli mun ensimmäisiä HDR-autofotoja. Itse tykkään tuosta pesubetoniseinän valon ja varjon erosta ilta-auringossa. Auton kylkiä kun katsoo, niin siinä olisi vähempi karkki riittänyt, mutta silloin seinän yläosa olisi jäänyt valjummaksi. Auton väri kestää kuitenkin tummaa paremmin noita HDR:n lieveilmiöitä, vaikka kieltämättä valo on paikoin palanut läpi. Kilpi on jätetty tarkoituksella suttaamatta. :drink:

Kuva
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Hiace kirjoitti: Kuva
Tästä tykkään.
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Samiaal kirjoitti:Tässä ois mun sivusto. 2007 asti olen autoja kuvannut ja vuodesta 2005 ilmailua. Jethpotosissa mulla on myös kuvia ihan riittävästi, joskin ei ihan viime vuosilta kuitenkaan. Mutta tosiaan harrastuksena tätä teen ja enemmän ja vähemmän riippuen autosta sitten on näitä kuvia. Toivottavasti kelpaa.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/
Näitä sivustoja on tullut aikaisemminkin katseltua. Etenkin, jos on jossain tapahtumassa tullut itse käytyä ja varsinkin, jos joku happening on tullut missattua. Kaksi kommenttia:

1. Erinomaista dokumentaatiota Suomen urheiluautokannasta
2. Tuollainen tapahtumakuvaus on autokuvauksen vaikein laji. Erittäin hyviä kuvia tuolta löytyy.

Kelpaa hyvinkin. Jatka harrastusta.
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

CLiK kirjoitti:
Kuva
Tässä auto on tosiaan vähän liian karkki, näyttää lähes kromipintaiselta :)
Muuten sommittelu, värit ja tunnelma toimii ja yläosan aurinko hieno!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

CLiK kirjoitti: Tästä tykkään.
Kiitos! Tässä toinen parin viikon takaa:

Kuva

Edelleen Canon 450d+kittilinssi+jalusta, vähän värisäätöä ja kevyt rajaus lightroomissa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
teve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:17
Auto: F31 320dAx Business Sport

Hiace kirjoitti:
CLiK kirjoitti: Tästä tykkään.
Kiitos! Tässä toinen parin viikon takaa:

Kuva

Edelleen Canon 450d+kittilinssi+jalusta, vähän värisäätöä ja kevyt rajaus lightroomissa.
Tämä on hieno kuva, "virheet" eli ylivaloittunut auringonpaiste ja linssiheijastus (taitaa olla ihan aito?) toimivat hyvin tässä kuvassa.
[OO=[][]=OO]
Vastaa Viestiin