Moro,
Tuli mahdollisuus tilata uusi leasing auto nyt kesällä. Koska perheessä on jo paku hyötykuljetuksiin niin tarkoitus on tehdä valinta puhtaasti tunteella. Kaksi lasta on ja laukkuja n. 400-500 litran verran viikonloppuisin. Audia ja Mersua on tullut viimeksi kokeiltua ja siispä nyt on bemarin vuoro.
Loppupeleissä valinta pyörii näiden nelivetojen välillä:
- 520 xd touring business exec
- x3 2.0d
- x4 2.0d
- x5 2.5d
- 3 GT 2.0xd
ajatuksiani noista
- X5 on hieno, tietysti kallein mutta ihan uutena mallina myös himoittava. Kallis liisata, komea ja korkea auto.
. 520xd:ssä olisi aivan huippuvarusteet mutta mallina jo 5 vuotta vanha. Kovin on matala auto.
. X3 sai just faceliftin jota ei paljoa vanhasta kyllä erota. Kuulemma hiljaisempi, onko joku kokeillut ?
- 3 GT on ihan kiva mutta jousitusmukavuus ja rengasmelu kielii pienemmästä
autosta kuin se on.
- x4 on kallis pieniin tiloihinsa nähden ja ehkä ryhmän järjettömin auto. Mutta koska tunteella valitsen, voi olla että päädyn sitten siihen. Koeajopeli 3.0sd koneella oli mahtava, 5.7 s 0-100 km/h ja tosi hiljainen karkeallakin asfaltilla.
Sporttinen ajaa.
järkevin olisi tuo 3 GT tai 520d koska ne tulee halvimmiksi. X5 himoittaisi mutta tulee noin 45 % kuukaudessa kalliimmaksi itselle kuin 3 GT. Minkä itse ottaisit ?
Autokuumeinen
Seuraavassa järjestyksessä itse ottaisin, jos rahalla ei ole väliä: X5 -> X4 -> X3 -> 520 -> 3GT.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Aika nou-breiner, jos valinta pitää tehdä 3:n tai 5:n välillä. Vitonen tietenkin...
Mä ottaisin joka tapauksessa tosta porukasta vitosen. X3, X4 ja 3 GT ovat kaikki kolmossarjaa penkkejä myöten, ja X5 taas vaatii kyl jo kutoskonetta liikuttamaan ja kokoakin on jo ehkä liikaa.
Mä ottaisin joka tapauksessa tosta porukasta vitosen. X3, X4 ja 3 GT ovat kaikki kolmossarjaa penkkejä myöten, ja X5 taas vaatii kyl jo kutoskonetta liikuttamaan ja kokoakin on jo ehkä liikaa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
kiitos kommenteista.
Aika perusvarusteisen 2014 mallisen X3:n koeajoin ja siitä vaimon kommentti oli että tämähän on kuin CRV johon laitettu bemarin logo. Kuinkahan paljon 2015 malli olisi parempi jos on nahkapenkit ja faceliftin parempi äänieristys.
X4 oli kyllä maukkaan sporttinen peli. varsinkin punaisena.
5 sarja olisi selviö muuten mutta mallin iäkkyys ja mataluus mietityttää. Aika massiivinen peli 1910 kg omamassallaan, muotoilu ja sisusta tuntuu hienolta kuin olisi 7-sarjaisessa. Ongelmana että ihan samanlaisia kun saa jo paljon ajettuna 20 t€ pintaan niin se mietityttää. X4:t ja X5:t maksaa aina kaikille paljon..
Aika perusvarusteisen 2014 mallisen X3:n koeajoin ja siitä vaimon kommentti oli että tämähän on kuin CRV johon laitettu bemarin logo. Kuinkahan paljon 2015 malli olisi parempi jos on nahkapenkit ja faceliftin parempi äänieristys.
X4 oli kyllä maukkaan sporttinen peli. varsinkin punaisena.
5 sarja olisi selviö muuten mutta mallin iäkkyys ja mataluus mietityttää. Aika massiivinen peli 1910 kg omamassallaan, muotoilu ja sisusta tuntuu hienolta kuin olisi 7-sarjaisessa. Ongelmana että ihan samanlaisia kun saa jo paljon ajettuna 20 t€ pintaan niin se mietityttää. X4:t ja X5:t maksaa aina kaikille paljon..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Otat nyt semmosen, mikä itseä miellyttää, äläkä ajattele, millä muut ajelee
Eikai sun tartte liisurin kanssa miettiä jälleenmyyntiarvoja?
Eikai sun tartte liisurin kanssa miettiä jälleenmyyntiarvoja?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
520Xda tai X5a....ehkä vieläpä X3a.
Mikä on mainitsemasi X5 2.5d ?. Ei taida moista konetta saada Bmw:ltä ?.
Mainintana vaimosi "crv" kommenttiin, kysyin äsken vieressäni istuvalta neidolta tietääkö mikä on Crv...vastasi "kuuraketti ?"
Mikä on mainitsemasi X5 2.5d ?. Ei taida moista konetta saada Bmw:ltä ?.
Mainintana vaimosi "crv" kommenttiin, kysyin äsken vieressäni istuvalta neidolta tietääkö mikä on Crv...vastasi "kuuraketti ?"
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Kutoskone on tietysti aina parempi kuin nelari, mutta jos ihminen pärjää 320d:llä, niin vähintään yhtä hyvin pärjää X5 25d:llä. Kannattaa käydä koeajamassa.Juha kirjoitti: Mä ottaisin joka tapauksessa tosta porukasta vitosen. X3, X4 ja 3 GT ovat kaikki kolmossarjaa penkkejä myöten, ja X5 taas vaatii kyl jo kutoskonetta liikuttamaan ja kokoakin on jo ehkä liikaa.
Huolena taitaa olla se, että paariatkin jo nykyisin ajelee F11:lla, herra paratkoon sentään.Juha kirjoitti: Eikai sun tartte liisurin kanssa miettiä jälleenmyyntiarvoja?
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
X4 on ruma kuten myös 3GT joten jäljelle jäisi X3, X5 ja 5-sarja. Lapsien iästä riippuen 520d:n takapenkki voi käydä hiukan ahtaaksi, vaikka ei tuo X3:kaan mikään hirveä tilaihme ole turvaistuinten kanssa. X5 olisi toki se kaikista hulppein valinta, jos rahalla ja arvonpudotuksella ei ole merkitystä. Itse päädyttiin kuitenkin X3:seen juurikin sen pienemmän koon takia. Tarpeeksi tilaa 99%:sti omaa käyttöä ajatellen joten X5:n tuoma lisätila olisi usein pelkkä rasite. Tämä näkyy myös ajettavuudessa ja etenkin M-sporttina tuo X3 on paljon parempi ajaa kuin X5 (ei M-sport). Lisäksi X5:n sähköinen ohjaus oli paljon huonompi kuin X3:n.
Toki uusi X5 on laatuvaikutelmaltaan X3:a aika paljon edellä, vaikka ei tuo omani sisältä niin pahalta näytä oikeilla varusteilla. Me kuitenkin mieluummin valitsimme X3:n kunnon moottorilla, kattavalla varustuksella sekä hyvällä suorituskyvyllä kuin kookkaamman ja hitaamman X5:n. Samalla säästyi rahaa sen verran, että sillä vaihtaa tuon kakkosauton uudempaan, jos näin haluaa tehdä
Summa summarum: Ota X5 jos raha ei ole este ja lisätilalle on oikeasti tarvetta. Muuten ota X3 ja varustele se mieluisaksi sillä erotuksella joka olisi mennyt X5:n hankintaan
BTW: en ole uutta faceliftin X3:a ajanut, mutta kylmätyyppien perusteella se ei kovasti eroa vanhasta. Lähinnä ulkoa valot on erilaiset ja sisällä pieniä uudistuksia. Ei kuitenkaan mitään mullistavaa.
Toki uusi X5 on laatuvaikutelmaltaan X3:a aika paljon edellä, vaikka ei tuo omani sisältä niin pahalta näytä oikeilla varusteilla. Me kuitenkin mieluummin valitsimme X3:n kunnon moottorilla, kattavalla varustuksella sekä hyvällä suorituskyvyllä kuin kookkaamman ja hitaamman X5:n. Samalla säästyi rahaa sen verran, että sillä vaihtaa tuon kakkosauton uudempaan, jos näin haluaa tehdä
Summa summarum: Ota X5 jos raha ei ole este ja lisätilalle on oikeasti tarvetta. Muuten ota X3 ja varustele se mieluisaksi sillä erotuksella joka olisi mennyt X5:n hankintaan
BTW: en ole uutta faceliftin X3:a ajanut, mutta kylmätyyppien perusteella se ei kovasti eroa vanhasta. Lähinnä ulkoa valot on erilaiset ja sisällä pieniä uudistuksia. Ei kuitenkaan mitään mullistavaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Itse ottaisin noista järjestyksessä X5-X4-X3-F11-F34. Omalla listalla 5GT olisi varmaan mainittuja autoja edellä mutta nelivetoisena myös kallein.
Jos nyt jo häiritsee f11 yleisyys niin kannattaa suosiolla jättää ostamatta koska 2v päästä niitä haetaan saksasta ylioppilaslahjoiksi köyhemmällekin juniorille
Jos nyt jo häiritsee f11 yleisyys niin kannattaa suosiolla jättää ostamatta koska 2v päästä niitä haetaan saksasta ylioppilaslahjoiksi köyhemmällekin juniorille
Kiitos hyvistä kommenteista. Ne kummasti selkeytti fiilisten tulkintaa, ajattelusta kun ei näissä autoasioissa oikein voi puhua..
X5/X4 väliltä kait se nyt sitten on valittava. Konfiguraattorilla hetken kokeilin ja varusteita keräämällä sain tehtyä X4:sta paljon kalliimman kuin X5:n karvalakkimallista. Tuolla laskelmallahan voi sitten selittää kuinka edullinen perus 25d X5 oikeastaan onkaan
Ylioppilaslahjaksi F11 näyttää olevan vielä Saksassakin tänään kallis (alkaen 11 300 € Mobile.de mukaan) mutta parin vuoden päästä irronnee alle 6 k€, ainakin mällättyjä kolariautoja..
X5/X4 väliltä kait se nyt sitten on valittava. Konfiguraattorilla hetken kokeilin ja varusteita keräämällä sain tehtyä X4:sta paljon kalliimman kuin X5:n karvalakkimallista. Tuolla laskelmallahan voi sitten selittää kuinka edullinen perus 25d X5 oikeastaan onkaan
Ylioppilaslahjaksi F11 näyttää olevan vielä Saksassakin tänään kallis (alkaen 11 300 € Mobile.de mukaan) mutta parin vuoden päästä irronnee alle 6 k€, ainakin mällättyjä kolariautoja..
Itse ottasin F11 siitä huolimatta, että tuo malliuudistus syö arvoa. Uuden vitonenhan tulee myyntiin noin kahden vuoden päästä. Kolmossarjan GT:tä en ottasi jos on yhtä äänekäs kuin normaali kolmonen. Rumat dieselin moottoriäänet kuului vitoseen tottuneelle todella pahasti ohjaamoon. Samoin rengasmelu oli korkeampi. Keskikonsoli on se sama kolmos- ja nelossarjasta löytyvä halvan oloinen kovamuovihässäkkä.
Mitään X:ää en ottaisi koska ne on rumia. X4 ehkä menisi ulkonäön puolesta. Noista X:stä olen ajanut vain uudehkoa X5:stä, enkä pitäny sillä ajamisesta missään muodossa.
Mitään X:ää en ottaisi koska ne on rumia. X4 ehkä menisi ulkonäön puolesta. Noista X:stä olen ajanut vain uudehkoa X5:stä, enkä pitäny sillä ajamisesta missään muodossa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Peesaan edellistä! Itse asiassa niin hassua kuin se onkin niin kaikkkiin noihin kolmosarjalaisiin (X3, X4 ja 3GT) pitäisi ottaa kuutoskone. Noissa isommissa ei mopokone haittaa kun ei sitä sisälle kuule. Siitä vain Indicidual värillä vitonen tai X5 alle niin ei ihan heti tule kaksosta vastaan
Toki X4 ja 3GT ovat ulkoisesti todella näyttäviä, mutta sisätiloissa ei 5-sarjalaisille pärjää vaikkaa raksisi kaikki varusteet listalta.
Toki X4 ja 3GT ovat ulkoisesti todella näyttäviä, mutta sisätiloissa ei 5-sarjalaisille pärjää vaikkaa raksisi kaikki varusteet listalta.
Kukaan ylioppilas tuskin huolis jotain keski-ikästen ihannelaivaa edes lahjaks. Mulle kyllä toki kelpais, mutta en olekaan ollut ylioppilas enää 30 vuoteen. 30v sitten ei kyllä tuollainen pappa-laiva ois kelvannu ku korkeintaan vaihtovälineeksi johonkin sporttiin tai 2-pyöräiseenJos nyt jo häiritsee f11 yleisyys niin kannattaa suosiolla jättää ostamatta koska 2v päästä niitä haetaan saksasta ylioppilaslahjoiksi köyhemmällekin juniorille
samaa mieltä!Havis kirjoitti:Kukaan ylioppilas tuskin huolis jotain keski-ikästen ihannelaivaa edes lahjaks. Mulle kyllä toki kelpais, mutta en olekaan ollut ylioppilas enää 30 vuoteen. 30v sitten ei kyllä tuollainen pappa-laiva ois kelvannu ku korkeintaan vaihtovälineeksi johonkin sporttiin tai 2-pyöräiseenJos nyt jo häiritsee f11 yleisyys niin kannattaa suosiolla jättää ostamatta koska 2v päästä niitä haetaan saksasta ylioppilaslahjoiksi köyhemmällekin juniorille
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onko teillä liisareihin päästörajat?
Olettaen että jonkinlaiset on, niin menisihän esim. 530xd tai X3/X4 30d samoihin päästöihin X5 25d:n kanssa, joten miksi et katsele X5:n hinnalla/päästöillä noita muita 30d koneella?
Minun valintani olisi varmastikkin 530xd, jos vain kestät sen, että joudut mahdollisesti ajelemaan sitten noin vuoden verran vanhalla mallilla (olettaen että on 3 vuoden liisari ja uusi malli ilmaantuu 2016 puolella.)
Olettaen että jonkinlaiset on, niin menisihän esim. 530xd tai X3/X4 30d samoihin päästöihin X5 25d:n kanssa, joten miksi et katsele X5:n hinnalla/päästöillä noita muita 30d koneella?
Minun valintani olisi varmastikkin 530xd, jos vain kestät sen, että joudut mahdollisesti ajelemaan sitten noin vuoden verran vanhalla mallilla (olettaen että on 3 vuoden liisari ja uusi malli ilmaantuu 2016 puolella.)
koeajoautoissahan on usein tuo mahtava 3.0d kone ja hienosti sillä kulkee. Varsinkin X4:ssa se oli tosi vakuuttava ja X3 liikahtaa sillä samaan malliin. Kuitenkin valintakriteereissäni käytännössä ajomukavuus ja tilat ovat tärkeämpiä kuin urheiluauton suorituskyky. Jopa niin että 8 s 0-100 on mulle riittävän ripeä ja riski että noilla 5.5 sekunnin autoilla kortti lähtee turhan herkästi...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tuossahan sinä jo vastasit itsellesi alkuperäiseen kysynykseen. Eli X5 tai normi vitonen.kaukonen kirjoitti:Kuitenkin valintakriteereissäni käytännössä ajomukavuus ja tilat ovat tärkeämpiä kuin urheiluauton suorituskyky.
Oletko ajanut nuo muut?VolvostaBemariin kirjoitti:Tuossahan sinä jo vastasit itsellesi alkuperäiseen kysynykseen. Eli X5 tai normi vitonen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6