Kaikki muut paitsi X4.salmol kirjoitti:Oletko ajanut nuo muut?VolvostaBemariin kirjoitti:Tuossahan sinä jo vastasit itsellesi alkuperäiseen kysynykseen. Eli X5 tai normi vitonen.
Autokuumeinen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Älä huoli, kortin saa hyllylle 8:ssa sekunnissa helposti.kaukonen kirjoitti:koeajoautoissahan on usein tuo mahtava 3.0d kone ja hienosti sillä kulkee. Varsinkin X4:ssa se oli tosi vakuuttava ja X3 liikahtaa sillä samaan malliin. Kuitenkin valintakriteereissäni käytännössä ajomukavuus ja tilat ovat tärkeämpiä kuin urheiluauton suorituskyky. Jopa niin että 8 s 0-100 on mulle riittävän ripeä ja riski että noilla 5.5 sekunnin autoilla kortti lähtee turhan herkästi...
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot nykyisin. Ainoastaan näiden kestävyys askarruttaa itseäni, toki materiaalit on kehittyneet mutta rajuja on nykyisten "pienten" dieseleiden väännöt (varsinkin +500nm) kun muutaman vuoden takaisissa 3L koneissa oli 400-500nm.
Onko sinun pakko ottaa diesel ?, Bmw:llä on hienoja bensiinikoneitakin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.Juha kirjoitti:Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
Kyllä minulle tuo 20d riittää mutta ymmärrän hyvin henkilöitä jotka haluavat tuplaturbo-V8:ja. Sallittakoon se heille, ja minulle jos vain rahaa olisi.Havis kirjoitti:Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.Juha kirjoitti:Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Moni 100hv tojotalla ajava on sitä mieltä, että sekin riittää. Tuo 200hv on yhtä subjektiivinen arvio. Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...Havis kirjoitti:Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.Juha kirjoitti:Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Noh noh, en tiedä millä panssarivaunulla te ajatte mutta kyllä tämä F30 on lähempänä 7s aikoja kuin 8s, ja boxilla lähempänä 6s kuin 8s...Juha kirjoitti:Moni 100hv tojotalla ajava on sitä mieltä, että sekin riittää. Tuo 200hv on yhtä subjektiivinen arvio. Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...Havis kirjoitti:Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.
No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Koeajoin 518d mallin muutama kk sitten, aivan mahtavan vaivatonta oli minusta liikkuminen arkiliikenteessä. Toki, ei siellä mitään ihmeellistä tapahtunut konehuoneessa "lappu lattiassa" mutta pintakaasulla meno oli huomattavan tyylikästä ja vaivatonta, tässä on oma osansa varmasti vaihteistolla. Itse en huomaa arkiajossa eroa vaivattomuudessa uuden 20d:n ja tuplaturpo kasin välillä....Mutta aihe on samanlainen kuin auton ulkonäöstä kiisteleminen, makuasia.
Päinvastoin, on hyvin lapsellista ja narsistista olettaa että tuo ei muka ole riittävä arkiliikenteen tahdissa liikkumiseen. 8s on ihan hyvä arvo eteenpäin menemiseen. Jos se ei muka riitä, on kyllä melko lennokas tarve.Juha kirjoitti:Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Mutta kuten sanottu, kyllähän ne hajabusa-tyypitkin omia laitevalintojaan vaikka kuinka muille perustelee, 'sujuvaa ja joustavaa liikkumista' my ass, sano...
Voisitko olla tuomitsematta toisia omien arvojesi perusteella? Jos sinulle riittää nuhapumppu, hieno homma. Joillekin riittää myös helevetin ruma muija, joillekin ei. Ei tarvitse kommentoida, kiitos.Havis kirjoitti:Päinvastoin, on hyvin lapsellista ja narsistista olettaa että tuo ei muka ole riittävä arkiliikenteen tahdissa liikkumiseen. 8s on ihan hyvä arvo eteenpäin menemiseen. Jos se ei muka riitä, on kyllä melko lennokas tarve.Juha kirjoitti:Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Mutta kuten sanottu, kyllähän ne hajabusa-tyypitkin omia laitevalintojaan vaikka kuinka muille perustelee, 'sujuvaa ja joustavaa liikkumista' my ass, sano...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Riittävä ja kiva on kaksi eri asiaa. Meidänkin perhe mahtuisi hyvin kerrostalokolmioon, mutta isommassa talossa on kivampaa. Tästä on turha tulla kenenkään nillittämään.Havis kirjoitti:Päinvastoin, on hyvin lapsellista ja narsistista olettaa että tuo ei muka ole riittävä arkiliikenteen tahdissa liikkumiseen. 8s on ihan hyvä arvo eteenpäin menemiseen. Jos se ei muka riitä, on kyllä melko lennokas tarve.Juha kirjoitti:Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Mutta kuten sanottu, kyllähän ne hajabusa-tyypitkin omia laitevalintojaan vaikka kuinka muille perustelee, 'sujuvaa ja joustavaa liikkumista' my ass, sano...
Minähän omistan 2-litraisen dieselin ja 3-litraisen dieselin, joten ihan hyvin voin mielestäni kommentoida näitä juttuja.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Kyllä moni sanoo, että joku kaksilitrainen diesel on riittävä, mutta varmaan aika moni ottaisi kuitenkin sen kasikoneen, jos rahalla ei olisi mitään väliä. Vääntävän bensakasin vaivattomuuteen kun ei pienellä dieselillä pääse. V8:lla vitosvaihteella (6-vaihteinen manuaali) voi helposti cruisailla kaupungissa ja ajaa 90-asteen risteykset ilman, että kone nikottelee. Samoin kolmosella hienosti ja nöyrästi vetää 500 kierroksesta ylöspäin. Nuo ~180 heppaiset kaksilitraiset dieselit kun tahtoo hyytyä jo kakkosella kun paikaltaan lähtee liikkeelle. Monesti pakko lähteä ykkösellä liikkeelle kun alavääntö ihan alhaalla on niin heikko, että kone alkaa yskimään.
Noh, automaatti on nykyään must ja se pitää huolen yskimisestä ja mun kaksilitrainen diesel vie myös enemmän kuin olisi tarvis, mutta olisi esim M6GC silti aika poikaa!pokkus kirjoitti:Kyllä moni sanoo, että joku kaksilitrainen diesel on riittävä, mutta varmaan aika moni ottaisi kuitenkin sen kasikoneen, jos rahalla ei olisi mitään väliä. Vääntävän bensakasin vaivattomuuteen kun ei pienellä dieselillä pääse. V8:lla vitosvaihteella (6-vaihteinen manuaali) voi helposti cruisailla kaupungissa ja ajaa 90-asteen risteykset ilman, että kone nikottelee. Samoin kolmosella hienosti ja nöyrästi vetää 500 kierroksesta ylöspäin. Nuo ~180 heppaiset kaksilitraiset dieselit kun tahtoo hyytyä jo kakkosella kun paikaltaan lähtee liikkeelle. Monesti pakko lähteä ykkösellä liikkeelle kun alavääntö ihan alhaalla on niin heikko, että kone alkaa yskimään.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Joo pitikin kirjoittaa, että koskee vain manuaalia nuo pikkudieselien ongelmat. Automaatilla nekin ratkeaasalmol kirjoitti: Noh, automaatti on nykyään must ja se pitää huolen yskimisestä ja mun kaksilitrainen diesel vie myös enemmän kuin olisi tarvis, mutta olisi esim M6GC silti aika poikaa!
Kyllähän tuollaisella 20d:llä pystyy varsin vaivattomasti liikkumaan, varsinkin kun ZF hoitaa hommansa niin hyvin.
Normaaliajossa ei esimerkiksi juurikaan huomaa eroa esim. 25d:n ja M550d:n välillä, jos puhutaan ajamisen vaivattomuudesta. Ne on enemmän fiilisjuttuja, äänimaailmaa ja tietoisuuden tuomaa tyydytystä että pellin alta löytyy tarvittaessa enemmän löylyä, kun tulee mahdollisuus vähän jalkaa oikaista.
Ainoa mikä tuossa 4-sylinterisessä ehkä ainakin itseäni häiritsee, on sen äänimaailma jos vertaa vähän hienostuneempaan 6-sylinteriseen, ja sekin oikeastaan tulee esiin esimerkiksi liikennevaloissa ruksutuksena ja pienenä tärinänä.
Normaaliajossa ei esimerkiksi juurikaan huomaa eroa esim. 25d:n ja M550d:n välillä, jos puhutaan ajamisen vaivattomuudesta. Ne on enemmän fiilisjuttuja, äänimaailmaa ja tietoisuuden tuomaa tyydytystä että pellin alta löytyy tarvittaessa enemmän löylyä, kun tulee mahdollisuus vähän jalkaa oikaista.
Ainoa mikä tuossa 4-sylinterisessä ehkä ainakin itseäni häiritsee, on sen äänimaailma jos vertaa vähän hienostuneempaan 6-sylinteriseen, ja sekin oikeastaan tulee esiin esimerkiksi liikennevaloissa ruksutuksena ja pienenä tärinänä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
1. ja 2. Sarjalaisista ei voi puhua pienestä haitasta äänen ja raksutuksen osalta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Minulle on täysi mysteeri miten joku X ja F11 voi edes olla vaihtoehtoja, niin eri maailman autoista puhutaan. Toinen on normaali henkilöauto ja toinen liikkumisväline korotetulla maavaralla esim huonolle mökki- tms tielle.
Kuten edellä todetiin, ei kai 520d ja X5 2.5d nyt suoraan ole vaihtoehto? Ottaa tuohon F11:een kunnon myllyn ja erityisesti kunnon varusteet, niin sillä ajelee mielellään, ellei pohja ota vastaan jossakin metsätiellä.
Kuten edellä todetiin, ei kai 520d ja X5 2.5d nyt suoraan ole vaihtoehto? Ottaa tuohon F11:een kunnon myllyn ja erityisesti kunnon varusteet, niin sillä ajelee mielellään, ellei pohja ota vastaan jossakin metsätiellä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Itsellä oli ihan vastaavanlaisia vaihtoehtoja omassa autonvaihdossa reilu kuukausi takaperin. Mitä väliä sillä auton tyypillä on jos se vain täyttää omat vaatimukset autolle. SUV:ssa kun on paljon muitakin hyviä puolia kuin pelkkä suurempi maavara. Oma X3 kun ei ajettavuudessakaan paljoa sedanille häviä oikeiden alustapakettien ansiosta.jaki kirjoitti:Minulle on täysi mysteeri miten joku X ja F11 voi edes olla vaihtoehtoja, niin eri maailman autoista puhutaan. Toinen on normaali henkilöauto ja toinen liikkumisväline korotetulla maavaralla esim huonolle mökki- tms tielle.
Kuten edellä todetiin, ei kai 520d ja X5 2.5d nyt suoraan ole vaihtoehto? Ottaa tuohon F11:een kunnon myllyn ja erityisesti kunnon varusteet, niin sillä ajelee mielellään, ellei pohja ota vastaan jossakin metsätiellä.
Tämä on mielenkiitoien aihe.Kuin lukisi joka syksyistä väittelyä siitä,että onko nastarenkaat paremmat kuin kitkat.Vai päin vastoin.Nämä on näitä mielipide asioita.Se on kaikilla kuin perserikäkin,mutta varmasti jokaisella erillainen.Se ei silti tee toisen mielipidettä ja auton tarvetta yhtään huonommaksi,kuin omaakaan.Itse olen aina ollut näitä "isolohko miehiä",mutta ei se minun inttämisellä tee jonkun toisen itselleen passelista "pikkulohkosta" yhtään huonompaa.Hyvä vaan että vaihtoehtoja löytyy kaikille.
Tänään Torpantien risteyksestä Konalan Motonetin kohdalle, kiihdytys punaisista valoista kuudenkympin alueella 53sek...loppunopeus 56kmh, matka 2,7km.
Tehoa jäi vielä reserviin tässäkin sporttisessa ajossa ~400hv...käytössä oli siis ~150hv kokonaistehosta.
Tehoa jäi vielä reserviin tässäkin sporttisessa ajossa ~400hv...käytössä oli siis ~150hv kokonaistehosta.