Autokuumeinen

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

salmol kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:Tuossahan sinä jo vastasit itsellesi alkuperäiseen kysynykseen. Eli X5 tai normi vitonen.
Oletko ajanut nuo muut?
Kaikki muut paitsi X4.
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

kaukonen kirjoitti:koeajoautoissahan on usein tuo mahtava 3.0d kone ja hienosti sillä kulkee. Varsinkin X4:ssa se oli tosi vakuuttava ja X3 liikahtaa sillä samaan malliin. Kuitenkin valintakriteereissäni käytännössä ajomukavuus ja tilat ovat tärkeämpiä kuin urheiluauton suorituskyky. Jopa niin että 8 s 0-100 on mulle riittävän ripeä ja riski että noilla 5.5 sekunnin autoilla kortti lähtee turhan herkästi... :)
Älä huoli, kortin saa hyllylle 8:ssa sekunnissa helposti.

Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot nykyisin. Ainoastaan näiden kestävyys askarruttaa itseäni, toki materiaalit on kehittyneet mutta rajuja on nykyisten "pienten" dieseleiden väännöt (varsinkin +500nm) kun muutaman vuoden takaisissa 3L koneissa oli 400-500nm.

Onko sinun pakko ottaa diesel ?, Bmw:llä on hienoja bensiinikoneitakin...
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Juha kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.
Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.

No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.
Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.

No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
Kyllä minulle tuo 20d riittää mutta ymmärrän hyvin henkilöitä jotka haluavat tuplaturbo-V8:ja. Sallittakoon se heille, ja minulle jos vain rahaa olisi. :drool:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Havis kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Herra47 kirjoitti:
Nykyiset 2.0d koneet tarjoavat riittävän suorituskyvyn arkiliikenteessä, näissähän on ~200hv/500nm tehot
Aika henkilökohtainen mielipide, johon on hankala yhtyä. Suorituskyky kun ei ole pelkkää kiihtyvyyttä, vaan myös ajamisen vaivattomuutta.
Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.

No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
Moni 100hv tojotalla ajava on sitä mieltä, että sekin riittää. Tuo 200hv on yhtä subjektiivinen arvio. Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Juha kirjoitti:
Havis kirjoitti:Vai hankala yhtyä. Päinvastoin, pitää kyllä suorituskykyvaatimukset olla melko korkealla jos tuon 2.0d:n arkisuorituskyky ei muka riitä. Eihän sitäkään voi hyödyntää laillisesti kuin pintakaasulla.

No, meitä on moneksi, jopa näitä "valoa nopeampia"
Moni 100hv tojotalla ajava on sitä mieltä, että sekin riittää. Tuo 200hv on yhtä subjektiivinen arvio. Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Noh noh, en tiedä millä panssarivaunulla te ajatte mutta kyllä tämä F30 on lähempänä 7s aikoja kuin 8s, ja boxilla lähempänä 6s kuin 8s... :thup:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Koeajoin 518d mallin muutama kk sitten, aivan mahtavan vaivatonta oli minusta liikkuminen arkiliikenteessä. Toki, ei siellä mitään ihmeellistä tapahtunut konehuoneessa "lappu lattiassa" mutta pintakaasulla meno oli huomattavan tyylikästä ja vaivatonta, tässä on oma osansa varmasti vaihteistolla. Itse en huomaa arkiajossa eroa vaivattomuudessa uuden 20d:n ja tuplaturpo kasin välillä....Mutta aihe on samanlainen kuin auton ulkonäöstä kiisteleminen, makuasia.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Juha kirjoitti:Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Päinvastoin, on hyvin lapsellista ja narsistista olettaa että tuo ei muka ole riittävä arkiliikenteen tahdissa liikkumiseen. 8s on ihan hyvä arvo eteenpäin menemiseen. Jos se ei muka riitä, on kyllä melko lennokas tarve.

Mutta kuten sanottu, kyllähän ne hajabusa-tyypitkin omia laitevalintojaan vaikka kuinka muille perustelee, 'sujuvaa ja joustavaa liikkumista' my ass, sano...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:
Juha kirjoitti:Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Päinvastoin, on hyvin lapsellista ja narsistista olettaa että tuo ei muka ole riittävä arkiliikenteen tahdissa liikkumiseen. 8s on ihan hyvä arvo eteenpäin menemiseen. Jos se ei muka riitä, on kyllä melko lennokas tarve.

Mutta kuten sanottu, kyllähän ne hajabusa-tyypitkin omia laitevalintojaan vaikka kuinka muille perustelee, 'sujuvaa ja joustavaa liikkumista' my ass, sano...
Voisitko olla tuomitsematta toisia omien arvojesi perusteella? Jos sinulle riittää nuhapumppu, hieno homma. Joillekin riittää myös helevetin ruma muija, joillekin ei. Ei tarvitse kommentoida, kiitos.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Havis kirjoitti:
Juha kirjoitti:Aika naurettavaa kuitenkin väittää, että "suorituskykyvaatimukset ovat korkealla", jos 0-100 8s on kyseessä...
Päinvastoin, on hyvin lapsellista ja narsistista olettaa että tuo ei muka ole riittävä arkiliikenteen tahdissa liikkumiseen. 8s on ihan hyvä arvo eteenpäin menemiseen. Jos se ei muka riitä, on kyllä melko lennokas tarve.

Mutta kuten sanottu, kyllähän ne hajabusa-tyypitkin omia laitevalintojaan vaikka kuinka muille perustelee, 'sujuvaa ja joustavaa liikkumista' my ass, sano...
Riittävä ja kiva on kaksi eri asiaa. Meidänkin perhe mahtuisi hyvin kerrostalokolmioon, mutta isommassa talossa on kivampaa. Tästä on turha tulla kenenkään nillittämään.

Minähän omistan 2-litraisen dieselin ja 3-litraisen dieselin, joten ihan hyvin voin mielestäni kommentoida näitä juttuja. :thup:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Kyllä moni sanoo, että joku kaksilitrainen diesel on riittävä, mutta varmaan aika moni ottaisi kuitenkin sen kasikoneen, jos rahalla ei olisi mitään väliä. Vääntävän bensakasin vaivattomuuteen kun ei pienellä dieselillä pääse. V8:lla vitosvaihteella (6-vaihteinen manuaali) voi helposti cruisailla kaupungissa ja ajaa 90-asteen risteykset ilman, että kone nikottelee. Samoin kolmosella hienosti ja nöyrästi vetää 500 kierroksesta ylöspäin. Nuo ~180 heppaiset kaksilitraiset dieselit kun tahtoo hyytyä jo kakkosella kun paikaltaan lähtee liikkeelle. Monesti pakko lähteä ykkösellä liikkeelle kun alavääntö ihan alhaalla on niin heikko, että kone alkaa yskimään.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

pokkus kirjoitti:Kyllä moni sanoo, että joku kaksilitrainen diesel on riittävä, mutta varmaan aika moni ottaisi kuitenkin sen kasikoneen, jos rahalla ei olisi mitään väliä. Vääntävän bensakasin vaivattomuuteen kun ei pienellä dieselillä pääse. V8:lla vitosvaihteella (6-vaihteinen manuaali) voi helposti cruisailla kaupungissa ja ajaa 90-asteen risteykset ilman, että kone nikottelee. Samoin kolmosella hienosti ja nöyrästi vetää 500 kierroksesta ylöspäin. Nuo ~180 heppaiset kaksilitraiset dieselit kun tahtoo hyytyä jo kakkosella kun paikaltaan lähtee liikkeelle. Monesti pakko lähteä ykkösellä liikkeelle kun alavääntö ihan alhaalla on niin heikko, että kone alkaa yskimään.
Noh, automaatti on nykyään must ja se pitää huolen yskimisestä ja mun kaksilitrainen diesel vie myös enemmän kuin olisi tarvis, mutta olisi esim M6GC silti aika poikaa! :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

salmol kirjoitti: Noh, automaatti on nykyään must ja se pitää huolen yskimisestä ja mun kaksilitrainen diesel vie myös enemmän kuin olisi tarvis, mutta olisi esim M6GC silti aika poikaa! :)
Joo pitikin kirjoittaa, että koskee vain manuaalia nuo pikkudieselien ongelmat. Automaatilla nekin ratkeaa :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Warren
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 30 Tammi 2013, 19:49
Paikkakunta: Espoo

Kyllähän tuollaisella 20d:llä pystyy varsin vaivattomasti liikkumaan, varsinkin kun ZF hoitaa hommansa niin hyvin.

Normaaliajossa ei esimerkiksi juurikaan huomaa eroa esim. 25d:n ja M550d:n välillä, jos puhutaan ajamisen vaivattomuudesta. Ne on enemmän fiilisjuttuja, äänimaailmaa ja tietoisuuden tuomaa tyydytystä että pellin alta löytyy tarvittaessa enemmän löylyä, kun tulee mahdollisuus vähän jalkaa oikaista.

Ainoa mikä tuossa 4-sylinterisessä ehkä ainakin itseäni häiritsee, on sen äänimaailma jos vertaa vähän hienostuneempaan 6-sylinteriseen, ja sekin oikeastaan tulee esiin esimerkiksi liikennevaloissa ruksutuksena ja pienenä tärinänä.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

1. ja 2. Sarjalaisista ei voi puhua pienestä haitasta äänen ja raksutuksen osalta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Minulle on täysi mysteeri miten joku X ja F11 voi edes olla vaihtoehtoja, niin eri maailman autoista puhutaan. Toinen on normaali henkilöauto ja toinen liikkumisväline korotetulla maavaralla esim huonolle mökki- tms tielle.
Kuten edellä todetiin, ei kai 520d ja X5 2.5d nyt suoraan ole vaihtoehto? Ottaa tuohon F11:een kunnon myllyn ja erityisesti kunnon varusteet, niin sillä ajelee mielellään, ellei pohja ota vastaan jossakin metsätiellä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

jaki kirjoitti:Minulle on täysi mysteeri miten joku X ja F11 voi edes olla vaihtoehtoja, niin eri maailman autoista puhutaan. Toinen on normaali henkilöauto ja toinen liikkumisväline korotetulla maavaralla esim huonolle mökki- tms tielle.
Kuten edellä todetiin, ei kai 520d ja X5 2.5d nyt suoraan ole vaihtoehto? Ottaa tuohon F11:een kunnon myllyn ja erityisesti kunnon varusteet, niin sillä ajelee mielellään, ellei pohja ota vastaan jossakin metsätiellä.
Itsellä oli ihan vastaavanlaisia vaihtoehtoja omassa autonvaihdossa reilu kuukausi takaperin. Mitä väliä sillä auton tyypillä on jos se vain täyttää omat vaatimukset autolle. SUV:ssa kun on paljon muitakin hyviä puolia kuin pelkkä suurempi maavara. Oma X3 kun ei ajettavuudessakaan paljoa sedanille häviä oikeiden alustapakettien ansiosta.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Tämä on mielenkiitoien aihe.Kuin lukisi joka syksyistä väittelyä siitä,että onko nastarenkaat paremmat kuin kitkat.Vai päin vastoin.Nämä on näitä mielipide asioita.Se on kaikilla kuin perserikäkin,mutta varmasti jokaisella erillainen.Se ei silti tee toisen mielipidettä ja auton tarvetta yhtään huonommaksi,kuin omaakaan.Itse olen aina ollut näitä "isolohko miehiä",mutta ei se minun inttämisellä tee jonkun toisen itselleen passelista "pikkulohkosta" yhtään huonompaa.Hyvä vaan että vaihtoehtoja löytyy kaikille.
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Tänään Torpantien risteyksestä Konalan Motonetin kohdalle, kiihdytys punaisista valoista kuudenkympin alueella 53sek...loppunopeus 56kmh, matka 2,7km.

Tehoa jäi vielä reserviin tässäkin sporttisessa ajossa ~400hv...käytössä oli siis ~150hv kokonaistehosta.

:mus:
Vastaa Viestiin