BMW ei sovi volvomiehelle

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Volvomiesten ei pitäisi ostaa bemareita, sillä bemari ei sovi heille. Volvomiehet yksinkertaisesti haluavat autoltaan eri ominaisuuksia kuin mitä BMW tarjoaa. Volvomiehet esimerkiksi pitävät junamaisesti etenevästä autosta, kun taas bemaristit eivät pidä junalla ajamisesta. Auton puskeminen on bemareista pitäville vastenmielistä.

Sama pätee myös toisin päin: Volvo ei sovi bemarimiehille. Itse ostin v 2007 uuden V70:n, jonka sain onneksi vaihdettua uuteen XC90 malliin parin kuukauden jälkeen. XC90:tä siedin 9 kk ja vaihdoin sen uuteen X3:een, joka minulla on vieläkin. Enää en Volvoja osta, mutta en viitsi niitä sen kummemmin haukkuakaan. Makuasioita, ja mukavaa että jotkut niistä tykkäävät, niin säilyy vaihtoehtoja.

Audikin on varmaan ihan hyvä auto, mutta jostain syystä se ei minua sytytä. Itselleni en ostaisi. Audi-liikkeiden vaihtoautovalikoimaa katsottaessa moni muukaan ei vaihda bemariaan audiin. Tosin tämä pätee myös muihin merkkeihin: BMW vaihtoautoliikkeissä ei ole Volvoja/Audeja eikä volvoliikkeissä bemareita/audeja.

Minusta on vain mukavaa, kun kaikki eivät aja bemareilla ja kaikki autot eivät ole samanlaisia.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Joo tätä palstaa lukiessa olen sen monasti huomannut, että pitkän Volvo-historian omaava Volvokuski vaihtaa monesti ekan bemarin jälkeen takaisin Volvoon, kun siinä oli kaikki niin paljon paremmin. Tosin ei kaikki Audi-kuskitkaan syty bemariin koeajoilla ja jotkut, jotka kerran sen erheen tekevät, että bemarin tilaavat palaavat helposti takaisin Audin rattiin, koska siinä oli kaikki paremmin ja se tuntuu omalta yms.

Toki eipä kaikki pitkän BMW-historiankaan omaavat välttämättä innostu useammasta Audista, vaikka kerran ovatkin haksahtaneet vieraisiin ja palaavat sitten takaisin vanhan oman merkin pariin.
Puimuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
Auto: Tesla MYLR23
Paikkakunta: Vantaa

Aika rankka yleistys. Kyllä minä olen tästä bemusta tykännyt entisenä volvomiehenä. Erilainenhan tämä on kuin V70:t, mutta positiivisella tavalla ajettavuuden, sekä kestävyyden osalta ja negatiivisella tavalla tilojen osalta. Hyviä molemmat moneen muuhun kulkineeseen verrattuna. Seuraava auto voi olla kuitenkin melkein mikä vaan merkiltään, vaikka Audikin, jos sattuu koeajolla miellyttämään ja hinta olemaan kohdallaan.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Minä vaihdoin Bemariin kahden Volvon jälkeen.Kyllä Volvo varmaan on hyvä auto.En vaan tykännyt ,huono palvelu ja liikaa vikoja ihan uutena.Ekalla ajoin 9kk ja toisella saman verran.Vaihdoin sitten Bemariin.Ja sit oli Avensis 14kk .Ostin Passatin enkä tykännyt kun ,joka paikassa sanottiin ai se malli missä porsii laatikko ja ketjut.Eivät hyvittäneet juuri mitään kun yritin vaihtaa Audiin autolla oli mittarissa 18000 km.Onneksi en vaihtanut kun niissä on se ohjausongelma ns.mutteriohjaus ,jota ei saada kuntoon.Nyt sitten on taas Bemari alla.Ja olen tyytyväinen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemarihihhuleiden provo. Olette ansainneet bemaripinssit, menkää imemään niitä nyt vähksi aikaa. Heil.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

salmol kirjoitti:Bemarihihhuleiden provo. Olette ansainneet bemaripinssit, menkää imemään niitä nyt vähksi aikaa. Heil.
Etkö ole itse saanut moista pinssiä?Pyydä automyyjältä.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Haha. Varmaan glöglilasikädessä kirjoitettu aloitus :tong:

Omasta autohistoriasta löytyy jokunen Volvo, joista viimeinen juuri ennen nykyistä Bemaria. Vaimolle ostin Audin ja tulevaa autoa ostaessa annoin koeajomahdollisuuden myös Volvolle. Tällä kierroksella voiton vei Bemari, seuraavasta ei tiedä. Ei siis kannata yleistää, että merkkien välillä ei ole vaihtuvuutta.

Merkkiliikkeiden vaihtoautovarastoistakaan ei pidä tehdä johtopäätöksiä. Niitä siivotaan ihan jatkuvasti autoista, joita ei itse haluta syystä tai toisesta myydä.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

altsu kirjoitti:Haha. Varmaan glöglilasikädessä kirjoitettu aloitus :tong:
Pelkään pahoin että ei ollut mikään vitsi tai glögijuttu... :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Joo tuo oli aloittajalta ehkä liikaa yleistystä, että esim. Audiliikkeen vaihtohallissa ei ole bemareita tai Volvoja. Audi on niin moneen hanskaa sopiva yleispätevä ja monia miellyttävä kiesi, että niiden vaihtohalleissa on kyllä bemuu (etenkin takapotkuja) ja Volvoja. Bemariliikkeiden ja Volvoliikkeiden vaihtoautovalikoimaan en ole sen kummemmin tutustunut, joten niiden vaihtoautovalikoimasta en tarkemmin tiedä.

Sen tiedän mm., että monessa Skodaa, Seatia tai Peugeotia myyvässä liikkeessä on vaihtureina kyllä paljonkin takavetobemuja. Paljon vanhempia E39, E91, E90, E46 ja E81-malleja. Niistä kun ei juuri mitään enää vaihdossa saa, niin jotkut ostaa sitten ihan tuollaisia perusautoja, jos tekee mieli vaihtaa uuteen eikä ole pätäkkää tai halua ostaa uutta bemua.
Viimeksi muokannut J1978, 29 Joulu 2013, 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Saattaahan se olla noinkin, mutta välttämättä kaikki ei ymmärrä noita eroja niin syvästi, että olisivat pelkästään yhden merkin perään. Vaikken itse ole merkkiä vaihtamassa, niin vaimolle juuri junamainen käytös saattaisi soveltua paremmin... katotaan nyt miten homma etenee...
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

Huivei kirjoitti:Volvomiesten ei pitäisi ostaa bemareita, sillä bemari ei sovi heille. Volvomiehet yksinkertaisesti haluavat autoltaan eri ominaisuuksia kuin mitä BMW tarjoaa. Volvomiehet esimerkiksi pitävät junamaisesti etenevästä autosta, kun taas bemaristit eivät pidä junalla ajamisesta. Auton puskeminen on bemareista pitäville vastenmielistä.

Sama pätee myös toisin päin: Volvo ei sovi bemarimiehille. Itse ostin v 2007 uuden V70:n, jonka sain onneksi vaihdettua uuteen XC90 malliin parin kuukauden jälkeen. XC90:tä siedin 9 kk ja vaihdoin sen uuteen X3:een, joka minulla on vieläkin. Enää en Volvoja osta, mutta en viitsi niitä sen kummemmin haukkuakaan. Makuasioita, ja mukavaa että jotkut niistä tykkäävät, niin säilyy vaihtoehtoja.

Audikin on varmaan ihan hyvä auto, mutta jostain syystä se ei minua sytytä. Itselleni en ostaisi. Audi-liikkeiden vaihtoautovalikoimaa katsottaessa moni muukaan ei vaihda bemariaan audiin. Tosin tämä pätee myös muihin merkkeihin: BMW vaihtoautoliikkeissä ei ole Volvoja/Audeja eikä volvoliikkeissä bemareita/audeja.

Minusta on vain mukavaa, kun kaikki eivät aja bemareilla ja kaikki autot eivät ole samanlaisia.
Kummassakin on hyvät puolensa. Meillä on tällä hetkellä pihassa vm-11 V70 D3 ja vm-08 Bmw 520 lci, niin kyllähän toi Volvo pitkällä matkalla vie voiton mm istuinten osalta, vaikka Bmw:ssä onkin sport-penkit. Volvolla ajettaessa ei liioin joudu "ylimääräisiä" ohjausliikkeitä maantiellä tekemään vaan Se menee kuin juna. Toisaalta tuo ominaisuus tekeekin Volvosta vähän "tylsän" ajettavan ja Bmw onkin mukavampi, kun halutaan vähän aktiivisempaa ajoa esim mutka teillä jne
Kummatkin hienoja autoja omalla tavallaan ja niinhän ne on ajateltukin jo tehtaalla vähän eri muottiin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

nupaha kirjoitti:Kummassakin on hyvät puolensa. Meillä on tällä hetkellä pihassa vm-11 V70 D3 ja vm-08 Bmw 520 lci, niin kyllähän toi Volvo pitkällä matkalla vie voiton mm istuinten osalta, vaikka Bmw:ssä onkin sport-penkit. Volvolla ajettaessa ei liioin joudu "ylimääräisiä" ohjausliikkeitä maantiellä tekemään vaan Se menee kuin juna. Toisaalta tuo ominaisuus tekeekin Volvosta vähän "tylsän" ajettavan ja Bmw onkin mukavampi, kun halutaan vähän aktiivisempaa ajoa esim mutka teillä jne
Kummatkin hienoja autoja omalla tavallaan ja niinhän ne on ajateltukin jo tehtaalla vähän eri muottiin.
Juuri samantyyppiset kokemukset itselläkin. Tosin molemmat olivat pienempiä malleja, eli C30 ja 320dA. Mutta joka sana päti minun kokemuksiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
smurffi530d
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Marras 2013, 20:52
Auto: BMW E60 530d LCI

Itsellä Comfort jakkarat ja ensimmäistä kertaa kankku ei puudu pitkälläkään varvilla :tong: Kokemusta on Volvoistakin ja nyt voin sanoa että löysin paremmat tuolit.
Kesällä ulkoilutan kissaa Jaguar XJ40 3.6 Sovereign.
Ex .VW Passat 3.2 V6 4-Motion Highline,Crysler 300C CDR Touring,Volvo S60 2.5T Summum+monta muuta
Vastaa Viestiin