Tällaisella otsikolla alkoi oma päiväni kun läppärin sai auki.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1308483459" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä mietteitä?
Itse toki allekirjoitan tämän havainnon. Mutta ei tämä toki ainoa automerkki ole joka saa verisuonen sykkimään ohimolla hieman kiivaamminen kuin muilla.
Itse en (en tietenkään) kuulu tähän ryhmään. Olen enemmänkin yltiöystävällinen jalankulkijoita kohtaan. Mutta se onkin asenne joka on opittu ulkomailla asuessa. Ja no, sekös ottaa kaaliin kanssa-autoilijoita.
"Bemarikuskit törppöjä?"
- Aivovaurio
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Heinä 2013, 23:23
- Auto: F31 320iA Navi Edition
- Paikkakunta: Helsinki, Merihaka
Viimeksi muokannut Aivovaurio, 15 Elo 2013, 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SSe joka tietää, ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
Taas yksi strereotypia, joka vaan jatkuu ja jatkuu vaikka ei välttämättä edes pidä paikkaansa. Varmasti on nuijia BMW-kuskejakin mutta esim. työsuhdeautoilla huristelevat Volvo- ja Audi-kuskit ovat usein varsin agressiivisia liikenteessä. Itse annan aina kun mahdollista jalankulkijoille tietä. Tosin, monet ovat aivan hämmästyneitä kun BMW pysähtyy antamaan tietä, eli kai se maine istuu aika syvällä.
- Aivovaurio
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Heinä 2013, 23:23
- Auto: F31 320iA Navi Edition
- Paikkakunta: Helsinki, Merihaka
No, otetaan kuitenki huomioon artikkelin viesti, että kyseessä oli siis tutkimus Tosin jenkkiläversio. Heillä BMW on luxuxveron alainen tuote joka nostaa hintaa jo muutenkin. Olettaen, että sillä on merkitystä ja ihmisen asenne muuta maailmaa kohtaan (keskimäärin) muuttuu varallisuuden kasvaessa.
"SSe joka tietää, ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Erityisesti tämä pisti silmään:
"Toisessa, brittiläisessä tutkimuksessa puolestaan kartoitettiin eri automerkkien aiheuttamia vaaratilanteita liikenteessä. Autoilijoita pyydettiin nimeämään automerkkejä – ja värejä –, jotka heidän mielestään olivat eniten vaaraksi liikenteessä. Vaaratilanteiden ykkösaiheuttajiksi nousivat sinistä BMW:tä ajavat kuljettajat. Lisäksi ratin takana istui yleensä mies, iältään 35–50 vuotta."
Tällainen kyselytutkimus kertoo enemmän vastaajien asenteista ja ennakkoluuloista kuin todellisuudesta.
"Toisessa, brittiläisessä tutkimuksessa puolestaan kartoitettiin eri automerkkien aiheuttamia vaaratilanteita liikenteessä. Autoilijoita pyydettiin nimeämään automerkkejä – ja värejä –, jotka heidän mielestään olivat eniten vaaraksi liikenteessä. Vaaratilanteiden ykkösaiheuttajiksi nousivat sinistä BMW:tä ajavat kuljettajat. Lisäksi ratin takana istui yleensä mies, iältään 35–50 vuotta."
Tällainen kyselytutkimus kertoo enemmän vastaajien asenteista ja ennakkoluuloista kuin todellisuudesta.
- Aivovaurio
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Heinä 2013, 23:23
- Auto: F31 320iA Navi Edition
- Paikkakunta: Helsinki, Merihaka
Joo, tuo britti"tutkimus" oli ihan soopaa ja ei se perustu mitattuihin tutkimustuloksiin. Sen jätinkin omaan arvoonsa.
"SSe joka tietää, ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Tiedän että noita ääliöitä löytyy merkkiin ja malliin katsomatta, mutta itellä pistää kyllä silmään nimenomaan jos näen jonkun törttöilevän bemarilla.
Absurdia sinänsä.
Lähinnä tulee aina mieleen se että "ei tuokaan taas ainakaan paranna bemaristien imagoa".
Varsinkin jos kuskina on "tyypillinen" bemarikuski, joko teinipoika (tai teini-ikään jämähtänyt varhaisaikuinen) joka kaahaa yli 10 vuotta vanhemmalla bemarilla lippalakki vinossa ja kuola valuen toisesta suupielestä tai sitten se pukuhemmo siinä uudessa mustassa 5- 6- 7- sarjalaisessa
Absurdia sinänsä.
Lähinnä tulee aina mieleen se että "ei tuokaan taas ainakaan paranna bemaristien imagoa".
Varsinkin jos kuskina on "tyypillinen" bemarikuski, joko teinipoika (tai teini-ikään jämähtänyt varhaisaikuinen) joka kaahaa yli 10 vuotta vanhemmalla bemarilla lippalakki vinossa ja kuola valuen toisesta suupielestä tai sitten se pukuhemmo siinä uudessa mustassa 5- 6- 7- sarjalaisessa
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Ei minun mielestäni jenkeissä ole luxusveroa.Esim.BMW 328iA maksaa perusautona 27.332€ ja siihen hintaan sisältyy paljon mitä Suomi auto ei sisällä.Suomessa perus 328iA business maksaa 55.500€.Meillä on luxusveroa.Aivovaurio kirjoitti:No, otetaan kuitenki huomioon artikkelin viesti, että kyseessä oli siis tutkimus Tosin jenkkiläversio. Heillä BMW on luxuxveron alainen tuote joka nostaa hintaa jo muutenkin. Olettaen, että sillä on merkitystä ja ihmisen asenne muuta maailmaa kohtaan (keskimäärin) muuttuu varallisuuden kasvaessa.
- Aivovaurio
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Heinä 2013, 23:23
- Auto: F31 320iA Navi Edition
- Paikkakunta: Helsinki, Merihaka
Jaa niinpä onkin jo poistunut aikoja sitten tuo, vuonna 2002. Tulipahan tuokin tieto päivitettyä.Bemuawd kirjoitti:Ei minun mielestäni jenkeissä ole luxusveroa.Esim.BMW 328iA maksaa perusautona 27.332€ ja siihen hintaan sisältyy paljon mitä Suomi auto ei sisällä.Suomessa perus 328iA business maksaa 55.500€.Meillä on luxusveroa.Aivovaurio kirjoitti:No, otetaan kuitenki huomioon artikkelin viesti, että kyseessä oli siis tutkimus Tosin jenkkiläversio. Heillä BMW on luxuxveron alainen tuote joka nostaa hintaa jo muutenkin. Olettaen, että sillä on merkitystä ja ihmisen asenne muuta maailmaa kohtaan (keskimäärin) muuttuu varallisuuden kasvaessa.
http://www.autos.com/car-buying/underst ... -different" onclick="window.open(this.href);return false;
"SSe joka tietää, ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
Mutta se, joka tietää, mutta ei tiedä, että tietää, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä, mutta luulee tietävänsä."
-Sokrates-
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Eikä niitä ole aivan vähän. Kaikkein pässeimmät temput mitä olen nähnyt liikenteessä ovat olleet BMW-kuskeja. Todellisia ääliöitä on paljon merkin ratin takana. Tilastollisesti nämä jäävuoren huiput eivät muuta kovin paljon asiaa, mutta tietysti asenteita muokkaavat pitkään.JP-76 kirjoitti:Tiedän että noita ääliöitä löytyy merkkiin ja malliin katsomatta, mutta itellä pistää kyllä silmään nimenomaan jos näen jonkun törttöilevän bemarilla.
Pitkästä aikaa on pakko avautua. Ajan Helsingistä itään seiskatietä lähes joka arkipäivä ja viimeisen parin viikon aikana olen tehnyt havaintoja. Bemarikuskit ihan oikeasti ajavat törpösti. Ajan kruiserilla gpsin mukaan 105km/h motarilla. Ohitseni todella törkeää ylinopeutta ajaneet ovat olleet lähes poikkeuksetta bemun ratissa. Perjantaina viimeksi oli liikenteessä joku idiootti 330d farkulla, mallivuosi n. 02, alkuviikosta yksi 335d coupe Porvoon kohdalla ainakin 140 taulussa. Näitä on oikeastaan joka päivä. Entisenä bemarin omistajana olen ehkä anturit ulkona tavallista herkemmin, mutta kuvitelma bmw:stä ja ylinopeudesta ei ole harhaa.
No, anyway, kuski tekee kaaharin, ei auto. Veikkaan että seuraava autoni on taas bmw, f11 tai f07. Autot kun vaihtuu tätä menoa kerran vuodessa.
No, anyway, kuski tekee kaaharin, ei auto. Veikkaan että seuraava autoni on taas bmw, f11 tai f07. Autot kun vaihtuu tätä menoa kerran vuodessa.
Aiheuttiko nuo jotain todellista vaaraa vai oletko vain muuten kyrsiintyny? Kesäaikaan tulee mentyä ajoittain likemmäs 300 ohi aika monestakin (BMW:llä) ja koen että teoriassakin tulee vaarannettua vain ittensä, muitten egoja en laske mukaan mutta tn. niitäkin vammautuu useita. Nuo mainitsemasi nopeudet ei nyt niin ihmeellisiltä kuulosta.JKE61 kirjoitti:Pitkästä aikaa on pakko avautua. Ajan Helsingistä itään seiskatietä lähes joka arkipäivä ja viimeisen parin viikon aikana olen tehnyt havaintoja. Bemarikuskit ihan oikeasti ajavat törpösti. Ajan kruiserilla gpsin mukaan 105km/h motarilla. Ohitseni todella törkeää ylinopeutta ajaneet ovat olleet lähes poikkeuksetta bemun ratissa. Perjantaina viimeksi oli liikenteessä joku idiootti 330d farkulla, mallivuosi n. 02, alkuviikosta yksi 335d coupe Porvoon kohdalla ainakin 140 taulussa. Näitä on oikeastaan joka päivä. Entisenä bemarin omistajana olen ehkä anturit ulkona tavallista herkemmin, mutta kuvitelma bmw:stä ja ylinopeudesta ei ole harhaa.
No, anyway, kuski tekee kaaharin, ei auto. Veikkaan että seuraava autoni on taas bmw, f11 tai f07. Autot kun vaihtuu tätä menoa kerran vuodessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 93
- Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34
Itse olen huomannut että törppöjä on aina siinä autoilevassa ryhmässä "enemmän" millä merkillä itse ajan (oman merkin autojahan sitä tulee katseltua liikenteessä). Ajan muuten moottoritiellä 120kmh mittarinopeutta riippuen kellonajasta jolloin olen liikkeellä, silloin kun tiellä liikkuu "paljon" autoja ja ohittaminen vaatii työtä jätän nopeuden 110kmh kohdille jos olen viideltä aamuyöstä ajan 120kmh. En näe kyllä noissa nopeuksissa mitään vaaran aiheuttajaa vaikka "talvi" onkin, samoilla teillä kuitenkin kesällä mennään 140kmh. Sitten kun puhutaan kaupunkiliikenteestä....voivoi, kaikista merkeistä voi sanoa löytyvän täysiä törppöjä...eniten pakettiautoilijoista merkkiin katsomatta ja toisena hyvänä tulee mieleen nämä joissa kilven numerot ja kirjaimet vastoin suomalaista kilpeä.
JA onneksi BMW ei tee raskaan kaluston ajoneuvoja....
JA onneksi BMW ei tee raskaan kaluston ajoneuvoja....
No nyt löytyi se kingien kingi. Mikään ei ole niin huono yhdistelmä kuin asennevikainen ylimielinen narsisti yhdistettynä taitoja suurempaan maksukykyyn, valitettavasti näitäkin siis vielä on elossa...JukkaE60 kirjoitti:...Kesäaikaan tulee mentyä ajoittain likemmäs 300 ohi aika monestakin (BMW:llä) ja koen että teoriassakin tulee vaarannettua vain ittensä, muitten egoja en laske mukaan mutta tn. niitäkin vammautuu useita. Nuo mainitsemasi nopeudet ei nyt niin ihmeellisiltä kuulosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Toivoisin, että Jukkae60 ajelee Saksassa prätkällään? Muuten voidaan alkaa sovittelemaan päälle ansiota yhdestä palstan typerimmistä viesteistä, jonka hän tuiossa laittoi.Havis kirjoitti:No nyt löytyi se kingien kingi. Mikään ei ole niin huono yhdistelmä kuin asennevikainen ylimielinen narsisti yhdistettynä taitoja suurempaan maksukykyyn, valitettavasti näitäkin siis vielä on elossa...
Tuntuu, että tältä jukkae60:ltä tulee jatkuvasti typeriä ja nilittäviä tekstejä, mikä lie kiikastaa?VolvostaBemariin kirjoitti:Toivoisin, että Jukkae60 ajelee Saksassa prätkällään? Muuten voidaan alkaa sovittelemaan päälle ansiota yhdestä palstan typerimmistä viesteistä, jonka hän tuiossa laittoi.Havis kirjoitti:No nyt löytyi se kingien kingi. Mikään ei ole niin huono yhdistelmä kuin asennevikainen ylimielinen narsisti yhdistettynä taitoja suurempaan maksukykyyn, valitettavasti näitäkin siis vielä on elossa...
Mullekin muutaman kerran haistatteli, mutta sitten lopulta modet poistivat tekstit.
On se joillakin vaikeeta, suomi24:lla tämän kirjoittelun ymmärtäis, mutta että täällä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Ei siellä Saksan maallakaan ole montaakaan ,joka ajaa tuollaista nopeutta .Siellä on senverran kova liikenne ettei vaan pysty ajamaan todella kovaa nopeutta .200 km/h on jo aika kova vauhti Saksassakin.Siellä olen pannut merkille,että kovimmat ohittajat ovat Audi ja VW kuskit.Harvoin ,joku Porsche sitten pyyhältää ohi.Kun prätkällä kaatuu 300km/h tuntinopeudesta yleisellä tiellä niin kuski kyllä kuolee mutta samalla saattaa kuolla muitakin.
Viime kesällä Saksan matkallani moottoripyöräilijä kaatui n.80 km/h tuntinopeudella ja valitettavasti kuolema korjasi hänet .Hän kaatui yhden auton päästäni,joten olin silminnäkijä.
Viime kesällä Saksan matkallani moottoripyöräilijä kaatui n.80 km/h tuntinopeudella ja valitettavasti kuolema korjasi hänet .Hän kaatui yhden auton päästäni,joten olin silminnäkijä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 93
- Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34
Kyllä Saksassa on vielä paikkoja paljon joissa voi "huoletta" päästellä sen 300. Ja kyllä oman kokemuksen mukaan Saksassa automerkkiin katsomatta ajellaan vapaan nopeuden alueella vasemmalla laitimmaisella kaistalla lappulattiassa. Porchet (Se iso maasturi) painelee usein todella huimia nopeuksia, näitä Turboja näkee myös siellä todella paljon. Yöaikaan vapaan nopeuden alueilla on paras kuitenkin käydä kokeilemassa jos nyt siitä tykkää. Perusnopeus Saksassa oli 160kmh jota turutteli pakutkin (joita tosin näkee todella vähän?) menemään.
Olipa hölmö viesti. Tottakai ylinopeutta ajavat aiheuttavat vaaraa muille, ylittäväthän he tielle asetetun suurimman sallitun turvallisen nopeuden. Ja ylinopeutta ajava ei koskaan vaaranna vain itseään, vaan aina muut liikkujat myös.JukkaE60 kirjoitti: Aiheuttiko nuo jotain todellista vaaraa vai oletko vain muuten kyrsiintyny? Kesäaikaan tulee mentyä ajoittain likemmäs 300 ohi aika monestakin (BMW:llä) ja koen että teoriassakin tulee vaarannettua vain ittensä, muitten egoja en laske mukaan mutta tn. niitäkin vammautuu useita. Nuo mainitsemasi nopeudet ei nyt niin ihmeellisiltä kuulosta.
Lopeta kaahailu hyvän sään aikaan. Jos jännitystä haet, siirry vaikka benjihyppyyn köydellä tai ilman. Pitäisi saada ajokortin yhteyteen joku älykkyys- ja asennetesti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Viitaten aikaisempaan E60:pin viestiin on kyllä mielenkiintoinen ilmiö että kun joku ajaa kesällä Bemarilla motarilla 135 -140 km/h niin pidetään kusipääkaahailijana, mutta jos helsingin keskustassa ajaa neljänkympin rajoitusalueella 55-60 km/h niin heti alkaa takana olevat Puntot tööttäilemään ja bussit meinaa ajaa päälle...
Olisiko sinun ajotavassa jotain, sillä minulle ei kyllä tööttäillä Helsingissä neljänkympin alueella jos ajan 45-48 kmh mittarin mukaan. Ja siirry pois bussikaistalta niin ei aja bussit päälle.legionofboom kirjoitti:Viitaten aikaisempaan E60:pin viestiin on kyllä mielenkiintoinen ilmiö että kun joku ajaa kesällä Bemarilla motarilla 135 -140 km/h niin pidetään kusipääkaahailijana, mutta jos helsingin keskustassa ajaa neljänkympin rajoitusalueella 55-60 km/h niin heti alkaa takana olevat Puntot tööttäilemään ja bussit meinaa ajaa päälle...
Mitä tulee tuohon ylinopeuteen, niin neljänkympin ylitys on liikaa, ymmärrän että pidetään 9-10 kmh ylinopeus, mutta neljääkymppiä en ymmärrä. Tietääkseni porvoontiellä on vielä 100 kmh rajoitus voimassa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6