"Bemarikuskit törppöjä?"

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
E60-525Xd-08
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34

Toivottavasti olemme nyt näiden nopeusrajoitusten ja ajamiemme nopeuksien osalta kesä/talvinopeuksissa.
Eli itse ajelen +10...+20 mittarinopeutta moottoriteillä niin kesällä kuin talvella (kelivaauksella toki). Kaupungissa ja varsinkin alueilla joilla kouluja/päiväkoteja jne. Pyrin pitämään juuri tasan nopeusrajoituksen maksiminopeutena, monesti ajelen allekin...ja kyllä, torvetkin soivat joskus ja päälle ollaan takaa tulossa mutta enpä jaksa välittää. Kaikki sakkoni (pl. pysäköintisakot) olen saanut moottoritiellä, olen siis riskikuljettaja ja valtiorikollinen sekä liikenteenvaarantaja. Turvavälikin on vaivaiset 5sek edellä menevään aina ellen ajele rekan perässä, silloin 2-3sek..siis moottoritiellä. Ihmettelen usein kuinka "ymmi hinaajat" foorumeilla paheksuvat muutaman kympin ylinopeutta moottoritellä, enemmän pelkään näitä kuuttakymppiä motarilla rullaavia "suurpujottelukeppejä" jotka pujahtavat ohittamaan edellä ajavaa rekkaa ilman peiliin vilkaisua ja kaasupolkimeen painetta lisäten...ohitetaan ihan vaan takana tulevien kiusaksi rekkaa kilometri tai kolme jotta saadaan muut suuttumaan...nämä pitäisi poistaa liikenteestä virkavallan toimesta, saksassa näin kävisi jos siellä olisi moisia vatuloita seikkailemassa.
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

Bemuawd kirjoitti:Ei siellä Saksan maallakaan ole montaakaan ,joka ajaa tuollaista nopeutta .Siellä on senverran kova liikenne ettei vaan pysty ajamaan todella kovaa nopeutta .200 km/h on jo aika kova vauhti Saksassakin.Siellä olen pannut merkille,että kovimmat ohittajat ovat Audi ja VW kuskit.
Näin minäkin asian näen omiin kokemuksiini nojautuen. Vaikka saksalaiset ovat liikenteessäkin aika järjestelmällisiä, niin kyllä siellä ohituskaistoillakin tulee vähän väliä tilanteita, joissa nopeutta on oleellisesti hidastettava.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että jos ohituskaistalla peräpeiliin ilmestyi salamavauhtia toinen auto, se oli useimmiten Audi.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Mä en oikein usko tuohon että Bemari kuskit sen enempää "törppöilevät" kun muutkaan. Tässä on aika paljon tätä klassista "musta BMW" -ajatusta. Legenda elää mutta myös varmasti ruokkii itseään.

Nyt kun "turbo-Saabit" ovat historiaa niin työsuhde Audit, Volvot ja kaiken maailman "turbo"-autot hoitavat homman.

Täällä Kehä kolmosen sisällä pahimmat kaaharit ovat tosin hörhöt (sekä naiset että miehet) jotka ajavat jollain toistakymmentä vuotta vanhalla "kansanautolla", tyyliin Toyota, Nissan, Opel, Fiat tms. pikkuautoilla.

Kyllä minäkin maan-/moottoritiellä ja jopa kauppakassissa laitan cruisen päälle n. 8 - 9 km/t kovemmalle kun mitä liikennemerkki kertoo. Ei ole mielestäni kaahausta.

Mutta ne autoilijat jota sitten ohittavat ja tulevat suoraan eteen - en ymmärrä. Ja varsinkin kun tie on märkä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Ei kai tässä muusta ole kyse, kuin siitä, että ne törpöt kaaharit ymmärtää mikä auto soveltuu heidän tarkoituksiin.
Kaikkihan me tiedetään BMW:n olevan miellyttävä auto sellaiselle, joka ajamisesta pitää.
Onhan toki muillakin merkeillä ihan laadukkaita kulkupelejä, en minä sitä epäile.

Kaahaus on välineurheilua, vaikken sellaista käytöstä tue, niin lienee luonnollista, että he hankkiivat tarpeisiinsa keskimääräistä parempia kulkupelejä.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
E60-525Xd-08
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34

lgr122 kirjoitti:Ei kai tässä muusta ole kyse, kuin siitä, että ne törpöt kaaharit ymmärtää mikä auto soveltuu heidän tarkoituksiin.
Kaikkihan me tiedetään BMW:n olevan miellyttävä auto sellaiselle, joka ajamisesta pitää.
Onhan toki muillakin merkeillä ihan laadukkaita kulkupelejä, en minä sitä epäile.

Kaahaus on välineurheilua, vaikken sellaista käytöstä tue, niin lienee luonnollista, että he hankkiivat tarpeisiinsa keskimääräistä parempia kulkupelejä.
:thup: :thup: :thup:
Ninjago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 15:27
Auto: Tilamalli
Paikkakunta: Pohjoinen ulottuvuus

Siis bemarikuskit eivät ole törppöjä, vaan monet törpöt ovat bemarikuskeja.
JukkaE60

JukkaE60 kirjoitti:
JKE61 kirjoitti:Pitkästä aikaa on pakko avautua. Ajan Helsingistä itään seiskatietä lähes joka arkipäivä ja viimeisen parin viikon aikana olen tehnyt havaintoja. Bemarikuskit ihan oikeasti ajavat törpösti. Ajan kruiserilla gpsin mukaan 105km/h motarilla. Ohitseni todella törkeää ylinopeutta ajaneet ovat olleet lähes poikkeuksetta bemun ratissa. Perjantaina viimeksi oli liikenteessä joku idiootti 330d farkulla, mallivuosi n. 02, alkuviikosta yksi 335d coupe Porvoon kohdalla ainakin 140 taulussa. Näitä on oikeastaan joka päivä. Entisenä bemarin omistajana olen ehkä anturit ulkona tavallista herkemmin, mutta kuvitelma bmw:stä ja ylinopeudesta ei ole harhaa.


No, anyway, kuski tekee kaaharin, ei auto. Veikkaan että seuraava autoni on taas bmw, f11 tai f07. Autot kun vaihtuu tätä menoa kerran vuodessa.
Aiheuttiko nuo jotain todellista vaaraa vai oletko vain muuten kyrsiintyny? Kesäaikaan tulee mentyä ajoittain likemmäs 300 ohi aika monestakin (BMW:llä) ja koen että teoriassakin tulee vaarannettua vain ittensä, muitten egoja en laske mukaan mutta tn. niitäkin vammautuu useita. Nuo mainitsemasi nopeudet ei nyt niin ihmeellisiltä kuulosta.
Olis varmaan pitäny jättää omat ajotavat ja -nopeudet pois niin olis jääny metakka vähemmälle. Tuossa viestissä mainitut nopeuserot on ihan tavallisia esim. kesäisellä motarilla jo rajoitustenkin puitteissa ja ihmettelin että mikä noista nyt niin ylimaalliset tekee? Tosin onhan täällä joku Anyway kehunut silläkin kun jarrutteli 530 d:llä takaa tulevan rekan etenemistä oikein urhoollisesti kun itse halusi mennä neulantarkasti rajoituksen mukaan. Oli varmaan kaaharirekka. Siitä pitäs saada jo Liikenneturvan ansiomerkki Esko Riihelän kuvalla.

No. Mulla jää paiseet pienemmäksi kun lasken nopeammin menevät suosiolla ohi enkä jää enempää ihmettelemään. Ja 112 auttaa jos oikein pahaksi menee.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Älä vähättele omaa hölmöilyä muiden tekemisillä. Seiso omien tekojes takana jos kerta toimit noin, mutta älä piiloudu teemaan "kun ne muutkin tekee noin". Se että joku muukin on hölmö ei ole peruste olla hölmö. Olisit vaan vaiennut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

JukkaE60 kirjoitti:
JukkaE60 kirjoitti:Aiheuttiko nuo jotain todellista vaaraa vai oletko vain muuten kyrsiintyny? Kesäaikaan tulee mentyä ajoittain likemmäs 300 ohi aika monestakin (BMW:llä) ja koen että teoriassakin tulee vaarannettua vain ittensä, muitten egoja en laske mukaan mutta tn. niitäkin vammautuu useita. Nuo mainitsemasi nopeudet ei nyt niin ihmeellisiltä kuulosta.
Olis varmaan pitäny jättää omat ajotavat ja -nopeudet pois niin olis jääny metakka vähemmälle. Tuossa viestissä mainitut nopeuserot on ihan tavallisia esim. kesäisellä motarilla jo rajoitustenkin puitteissa ja ihmettelin että mikä noista nyt niin ylimaalliset tekee? Tosin onhan täällä joku Anyway kehunut silläkin kun jarrutteli 530 d:llä takaa tulevan rekan etenemistä oikein urhoollisesti kun itse halusi mennä neulantarkasti rajoituksen mukaan. Oli varmaan kaaharirekka. Siitä pitäs saada jo Liikenneturvan ansiomerkki Esko Riihelän kuvalla.

No. Mulla jää paiseet pienemmäksi kun lasken nopeammin menevät suosiolla ohi enkä jää enempää ihmettelemään. Ja 112 auttaa jos oikein pahaksi menee.
Jaa että rajoituksien puitteissa normaalia ohittaa 300 lasissa...

hmm, luulen että sinun ei enää tartte mainostaa muita parempaa liikennöintikykyäsi, asia lienee selvinnyt meille kaikille ;)
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

JukkaE60 kirjoitti:
JukkaE60 kirjoitti:Aiheuttiko nuo jotain todellista vaaraa vai oletko vain muuten kyrsiintyny? Kesäaikaan tulee mentyä ajoittain likemmäs 300 ohi aika monestakin (BMW:llä) ja koen että teoriassakin tulee vaarannettua vain ittensä, muitten egoja en laske mukaan mutta tn. niitäkin vammautuu useita. Nuo mainitsemasi nopeudet ei nyt niin ihmeellisiltä kuulosta.
Olis varmaan pitäny jättää omat ajotavat ja -nopeudet pois niin olis jääny metakka vähemmälle. Tuossa viestissä mainitut nopeuserot on ihan tavallisia esim. kesäisellä motarilla jo rajoitustenkin puitteissa ja ihmettelin että mikä noista nyt niin ylimaalliset tekee? Tosin onhan täällä joku Anyway kehunut silläkin kun jarrutteli 530 d:llä takaa tulevan rekan etenemistä oikein urhoollisesti kun itse halusi mennä neulantarkasti rajoituksen mukaan. Oli varmaan kaaharirekka. Siitä pitäs saada jo Liikenneturvan ansiomerkki Esko Riihelän kuvalla.

No. Mulla jää paiseet pienemmäksi kun lasken nopeammin menevät suosiolla ohi enkä jää enempää ihmettelemään. Ja 112 auttaa jos oikein pahaksi menee.
Sulta pitäis tuolla ajotyylillä ja ajattelumallilla ottaa välittömästi ja pysyvästi sekä kortti että auto pois.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

Ottamatta sen enempää kantaa näihin mielipiteisiin, niin olkaamme kiitollisia ettei ajokortin tai -neuvon pois ottaminen toiselta kuulu vielä jokamiehenoikeuksiin :) En puolustele ketään enkä mitään.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

pena69 kirjoitti:Ottamatta sen enempää kantaa näihin mielipiteisiin, niin olkaamme kiitollisia ettei ajokortin tai -neuvon pois ottaminen toiselta kuulu vielä jokamiehenoikeuksiin :) En puolustele ketään enkä mitään.
Se oli tietenkin vain minun mielipide, viranomaiset on olemassa tällaisia päätöksiä varten.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
E60-525Xd-08
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34

Miksi Suomeen tuotavia autoja ei rajoiteta elektronisesti kulkemaan 121kmh ?
Yleensäkin prätkien myynti pitäisi lailla kieltää myös. Ajoneuvojen maksimiteho pitäisi rajata 35hv koska tämä käytännössä katsottuna riittää mainittuihin ajotilanteisiin hyvin.

Miksi joku haluaa ostaa M550d tai M5 BMW:n yleensäkään...eikö luksusmaisempaa kyytiä saa esim. Vanhalla RR autolla ?.

:blink:
JukkaE60

Havis kirjoitti:
JukkaE60 kirjoitti:
JukkaE60 kirjoitti:Aiheuttiko nuo jotain todellista vaaraa vai oletko vain muuten kyrsiintyny? Kesäaikaan tulee mentyä ajoittain likemmäs 300 ohi aika monestakin (BMW:llä) ja koen että teoriassakin tulee vaarannettua vain ittensä, muitten egoja en laske mukaan mutta tn. niitäkin vammautuu useita. Nuo mainitsemasi nopeudet ei nyt niin ihmeellisiltä kuulosta.
Olis varmaan pitäny jättää omat ajotavat ja -nopeudet pois niin olis jääny metakka vähemmälle. Tuossa viestissä mainitut nopeuserot on ihan tavallisia esim. kesäisellä motarilla jo rajoitustenkin puitteissa ja ihmettelin että mikä noista nyt niin ylimaalliset tekee? Tosin onhan täällä joku Anyway kehunut silläkin kun jarrutteli 530 d:llä takaa tulevan rekan etenemistä oikein urhoollisesti kun itse halusi mennä neulantarkasti rajoituksen mukaan. Oli varmaan kaaharirekka. Siitä pitäs saada jo Liikenneturvan ansiomerkki Esko Riihelän kuvalla.

No. Mulla jää paiseet pienemmäksi kun lasken nopeammin menevät suosiolla ohi enkä jää enempää ihmettelemään. Ja 112 auttaa jos oikein pahaksi menee.
Jaa että rajoituksien puitteissa normaalia ohittaa 300 lasissa...

hmm, luulen että sinun ei enää tartte mainostaa muita parempaa liikennöintikykyäsi, asia lienee selvinnyt meille kaikille ;)
Ei mee nyt ihan lainaukset kohdalleen mutta jos mieli tulee hyväksi niin siitä sitten.

Siviilipoliisi voi laskea alkuperäisestä viestistä oman nopeuden 105, ja ohittajien nopeuden (jollain tavalla todettu) 140, nopeusero 35. Ilmeisesti liian vaikea käsittää joillekin. OAO.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

JukkaE60 kirjoitti:Siviilipoliisi voi laskea alkuperäisestä viestistä oman nopeuden 105, ja ohittajien nopeuden (jollain tavalla todettu) 140, nopeusero 35. Ilmeisesti liian vaikea käsittää joillekin. OAO.
Liikaa tuokin. Osta itsetunto niin ei tarvitse päteä liikenteessä. Lipsahtaa minullakin joskus ohituksessa yli liikaa (ei noin paljoa) mutta en ole siitä erityisen ylpeä enkä suosittele tai puolustele mitenkään.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Warren
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 30 Tammi 2013, 19:49
Paikkakunta: Espoo

On se jännä, oli foorumi mikä tahansa, kääntyy nämä ylinopeuskeskustelut aina kukkahattutätimäiseksi "jeesusteluksi" ja moraalisaarnaksi.

Ihmettelen vain, onko tämä polemiikki millään tapaa aiheellista, jos puhutaan maantie- ja moottoritienopeuksissa 20-30km/h ylityksistä? Edes poliisia harvemmin kiinnostaa moottoritiellä 20km/h ylitys, ja heidän tehtävä se on asiasta saarnata ja rankaista, jos niin parhaaksi näkee.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Poliisin tehtävä se nopeusvalvonta on. Tarkoitan poliisihenkilöä. Kameratolpat on hanurista. Monesti ajelen maltillisesti vain vähän yli rajoituksen, mutta sitten joku audi/volvo/skoda tulee takaa kovaa ohi, ja tolpan kohdalla sillä on ärsyttävästi 10km/h alle rajoituksen ja heti tolpan jälkeen se katoaa horisonttiin. Eikö me voitaisi palkata ihan oikeita poliiseja, joista ei koskaan tiedä missä ne on, ja sivumennen näkisi myös jotain muuta, eikä pelkästään nopeusnumeroita? Oikeastaan niillä nopeusrajoituksilla ei olisi mitään väliä, jos ihmiset tajuaisi itse ajaa tilanteen mukaan, mutta idiootteja on niin paljon.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
E60-525Xd-08
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34

Warren kirjoitti:On se jännä, oli foorumi mikä tahansa, kääntyy nämä ylinopeuskeskustelut aina kukkahattutätimäiseksi "jeesusteluksi" ja moraalisaarnaksi.

Ihmettelen vain, onko tämä polemiikki millään tapaa aiheellista, jos puhutaan maantie- ja moottoritienopeuksissa 20-30km/h ylityksistä? Edes poliisia harvemmin kiinnostaa moottoritiellä 20km/h ylitys, ja heidän tehtävä se on asiasta saarnata ja rankaista, jos niin parhaaksi näkee.
Just näin. Onko kaikilla jo kivet kädessä...ja kuka ensimmäisenä uskoo olevansa se joka ei ajele joskus reippaammin, edessä mateleva ei häiritse eikä sakkoja ole ikinä tullut ?.

Valitettavasti joudun tästä leikistä jääväämään itseni, pöydällä on Poliisilta kirje jonka mukaan minun suurena liikennerikollisena ajettuani neljä kertaa huimia ylinopeuksia moottoriteillä (hämeenlinna ja turku) tulisi kuulemma viedä ajolupani heidän huomaansa. Kaksi rikesakkoa joissa ylitys 10kmh ja kaksi päiväsakkoa joissa +20kmh ylitystä. On tuo moottoritie tottakai vaarallinen paikka ajaa moisia kaahausnopeuksia ja ohittaa 105 ajavia, varsinkin jos 105 ajavan tyylinä on vaihtaa kaistaa silmät liinalla sidottuna kuten taikureiden yleensäkin.

Kaikki sakot saatu lähes tyhjällä moottoritiellä :thup: .
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

No jos nopeusrajoitukset ovat kukkahattutätien juttuja, niin mistä joustetaan seuraavaksi? Sallitaan huumeet ja alkoholi liikenteessä? Sitten nelihenkisen perheen tappaminen ylinopeuden takia tehdään lailliseksi? Mitä vielä sekopäät? Onko tullut mieleen että teidän lapset, vanhemmat yms. voi kuolla tuollaisten hölmöjen takia? No ei varmaan ole tullut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
E60-525Xd-08
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34

salmol kirjoitti:No jos nopeusrajoitukset ovat kukkahattutätien juttuja, niin mistä joustetaan seuraavaksi? Sallitaan huumeet ja alkoholi liikenteessä? Sitten nelihenkisen perheen tappaminen ylinopeuden takia tehdään lailliseksi? Mitä vielä sekopäät? Onko tullut mieleen että teidän lapset, vanhemmat yms. voi kuolla tuollaisten hölmöjen takia? No ei varmaan ole tullut.
Onhan se käynyt mielessä, oma lapsi kun ajaa tuolla liikenteessä mukana, kaksi nuorempaa jalankulkijoina.
Mutta jos menevät jalan moottoritielle tai autoileva lapseni loikkaa autollaan rekan alle silmät kiinni en pelastusta voi antaa edes neuvojen muodossa. Taajamissa kaikkien tulisi muistaa säännöt, pykälät ja JÄRKI...myös jalankulkijana, aina se auto ei vain pysähdy vaikka kuljetta olisi toista mieltä.

Mutta asioita voi kärjistää, ylireagoida ja paheksua monella tavalla.
Vastaa Viestiin