Tervehdys kaikille!
Tässä kovan harkinnan alla e46 318 ci
auto, kuulemma ketjukoneella ovat, miten ketju yli parinsadan tuhannen jälkeen?
voimansiirrosta joku puhui, onko jotain erikois "vikaa", ominaisuuksia jotka olisi syytä tarkastaa?
Ovatkohan tämän ikäiset alttiina ruosteelle, jotain tiettyjä paikkoja jonne voisi vilkaista ym.
vikaa tai juttuja jotka olisi hyvä tietää ennen kun menee ison rahanipun kanssa?
auto on 2 litrainen ja manuaalilla.
ja mitenhän talvella pärjää, jos aikoo ajaa, joskus aikanaan oli e30 ja pärjäsihän sillä... joo
kiitokset mahdollisista vastauksista
Moi, olisi pari kysymystä E46 bmw
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Eiköhän tuokin malli ole tarkoitettu myös talvella ajettavaksi. Aika hauskoja nämä kysymykset välilläToni Espoo kirjoitti:ja mitenhän talvella pärjää, jos aikoo ajaa, joskus aikanaan oli e30 ja pärjäsihän sillä... joo
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
- Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006
Kyllä ovat alttiina ruostumiselle. Itse asiassa suojaamaton rauta alkaa ruostumaan heti kun sen ulkoilmaan vie. Suojattu rauta vähän myöhemmin..Toni Espoo kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Ovatkohan tämän ikäiset alttiina ruosteelle, jotain tiettyjä paikkoja jonne voisi vilkaista ym.
vikaa tai juttuja jotka olisi hyvä tietää ennen kun menee ison rahanipun kanssa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26 Helmi 2013, 18:29
No juuri näin, rakentavat vastauksethan ovat niitä parhaita, hassu kiitos niistä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Jaaha, pitääkö ihan kuin pikkulapselle selittää?Toni Espoo kirjoitti:No juuri näin, rakentavat vastauksethan ovat niitä parhaita, hassu kiitos niistä.
E46 on uusimillaankin 8 (kahdeksan) vuotta vanha malli. Eli siinä voi olla jo kaikenlaisia vikoja.
Kun ihan tänne palstalle asti osasit, osaat varmaan myös käyttää googlea. laita nyt aluksi vaikka hakusanoiksi: "E46 ja tyyppiviat". Jos osaat oikein ulkomaan kieliä: koita vaikka "bmw E46 typische fehler und Mängel"...jatkanko?
Ehkä olet jopa ajatellut jotain moottorityyppiä. Huraa, voit lisätä senkin hakuun.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Olisko mitään ideaa, että jättäisi vastaamatta, jos kysymys tuntuu omaan makuun typerältä tai omat vastaukset ovat pelkästään sellaisia?
Itse kysyjälle voisin todeta sen verran, että E46:sta löydät varmasti helpommin tietoa: http://www.btcf.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse kysyjälle voisin todeta sen verran, että E46:sta löydät varmasti helpommin tietoa: http://www.btcf.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
- Auto: E92 335i -07
Hienoa jaki että vaikka sinulla itselläsi on E46 318i josta ketjun avaaja kaipaisi lisätietoja niin saat tuollaisen vastauksen aikaiseksi. Tuohan vasta aikuismaista olikin. Luultavasti olisit samalla merkkimäärällä pystynyt ketjun avaajaa auttamaankin. Tulee ihan eräs nimimerkki TM:n forumeilta mieleen, kun katsoo sinun meuhaamistasi täällä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Herää. Jos on ostamassa n 10 vuotta vanhaa autoa, jolla on ajettu ehkä n 200 tkm tai ylikin, siinä voi olla jo ihan mitä vikoja vaan, merkistä riippumatta, fakta.juggernaut kirjoitti:Hienoa jaki että vaikka sinulla itselläsi on E46 318i josta ketjun avaaja kaipaisi lisätietoja niin saat tuollaisen vastauksen aikaiseksi. Luultavasti olisit samalla merkkimäärällä pystynyt ketjun avaajaa auttamaankin.
Aloitanko A:sta: akku, antennivahvistin, bensapumppu, bensansyöttö ylipäätään, elektroniikkaviat jne jne.
Sorry, joskus pieni herätys on paikallaan. Kun ostaa vanhaa autoa, pitää olla joko paljon rahaa tai oma-aloittellisuutta. ja tuota viimeksi manittua ei löydy toikin aloittajalta yhtään, fakta. Topikin aloittaja luultavasti olettanee, että ostaa vanhan auton ja siinä on pari pikkujuttua jotka täällä neuvotaan kädestä pitäen ja sitten huoletonta menoa vuosikausiksi. Ei ole, vaikka mitä väittäisi. Minulla on ollut aika monta BMW:tä, eikä ne mitään vikapesiä ole ollut yksikään (no, E61 oli jo aika lähellä), mutta itse tutkimalla ja etsimällä ne asiat pitää hoitaa.
Ylipätään, olen kirjoitellut Bemaristiin sekä BMW klubin, että BTCF:n palstoille useita artikkeleita/juttuja/ohjeita erilaisten vikojen korjailuista jne ja jatkan samalla linjalla.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Jos et jaksa luetella vikoja, niin hyppää sitten seuraavaan viestin ja anna vittuilun olla. Olen samaa mieltä Juggernautin kanssa, eli jos ei ole energiaa auttaa ja asiallisesti kommentoida, niin voi pidättäytyä kommentoimasta kokonaan.jaki kirjoitti:Herää. Jos on ostamassa n 10 vuotta vanhaa autoa, jolla on ajettu ehkä n 200 tkm tai ylikin, siinä voi olla jo ihan mitä vikoja vaan, merkistä riippumatta, fakta. Aloitanko A:sta: akku, antennivahvistin, bensapumppu, bensansyöttö ylipäätään, elektroniikkaviat jne jne.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26 Helmi 2013, 18:29
Jaki on vaan astetta kovempi jäbälä joka tiätää. Ehkäpä käsitys on että 10vuotiaassa autossa on vikoja, mutta jokaisella merkillä on omat tyyppi "vikansa", ja merkin parissa olleet ne tietävät. Esimerkiksi kattomekanismin ym mahdolliset renkut jotka olisi vaan hyvä tarkastaa, jos sellaisia siis on, tuskin löytyvät esim oikotien tyyppivika listoilta. Ja onhan se ikävää että heti ollaan
", pitää olla joko paljon rahaa tai oma-aloittellisuutta. ja tuota viimeksi manittua ei löydy toikin aloittajalta yhtään, fakta. Topikin aloittaja luultavasti olettanee, että ostaa vanhan auton ja siinä on pari pikkujuttua jotka täällä neuvotaan kädestä pitäen ja sitten huoletonta menoa vuosikausiksi." fakta.
", pitää olla joko paljon rahaa tai oma-aloittellisuutta. ja tuota viimeksi manittua ei löydy toikin aloittajalta yhtään, fakta. Topikin aloittaja luultavasti olettanee, että ostaa vanhan auton ja siinä on pari pikkujuttua jotka täällä neuvotaan kädestä pitäen ja sitten huoletonta menoa vuosikausiksi." fakta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Tervetuloa palstalle!
Pääsääntöisesti tämä on yksi vähävittuilevimmista foorumeista ollut tähän asti, kysymyksistä riippumatta. Mutta joukkoon mahtuu... Palstalla myös konkareita jotka pääsevät tosi syvälle asioissa vaikka iso osa läpästä onkin kevyttä ajankulua.
Ostin itse aikoinani E46 318 touringin vuonna 2002. Siinä oli ensimmäisiä näitä Valvetronic moottoreita joissa venttiilin avautumisajankohtaa ja -määrää molempia säädettiin. Tuo saattaisi olla sellainen kohta jota koittaisin selvitellä jos auton moottorista toiminto löytyy. Lähinnä siksi että oli ensimmäisen sukupolven versio aiheesta ja niissä usein on kaiken laista joka voi tulla esiin vasta pidemmän ajan kuluttua. En ole aihetta seurannut joten ei tarkempaa tietoa onko näissä ollut ongelmia.
Talviajoon liittyen... Autossa taisi olla pelkkä luistonesto ilman ajonvakautusta. Varmaan tuosta johtuen oli aika salliva verrattuna nykymalleihin ja päästi kyllä spinnaamaan talvella. Silti huomattavasti levollisempi ajella kuin 90-luvun vastaavat. Toisaalta se salli etenemisen eikä hyydyttänyt ja pahimmillaan sammuttanut moottoria niin kuin esim. Opeleissa ja Volkkareissa jos liikennevaloissa sattui liikkeellelähtiessä sutasemaan sopivasti. Jotain kertonee sekin, että kerran ajellessa työreissulla kollegan ollessa ratissa, lähti ylämäkeen ohittamaan lumisella ja melko paksun pöperöisellä ohituskaistalla rekkaa. Puolessa välissä kysyi, että mikä tuo keltainen valo on kun vilkuttaa mittaristossa koko ajan... Yllättävän hyvin eteni ja kiihtyi, osittain ehkä aika vähäisen tehon ansiosta
-p
Pääsääntöisesti tämä on yksi vähävittuilevimmista foorumeista ollut tähän asti, kysymyksistä riippumatta. Mutta joukkoon mahtuu... Palstalla myös konkareita jotka pääsevät tosi syvälle asioissa vaikka iso osa läpästä onkin kevyttä ajankulua.
Ostin itse aikoinani E46 318 touringin vuonna 2002. Siinä oli ensimmäisiä näitä Valvetronic moottoreita joissa venttiilin avautumisajankohtaa ja -määrää molempia säädettiin. Tuo saattaisi olla sellainen kohta jota koittaisin selvitellä jos auton moottorista toiminto löytyy. Lähinnä siksi että oli ensimmäisen sukupolven versio aiheesta ja niissä usein on kaiken laista joka voi tulla esiin vasta pidemmän ajan kuluttua. En ole aihetta seurannut joten ei tarkempaa tietoa onko näissä ollut ongelmia.
Talviajoon liittyen... Autossa taisi olla pelkkä luistonesto ilman ajonvakautusta. Varmaan tuosta johtuen oli aika salliva verrattuna nykymalleihin ja päästi kyllä spinnaamaan talvella. Silti huomattavasti levollisempi ajella kuin 90-luvun vastaavat. Toisaalta se salli etenemisen eikä hyydyttänyt ja pahimmillaan sammuttanut moottoria niin kuin esim. Opeleissa ja Volkkareissa jos liikennevaloissa sattui liikkeellelähtiessä sutasemaan sopivasti. Jotain kertonee sekin, että kerran ajellessa työreissulla kollegan ollessa ratissa, lähti ylämäkeen ohittamaan lumisella ja melko paksun pöperöisellä ohituskaistalla rekkaa. Puolessa välissä kysyi, että mikä tuo keltainen valo on kun vilkuttaa mittaristossa koko ajan... Yllättävän hyvin eteni ja kiihtyi, osittain ehkä aika vähäisen tehon ansiosta
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Mulla on tommonen vastaava neliovinen, joskin 1,9litrainen eli mun on pykälää vanhemmalla koneella.Toni Espoo kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Tässä kovan harkinnan alla e46 318 ci
auto, kuulemma ketjukoneella ovat, miten ketju yli parinsadan tuhannen jälkeen?
voimansiirrosta joku puhui, onko jotain erikois "vikaa", ominaisuuksia jotka olisi syytä tarkastaa?
Ovatkohan tämän ikäiset alttiina ruosteelle, jotain tiettyjä paikkoja jonne voisi vilkaista ym.
vikaa tai juttuja jotka olisi hyvä tietää ennen kun menee ison rahanipun kanssa?
auto on 2 litrainen ja manuaalilla.
ja mitenhän talvella pärjää, jos aikoo ajaa, joskus aikanaan oli e30 ja pärjäsihän sillä... joo
kiitokset mahdollisista vastauksista
Siitä moottorin ketjusta ei tarvi murehtia, kyllä se kestää. Enemmänkin moottorin osalta kannattaa kiinnittää huomiota siihen että öljyt on aina vaihdettu ajallaan. Ja mieluummin jopa lyhyemmällä välillä kuin alkuperäinen ohje sanoo (25000km Long Life öljyllä). Voimansiirrossa ei ole erityisiä ongelmia. Kytkin (mulle juuri vaihdettiin uusi kytkin 183tkm kohdalla), kardaanin kumi ja laakerit on vaihdettavia kohteita. Jos noiden osien vaihdosta näet todisteita niin se on hyvä asia. Alustan tukivarret, nivelet, puslat, jouset, iskarit, jarruosat. Noita siihen pitää aika-ajoin vaihdella (kuten kaikkiin autoihin), eli kaikki todistusaineisto hiljattain uusituista osista on plussaa. Kaikki oudot kolinat ja rahinathan tulee ilmi koeajossa, mutten sanoisi, että tässä on niiltä osin mitään muista autoista poikkeavaa ongelmakohtaa.
JÄÄHDYTYSJÄRJESTELMÄ!
Tätä korostan, koska se on e46:sen mahdollinen herkkä kohta. Sisältää paljon muoviosia jotka on käytössä paineen alaisina, ja ikääntyessään hapertuu ja ainoa mitä niille voi tehdä on vaihtaa ajoissa uuteen. Noita osia kannattaa tarkastella ennen ostopäätöstä. Pahimmillaan putken/letkun halkeaminen tai hihnan katkeaminen (vesipumppu toimii hihnalla) voi johtaa moottorivaurioon, jos ei kuski huomaa lämpömittarin kipuamista ajoissa.
Talvella on pärjänny. Luistonestojärjestelmä ja nastarenkaat takaa etenemisen jäälläkin, mutta lumessa on pari kertaa tarvinnu lapiota. Tiellä ei mitään ongelmaa, auraamattomilla pihoilla ja liittymissä mahdollisesti, muttei mitään mistä ei olisi selvinnyt.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Itselläni oli E46 330iA -01 8kk. Auto oli näppärä, mutta jotenkin pieni pettymys yleisessä laatutasossa varsinkin sähköosien suhteen tuli vaikka auton ikä (10v) suhteutettiin.
- DSC meni häiriötilaan vaikka ei varmasti tullut leikittyä talven liukkailla. INPA ei auttanut.
- Takavalojen maadoituksen riittämättömyys oli myös kohdalla.
- Lambdojen johtojen tai jonkun niistä neljästä jatkuvaa katkoilua. Ei viikkoa ilman vikakoodien poislukemista.
Jne.
Se on pakko sanoa, että ajonhallinta noinkin vanhassa oli asiallinen. Alusta alkaen mukana ja jos perä alkoi heittämään tai muu liukuminen, järjestelmä tuli mukaan reippaasti. Omalla kohdallani se ainakin sopi talviajoon oikein hyvin.
Konepellin alareunasta oli jo lakkaukset kuluneet, muutamasta kohdasta maalikin joten se olisi vaatinut toimenpiteitä. Muualla ei ruostetta ollut edes tulossa, mikä on Suomi-autolle kohtuullinen saavutus.
Kuten missä tahansa bemarissa, jos tärisee, niin lompakko tutisee.
- DSC meni häiriötilaan vaikka ei varmasti tullut leikittyä talven liukkailla. INPA ei auttanut.
- Takavalojen maadoituksen riittämättömyys oli myös kohdalla.
- Lambdojen johtojen tai jonkun niistä neljästä jatkuvaa katkoilua. Ei viikkoa ilman vikakoodien poislukemista.
Jne.
Se on pakko sanoa, että ajonhallinta noinkin vanhassa oli asiallinen. Alusta alkaen mukana ja jos perä alkoi heittämään tai muu liukuminen, järjestelmä tuli mukaan reippaasti. Omalla kohdallani se ainakin sopi talviajoon oikein hyvin.
Konepellin alareunasta oli jo lakkaukset kuluneet, muutamasta kohdasta maalikin joten se olisi vaatinut toimenpiteitä. Muualla ei ruostetta ollut edes tulossa, mikä on Suomi-autolle kohtuullinen saavutus.
Kuten missä tahansa bemarissa, jos tärisee, niin lompakko tutisee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Totta kyllä, sensorit, liittimet ja piuhat voi aiheuttaa aika-ajoin harmia vaikkei mitään varsinaista isoa vikaa olisikaan.Petteri75 kirjoitti:Itselläni oli E46 330iA -01 8kk. Auto oli näppärä, mutta jotenkin pieni pettymys yleisessä laatutasossa varsinkin sähköosien suhteen tuli vaikka auton ikä (10v) suhteutettiin.
- DSC meni häiriötilaan vaikka ei varmasti tullut leikittyä talven liukkailla. INPA ei auttanut.
- Takavalojen maadoituksen riittämättömyys oli myös kohdalla.
- Lambdojen johtojen tai jonkun niistä neljästä jatkuvaa katkoilua. Ei viikkoa ilman vikakoodien poislukemista.
Jne.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Nimenomaan tässä kohtaa on tärkeä erottaa nuo moottorityypit toisistaan. E46 318ci:tä on saanut tuolla M43 1.9 koneella ja N42 2.0 koneella. Tämä jälkimmäinen on ongelmallisempi. M43 koneessa ei minusta ole juuri isompia murheita kuin tuo mainittu jäähdytysjärjestelmä. N42:ssa sitten on moninaisempia murheita, kuten tässäkin on kirjoitettu. Meillä on ollut perhepiirissä monenlaisia versioita E46:ssa. Konepelti kannattaa aukaista ja katsoa se etureuna alapuolelta. Se on minun kokemuksen mukaan arin paikka ruostumaan ja jos siellä ei isompaa kuplaa ole, voi olla että auto on muuten hyvä. E46 koppa vastustaa ruostetta mielestäni hyvin, selvästi paremmin kuin vaikkapa 5-sarjan E39.
Airbagin valo saattaa jäädä palamaan, silloin usein on syynä ongelmat etupenkkien(matkustajan) tunnistinmatossa/liittimissä. Ajossa E46:n pitäisi, varsinkin Coupen, tuntua hyvältä. Jos ei mene suoraan, niin usein syynä on etutukivarret(tai niiden takimmaiset puslat) jotka on kyllä kulutuskamaa.
Mitä tuohon ajonvakautusjärjestelmään tulee, niin Faceliftin yhteydessä (9/2001) tuli mielestäni parannus, jolloin mukana on myös jonkinlainen ajonhallintajärjestelmä. Tämä tuli siis valvetronicin yhteydessä, ulkonäöllinen facelift tuli coupeen vasta vuotta myöhemmin, joten kannattaa olla tarkka noista eroista.
Airbagin valo saattaa jäädä palamaan, silloin usein on syynä ongelmat etupenkkien(matkustajan) tunnistinmatossa/liittimissä. Ajossa E46:n pitäisi, varsinkin Coupen, tuntua hyvältä. Jos ei mene suoraan, niin usein syynä on etutukivarret(tai niiden takimmaiset puslat) jotka on kyllä kulutuskamaa.
Mitä tuohon ajonvakautusjärjestelmään tulee, niin Faceliftin yhteydessä (9/2001) tuli mielestäni parannus, jolloin mukana on myös jonkinlainen ajonhallintajärjestelmä. Tämä tuli siis valvetronicin yhteydessä, ulkonäöllinen facelift tuli coupeen vasta vuotta myöhemmin, joten kannattaa olla tarkka noista eroista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Juu, siis tuo M43 vanhempi ja yksinkertaisempaa 8-venttiilitekniikkaa, luotettavampi, mutta toisaalta uudempi N42 olisi tehokkaampi. Ehkä rehellinen mielipide tästä M43:sesta on, että suosittelen 6-sylinteristä.pmv kirjoitti:Nimenomaan tässä kohtaa on tärkeä erottaa nuo moottorityypit toisistaan M43 1.9 ja N42 2.0.
Tai no... alavääntö on ihan riittävä ettei normi ajossa tarvi huudattaa, ja polttoainetalous ihan ok, mutta kärsii hieman tehon puutteesta.
Moottoria lukuunottamatta, e46:set on hyvin samanlaisia, samat osat aina menee vaihtoon.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Paitsi, että nuo tyyppiongelmat on ihan varmasti jo korjattu noista kaikista. Vimeinen M43 tuli ulos kesällä 2001, siis kaksitoista vuotta sitten. Sellainen on itselläkin ja siitä oli tietysti vaihdettu jo nuo jäähdytysjärjestelmän muovit ajat sitten. Tuskinpa noissa N-koneissakaan on yhdessäkään sitä ketjunkiristintä vaihtamatta. Vanos-aktuaattori sen sijaan voi vedellä viimeisiään, jos sitä ei siis ole jo vaihdettu.pmv kirjoitti:Nimenomaan tässä kohtaa on tärkeä erottaa nuo moottorityypit toisistaan. E46 318ci:tä on saanut tuolla M43 1.9 koneella ja N42 2.0 koneella. Tämä jälkimmäinen on ongelmallisempi. M43 koneessa ei minusta ole juuri isompia murheita kuin tuo mainittu jäähdytysjärjestelmä. N42:ssa sitten on moninaisempia murheita, kuten tässäkin on kirjoitettu.
Tätä olen yrittänyt tolkuttaa: ns tyyppiviat näin vanhoissa on jo korjattu, mutta jottei elämä olisi liian auvoista, tilalle saadaan muita mukavia vikoja, jotka voidan laaskea ns normaalivikoihin.
Mitä tuohon ajonvakautusjärjestelmään tulee, niin Faceliftin yhteydessä (9/2001) tuli mielestäni parannus, jolloin mukana on myös jonkinlainen ajonhallintajärjestelmä. Tämä tuli siis valvetronicin yhteydessä, ulkonäöllinen facelift tuli coupeen vasta vuotta myöhemmin, joten kannattaa olla tarkka noista eroista.[/quote]
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Niin, varmasti on kaikissa M43-koneisissa vaihdettu nuo paisuntasäiliöt, termarin kotelot jne. Vähintään kerran tai kaksi. Rasittavaksi saivarteluksi tämä keskustelu taisi mennä, minkälaista kuvaa sitten antaa BMW-entusiasteista sitten. Ehkä asia on niin, miltä se näyttää. Mielenkiinnosta olis hauska tietää, päätyökseen Toni Espoo laittamaan minkäänlaista Bemaria....jaki kirjoitti:pmv kirjoitti: Paitsi, että nuo tyyppiongelmat on ihan varmasti jo korjattu noista kaikista. Vimeinen M43 tuli ulos kesällä 2001, siis kaksitoista vuotta sitten. Sellainen on itselläkin ja siitä oli tietysti vaihdettu jo nuo jäähdytysjärjestelmän muovit ajat sitten. Tuskinpa noissa N-koneissakaan on yhdessäkään sitä ketjunkiristintä vaihtamatta. Vanos-aktuaattori sen sijaan voi vedellä viimeisiään, jos sitä ei siis ole jo vaihdettu.
Tätä olen yrittänyt tolkuttaa: ns tyyppiviat näin vanhoissa on jo korjattu, mutta jottei elämä olisi liian auvoista, tilalle saadaan muita mukavia vikoja, jotka voidan laaskea ns normaalivikoihin.
]
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tusin kahta, koska nuo muoviosathan oli niitä ensimmäisen polven "maatuvia" muoveja, jotka alkoivat maatua hieman ennen aikojaan. No, ehkä Saksalaisittain 5 vuotta olikin jo oikea aika...pmv kirjoitti: Niin, varmasti on kaikissa M43-koneisissa vaihdettu nuo paisuntasäiliöt, termarin kotelot jne. Vähintään kerran tai kaksi.
Niistä sitten tuli vähemmän maatuvat versiot aika pian. Siksi niitä tuskin on useampaa kertaa vaihdettu.
Niin? Nimenomaan yritänkin auttaa wanhaa autoa hankkivaa, että ns tyyppiviat alkaa olla jo korjattu mutta uusia vikoja on listalla. Mikä ihme siinä oikein on, ettei tuollaista saisi kertoa?Rasittavaksi saivarteluksi tämä keskustelu taisi mennä, minkälaista kuvaa sitten antaa BMW-entusiasteista sitten. Ehkä asia on niin, miltä se näyttää.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset