Moi, olisi pari kysymystä E46 bmw

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Toni Espoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 18:29

Tervehdys kaikille!
Tässä kovan harkinnan alla e46 318 ci
auto, kuulemma ketjukoneella ovat, miten ketju yli parinsadan tuhannen jälkeen?
voimansiirrosta joku puhui, onko jotain erikois "vikaa", ominaisuuksia jotka olisi syytä tarkastaa?

Ovatkohan tämän ikäiset alttiina ruosteelle, jotain tiettyjä paikkoja jonne voisi vilkaista ym.
vikaa tai juttuja jotka olisi hyvä tietää ennen kun menee ison rahanipun kanssa?

auto on 2 litrainen ja manuaalilla.

ja mitenhän talvella pärjää, jos aikoo ajaa, joskus aikanaan oli e30 ja pärjäsihän sillä... joo

kiitokset mahdollisista vastauksista :thuup:
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Toni Espoo kirjoitti:ja mitenhän talvella pärjää, jos aikoo ajaa, joskus aikanaan oli e30 ja pärjäsihän sillä... joo
Eiköhän tuokin malli ole tarkoitettu myös talvella ajettavaksi. Aika hauskoja nämä kysymykset välillä :)
karjala2012
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006

Toni Espoo kirjoitti:Tervehdys kaikille!

Ovatkohan tämän ikäiset alttiina ruosteelle, jotain tiettyjä paikkoja jonne voisi vilkaista ym.
vikaa tai juttuja jotka olisi hyvä tietää ennen kun menee ison rahanipun kanssa?
Kyllä ovat alttiina ruostumiselle. Itse asiassa suojaamaton rauta alkaa ruostumaan heti kun sen ulkoilmaan vie. Suojattu rauta vähän myöhemmin.. :thdw:
Toni Espoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 18:29

No juuri näin, rakentavat vastauksethan ovat niitä parhaita, hassu kiitos niistä. :thup:
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Toni Espoo kirjoitti:No juuri näin, rakentavat vastauksethan ovat niitä parhaita, hassu kiitos niistä.
Jaaha, pitääkö ihan kuin pikkulapselle selittää?
E46 on uusimillaankin 8 (kahdeksan) vuotta vanha malli. Eli siinä voi olla jo kaikenlaisia vikoja.
Kun ihan tänne palstalle asti osasit, osaat varmaan myös käyttää googlea. laita nyt aluksi vaikka hakusanoiksi: "E46 ja tyyppiviat". Jos osaat oikein ulkomaan kieliä: koita vaikka "bmw E46 typische fehler und Mängel"...jatkanko?
Ehkä olet jopa ajatellut jotain moottorityyppiä. Huraa, voit lisätä senkin hakuun.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Olisko mitään ideaa, että jättäisi vastaamatta, jos kysymys tuntuu omaan makuun typerältä tai omat vastaukset ovat pelkästään sellaisia?

Itse kysyjälle voisin todeta sen verran, että E46:sta löydät varmasti helpommin tietoa: http://www.btcf.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
juggernaut
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
Auto: E92 335i -07

Hienoa jaki että vaikka sinulla itselläsi on E46 318i josta ketjun avaaja kaipaisi lisätietoja niin saat tuollaisen vastauksen aikaiseksi. Tuohan vasta aikuismaista olikin. Luultavasti olisit samalla merkkimäärällä pystynyt ketjun avaajaa auttamaankin. Tulee ihan eräs nimimerkki TM:n forumeilta mieleen, kun katsoo sinun meuhaamistasi täällä...
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

juggernaut kirjoitti:Hienoa jaki että vaikka sinulla itselläsi on E46 318i josta ketjun avaaja kaipaisi lisätietoja niin saat tuollaisen vastauksen aikaiseksi. Luultavasti olisit samalla merkkimäärällä pystynyt ketjun avaajaa auttamaankin.
Herää. Jos on ostamassa n 10 vuotta vanhaa autoa, jolla on ajettu ehkä n 200 tkm tai ylikin, siinä voi olla jo ihan mitä vikoja vaan, merkistä riippumatta, fakta.
Aloitanko A:sta: akku, antennivahvistin, bensapumppu, bensansyöttö ylipäätään, elektroniikkaviat jne jne.
Sorry, joskus pieni herätys on paikallaan. Kun ostaa vanhaa autoa, pitää olla joko paljon rahaa tai oma-aloittellisuutta. ja tuota viimeksi manittua ei löydy toikin aloittajalta yhtään, fakta. Topikin aloittaja luultavasti olettanee, että ostaa vanhan auton ja siinä on pari pikkujuttua jotka täällä neuvotaan kädestä pitäen ja sitten huoletonta menoa vuosikausiksi. Ei ole, vaikka mitä väittäisi. Minulla on ollut aika monta BMW:tä, eikä ne mitään vikapesiä ole ollut yksikään (no, E61 oli jo aika lähellä), mutta itse tutkimalla ja etsimällä ne asiat pitää hoitaa.
Ylipätään, olen kirjoitellut Bemaristiin sekä BMW klubin, että BTCF:n palstoille useita artikkeleita/juttuja/ohjeita erilaisten vikojen korjailuista jne ja jatkan samalla linjalla.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jaki kirjoitti:Herää. Jos on ostamassa n 10 vuotta vanhaa autoa, jolla on ajettu ehkä n 200 tkm tai ylikin, siinä voi olla jo ihan mitä vikoja vaan, merkistä riippumatta, fakta. Aloitanko A:sta: akku, antennivahvistin, bensapumppu, bensansyöttö ylipäätään, elektroniikkaviat jne jne.
Jos et jaksa luetella vikoja, niin hyppää sitten seuraavaan viestin ja anna vittuilun olla. Olen samaa mieltä Juggernautin kanssa, eli jos ei ole energiaa auttaa ja asiallisesti kommentoida, niin voi pidättäytyä kommentoimasta kokonaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Toni Espoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 18:29

Jaki on vaan astetta kovempi jäbälä joka tiätää. Ehkäpä käsitys on että 10vuotiaassa autossa on vikoja, mutta jokaisella merkillä on omat tyyppi "vikansa", ja merkin parissa olleet ne tietävät. Esimerkiksi kattomekanismin ym mahdolliset renkut jotka olisi vaan hyvä tarkastaa, jos sellaisia siis on, tuskin löytyvät esim oikotien tyyppivika listoilta. Ja onhan se ikävää että heti ollaan
", pitää olla joko paljon rahaa tai oma-aloittellisuutta. ja tuota viimeksi manittua ei löydy toikin aloittajalta yhtään, fakta. Topikin aloittaja luultavasti olettanee, että ostaa vanhan auton ja siinä on pari pikkujuttua jotka täällä neuvotaan kädestä pitäen ja sitten huoletonta menoa vuosikausiksi." fakta.
Avatar
sonikk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 20:27
Auto: F11 520dA
Paikkakunta: Kerava

Olipa fiksuja vastauksia. Kannattaa tosiaan tutustua btcf:n foorumiin, siellä on tietoa muustakin kuin F10:n lisävarusteista.

E46:sta ei hirveästi kokemusta mutta muutama nelisylinterinen (316-318) tullut vastaan missä probleemaa jakopään kanssa.
Kuva
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Tervetuloa palstalle!

Pääsääntöisesti tämä on yksi vähävittuilevimmista foorumeista ollut tähän asti, kysymyksistä riippumatta. Mutta joukkoon mahtuu... Palstalla myös konkareita jotka pääsevät tosi syvälle asioissa vaikka iso osa läpästä onkin kevyttä ajankulua.

Ostin itse aikoinani E46 318 touringin vuonna 2002. Siinä oli ensimmäisiä näitä Valvetronic moottoreita joissa venttiilin avautumisajankohtaa ja -määrää molempia säädettiin. Tuo saattaisi olla sellainen kohta jota koittaisin selvitellä jos auton moottorista toiminto löytyy. Lähinnä siksi että oli ensimmäisen sukupolven versio aiheesta ja niissä usein on kaiken laista joka voi tulla esiin vasta pidemmän ajan kuluttua. En ole aihetta seurannut joten ei tarkempaa tietoa onko näissä ollut ongelmia.

Talviajoon liittyen... Autossa taisi olla pelkkä luistonesto ilman ajonvakautusta. Varmaan tuosta johtuen oli aika salliva verrattuna nykymalleihin ja päästi kyllä spinnaamaan talvella. Silti huomattavasti levollisempi ajella kuin 90-luvun vastaavat. Toisaalta se salli etenemisen eikä hyydyttänyt ja pahimmillaan sammuttanut moottoria niin kuin esim. Opeleissa ja Volkkareissa jos liikennevaloissa sattui liikkeellelähtiessä sutasemaan sopivasti. Jotain kertonee sekin, että kerran ajellessa työreissulla kollegan ollessa ratissa, lähti ylämäkeen ohittamaan lumisella ja melko paksun pöperöisellä ohituskaistalla rekkaa. Puolessa välissä kysyi, että mikä tuo keltainen valo on kun vilkuttaa mittaristossa koko ajan... Yllättävän hyvin eteni ja kiihtyi, osittain ehkä aika vähäisen tehon ansiosta :rolle:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Toni Espoo kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Tässä kovan harkinnan alla e46 318 ci
auto, kuulemma ketjukoneella ovat, miten ketju yli parinsadan tuhannen jälkeen?
voimansiirrosta joku puhui, onko jotain erikois "vikaa", ominaisuuksia jotka olisi syytä tarkastaa?

Ovatkohan tämän ikäiset alttiina ruosteelle, jotain tiettyjä paikkoja jonne voisi vilkaista ym.
vikaa tai juttuja jotka olisi hyvä tietää ennen kun menee ison rahanipun kanssa?

auto on 2 litrainen ja manuaalilla.

ja mitenhän talvella pärjää, jos aikoo ajaa, joskus aikanaan oli e30 ja pärjäsihän sillä... joo

kiitokset mahdollisista vastauksista :thuup:
Mulla on tommonen vastaava neliovinen, joskin 1,9litrainen eli mun on pykälää vanhemmalla koneella.
Siitä moottorin ketjusta ei tarvi murehtia, kyllä se kestää. Enemmänkin moottorin osalta kannattaa kiinnittää huomiota siihen että öljyt on aina vaihdettu ajallaan. Ja mieluummin jopa lyhyemmällä välillä kuin alkuperäinen ohje sanoo (25000km Long Life öljyllä). Voimansiirrossa ei ole erityisiä ongelmia. Kytkin (mulle juuri vaihdettiin uusi kytkin 183tkm kohdalla), kardaanin kumi ja laakerit on vaihdettavia kohteita. Jos noiden osien vaihdosta näet todisteita niin se on hyvä asia. Alustan tukivarret, nivelet, puslat, jouset, iskarit, jarruosat. Noita siihen pitää aika-ajoin vaihdella (kuten kaikkiin autoihin), eli kaikki todistusaineisto hiljattain uusituista osista on plussaa. Kaikki oudot kolinat ja rahinathan tulee ilmi koeajossa, mutten sanoisi, että tässä on niiltä osin mitään muista autoista poikkeavaa ongelmakohtaa.

JÄÄHDYTYSJÄRJESTELMÄ!
Tätä korostan, koska se on e46:sen mahdollinen herkkä kohta. Sisältää paljon muoviosia jotka on käytössä paineen alaisina, ja ikääntyessään hapertuu ja ainoa mitä niille voi tehdä on vaihtaa ajoissa uuteen. Noita osia kannattaa tarkastella ennen ostopäätöstä. Pahimmillaan putken/letkun halkeaminen tai hihnan katkeaminen (vesipumppu toimii hihnalla) voi johtaa moottorivaurioon, jos ei kuski huomaa lämpömittarin kipuamista ajoissa.

Talvella on pärjänny. Luistonestojärjestelmä ja nastarenkaat takaa etenemisen jäälläkin, mutta lumessa on pari kertaa tarvinnu lapiota. Tiellä ei mitään ongelmaa, auraamattomilla pihoilla ja liittymissä mahdollisesti, muttei mitään mistä ei olisi selvinnyt.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Itselläni oli E46 330iA -01 8kk. Auto oli näppärä, mutta jotenkin pieni pettymys yleisessä laatutasossa varsinkin sähköosien suhteen tuli vaikka auton ikä (10v) suhteutettiin.
- DSC meni häiriötilaan vaikka ei varmasti tullut leikittyä talven liukkailla. INPA ei auttanut.
- Takavalojen maadoituksen riittämättömyys oli myös kohdalla.
- Lambdojen johtojen tai jonkun niistä neljästä jatkuvaa katkoilua. Ei viikkoa ilman vikakoodien poislukemista.
Jne.

Se on pakko sanoa, että ajonhallinta noinkin vanhassa oli asiallinen. Alusta alkaen mukana ja jos perä alkoi heittämään tai muu liukuminen, järjestelmä tuli mukaan reippaasti. Omalla kohdallani se ainakin sopi talviajoon oikein hyvin.

Konepellin alareunasta oli jo lakkaukset kuluneet, muutamasta kohdasta maalikin joten se olisi vaatinut toimenpiteitä. Muualla ei ruostetta ollut edes tulossa, mikä on Suomi-autolle kohtuullinen saavutus.

Kuten missä tahansa bemarissa, jos tärisee, niin lompakko tutisee.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Petteri75 kirjoitti:Itselläni oli E46 330iA -01 8kk. Auto oli näppärä, mutta jotenkin pieni pettymys yleisessä laatutasossa varsinkin sähköosien suhteen tuli vaikka auton ikä (10v) suhteutettiin.
- DSC meni häiriötilaan vaikka ei varmasti tullut leikittyä talven liukkailla. INPA ei auttanut.
- Takavalojen maadoituksen riittämättömyys oli myös kohdalla.
- Lambdojen johtojen tai jonkun niistä neljästä jatkuvaa katkoilua. Ei viikkoa ilman vikakoodien poislukemista.
Jne.
Totta kyllä, sensorit, liittimet ja piuhat voi aiheuttaa aika-ajoin harmia vaikkei mitään varsinaista isoa vikaa olisikaan.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
pmv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:27
Auto: E60 530d
Viesti:

Nimenomaan tässä kohtaa on tärkeä erottaa nuo moottorityypit toisistaan. E46 318ci:tä on saanut tuolla M43 1.9 koneella ja N42 2.0 koneella. Tämä jälkimmäinen on ongelmallisempi. M43 koneessa ei minusta ole juuri isompia murheita kuin tuo mainittu jäähdytysjärjestelmä. N42:ssa sitten on moninaisempia murheita, kuten tässäkin on kirjoitettu. Meillä on ollut perhepiirissä monenlaisia versioita E46:ssa. Konepelti kannattaa aukaista ja katsoa se etureuna alapuolelta. Se on minun kokemuksen mukaan arin paikka ruostumaan ja jos siellä ei isompaa kuplaa ole, voi olla että auto on muuten hyvä. E46 koppa vastustaa ruostetta mielestäni hyvin, selvästi paremmin kuin vaikkapa 5-sarjan E39.

Airbagin valo saattaa jäädä palamaan, silloin usein on syynä ongelmat etupenkkien(matkustajan) tunnistinmatossa/liittimissä. Ajossa E46:n pitäisi, varsinkin Coupen, tuntua hyvältä. Jos ei mene suoraan, niin usein syynä on etutukivarret(tai niiden takimmaiset puslat) jotka on kyllä kulutuskamaa.

Mitä tuohon ajonvakautusjärjestelmään tulee, niin Faceliftin yhteydessä (9/2001) tuli mielestäni parannus, jolloin mukana on myös jonkinlainen ajonhallintajärjestelmä. Tämä tuli siis valvetronicin yhteydessä, ulkonäöllinen facelift tuli coupeen vasta vuotta myöhemmin, joten kannattaa olla tarkka noista eroista.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

pmv kirjoitti:Nimenomaan tässä kohtaa on tärkeä erottaa nuo moottorityypit toisistaan M43 1.9 ja N42 2.0.
Juu, siis tuo M43 vanhempi ja yksinkertaisempaa 8-venttiilitekniikkaa, luotettavampi, mutta toisaalta uudempi N42 olisi tehokkaampi. Ehkä rehellinen mielipide tästä M43:sesta on, että suosittelen 6-sylinteristä.
Tai no... alavääntö on ihan riittävä ettei normi ajossa tarvi huudattaa, ja polttoainetalous ihan ok, mutta kärsii hieman tehon puutteesta.
Moottoria lukuunottamatta, e46:set on hyvin samanlaisia, samat osat aina menee vaihtoon.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

pmv kirjoitti:Nimenomaan tässä kohtaa on tärkeä erottaa nuo moottorityypit toisistaan. E46 318ci:tä on saanut tuolla M43 1.9 koneella ja N42 2.0 koneella. Tämä jälkimmäinen on ongelmallisempi. M43 koneessa ei minusta ole juuri isompia murheita kuin tuo mainittu jäähdytysjärjestelmä. N42:ssa sitten on moninaisempia murheita, kuten tässäkin on kirjoitettu.
Paitsi, että nuo tyyppiongelmat on ihan varmasti jo korjattu noista kaikista. Vimeinen M43 tuli ulos kesällä 2001, siis kaksitoista vuotta sitten. Sellainen on itselläkin ja siitä oli tietysti vaihdettu jo nuo jäähdytysjärjestelmän muovit ajat sitten. Tuskinpa noissa N-koneissakaan on yhdessäkään sitä ketjunkiristintä vaihtamatta. Vanos-aktuaattori sen sijaan voi vedellä viimeisiään, jos sitä ei siis ole jo vaihdettu.
Tätä olen yrittänyt tolkuttaa: ns tyyppiviat näin vanhoissa on jo korjattu, mutta jottei elämä olisi liian auvoista, tilalle saadaan muita mukavia vikoja, jotka voidan laaskea ns normaalivikoihin.

Mitä tuohon ajonvakautusjärjestelmään tulee, niin Faceliftin yhteydessä (9/2001) tuli mielestäni parannus, jolloin mukana on myös jonkinlainen ajonhallintajärjestelmä. Tämä tuli siis valvetronicin yhteydessä, ulkonäöllinen facelift tuli coupeen vasta vuotta myöhemmin, joten kannattaa olla tarkka noista eroista.[/quote]
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
pmv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:27
Auto: E60 530d
Viesti:

jaki kirjoitti:
pmv kirjoitti: Paitsi, että nuo tyyppiongelmat on ihan varmasti jo korjattu noista kaikista. Vimeinen M43 tuli ulos kesällä 2001, siis kaksitoista vuotta sitten. Sellainen on itselläkin ja siitä oli tietysti vaihdettu jo nuo jäähdytysjärjestelmän muovit ajat sitten. Tuskinpa noissa N-koneissakaan on yhdessäkään sitä ketjunkiristintä vaihtamatta. Vanos-aktuaattori sen sijaan voi vedellä viimeisiään, jos sitä ei siis ole jo vaihdettu.
Tätä olen yrittänyt tolkuttaa: ns tyyppiviat näin vanhoissa on jo korjattu, mutta jottei elämä olisi liian auvoista, tilalle saadaan muita mukavia vikoja, jotka voidan laaskea ns normaalivikoihin.

]
Niin, varmasti on kaikissa M43-koneisissa vaihdettu nuo paisuntasäiliöt, termarin kotelot jne. Vähintään kerran tai kaksi. Rasittavaksi saivarteluksi tämä keskustelu taisi mennä, minkälaista kuvaa sitten antaa BMW-entusiasteista sitten. Ehkä asia on niin, miltä se näyttää. Mielenkiinnosta olis hauska tietää, päätyökseen Toni Espoo laittamaan minkäänlaista Bemaria....
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

pmv kirjoitti: Niin, varmasti on kaikissa M43-koneisissa vaihdettu nuo paisuntasäiliöt, termarin kotelot jne. Vähintään kerran tai kaksi.
Tusin kahta, koska nuo muoviosathan oli niitä ensimmäisen polven "maatuvia" muoveja, jotka alkoivat maatua hieman ennen aikojaan. No, ehkä Saksalaisittain 5 vuotta olikin jo oikea aika...
Niistä sitten tuli vähemmän maatuvat versiot aika pian. Siksi niitä tuskin on useampaa kertaa vaihdettu.
Rasittavaksi saivarteluksi tämä keskustelu taisi mennä, minkälaista kuvaa sitten antaa BMW-entusiasteista sitten. Ehkä asia on niin, miltä se näyttää.
Niin? Nimenomaan yritänkin auttaa wanhaa autoa hankkivaa, että ns tyyppiviat alkaa olla jo korjattu mutta uusia vikoja on listalla. Mikä ihme siinä oikein on, ettei tuollaista saisi kertoa?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin