Täällä se jo onAntinontoxic kirjoitti:Autot vaan vaihtoon niin saadaan bemarista Suomessakin myydyin premium-merkki
BMW xDrive tarjous ja kiertue
Onko se sitä premiumia kun penkit ruostuu, jarrut vinkuu, iskarit kolisee ja akku hyytyy...? Ja miten hirveitä ne ei-premiumit sitten nykyään ovat?Antinontoxic kirjoitti:Autot vaan vaihtoon niin saadaan bemarista Suomessakin myydyin premium-merkki
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Sehän se on kun missään premium-tuotteeksi ajatellussa tuotteessa ei saisi olla mitään vikaa. Voi sitä häpeän määrää kun ostaa uuden bemarin ja naapurin skeidakuski (tai E39-kuski) tulee naureskelemaan, että minulla se ei muuten ole penkin runko ruosteessa ja maksoin autostakin vain murto-osan verrattuna sinun uuteen bemariisi.TJJ kirjoitti:Onko se sitä premiumia kun penkit ruostuu, jarrut vinkuu, iskarit kolisee ja akku hyytyy...? Ja miten hirveitä ne ei-premiumit sitten nykyään ovat?Antinontoxic kirjoitti:Autot vaan vaihtoon niin saadaan bemarista Suomessakin myydyin premium-merkki
Ehkä minulla vaan on väärä käsitys siitä mitä premium-termi tarkoittaa tai sitten se on kärsinyt pahan inflaation. Onko 1-sarjan perusmallikin premium-auto? Mutta täytyy kuitenkin mennä kokeilemaan miten nuo nelivetoiset premiumit kulkee...Antinontoxic kirjoitti:Sehän se on kun missään premium-tuotteeksi ajatellussa tuotteessa ei saisi olla mitään vikaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Siihen en ota kantaa onko BMW premiumia vasta isommissa mallisarjoissa, suurimmilla koneilla ja individual varusteilla. Kyllähän tuo kuitenkin viimeksi Tuulilasin testissä tuli ilmi, että 114i:n ohjaamossa laatuvaikutelma on ihan eri tasolla kuin samanhintaisessa Daciassa. Vaikka premium on miten kirosana suurelle kansanosalle, niin monet ymmärtävät sen tarkoittavan lähinnä tietyn merkkisiä autoja. Sekin on sitten ihan jokaisen päätettävissä, että mitä merkkejä pitää kuuluvana premium-luokkaan ja mitä ei.TJJ kirjoitti:Ehkä minulla vaan on väärä käsitys siitä mitä premium-termi tarkoittaa tai sitten se on kärsinyt pahan inflaation. Onko 1-sarjan perusmallikin premium-auto? Mutta täytyy kuitenkin mennä kokeilemaan miten nuo nelivetoiset premiumit kulkee...Antinontoxic kirjoitti:Sehän se on kun missään premium-tuotteeksi ajatellussa tuotteessa ei saisi olla mitään vikaa.
Ja ettei nyt ihan offtopiciksi mene, niin kyllähän tuo merkin haluttavuudesta jotain kertoo että todella suurta on ollut kiinnostus BMW:tä kohtaan, varsinkin nyt kun päällä on automaatti- ja nelivetokampanja. Selkeästi monet sellaisetkin ihmiset ovat aktivoituneet autokaupoille ainakin koeajamaan, ja ehkä pyytämään tarjoustakin, jotka eivät aiemmin ole voineet edes miettiä BMW:tä syystä tai toisesta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 20 Loka 2012, 16:59
- Auto: BMW G30 530e M-Sport -19
Porsche 911 Carrera -84
Eikös se 114i:kin ole Premium -auto kun verrataan esim saman kokoluokan Skodaan, Volkkariin, Toyotaan, Hondaan, Kiaan, jne? Eli ei se absoluuttinen hinta, vaan brandi ratkaisee.TJJ kirjoitti:Ehkä minulla vaan on väärä käsitys siitä mitä premium-termi tarkoittaa tai sitten se on kärsinyt pahan inflaation. Onko 1-sarjan perusmallikin premium-auto? Mutta täytyy kuitenkin mennä kokeilemaan miten nuo nelivetoiset premiumit kulkee...Antinontoxic kirjoitti:Sehän se on kun missään premium-tuotteeksi ajatellussa tuotteessa ei saisi olla mitään vikaa.
T. Teme
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Eikä edes se brandi, vaan laatu. 1-sarjakin on ihan laadukas BMW, mutta hyi olkoon mitä autoa kaupataan lähes samalla hinnalla muilla merkeillä! Täyttä sontaa, esim. Opelin pienemmät autot mitä lainassani oli korjaamolta, ihan uusia mutta niin surkeita että en edes ilmaiseksi ottaisi. Japsit sun muut korealaiset ovat oma lukunsa jne. Se on vähän kuin kiinalaisia työkaluja vaikka Facomiin vertaisit. Autoissa tuo hintaero on vaan lähes olematon vrt. työkalujen 20x hinta. Pienelleä premium-lisällä saat ihan oikeasti todella hyvän auton pärekorin sijaan.Teme_P kirjoitti:Eikös se 114i:kin ole Premium -auto kun verrataan esim saman kokoluokan Skodaan, Volkkariin, Toyotaan, Hondaan, Kiaan, jne? Eli ei se absoluuttinen hinta, vaan brandi ratkaisee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Tulihan tuolla kiertueella käytyä pällistelemässä ja istuttua autoissa. Mitään mallia en käynyt ajamassa, olis vaan paluu oman auton rattiin alkanut tympiä . Onneksi tällä hetkellä ei ole yhtään kuumetta autonvaihtoon. Kyllähän tällä nykyisellekin ajelee. Sen olen kuitenkin päättänyt, että sitten kun auton vaihdan, tulee uuden bemarin (aina ollut BMW) olla xDrive ja mielellään mallia x6 .
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Olikos tuosta kolinasta kirjoitusta jossakin ketjussa?TJJ kirjoitti:iskarit kolisee
Muistelen jostakin lukeneeni jotakin sellaista, että kolina olisi koskenut alkupään autoja ja korjattu melkein heti?
En ole onnistunut uudelleen löytämään tuota kirjoitusta etsiskelyistäni huolimatta.
Kun kuinka ollakaan omassani tuntuu, niin kuin pelkääjän puoleinen takapää kolistelisi.
Kiinnostavaa lukea palstalaisten saamia hyvitystarjouksia vaihdossa lähes uudenveroisista autoistaan. Vaikuttaa vahvasti siltä, että nämä xdrive- ja automaattikampanjat rahoitetaan ottamalla kunnon kate vaihtoautosta. Eihän siinä ole mitään järkeä, että auton arvo laskee lähes euron jokaista ajettua kilometriä kohden. Autoliikkeet taitavat myydä nyt uusia lähes nollakatteella, jotta markkinaosuudet säilyisivät. On helppoa repiä se kate sitten autokuumeeseen sairastuneelta asiakkaalta, joka haluaa nauttia nelivedosta tai automaatista. 10-15 000€:n arvonlasku uudenveroisesta autosta on yksinkertaisesti järjetön summa rahaa. Se vastaa keskituloisen 4-5 kk:n nettopalkkaa.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että en enää ikinä osta yhtään BMW:ta uutena, vaikka silloin saankin sen juuri haluamillani varusteilla. 10 000km ajettu on täysin uuden veroinen ja siinä on takuukin voimassa, mutta hinta 20 % alle uuden. Enkä myöskään enää osta uutta korimallia heti sen saavuttua. F30:n ostaja on vajaassa vuodessa menettänyt jo 6000€ alennuskampanjoiden takia. Se on iso raha. Xdriven omistajana voin sanoa, että ero takavetoon talvioloissa on valtava. Jopa kulutus on talvella alempi, koska kaasupolkimen käyttö on nyt rauhallisempaa kun voima siirtyy tiehen paremmin. Olisin vain mieluusti ottanut sen 499 eurolla.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että en enää ikinä osta yhtään BMW:ta uutena, vaikka silloin saankin sen juuri haluamillani varusteilla. 10 000km ajettu on täysin uuden veroinen ja siinä on takuukin voimassa, mutta hinta 20 % alle uuden. Enkä myöskään enää osta uutta korimallia heti sen saavuttua. F30:n ostaja on vajaassa vuodessa menettänyt jo 6000€ alennuskampanjoiden takia. Se on iso raha. Xdriven omistajana voin sanoa, että ero takavetoon talvioloissa on valtava. Jopa kulutus on talvella alempi, koska kaasupolkimen käyttö on nyt rauhallisempaa kun voima siirtyy tiehen paremmin. Olisin vain mieluusti ottanut sen 499 eurolla.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
^Järkevästi ajateltu. Autokaupoissa mennään monesti tunteella ilman järjen käyttöä ja siitäkös kauppiaat tykkää. Onhan se toki mukavaa ajella uudella autolla, mutta jos oman (320d xDrive) 2,5v vanhan auton vaihtoa uuteen (328i xDrive) ajattelisi niin väliraha olisi kampanjasta huolimatta noin 25-35 tuhatta euroa. Ei vain löydy käteistä noin paljoa enkä viitsisi autovelkaa ottaa.
Frank H +1, kirjoituksesi on yksi tämän palstan parhaista ja pelkkää asiaa.
Olen täysin samaa mieltä, että tämä(kin) kamppanja rahoitetaan autokuumeista kusettamalla. Törkeät hyvityshinnat lähes uusista autoista ja pikavoiton haku asiakkaalta, joka kaipaa automaattia, xDrivea tai lisää tilaa. Itse laskin omalta osaltani arvonalennus ja väliraha olisivat olleet yhteensä 45.000 euroa. Ei stna mitään järkeä. Se on nettorahana niin törkeä summa ettei mitään tolkkua. Summa on reippaasti yli suomalaisten mediaanipalkan. Autonvaihdoissa ei tietenkään voi voittaa, mutta hieman pitää näitä asioita johonkin suhteellistaa.
Olen täysin samaa mieltä, että tämä(kin) kamppanja rahoitetaan autokuumeista kusettamalla. Törkeät hyvityshinnat lähes uusista autoista ja pikavoiton haku asiakkaalta, joka kaipaa automaattia, xDrivea tai lisää tilaa. Itse laskin omalta osaltani arvonalennus ja väliraha olisivat olleet yhteensä 45.000 euroa. Ei stna mitään järkeä. Se on nettorahana niin törkeä summa ettei mitään tolkkua. Summa on reippaasti yli suomalaisten mediaanipalkan. Autonvaihdoissa ei tietenkään voi voittaa, mutta hieman pitää näitä asioita johonkin suhteellistaa.
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
- Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006
Tuo on niin totta, mutta toivottavasti monet eivät jatkossakaan voi sitä uuden auton tuoksua ym vastustaa.. mistä muuten tuotetaan meille niitä käytettyjä. ?Frank H kirjoitti: On helppoa repiä se kate sitten autokuumeeseen sairastuneelta asiakkaalta, joka haluaa nauttia nelivedosta tai automaatista. 10-15 000€:n arvonlasku uudenveroisesta autosta on yksinkertaisesti järjetön summa rahaa. Se vastaa keskituloisen 4-5 kk:n nettopalkkaa.
...
Itse olen tullut siihen tulokseen, että en enää ikinä osta yhtään BMW:ta uutena, vaikka silloin saankin sen juuri haluamillani varusteilla.
Saksasta, Ruotsista...karjala2012 kirjoitti:Tuo on niin totta, mutta toivottavasti monet eivät jatkossakaan voi sitä uuden auton tuoksua ym vastustaa.. mistä muuten tuotetaan meille niitä käytettyjä. ?Frank H kirjoitti: On helppoa repiä se kate sitten autokuumeeseen sairastuneelta asiakkaalta, joka haluaa nauttia nelivedosta tai automaatista. 10-15 000€:n arvonlasku uudenveroisesta autosta on yksinkertaisesti järjetön summa rahaa. Se vastaa keskituloisen 4-5 kk:n nettopalkkaa.
...
Itse olen tullut siihen tulokseen, että en enää ikinä osta yhtään BMW:ta uutena, vaikka silloin saankin sen juuri haluamillani varusteilla.
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Pakkohan se on sanoa, että minuakin kustiin tavallaan ihan sata nolla. Ex auto maksoi vajaat 52.000 ja 1,2 vuotiaana sain siitä 39.000 vaihdossa. Kisoja mulla oli hyvitystä laskettaessa noin 16.900km ja kun auto meni vaihtoon niin niitä oli about 19.000km. Eli vaihtoautoista maksetaan huonot hyvitykset ja sillä nuo kampanjat ja kylkiäiset nyt katetaan. Mut sanoivat ihan suoraan ainakin sen, että hinnoitteluun vaikutti automaattikampanja ja se että mun auto oli vanhaa korimallia ja uusi oli just tullut. Sen ne tosin heitti hatusta, että nyt se autos kannattaa vaihtaa koska vastaavia kampanjia kuin 09/2012 oli,ei enää tule...No ei se ihan niin menny, mutta minä vaan uskoin... Sama kampanja jatkuu varmaan hamaan tulevaisuuteen ja nyt saa nelivedonkin lähes ilmaiseksi.pumafi kirjoitti:Frank H +1, kirjoituksesi on yksi tämän palstan parhaista ja pelkkää asiaa.
Olen täysin samaa mieltä, että tämä(kin) kamppanja rahoitetaan autokuumeista kusettamalla. Törkeät hyvityshinnat lähes uusista autoista ja pikavoiton haku asiakkaalta, joka kaipaa automaattia, xDrivea tai lisää tilaa. Itse laskin omalta osaltani arvonalennus ja väliraha olisivat olleet yhteensä 45.000 euroa. Ei stna mitään järkeä. Se on nettorahana niin törkeä summa ettei mitään tolkkua. Summa on reippaasti yli suomalaisten mediaanipalkan. Autonvaihdoissa ei tietenkään voi voittaa, mutta hieman pitää näitä asioita johonkin suhteellistaa.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
+1, Frank H, hyvä kirjoitus.Frank H kirjoitti: Eihän siinä ole mitään järkeä, että auton arvo laskee lähes euron jokaista ajettua kilometriä kohden.
Vaikka onkin todettava, että itse kuulun siihen porukkaan, joka ostaa auton fiiliksellä...
Vaikka samalla tiedän miten (pahasti) siinä rahaa häviää ja tulee "kusetetuksi"... Silti saamassani vaihto tarjouksessa Audiin edes toi mainitsemasi euron kilometri arvonalennus ei riittänyt (reilu 1v ja vajaa 30tkm silloin autossa) ja siksi jäi kaupat tekemättä Eli jotain rajaa sentää...
Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä M550d koeajamassa, sitä odotellessa...
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Mielenkiintoista tosiaan. Olen 100% samoilla linjoilla Frank H:n kanssa. Ei voi kuin hämmästellen sivusta seurata tätä rulettia.Frank H kirjoitti:Kiinnostavaa lukea palstalaisten saamia hyvitystarjouksia vaihdossa lähes uudenveroisista autoistaan. Vaikuttaa vahvasti siltä, että nämä xdrive- ja automaattikampanjat rahoitetaan ottamalla kunnon kate vaihtoautosta. Eihän siinä ole mitään järkeä, että auton arvo laskee lähes euron jokaista ajettua kilometriä kohden. Autoliikkeet taitavat myydä nyt uusia lähes nollakatteella, jotta markkinaosuudet säilyisivät. On helppoa repiä se kate sitten autokuumeeseen sairastuneelta asiakkaalta, joka haluaa nauttia nelivedosta tai automaatista. 10-15 000€:n arvonlasku uudenveroisesta autosta on yksinkertaisesti järjetön summa rahaa. Se vastaa keskituloisen 4-5 kk:n nettopalkkaa.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että en enää ikinä osta yhtään BMW:ta uutena, vaikka silloin saankin sen juuri haluamillani varusteilla. 10 000km ajettu on täysin uuden veroinen ja siinä on takuukin voimassa, mutta hinta 20 % alle uuden. Enkä myöskään enää osta uutta korimallia heti sen saavuttua. F30:n ostaja on vajaassa vuodessa menettänyt jo 6000€ alennuskampanjoiden takia. Se on iso raha. Xdriven omistajana voin sanoa, että ero takavetoon talvioloissa on valtava. Jopa kulutus on talvella alempi, koska kaasupolkimen käyttö on nyt rauhallisempaa kun voima siirtyy tiehen paremmin. Olisin vain mieluusti ottanut sen 499 eurolla.
Itse olen kerran ostanut uuden BMW:n ja se jäi todennäköisesti viimeiseksi kerraksi, ainakin niin kauan kun asun Suomessa. Tässä maassa on palkkatyöläisen lähes mahdoton toteuttaa verosuunnittelua. Autoveron minimointi on yksi niitä harvoja asioita, joilla voi omaa verotaakkaansa keventää. Siihen ei sovi uusien ja kalliiden autojen omistaminen.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Frank H kirjoitti:10-15 000€:n arvonlasku uudenveroisesta autosta on yksinkertaisesti järjetön summa rahaa. Se vastaa keskituloisen 4-5 kk:n nettopalkkaa.
Tämäkin voidaan kääntää toisinpäin. Jos se uudenveroinen 50 000eur auto olisi vain pari tonnia halvempi kuin täysin uusi vastaava, niin kuinka moni ostaisi käytetyn verrattuna uuteen? Ei kukaan. Vaikka käytetty auto onkin uudenveroinen kunnoltaan, niin sen hinta vain on pakko olla huomattavasti vastaavaa uutta halvempi että se menee kaupaksi. Sinäkin olet valmis ostamaan 10tkm ajetun uuden veroisen auton kun hinta on 20% alle uuden, mutta olisitko valmis samaan jos hinta samasta autosta olisi vain 5% alle uuden? Jos taas uusien autojen hankintahinta laskee kampanjoiden myötä useita tuhansia euroja, niin tottakai se näkyy myös vaihtoauton hyvintyshinnassa. Hintaero uuden ja käytetyn välillä on säilyttävä, että kauppa pyörii. Ei ole myöskään sattumaa, että uutuusmalleihin harvoin saa parhaat kampanjahinnat. Tämä pätee tuotteeseen kuin tuotteeseen.Frank H kirjoitti:10 000km ajettu on täysin uuden veroinen ja siinä on takuukin voimassa, mutta hinta 20 % alle uuden.
Tästäkin huolimatta useat ostavat uusia autoja syystä tai toisesta. Uusi auto ei ole juuri koskaan hyvä sijoituskohde jos miettii pelkkää arvonalenemaa. Selkeästi muut syyt painavat vaakakupissa enemmän kun uutta autoa tilataan. Mutta hyvä että Suomessakin uusia autoja ostetaan, että noita uuden veroisia autoja riittää vaihtoautohalliin hintatietoisille asiakkaille. Oltiin sitten ostamassa uutta tai käytettyä autoa, niin pääasia että ostaja tuntee saavansa rahoilleen vastinetta
Antinontoxic:
Olet ihan oikeassa. Mutta pysyn edelleen kannassani, että nämä kampanjat rahoitetaan sillä, että lähes uusista autoista hyvitetään nyt poikkeuksellisen heikosti. Muutenhan liikkeet tekisivät tappiota. BMW Suomi tulee takuulla jatkamaan anteliaita kampanjoitaan ainakin F20:n osalta, koska uusi Audi A3 on voittanut sen kirkkaasti ulkomaisten lehtien vertailuissa ja tulee täälläkin voittamaan myyntikisan ilman isoja alennuksia. F30:n osalta ihmettelen hiukan alennuksia, koska se on kehuttu kautta maailman luokkansa parhaaksi ja ajettavuudeltaan selvästi A4:sta ja A5:sta paremmaksi.
Auto ostetaan aina osin tunnepohjalta. Suomalaisilla melko hyvillä asfalttiteillä pärjäisi ihan mainiosti vaikka Hyundailla, mutta silti aika moni meistä haluaa laadukkaamman ajokokemuksen.
Toisaalta, esimerkiksi Britanniassa uudet autot menettävät pääsääntoisesti vähintään puolet arvostaan ensimmäisten kolmen vuoden aikana. Suomessa jälleenmyyntiarvot 3-4 vuotiailla autoilla ovat hämmästyttävän korkeita. Alle vuoden vanhoja ei todellakaan kannata laittaa vaihtoon, koska niissä arvonlasku korostuu eniten.
Olet ihan oikeassa. Mutta pysyn edelleen kannassani, että nämä kampanjat rahoitetaan sillä, että lähes uusista autoista hyvitetään nyt poikkeuksellisen heikosti. Muutenhan liikkeet tekisivät tappiota. BMW Suomi tulee takuulla jatkamaan anteliaita kampanjoitaan ainakin F20:n osalta, koska uusi Audi A3 on voittanut sen kirkkaasti ulkomaisten lehtien vertailuissa ja tulee täälläkin voittamaan myyntikisan ilman isoja alennuksia. F30:n osalta ihmettelen hiukan alennuksia, koska se on kehuttu kautta maailman luokkansa parhaaksi ja ajettavuudeltaan selvästi A4:sta ja A5:sta paremmaksi.
Auto ostetaan aina osin tunnepohjalta. Suomalaisilla melko hyvillä asfalttiteillä pärjäisi ihan mainiosti vaikka Hyundailla, mutta silti aika moni meistä haluaa laadukkaamman ajokokemuksen.
Toisaalta, esimerkiksi Britanniassa uudet autot menettävät pääsääntoisesti vähintään puolet arvostaan ensimmäisten kolmen vuoden aikana. Suomessa jälleenmyyntiarvot 3-4 vuotiailla autoilla ovat hämmästyttävän korkeita. Alle vuoden vanhoja ei todellakaan kannata laittaa vaihtoon, koska niissä arvonlasku korostuu eniten.