BMW xDrive tarjous ja kiertue

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Tuo pitäisi asentaa puhelimeen:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... z9HWHjUcyc#" onclick="window.open(this.href);return false;!
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

J1978 kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Kun seuraa miten kitkeriä kommenttejä 320i:n äänimaailman (!) puuttuminen on aiheuttanut ja miten isona ongelmana jotkut näyttävät sitä kirjoituksista päätellen pitävän, varmaan moni autoilija olisi onnellisempi, jos kaiuttimista tulisi keinotekoista purinaa polvinta painaessa.
Eihän 320i:stä äänimaailmaa puuttunut, siinä vaan sattuu olemaa alitehoisen Mazdan äänimaailma... Ja koska sitä äänimaailmaa (siis meteliä) tuli läpi aika reilusti, niin ei sitä kaiuttimilla korjata, vaan aluksi pitäisi lisätä reilusti moottorin äänieristystä.
Jännä kun minä en saa mitään 1980-lukujen Mazdojen äänimaailmoja esille tai mitää jumalatonta koneen huutoakaan. Ihan samanlainen moottoriääni tässä on kuin muissakin 2010-luvun ahdetuissa nelipyttyisissä turbollisissa bensakoneissa. Luojalle kiitos, en ole koskaan ajanut tai omistanut kuusimukisella ja nimenomaan suoralla kuutosella varustettua autoa, joten en osaa vaatiakaan parempaan vaan tyydyn tähän paremmin kuin hyvin. Moottoritila on kyllä ihan hyvin eristetty. Siellä on jopa konepellissä vaimennusmatto joka tuntuu puuttuvan monesta nykyautosta, jopa muutamista volkkarin bensaturbollisesta mallistakin. Ei tää oon mikään tykki ja moni auto pieksee tän varmasti vaikka tämäkin kyllä pieksee taas heikompansa. Huvittaa vaan nuo kommentit kuin joidenkin mielestä nuo 20i ja 28i on todella täysin kakkoja patoja.
Se on selvä, että turbokoneet ovat nykypäivää.
Aika näyttää, ovatko Bemarin kaksilitraiset bensaturbot toimintavarmuudeltaan suorien vaparirivikuutosten tasoa, uskon kyllä, että ne on toimivia/toimintavarmoja.
Tosin se harmittaa, että downsizinghuumassa on myös kaksi pyttyä pudotettu (ja korvattu föönillä) useimmista malleista pois vaikka iskutilavuus pysyy samana, esim. aikoinaan vapari 2.0 R6.
No näillä on mentävä, jos uudemmilla bemareilla haluaa mennä.

Muistan vaan aikoinaan kun ajoi E90 320i:n (silloin nelosvapari) ja R6 325i:n, oli niiden moottoreiden äänessä niin iso ero kun auton höräytti käyntiin että... puhumattakaan kun lähti ajamaan.
Onko nykyisessä 320i:ssä ja 328i:ssa juuri eroa normiajossa pl.huipputehojen käyttö?
Tämä oli silloin :sneak:
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Ajettu

F30 320d xDrive

xDrive toimi mainiosti ja lähti lumelta ylämäkeen kuten oletinkin, ilman sutinoita. (lumipeitettä löytyi sivukujilta)
Harmillisen lyhyt koeajo aika 15-20 minuttia, ei kauheesti kerennyt tuntumaa ottamaan.

Koeajo auton varustus oli suht kattava ja hud näyttö kelpaisi myös itselleni :thup:

Ainut miinus oli yllättävän kova sisämeteli. Tuntui että F30 oli äänekkäämpi kun minun E87.

Koeajo auton hinta varusteineen lähes 70 keur pitää omaa autokuumetta jollain tapaa vielä kurissa :blush:
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

xstr kirjoitti:
Ainut miinus oli yllättävän kova sisämeteli. Tuntui että F30 oli äänekkäämpi kun minun E87.
Renkaat, moottori, voimansiirto, tuulen suhinat, radio, vänkäri vai mikä siellä metelöi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

salmol kirjoitti:
xstr kirjoitti:
Ainut miinus oli yllättävän kova sisämeteli. Tuntui että F30 oli äänekkäämpi kun minun E87.
Renkaat, moottori, voimansiirto, tuulen suhinat, radio, vänkäri vai mikä siellä metelöi?
Rengasäänien piikkiin pistäisin.. Omassa koslassa RFT, HKPL5:t joten tuskin kovin hiljaset nekään. Tällänen mielikuva itselle tuli ja voi olla ihan väärä jos db mittari otetaan esille :thuup:
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

Tulipahan tänään ajettua xDrive-kiertuulle muutama bemmi:

1. 530D
* kiva perusjärkevä_tehokas_kone paremmalla "sävelellä" kuin oma, mutta muuten ei mitään ihmeellistä eroa.

2. M550D
* hymy edelleen korvissa - mieletön diisseli kokemus. Nykyaikaa. Sedanina ehkä vieläkin enemmän mun mieleen.

3. X5 3.0D
* suuri pettymys tuokin. X3 oli jo aikaisemmin pettymys ja tämä jatkaa samaa linjaa. Ei minulle. Liian jenkki eikä sitä mitä tuon hintaluokan autossa pitäisi olla. X6 pitää käydä vielä kokeilemassa ja sitten voi sanoa lopullisen sanan X-sarjasta.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

VeeMatti kirjoitti:3. X5 3.0D
* suuri pettymys tuokin. X3 oli jo aikaisemmin pettymys ja tämä jatkaa samaa linjaa. Ei minulle. Liian jenkki eikä sitä mitä tuon hintaluokan autossa pitäisi olla. X6 pitää käydä vielä kokeilemassa ja sitten voi sanoa lopullisen sanan X-sarjasta.
Millä tavalla tuo oli liian jenkki? mitä olisi pitänyt olla toisin, että vastaisi hintalappua?
Jos käyt ajamassa X6:sen niin koita saada väh. 40d koeajoon.
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

Jotenkin se yleisolemus kun istuu penkille niin tulee vaan "jenkkifiilis", oisko se sitten vaan tuo väljyys ja hiukan simppelinnäköinen kojelauta. Ja ne "liukuovet" kaikkien koteloiden ja juomatelineiden peittona lisää tuota fiilistä.

Ja äänieristyksen heikkous oli korviinkuultava- ainakin moottoriäänet kantautuu hyttiin ihan eri tavalla kuin normiautoissa esim. tuossa omassa.

Tietysti toi koeajo oli varsin lyhyt eikä anna ihan täydellistä/todellista kokonaiskuvaa. Lähinnä ensituntemuksia nuo mainitsemani asiat ja vertailua esim. Audin Q7:aan.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

VeeMatti kirjoitti:Tietysti toi koeajo oli varsin lyhyt eikä anna ihan täydellistä/todellista kokonaiskuvaa. Lähinnä ensituntemuksia nuo mainitsemani asiat ja vertailua esim. Audin Q7:aan.
X5 ei oikein koskaan ole ollut mikään oma selvä suosikkini nykymallistosta, mutta kyllä se toimii. Kannattaa kuitenkin huomata, että malli on vuoden 2007 settiä pitkälti ja nyt eletään 2013, jolloin elinkaaresta on nykyisen X5:n suhteen kulunut jo 90%. Uusi malli on aivan kynnyksellä. Eli siltä kantilta vertailua kannattaa tehdä, Q7 on samassa tilanteessa.
Vastaa Viestiin