BMW xDrive tarjous ja kiertue

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Minusta sä Antti missaat tässä vähän tämän pointin, joka on poskettoman alhainen hyvityshinta vähän käytetylle autolle. Kaikki on varmasti samaa mieltä että ensimmäisenä vuotena on suurin arvonlasku, mutta nyt näiden kampanjoiden "alennuksia" maksatetaan asiakkailla ja todella härskisti. Itse ymmärrän 15% arvonlaskun, mutta nyt puhutaan alle 20 tkm ajetuista vuoden vanhoista autoista, joiden arvonaleneminen on 25% vuodessa.
Ex: E60/F10
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Frank H kirjoitti:oisaalta, esimerkiksi Britanniassa uudet autot menettävät pääsääntoisesti vähintään puolet arvostaan ensimmäisten kolmen vuoden aikana.
Jep, kyllä autojen arvo putoo melko raakasti muuallakin kuin suomessa. Otetaan esimerkkinä tuo M3 josta laitoin kuvan tuonne "autokuumeilua" topic:iin. Uutena coupe 70850e alk. ja 1.5 vuoden päästä varusteineen 54990e. Ja tuo on hintapyynti, josta takuulla pystyy tinkaisemaan ainakin vähän pois.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Jos oman auton hyvityshinta on omasta mielestä liian alhainen, niin eihän sitä silloin kannata vaihdossa antaa. Parempi toki myydä se suoralla kaupalla, jos kuvittelee saavansa autostaan enemmän. Mikäs tässä nyt oli ongelma? BMW:n xDrive-kampanjako? Ei kai se mikään uutinen ollut, että uuden auton hinta putoaa, kun sen ajaa liikkeen ovesta pihalle?
Wattram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 19:52
Auto: BMW 520dA xDrive G30 Business Sport 2018

Tätä ketjua kun lueskelee, niin alkaa tuntua siltä, että bemareista hyvitetään huonosti vaihdossa. Siis ainakin omassa merkkiliikkeessä. Minulle on tulossa ensimmäinen bemari (X3) ja tilasin sen joulukuun alussa, automaattikampanjan aikoihin. Sain Audistani bemarikaupassa selkeästi paremman hyvityksen kuin Audikaupassa. Vaihtohetkellä Audini on 2v 9kk vanha ja sen arvo on laskenut n. 30% sekä arvonalenema kilometreihin nähden on n. 0,19€/km. Tästä voisi päätellä, että kannattaa vaihtaa kilpailijan merkiin saadakseen parhaan hyvityksen omastaan. Onneksi en ole merkkiuskollista tyyppiä.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

pumafi kirjoitti:Itse ymmärrän 15% arvonlaskun, mutta nyt puhutaan alle 20 tkm ajetuista vuoden vanhoista autoista, joiden arvonaleneminen on 25% vuodessa.
Saksassa myydään 10-14kk vanhoja n. 20tkm ajettuja hyvin runsaasti varusteltuja F30 328iA autoja 35 tonniin ja niiden ovh on ollut 62-68 tuhatta. Melkoinen lasku siis sielläkin. Tosin siellä taidettiin viime vuonna antaa alennusta ovh:sta paljon enemmän kuin täällä.
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Huono bemarin hyvityshinta voi olla syy siihen miksi en ole saanut vastausta tarjouspyyntööni jonka lähetin jo viikko sitten. Tai sitten kauppa käy kuin rajuilma, eikä ehdi vastailemaan :cools:
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Sanotaanko näin, että en minäkään olisi vaihtanut muuten, jos en olisi niin palavasti halunnut ostaa ja saada F30-mallista bemaria. Mulla oli myös pakottava tarve saada bensakoneellinen auto dieselin sijaan. Ajan niin vähän jottei diesel tule kyseeseen ja se piti vaihtaa pois. Lisäksi ilmainen tomaatti ja kaskovakuutustarjous toimivat kannustimena. Hallitukseltani tuli vielä lupa toteuttaa tämä asia, niin sitten se tuli tehtyä. En ole kyllä katunut vaikka rahaahan siinä paloi. En ottanut kuitenkaan millään 28i-moottorilla tai ruksinut 12-15.000 eurolla varusteita vaikka niitä aika paljon otinkin. Sillä sain pidettyä välirahan edes jotenkin tolkuissaan vaikka hyvitys vanhasta olikin ehkä hieman heikko.

20i on myös lähtöhinnaltaan reilusti edullisempi kuin 20d.
Viimeksi muokannut J1978, 22 Tammi 2013, 07:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Tomppi kirjoitti:Huono bemarin hyvityshinta voi olla syy siihen miksi en ole saanut vastausta tarjouspyyntööni jonka lähetin jo viikko sitten. Tai sitten kauppa käy kuin rajuilma, eikä ehdi vastailemaan :cools:
Ehkä sinua ei oteta tosissaan. Olet vaihtamassa noin tuoretta ja kallista autoa pois... Jos pyysit vielä tarjousta siten, ettet perustellut mitenkään sitä miksi olet vaihtamassa, se voi herättää ihmetystä joissakin myyjissä: miksi tuo vaihtaa jo nyt yms. yms. Eli eivät ota tarjouspyyntöjäsi ja vaihtoaikeitasi kovin vakavasti. Samaa minäkin kohtasin tällä vaihtokierroksellani.

Tuon ikäinen auto on myös vaikea hinnoilteva ja siksi kaikki ei lähde välttämättä hommaan mukaan...Autoa vaihtava osapuoli ei hennoisi luopua autosta ilmaiseksi ja hyvittävä osapuoli ei viitsi maksaa ihan mahdottomia. Jos siitä hyvitetään liikaa, niin se voi jäädä autoliikkeen käsiin koska myyntihintakin pitää nostaa silloin korkeaksi ja ongelmaksi voi muodostua, se että uusi ostaja ostaa mieluummin uuden kuin hintavan käytetyn.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Frank H kirjoitti:Kiinnostavaa lukea palstalaisten saamia hyvitystarjouksia vaihdossa lähes uudenveroisista autoistaan. Vaikuttaa vahvasti siltä, että nämä xdrive- ja automaattikampanjat rahoitetaan ottamalla kunnon kate vaihtoautosta. Eihän siinä ole mitään järkeä, että auton arvo laskee lähes euron jokaista ajettua kilometriä kohden. Autoliikkeet taitavat myydä nyt uusia lähes nollakatteella, jotta markkinaosuudet säilyisivät. On helppoa repiä se kate sitten autokuumeeseen sairastuneelta asiakkaalta, joka haluaa nauttia nelivedosta tai automaatista. 10-15 000€:n arvonlasku uudenveroisesta autosta on yksinkertaisesti järjetön summa rahaa. Se vastaa keskituloisen 4-5 kk:n nettopalkkaa.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että en enää ikinä osta yhtään BMW:ta uutena, vaikka silloin saankin sen juuri haluamillani varusteilla. 10 000km ajettu on täysin uuden veroinen ja siinä on takuukin voimassa, mutta hinta 20 % alle uuden. Enkä myöskään enää osta uutta korimallia heti sen saavuttua. F30:n ostaja on vajaassa vuodessa menettänyt jo 6000€ alennuskampanjoiden takia. Se on iso raha. Xdriven omistajana voin sanoa, että ero takavetoon talvioloissa on valtava. Jopa kulutus on talvella alempi, koska kaasupolkimen käyttö on nyt rauhallisempaa kun voima siirtyy tiehen paremmin. Olisin vain mieluusti ottanut sen 499 eurolla.
Asiaa puhut. Jostakin ne katteet on saatava.
Yllättävää kyllä, eri maakuntien bemariliikkeiden välillä vaihtoauton hyvityshintaerot tällaiseen kamppisbemariin (tällaiseen ei-tuoreeseen vaihturiin) olivat luokkaa +25%.
karjala2012
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006

J1978 kirjoitti: Mulla oli myös pakottava tarve saada bensakoneellinen auto dieselin sijaan. Ajan niin vähän jottei diesel tule kyseeseen ja se piti vaihtaa pois.
Ei pahalla, mutta suoraan sanottuna tuota vaihtoa dieselistä bensaan ei voi mitenkään perusteella taloudellisilla syillä, jos vaihdon yhteydessä realisoi samalla toistakymmenen tuhannen euron arvonalenemisen.

Mutta miksi sitä pitäisikään järjellä yrittää perustella? Jos näin olisi, kaikki ajaisivat esim. toyota Yariksella :thdw:
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Huomasin tänään 2012 vuosimallin 520d F10 Business A, ajettu 19tkm ja oli myynnissä Delta-autossa hintaan 52990. Kun laskin auton hintaa uutena varusteineen, tuli arvonlaskuksi 12%, olkoonkin että kyseessä on autoliikeen hintalappu. Jotain osviittaa tuo kuitenkin antaa vaihtoauton kaypää arvoa laskettaessa/arvioitaessa.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Wattram kirjoitti:Tätä ketjua kun lueskelee, niin alkaa tuntua siltä, että bemareista hyvitetään huonosti vaihdossa. Siis ainakin omassa merkkiliikkeessä. Minulle on tulossa ensimmäinen bemari (X3) ja tilasin sen joulukuun alussa, automaattikampanjan aikoihin. Sain Audistani bemarikaupassa selkeästi paremman hyvityksen kuin Audikaupassa. Vaihtohetkellä Audini on 2v 9kk vanha ja sen arvo on laskenut n. 30% sekä arvonalenema kilometreihin nähden on n. 0,19€/km. Tästä voisi päätellä, että kannattaa vaihtaa kilpailijan merkiin saadakseen parhaan hyvityksen omastaan. Onneksi en ole merkkiuskollista tyyppiä.
Tämä on ihan totta. Jostain syystä Bemaria ei arvosteta vaihdokkina omassa merkkiliikkeessään niin paljon kuin muita merkkejä. Arvonalenema 3-sarjassa on ollut noin 10-12ke vuodessa. Hyvin varustellussa autossa vielä enemmän. Oman 2v ja 7kk vanhan autoni arvonalenema on ollut luokkaa 50%.

Sinänsä hauska huomio että vastaavat autot (320dA xDrive, rek. 6/10) maksaa Saksassakin vielä saman verran kuin mitä täällä hyvittäisivät vaihdossa. Periaatteessa olisi sama vaihtaa autoni seuraavaan Saksassa. Liekö kukaan tällaista koskaan tehnyt, että veisi "suomiauton" vaihdossa Saksaan?

Tullin sivuilta luettuna autostani saisi veron vientipalautusta koska siellä sanotaan: "Jotta ajoneuvolle voidaan myöntää vientipalautusta, ensiverotuksen veropäivän on oltava 1.4.2009 tai myöhäisempi".
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Minun mielestäni vaihtohyvitysten putoaminen tässä tapauksessa on hyvin helppoa matematiikkaa. Jos uuden auton normaalihinta on tänään 50 000eur ja huomenna kampanjoiden ansiosta samanlaisen auton saa 45 000eur, niin vaihtohyvitys samasta vuoden käytetystä autosta ei voi olla mitenkään samalla tasolla. Ei siinä minun mielestäni ole millään tavalla kyse siitä, että kampanjaa maksatetaan asiakkailla.

Ihan sama asia kävi minulle 2007/2008 kun verotus muuttui. Yhdessä yössä oman juuri hankitun autoni hankintahinta tippui 5000eur.
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

Antinontoxic kirjoitti:Minun mielestäni vaihtohyvitysten putoaminen tässä tapauksessa on hyvin helppoa matematiikkaa. Jos uuden auton normaalihinta on tänään 50 000eur ja huomenna kampanjoiden ansiosta samanlaisen auton saa 45 000eur, niin vaihtohyvitys samasta vuoden käytetystä autosta ei voi olla mitenkään samalla tasolla. Ei siinä minun mielestäni ole millään tavalla kyse siitä, että kampanjaa maksatetaan asiakkailla.
Amen, autojen(kin) myynti on liiketoimintaa. Jos ei ole tyytyväinen hyvitykseen niin pysyy nykyisessä kinnerissä, ei siinä sen kummempaa. Tuntuu vähän siltä, että autokuume tuhoaa rationaalisen ajattelun ja emotionaalinen ajattelu astuu tilalle :) Ymmärrettävää sekin, on se autokuume vaan aika merkillinen tauti...
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

TJJ kirjoitti:Mutta täytyy kuitenkin mennä kokeilemaan miten nuo nelivetoiset premiumit kulkee...
Ei tullut autokuumetta noilla ajamisesta. Laitetaan nyt tännekin melkein sama teksti mikä toiselle palstalle:

Kävin sitten ajamassa noita nelivetoja. Kaikissa laitoin sport-tilan päälle jo alussa. Tässä jotain havaintoja mitä jäi mieleen:

Ensin F30 320i: tosi äkäiset jarrut, moottorin ääni kuuluu selvästi eikä ole miellyttävää kuunneltavaa, vääntöä ei tunnu olevan lainkaan vaan kierroksilla pitää huudattaa. Lumisella pikkutiellä auto on tosi näppärän ja hallittavan tuntuinen ja vetopito ja jarrut tuntuvat olevan oikein hyvin balanssissa. Yleismelutaso on aika korkea, osa on rengasmelua, osa moottorin melua ja osa sitten jotain muuta. M-sport ratin pinta tuntuu keinonahalta eikä vakuuta lainkaan, muutenkin fiilis on ratin osalta muovinen.

Sitten F10 530d: no nyt ollaan selvästi luksusautossa edelliseen verrattuna. Kaikki vaan tuntuu paremmalta ja laadukkaammalta. Äänimaailma on hiljainen, moottori ei huuda. Jarrut toimii paljon verkkaisemmin kuin F30:ssä. Turboviive D-asennossa on aikamoinen. Ajossa auto tuntuu isolta eikä lainkaan yhtä näppärältä tai hallittavalta kuin F30. Toisaalta ajossa on ison auton jämäkkyyttä ja vaivattomuutta. Jarrut ei tunnu olevan pidon tasolla.

Ja sitten F11 550d: melua hiukan enemmän kuin edellisessä, tässäkin on D:llä viivettä, jarrut/jarrutuspito on tosi surkea (mutta joku on jo saattanut ajaa renkaat loppuun). Mutta kyllähän tuo kulkee, vaikka liukkaus leikkasi suurimman potkun pois. Tuossakin ratin pinta samaa ihmeainetta, onko tuo jotain ekonahkaa vai mitä hittoa?

Lähdin sitten taas ajalemaan E39:llä ja sepä oli selvästi hiljaisempi kuin mikään noista edellisistä. Vaikka nuo 5-sarjan dieselit olikin näennäisesti hiljaisia, oli niissä varmaan jatkuvana taustalla dieselin matalataajuinen meteli. E39:ssä sisätila tuntuikin jotenkin oudon rauhalliselta, myös rengasäänet olivat hiljaisemmat. Ilmeisesti noissa uusissa ratin sai paljon lähemmäksi, sillä alussa ihmettelin oliko E39:n ratin säätö mennyt etuasentoon...

Joten E39:llä ajo taitaa jatkua ikuisesti...
daCosa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2012, 18:34
Auto: F31 320iA XDrive Sport Line

Tänään tuli tilattua 320iA xDrive Touring Sport Line. Siihen muutamalla tonnilla lisävarusteita, mm. stop and go -vakionopeudensäädin ja automaattiset kaukovalot. Muksut lähteneet jo pesästä, joten 5-sarjalaisen kokoiselle autolle ei ole enää tarvetta. Ihan innolla odotan ensi talvea, kun tämä talvi mennyt suitiessa.

Ilman kampanjaa olisi todennäköisesti tullut tilattua A4 Avant Quattro Stronic, mutta parempi näin, koska sydän sykkii enemmän Bemarille.
Ex. E61 530dA LCI '08
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

daCosa kirjoitti:Tänään tuli tilattua 320iA xDrive Touring Sport Line. Siihen muutamalla tonnilla lisävarusteita, mm. stop and go -vakionopeudensäädin ja automaattiset kaukovalot. Muksut lähteneet jo pesästä, joten 5-sarjalaisen kokoiselle autolle ei ole enää tarvetta. Ihan innolla odotan ensi talvea, kun tämä talvi mennyt suitiessa.

Ilman kampanjaa olisi todennäköisesti tullut tilattua A4 Avant Quattro Stronic, mutta parempi näin, koska sydän sykkii enemmän Bemarille.
Minkä värin valitsit? Mulle värin valinta on aina ollut yhtä suurta tuskaa..
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
daCosa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2012, 18:34
Auto: F31 320iA XDrive Sport Line

Bemisti kirjoitti:Minkä värin valitsit? Mulle värin valinta on aina ollut yhtä suurta tuskaa..
Mä olen huono maksamaan väristä, joten vaihtoehdot on ollu valkoinen tai musta. Nyt otin valkoisen.
Ex. E61 530dA LCI '08
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

daCosa kirjoitti:Tänään tuli tilattua 320iA xDrive Touring Sport Line. Siihen muutamalla tonnilla lisävarusteita, mm. stop and go -vakionopeudensäädin ja automaattiset kaukovalot. Muksut lähteneet jo pesästä, joten 5-sarjalaisen kokoiselle autolle ei ole enää tarvetta. Ihan innolla odotan ensi talvea, kun tämä talvi mennyt suitiessa.

Ilman kampanjaa olisi todennäköisesti tullut tilattua A4 Avant Quattro Stronic, mutta parempi näin, koska sydän sykkii enemmän Bemarille.
Minusta kannattaa ottaa kaukovaloavusimen yhteyteen adaptiiviset ajovalot, niin silloin valokuvio mukautuu vastaantulevien autojen mukaan. Eli ei perus on/off, vaan ne toimivat portaattomasti.
- - -
Kansipahvi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 09:54

Tuli ajettua 320ix sportti automaatilla.

Mun mielestä alusta oli hiukan "volvomainen" kun jaksoi pitkään niiailla parista pienestä peräkkäisestä töyssystä.

Kuten tuolla aikaisemmassakin kommentissa todettu, niin tässä moottorissa ei ole sitä kaivattua vääntöä. Sport+ asetuksella kun huudattaa konetta niin kyllä se paikaltaan nopsaan (tämä on suhteellista, ei ole mikään raketti) ottaa sen 100+ km/h, mutta painappa poljin pohjaan 80 km/h nopeudessa niin ei tunnu tapahtuvan mitään muuta kuin helvetinmoinen huutaminen kierroksilla.

Neliveto tuntui toimivan moitteettomasti ja aiheutti hymyn suupieleen muutamaan otteeseen ;)

Oletin, että autossa olisi alla kitkat, koska renkaista kuuluva ääni oli sellaista tasaista hurinaa ei ropinaa johon itse olen tottunut, mutta hakka seiskat siellä oli alla (en katsonut mitä kokoa olivat). Eli rengasmelut on ainakin mielestäni hyvin hallussa.

328ix olisi varmasti parempi mutta aika suolainen hintaero pikkuveljeen.
Vastaa Viestiin