BMW:t etuvetoisiksi

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Tämän artikkelin mukaan 10 vuoden kuluessa 40% Bemareista ovat etuvetoisia. http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... hjulsdrift

Tosin F30 ja siitä ylöspäin säilyy takavetoisena.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Koko BMW konsernin autoista 40% autoista etuvetoja.
Mutta toki nuo pienemmät Bemut tulevat olemaan etuvetoja.Paljon uusia ja ehkä tuleva Ykkönenkin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Tästähän on ollut juttua jo monesti aikaisemminkin. BMW on tehnyt kyselyjä uusien BMW.den ostajien keskuudessa. Valtaosa (siis valtaosa) ei edes tiedä kummasta päästä auto vetää...eikä välitä. Ei ole vaikea päätellä mitä valmistaja miettii, kun etuvetoisen valmistuskustannukset on varmasti pienemmät ja koko auton suunnittelu helpompaa.
No, rehellisesti sanoen, olen minäkin ajanut useammallakin etuvetoisella, jotka ovat olleet ihan ok ajettavia. Koskaanhan ei takavetoisen tasolle ohjaus yllä. Fyysisesti mahdotonta.
Minä olen saanut/saan luisutella kilpa-autoja ihan tarpeeksi sivuluisussa, siihen en takavetoista kaipaa, enkä tarvitse. Ohjauksen tarkkuuden ja hyvyyden takia kyllä.
Viimeksi muokannut jaki, 28 Marras 2012, 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
karjala2012
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006

Tuskin monikaan varttuneempi kuski, kuten itsekin, hankkii takavetoista BMW:tä sen takia, että sillä voi ajaa kahva edellä.
Mutta kylläkin edellä mainitun tarkan ohjauksen ja hyvän painojakauman takia , joka mahdollistaa nautittavan kaarrekäyttäytymisen. Jos Bemarissa on etuakselilla n. 51-52% ja takana 48-49% massasta, se on aika tavalla optimaalisempi kuin etuvetoisen 60/40.

Legenda kevytperäisestä takavetoisesta ei myöskään pidä paikkaansa; omassa e91 330D:ssä on taka-akselimassa n. 800 kg, joka on osapuilleen samanverran kuin ensimmäinen autoni Ford Escort -77 painoi koko auto...
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

Hyvin todennäköisesti BMW konserni tulee kasvattamaan myyntiään kun etuvetoisia tulee tarjolle BMW merkillä.
karjala2012 kirjoitti:Tuskin monikaan varttuneempi kuski, kuten itsekin, hankkii takavetoista BMW:tä sen takia, että sillä voi ajaa kahva edellä.
En tiedä missä kohtaa se varttuneempi kuski tulee, mutta itse en tunne ketään joka olisi ostanut penarin muuten kuin siksi, että se on takavetoinen.
Kuitenkin kaveripiiri pyörii 30-50v välissä.

Ovat aloittaneet ajamiset takavetoisilla ja haluavat pitää takavetoisen koska etuvetoisen ratinvispaaminen täyskaasukiihdytyksissä ei ole mukavaa. edit: ja talvella on hauskempaa.
Vähän sama homma menee myös toisinpäin. Kovin moni aina etuvedolla ajanut ei uskalla ostaa takavetoa talven takia.

Sitten on nämä sekakäyttäjät joille ei ole mitään :mus: väliä missä päässä ne vetarit on. Itse lukeudun näihin.
Viimeksi muokannut Kennedy, 28 Marras 2012, 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Kennedy kirjoitti:Hyvin todennäköisesti BMW konserni tulee kasvattamaan myyntiään kun etuvetoisia tulee tarjolle BMW merkillä.
karjala2012 kirjoitti:Tuskin monikaan varttuneempi kuski, kuten itsekin, hankkii takavetoista BMW:tä sen takia, että sillä voi ajaa kahva edellä.
En tiedä missä kohtaa se varttuneempi kuski tulee, mutta itse en tunne ketään joka olisi ostanut penarin muuten kuin siksi, että se on takavetoinen.
Kuitenkin kaveripiiri pyörii 30-50v välissä.

Ovat aloittaneet ajamiset takavetoisilla ja haluavat pitää takavetoisen koska etuvetoisen ratinvispaaminen täyskaasukiihdytyksissä ei ole mukavaa.
Vähän sama homma menee myös toisinpäin. Kovin moni aina etuvedolla ajanut ei uskalla ostaa takavetoa talven takia.

Sitten on nämä sekakäyttäjät joille ei ole mitään :mus: väliä missä päässä ne vetarit on. Itse lukeudun näihin.
Jos auto on ns. vajaavetoinen, niin minun ostopäätökseeni ei vaikuta se onko auto etu- vai takavetoinen, itse ajaisin mieluimmin nelivetoisella. Tosin minä kuulun niihin varttuneempiin. Sääli ettei 520D:tä saa X-Drivena.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Olen samaa mieltä että sääli on ettei BMW valmista 520d xDriveä.
Mutta kun katsoo BMW Groupin tuloslaskelmia niin huomaa että joku siellä on oikea laskentapäällikkö :mus:
Voihan sitä ostaa X1 2.0d:n samalla hinnalla kuin 520d:n tai X3 2.0d:n kovemmalla hinnalla yms yms.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

shoeshine kirjoitti: Tosin F30 ja siitä ylöspäin säilyy takavetoisena.
Ovat vaan hyvin kookkaita. Tuleva (2018) kolmonen on jo e60:n kokoluokassa? Sen allekin kaivattaisiin takavetoa. Jos se on pienin niin jää iso aukko mallistoon. Miltä kuullostaa 1-sarjalainen etuveto coupe ja tietysti 3:lla pytyllä? Ei tarvi sitten motorsport tarrojoa liimailla kylkeen.. Hauskan voi unohtaa. Perusykkösarjalaisen ymmärrän vielä etuvetoisena, mutta mitenkäs nuo sporttimallit on tarkoitus hoitaa? 135i jne.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kuudensuora kirjoitti: Ovat vaan hyvin kookkaita. Tuleva (2018) kolmonen on jo e60:n kokoluokassa? Sen allekin kaivattaisiin takavetoa. Jos se on pienin niin jää iso aukko mallistoon. Miltä kuullostaa 1-sarjalainen etuveto coupe ja tietysti 3:lla pytyllä? Ei tarvi sitten motorsport tarrojoa liimailla kylkeen.. Hauskan voi unohtaa. Perusykkösarjalaisen ymmärrän vielä etuvetoisena, mutta mitenkäs nuo sporttimallit on tarkoitus hoitaa? 135i jne.
Älä ole huolissasi, kyllä kaikki ns. nykyajan kunnon bemarit pysyvät taka- ja/tai nelivetoisina.
Mutta mahdollisesti on tulossa suuri määrä sähkö- sekä erilaisia hybridiautoja jotka voivat olla etuvetoisia.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1211312829" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin