Tämän artikkelin mukaan 10 vuoden kuluessa 40% Bemareista ovat etuvetoisia. http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... hjulsdrift
Tosin F30 ja siitä ylöspäin säilyy takavetoisena.
BMW:t etuvetoisiksi
Koko BMW konsernin autoista 40% autoista etuvetoja.
Mutta toki nuo pienemmät Bemut tulevat olemaan etuvetoja.Paljon uusia ja ehkä tuleva Ykkönenkin.
Mutta toki nuo pienemmät Bemut tulevat olemaan etuvetoja.Paljon uusia ja ehkä tuleva Ykkönenkin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tästähän on ollut juttua jo monesti aikaisemminkin. BMW on tehnyt kyselyjä uusien BMW.den ostajien keskuudessa. Valtaosa (siis valtaosa) ei edes tiedä kummasta päästä auto vetää...eikä välitä. Ei ole vaikea päätellä mitä valmistaja miettii, kun etuvetoisen valmistuskustannukset on varmasti pienemmät ja koko auton suunnittelu helpompaa.
No, rehellisesti sanoen, olen minäkin ajanut useammallakin etuvetoisella, jotka ovat olleet ihan ok ajettavia. Koskaanhan ei takavetoisen tasolle ohjaus yllä. Fyysisesti mahdotonta.
Minä olen saanut/saan luisutella kilpa-autoja ihan tarpeeksi sivuluisussa, siihen en takavetoista kaipaa, enkä tarvitse. Ohjauksen tarkkuuden ja hyvyyden takia kyllä.
No, rehellisesti sanoen, olen minäkin ajanut useammallakin etuvetoisella, jotka ovat olleet ihan ok ajettavia. Koskaanhan ei takavetoisen tasolle ohjaus yllä. Fyysisesti mahdotonta.
Minä olen saanut/saan luisutella kilpa-autoja ihan tarpeeksi sivuluisussa, siihen en takavetoista kaipaa, enkä tarvitse. Ohjauksen tarkkuuden ja hyvyyden takia kyllä.
Viimeksi muokannut jaki, 28 Marras 2012, 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
- Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006
Tuskin monikaan varttuneempi kuski, kuten itsekin, hankkii takavetoista BMW:tä sen takia, että sillä voi ajaa kahva edellä.
Mutta kylläkin edellä mainitun tarkan ohjauksen ja hyvän painojakauman takia , joka mahdollistaa nautittavan kaarrekäyttäytymisen. Jos Bemarissa on etuakselilla n. 51-52% ja takana 48-49% massasta, se on aika tavalla optimaalisempi kuin etuvetoisen 60/40.
Legenda kevytperäisestä takavetoisesta ei myöskään pidä paikkaansa; omassa e91 330D:ssä on taka-akselimassa n. 800 kg, joka on osapuilleen samanverran kuin ensimmäinen autoni Ford Escort -77 painoi koko auto...
Mutta kylläkin edellä mainitun tarkan ohjauksen ja hyvän painojakauman takia , joka mahdollistaa nautittavan kaarrekäyttäytymisen. Jos Bemarissa on etuakselilla n. 51-52% ja takana 48-49% massasta, se on aika tavalla optimaalisempi kuin etuvetoisen 60/40.
Legenda kevytperäisestä takavetoisesta ei myöskään pidä paikkaansa; omassa e91 330D:ssä on taka-akselimassa n. 800 kg, joka on osapuilleen samanverran kuin ensimmäinen autoni Ford Escort -77 painoi koko auto...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Hyvin todennäköisesti BMW konserni tulee kasvattamaan myyntiään kun etuvetoisia tulee tarjolle BMW merkillä.
Kuitenkin kaveripiiri pyörii 30-50v välissä.
Ovat aloittaneet ajamiset takavetoisilla ja haluavat pitää takavetoisen koska etuvetoisen ratinvispaaminen täyskaasukiihdytyksissä ei ole mukavaa. edit: ja talvella on hauskempaa.
Vähän sama homma menee myös toisinpäin. Kovin moni aina etuvedolla ajanut ei uskalla ostaa takavetoa talven takia.
Sitten on nämä sekakäyttäjät joille ei ole mitään väliä missä päässä ne vetarit on. Itse lukeudun näihin.
En tiedä missä kohtaa se varttuneempi kuski tulee, mutta itse en tunne ketään joka olisi ostanut penarin muuten kuin siksi, että se on takavetoinen.karjala2012 kirjoitti:Tuskin monikaan varttuneempi kuski, kuten itsekin, hankkii takavetoista BMW:tä sen takia, että sillä voi ajaa kahva edellä.
Kuitenkin kaveripiiri pyörii 30-50v välissä.
Ovat aloittaneet ajamiset takavetoisilla ja haluavat pitää takavetoisen koska etuvetoisen ratinvispaaminen täyskaasukiihdytyksissä ei ole mukavaa. edit: ja talvella on hauskempaa.
Vähän sama homma menee myös toisinpäin. Kovin moni aina etuvedolla ajanut ei uskalla ostaa takavetoa talven takia.
Sitten on nämä sekakäyttäjät joille ei ole mitään väliä missä päässä ne vetarit on. Itse lukeudun näihin.
Viimeksi muokannut Kennedy, 28 Marras 2012, 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Jos auto on ns. vajaavetoinen, niin minun ostopäätökseeni ei vaikuta se onko auto etu- vai takavetoinen, itse ajaisin mieluimmin nelivetoisella. Tosin minä kuulun niihin varttuneempiin. Sääli ettei 520D:tä saa X-Drivena.Kennedy kirjoitti:Hyvin todennäköisesti BMW konserni tulee kasvattamaan myyntiään kun etuvetoisia tulee tarjolle BMW merkillä.
En tiedä missä kohtaa se varttuneempi kuski tulee, mutta itse en tunne ketään joka olisi ostanut penarin muuten kuin siksi, että se on takavetoinen.karjala2012 kirjoitti:Tuskin monikaan varttuneempi kuski, kuten itsekin, hankkii takavetoista BMW:tä sen takia, että sillä voi ajaa kahva edellä.
Kuitenkin kaveripiiri pyörii 30-50v välissä.
Ovat aloittaneet ajamiset takavetoisilla ja haluavat pitää takavetoisen koska etuvetoisen ratinvispaaminen täyskaasukiihdytyksissä ei ole mukavaa.
Vähän sama homma menee myös toisinpäin. Kovin moni aina etuvedolla ajanut ei uskalla ostaa takavetoa talven takia.
Sitten on nämä sekakäyttäjät joille ei ole mitään väliä missä päässä ne vetarit on. Itse lukeudun näihin.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Olen samaa mieltä että sääli on ettei BMW valmista 520d xDriveä.
Mutta kun katsoo BMW Groupin tuloslaskelmia niin huomaa että joku siellä on oikea laskentapäällikkö
Voihan sitä ostaa X1 2.0d:n samalla hinnalla kuin 520d:n tai X3 2.0d:n kovemmalla hinnalla yms yms.
Mutta kun katsoo BMW Groupin tuloslaskelmia niin huomaa että joku siellä on oikea laskentapäällikkö
Voihan sitä ostaa X1 2.0d:n samalla hinnalla kuin 520d:n tai X3 2.0d:n kovemmalla hinnalla yms yms.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Ovat vaan hyvin kookkaita. Tuleva (2018) kolmonen on jo e60:n kokoluokassa? Sen allekin kaivattaisiin takavetoa. Jos se on pienin niin jää iso aukko mallistoon. Miltä kuullostaa 1-sarjalainen etuveto coupe ja tietysti 3:lla pytyllä? Ei tarvi sitten motorsport tarrojoa liimailla kylkeen.. Hauskan voi unohtaa. Perusykkösarjalaisen ymmärrän vielä etuvetoisena, mutta mitenkäs nuo sporttimallit on tarkoitus hoitaa? 135i jne.shoeshine kirjoitti: Tosin F30 ja siitä ylöspäin säilyy takavetoisena.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Älä ole huolissasi, kyllä kaikki ns. nykyajan kunnon bemarit pysyvät taka- ja/tai nelivetoisina.Kuudensuora kirjoitti: Ovat vaan hyvin kookkaita. Tuleva (2018) kolmonen on jo e60:n kokoluokassa? Sen allekin kaivattaisiin takavetoa. Jos se on pienin niin jää iso aukko mallistoon. Miltä kuullostaa 1-sarjalainen etuveto coupe ja tietysti 3:lla pytyllä? Ei tarvi sitten motorsport tarrojoa liimailla kylkeen.. Hauskan voi unohtaa. Perusykkösarjalaisen ymmärrän vielä etuvetoisena, mutta mitenkäs nuo sporttimallit on tarkoitus hoitaa? 135i jne.
Mutta mahdollisesti on tulossa suuri määrä sähkö- sekä erilaisia hybridiautoja jotka voivat olla etuvetoisia.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1211312829" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.