Maalipinnan käsittelyt

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Tärkeintä noissa pinnoitteissa on pohjien kunto. Ei ole kiva jos pinnoitteen alle jää pesunaarmuinen tai hologramminen pinta. Optimum Opticoat 2.0 on ainakin monella foorumilla todettu loistavaksi aineeksi keston ja hylkivyyden ollessa huippuluokkaa.


Sent from my iPad using Tapatalk
- Vähempi parempi -
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Komppaan henripittiä täysin. Luin kokemuksia erilaisista pinnotteitten laittajista ja jos loisteputkivalossa näkyy naarmuja niin ei sitä ole tehty sinnepäinkään kunnolla. Pinnoitteet pitää vetää täysin virheettömälle pinnalle, ideaali olisi uusi auto mikä vielä koneellisesti kiillotetaan tarpeellisella tarkkuudella että virheet saadaan alta pois.
Henkilökohtaisesti en luottaisi yhteenkään autokaupan tarjoamaan pintaan, vaan etsisin käsiini a) osaavan ammattilaisen b) osaavan harrastajan. Näitä premium tason firmoja Suomestakin löytyy useampia ketkä varmasti tekee asian kunnolla ja tuskin on monen satasen hintaero.

Käytetyssä autossa pitää se homma sitten tehdä rankemman myllytyksen kautta, toki riippuu hieman pinnasta ja lähtökohdasta mitä vaaditaan. Mutta puhutaan helposti päivän työstä (8-10h). Eli mun mielestä joku 500€ on ihan perushinta jos se tehdään kunnolla firmassa. Pelkästään esim cquartz aineet maksaa lähemmäs 50euroa, se pieni pullo.

Tämä menee varmaan hieman ohi aiheen, mutta kirjoitampa kuitenkin:

On tietenkin toinen vaihtoehto myös millä saa hyvän pinnan, mitä on helppo itse hoitaa ja ylläpitää jos on viitseliäisyyttä..
Olen itse tykästynyt Finis-karen fk1000p sealanttiin, reilulla 20eurolla saa ison tölkin hyvää tavaraa. Kunnolla kun tekee pohjat (täydellinen koneellinen kiilloitus, ainakin ekalla kerralla).., ja levittää tuon sealantin pintaan. Helposti sillä talven yli pärjää. Uusii käsittelyn tarvittaessa. Minulla on ollut tapana keväisin tehdä tuo kevätvahaus sitten ihan pitkän kaavan mukaan (tervan/raudanpoistot omilla aineillaan, kevyt epäkeskolla kiilloitus perään ja sitten vasta sealant pintaan)

Näin meidän autoista karkaa vesi pelleiltä.. kuivauskin on , sanoisinko helppoa. Yksi elitecarcaren kunnon kuivausliina riittää 3 autoon. Eikä tarvi puristella kuten säämiskää.



Ja sitten kesäautoissa käytän Carnauba luonnonvahoja, ne antavat kivan kiillon. Hyvänä suosituksena Collinite 915:

BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Onkos tässä topicissa mitään uutta ja ihmeellistä? Uusi auto kesäkuussa tulossa niin vedänkö itse Prestat pintaan vai maksanko satatsia nano / cremic pinnasta?
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

VolvostaBemariin kirjoitti:Onkos tässä topicissa mitään uutta ja ihmeellistä?
Ei mitään uutta, mutta tulevaankin ajokkiin tulee "Lacroe" käsittely, kuten pariin edellisenkin.
Olen aika laiska autonpesijä ja olen huomannut noissa edellisissä käsitellyissä autoissa, että silloin kun saa pesu inspiraation, niin lika irtoaa aika helposti aivan perus pesuaineilla.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

EPJBMW kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:Onkos tässä topicissa mitään uutta ja ihmeellistä?
Ei mitään uutta, mutta tulevaankin ajokkiin tulee "Lacroe" käsittely, kuten pariin edellisenkin.
Olen aika laiska autonpesijä ja olen huomannut noissa edellisissä käsitellyissä autoissa, että silloin kun saa pesu inspiraation, niin lika irtoaa aika helposti aivan perus pesuaineilla.
Entisenä Asmalampilaisena kyselen, että onko Jykylässä suositeltava paikka tuon tekemiseen?
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Rallikaupungin Laakkosen pihapiirissä on pesula jossa olen teettänyt nuo käsittelyt ja samassa paikaasa olen käyttänyt pesullakin tuon nykyisen ajokin.
Palvelu on aina ollut todella hyvää ja pesulle on aina löytynyt aika silloin kun minulle on sopinut.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Minä kävin Jyväskeskuksen parkkihallissa ottamassa kestovahauksen ja tuli todella hyvä. Googlettamalla löytyy firman nimi.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Autooni laitettiin luovutuksen yhteydessä tuo Lacroe-pinnoite. Tyytyväinen olen siihen ollut ja hintakaan ei ollut paha. Pinnoite lisäsi varsinkin tuohon mustaan väriin paljon syväkiiltoa ja myös auton peseminen on ollut helpompaa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Tässä nyt pähkäilen tätä käsittelyjuttua. Olen aiemmissa autoissa käyttänyt Sunset Autofixiä Riihimäellä ja ollut tyytyväinen. Nyt kuitekin mietityttää, koska uuden auton "keraaminen" pinta on melkein 8 hunttia. Ottako tuo vai vetääkö itse Prestat pintaan muutaman kerran vuodessa...
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Enpä vienyt autoa käsittelyyn. Vietin tuossa lauantain seuraavalla kaavalla:

1. Liuotin ja insect remover kuivaan pintaan
2. Painepesu
3. Vanteisiin oma foam ja painepesu
4. Ykisi Weichenstephaner vehnäolut
5. Foam auton päälle ja jonkin aikaa vaikutusta
6. Painehuuhtelu
7. Vehnäolut
8. Nukkahanskalla pesu kahden ämpärin metodilla
9. Kuivaus isolla mikroliinalla painellen
10. Auton kuivamista odotellessa pari lageria
11. Presta Best wax pintaan
12. Vahasotkut kromeista etc. pois
13. Weber tulille ja paneerattua kuhaa uusilla perunoilla työn alle
14. Ruoka naamaan kuivan ja hapokkaan Rieslingin kera
15. Vaha on nyt kovettunut kuutisen tunita, koten kiillotus pehmeällä mikroliinalla

Kiilto on oikein hyvä. Katsellaan kestääkö syksyyn asti kesän pesut.
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

Silver One pintaan about viikko sitten, hyvin kiiltää. :thuup: Tulee varmaan viikon päästä vielä laitettua vaha pintaan pinnoituksen kestoa parantamaan.

Kuva
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Onko kellään kokemuksia Ceramic pro -käsittelystä? Näyttää omaavan ihan sertifikaatin, mutta uskaltaako noihin luottaa?
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Bemisti kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Ceramic pro -käsittelystä? Näyttää omaavan ihan sertifikaatin, mutta uskaltaako noihin luottaa?
On kokemuksia puolen vuoden ajalta ja voin suositella. Lika irtoaa irtoaa erittäin hyvin, pinta on kuin lasia ja jos mainoksiin on uskominen niin hyvällä pidolla tuo 9H on pysyvä pinnoite. Ennen pesetin auton kerran kuussa mutta nyt saman likamäärän kerääminen vie pari kuukautta. Odotan mielenkiinnolla talven tuloa niin näen miten loskapaska tarttuu tai on tarttumatta. Tässä pari kuvaa omasta autosta, jossa on ceramic pro 9H+ceramic pro light käsittely.

Kuva

Kuva
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Hyvältä näyttää tuo "E81" pinta, ainakin kuvissa :) Missä käsittely on tehty?

Pistätkö raporttia tulemaan, kun "loskaominaisuudet" on testattu?
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Bemisti kirjoitti:Hyvältä näyttää tuo "E81" pinta, ainakin kuvissa :) Missä käsittely on tehty?

Pistätkö raporttia tulemaan, kun "loskaominaisuudet" on testattu?
Käsittelyn teki SM autofix Hämeenlinnassa. Raportoin kyllä :)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Jaa, ihan tuossa nurkilla siis, nythän alkoi kovastikin kiinnostaa. Paljonko pinta maksoi ja kauanko auton tarvii siellä seistä?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Aero kirjoitti:Jaa, ihan tuossa nurkilla siis, nythän alkoi kovastikin kiinnostaa. Paljonko pinta maksoi ja kauanko auton tarvii siellä seistä?
Muistaakseni auto oli yön yli kuivumassa mutta voi olla että muistan väärinkin. Ihan odotellessa tuo homma ei kuitenkaan tapahdu. Kannattaa käydä paikan päällä näyttämässä autoa ja kysymässä tarjous. Itse maksoin koko lystistä noin 600e ja se sisälsi myllyttämisen ja vanhojen naarmujen ja kiveniskemien paikkailun.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Juu, enempi mietin että meneekö riittääkö päivä, 1 yö vai pari yötä (tartteeko eri kerrosten tms kuivua erikseen). Hintakaan ei kuulosta pahalta siitä ilosta, että pesu- ja vahaustarve vähenee, joten pitääpi poiketa joku päivä. Kiitoksia vinkistä :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
PT56
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Marras 2014, 21:24
Auto: 520d F11 x-Drive 2014

Onko kenellakaan suositella hyvaksi todettua pajaa tekemaan ceramic pro tmv paakaupunkiseudulla?
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

PT56 kirjoitti:Onko kenellakaan suositella hyvaksi todettua pajaa tekemaan ceramic pro tmv paakaupunkiseudulla?
Ainakin Jannidos Oy Herttoniemessä tekee Ceramica-käsittelyjä. Jannidos toimii Herttoniemen Laakkosen tiloissa. Kokemuksia laadusta ei ole, mutta uskoisin homman toimivan :) En ole ihan 100 varma onko heillä juuri Ceramic pro 9h-käsittely, vai jokin vastaava.
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Vastaa Viestiin