Neste Pro diesel
- tommiristo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
- Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da
Onko forumilaisilla kokemuksia uudesta Neste pro dieselistä?
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Kokeilen nyt muutaman tankillisin pelkkää proota ja katsotaan sitten onko vaikutusta esim. kulutukseen. Ekalla tankillisella en ole huomannut eroa tehoissa, koneen käynnissä tai kulutuksessa.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Torstaina tankkasin Kemissä tankillisen tuota litkua ja ihan samalla tavalla kuljetti se kotio kuin Shellinkin kesädieseli. Kulutusmittari pysyy viisipistekakkosessa kuten ennenkin. Ei ole muutosta kulutukseen öljyn-, renkaiden- tai dieselmerkin vaihdolla.
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Eipä ole tullut kokeiltua. Ilmeisesti sama kuvio kun Shell v-powerissa. Vähemmän karstaa enemmän tehoa. Energian määrä litkussa on vakio.
V-power dieseliä olen myös maailmalla jossain nähnyt, muistaakseni Ranskassa.
Häviääkö se vanha karsta pois jos on käyttänyt jo aiemmin muuta polttoainetta. Onko asia kuitenkin niin että pro diesel vain hidastaa koneen karstoittumista ja tehojen häviämistä iän myötä ?
Hyvä että kehitystä kuitenkin tapahtuu.
V-power dieseliä olen myös maailmalla jossain nähnyt, muistaakseni Ranskassa.
Häviääkö se vanha karsta pois jos on käyttänyt jo aiemmin muuta polttoainetta. Onko asia kuitenkin niin että pro diesel vain hidastaa koneen karstoittumista ja tehojen häviämistä iän myötä ?
Hyvä että kehitystä kuitenkin tapahtuu.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Puolessa välissä ensimmäinen takillinen Pro:ta. Pohjalla oli neljäsosa perinteistä nesteen litkua jotenka odotellaan nyt tuon kanssa muutama tankillinen. Tähän mennessä en ole huomannut mitään eroa perinteiseen.
Ex: F20 118dA
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Itsekin hieman epäileväinen tuon paremmuuden suhteen (sivustaseuraajana), mutta tuskin se huonompaakaan on kuin "tavallinen" Nesteen diesel. Yleensä menee kuitenkin jonkin aikaa (autosta riippuen jopa useampi tankillinen) ennen kuin moottori adaptoituu uuteen polttoaineeseen ja ottaa mahdollisesti eri moottorikartan käyttöön. Käytännössä ero on joskus vaikea huomata, mutta sitä voi nopeuttaa nollaamalla autosta aikaisemmin opittu ajotapa (jos onnistuu kotikonstein BMW:ssä). Kulutuserot tällaisessa tapauksessa on muutenkin äärimmäisen vaikea huomata käytännössä, kun muuttujia on niin paljon (sääolosuhteet yms.).
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://www.talouselama.fi/uutiset/petyi ... y/a2144043" onclick="window.open(this.href);return false;Petyitkö Pro Dieselin kulutukseen - tässä on syy
Käytännössä säästöä ei synny sellaisissa oloissa, joissa tavallinenkin autoilija sen voisi sen melko luotettavasti todeta, siis tasaisessa pitkän matkan ajossa vakionopeudella.
Tutkimusten mukaan jopa viiden prosentin säästö voi syntyä kaupunkiajossa, kylmällä koneella ja kylmässä kelissä. Keskimääräinen säästö kylmissä oloissa ja kaupunkiajossakin on vain kaksi prosenttia.
...
Pro Dieselillä on myös hiukan tavallista parempia käyttöominaisuuksia. Se pienentää aavistuksen päästöjä ja vähentää melua. Jos talvesta tulee tiukka, on etua myös tavallista dieseliä muutaman asteen paremmasta pakkasenkestosta. Alin käyttölämpötila on -37 astetta, kun tavalliselle dieselille luvataan vain -34 astetta.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Näköjään tuota pro-dieseliä saa sitten kuintekin kylmä-asemaltakin, vaikkei pitänyt olla tarjolla... Tuo kun sattuu olemaan se asema, missä tulee tankattua, niin tuleepahan tuokin sitten kokeiltua.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Onko tuo porodiisseli kalliimpaa tavalliseen verrattuna? Senttiäkään en halua maksaa nykyhintoja enempää.Ironic32 kirjoitti:Näköjään tuota pro-dieseliä saa sitten kuintekin kylmä-asemaltakin, vaikkei pitänyt olla tarjolla... Tuo kun sattuu olemaan se asema, missä tulee tankattua, niin tuleepahan tuokin sitten kokeiltua.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Täytyy tarkistaa kotosalla hinta edellisen tankkauksen perusteella, mutta paikallisten kahden aseman vertailussa tuo oli edelleen 3 senttiä halvempaa kuin ABC:n asemalla. Nesteen porokiisseli 1,559 eur/ltr ja ABC:llä 1,589 eur/ltr.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/tuo ... yy/a839837" onclick="window.open(this.href);return false;
http://neste.fi/artikkeli.aspx?path=258 ... 00%2c19506" onclick="window.open(this.href);return false;
http://neste.fi/artikkeli.aspx?path=258 ... 00%2c19506" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tuossapa jotain hintoja päivämäärineen samalta asemalta:Ironic32 kirjoitti:Täytyy tarkistaa kotosalla hinta edellisen tankkauksen perusteella, mutta paikallisten kahden aseman vertailussa tuo oli edelleen 3 senttiä halvempaa kuin ABC:n asemalla. Nesteen porokiisseli 1,559 eur/ltr ja ABC:llä 1,589 eur/ltr.
31.03.2012 1,579 e
24.04.2012 1,569 e
04.05.2012 1,544 e
06.06.2012 1,514 e
29.06.2012 1,484 e
28.07.2012 1,499 e
15.08.2012 1,519 e
18.09.2012 1,559 e (Pro Diesel)
Tuosta ei siis ihan suoraan kyllä näe Pro Dieselin hinnankorotusta. Eikös nuo hinnat ole taas nousseet muutenkin?
Mainittakoon vielä, että tänä aamuna hintaeroa ABC:n hyväksi oli siis 3 cnt/ltr. Hintaero on yleensä heilunut tuossa 2-8 cnt/ltr välillä aina kyseisen Nesteen aseman eduksi.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Karstoista ja muusta en tiedä, mutta tuolla Vpower-dieselillä jostakin syystä sain hiukkasen HUONOMMAT huiput kuin tavallisella. Tuo nyt ei ihan tieteellisen tarkka ajo ollut, mutta ei sillä auto ainakaan kovempaa kulje.xstr kirjoitti:V-power dieseliä olen myös maailmalla jossain nähnyt, muistaakseni Ranskassa.
Tuo V-Power diesel tankattu siis Saksassa, jossa sitä on koko ajan saatavilla. Nyt myös muillakin kuin Shellillä, ainakin Aralilla on oma vastaava.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Muistan joskus Saksassa nähneeni ainakin Shellin asemalla jopa kolmea erilaista dieseliä. Mitähän lie eroja noissa sitten lie ollut. Ei tullut asiaa tarkemmin tutkittua...
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tämä on erittäin mielenkiintoinen asia. Neste tosin perustelee asian melko hyvin "Kysymyksiä ja vastauksia osiossa"
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... BF435302C7" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin mun naftatakin luukussa lukee että "ei eko dieseliä". Onko tämä uusi eko kamaa vai ei:
"Se sisältää aina vähintään 15 % uusiutuvista raaka-aineista valmistettua NExBTL-dieseliä."
Toivottavasti BMW Suomi ottaisi kantaa tähän uuteen löpöön.
Varmasti saadaan jonkin ajan kuluttua myös Tekniikan Maailman testien kautta lisätietoja.
Ajatus on hyvä, mutta miten paljon tässä on hypeä olisi hyvä tietää.
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... BF435302C7" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin mun naftatakin luukussa lukee että "ei eko dieseliä". Onko tämä uusi eko kamaa vai ei:
"Se sisältää aina vähintään 15 % uusiutuvista raaka-aineista valmistettua NExBTL-dieseliä."
Toivottavasti BMW Suomi ottaisi kantaa tähän uuteen löpöön.
Varmasti saadaan jonkin ajan kuluttua myös Tekniikan Maailman testien kautta lisätietoja.
Ajatus on hyvä, mutta miten paljon tässä on hypeä olisi hyvä tietää.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
ABC on kyllä se kaikkein huonoin bensaasema hinta vertailuun. Niiden nesteet ovat aina kaikkein kalliimmat.Ironic32 kirjoitti: Mainittakoon vielä, että tänä aamuna hintaeroa ABC:n hyväksi oli siis 3 cnt/ltr. Hintaero on yleensä heilunut tuossa 2-8 cnt/ltr välillä aina kyseisen Nesteen aseman eduksi.
Näet, kun ne joutuvat maksamaan asiakkailleen sen 5% takaisin.
Ks. aina http://www.polttoaine.net/" onclick="window.open(this.href);return false; ennen kuin käyt tankkaamassa!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Joo samat tekstit löytyy myös omasta löpökorkista ja välttelinkin aikani nestettä kunnes tarkistin että tuossa pistoolissa on EN 590 standardista lätkä ja ohjekirjan mukaan autoon pitää laitta EN 590 stadardin löpöä. Uusi Pro diesel on Nesteen materiaalien mukaan mm. BMW ym valmistajien määrittelemien korkeampien standardien mukaista. Bio komponentista tuskin siis haittaa autolle. Kielto tarkoittanee jotain 100% biodieseliäRicracing kirjoitti:Tämä on erittäin mielenkiintoinen asia. Neste tosin perustelee asian melko hyvin "Kysymyksiä ja vastauksia osiossa"
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... BF435302C7" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin mun naftatakin luukussa lukee että "ei eko dieseliä". Onko tämä uusi eko kamaa vai ei:
"Se sisältää aina vähintään 15 % uusiutuvista raaka-aineista valmistettua NExBTL-dieseliä."
Toivottavasti BMW Suomi ottaisi kantaa tähän uuteen löpöön.
Varmasti saadaan jonkin ajan kuluttua myös Tekniikan Maailman testien kautta lisätietoja.
Ajatus on hyvä, mutta miten paljon tässä on hypeä olisi hyvä tietää.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08