Kuuluisat sanat: LAAKKOSEN HUOLTO

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

Moguli kirjoitti:
aarno99 kirjoitti:Tulen kiertämään Hertsikan Laakkosen kaukaa nyt ja jatkossakin , tämä juontuu ajalle jollin minulla ei vielä ollut Bmaria vaan Volvo S60D5 2005 ja olin ostamassa uutta 520 da businesta E60. Tilasin kaksi kertaa koeajon ja kummallakin kerralla auto oli jossain muualla ja aina myyjä lupasi soittaa ja ilmoittaa milloin koeajo onnistuisi. Vaan ei soittanut, ei ensimmäisellä eikä toisella kerrallakaan. Minusta ei tullut Laakkosen asiakasta eikä enää edes kiinnosta.
No, hyvä että tulin ajaneeksi Autosalpaan Porvooseen ja tilasin sieltä tuon uuden menopelin ja palvelu oli asianmukaista ja auton laatua vastaavaa. Nyt tilasin juuri F25+15 t€ edestä vermeitä tuohon, ja arvaappa tilasinko Laakselta yhtään mitään, aivan oikein... EN VARMASTI. Autosalpa Kerava palveli hienosti ja hoiti tyylikkäästi. Järjesti sijaisautoksi kohtuullisin kuluin uuden F11 mallin siksi aikaa kun saan tuon omani F25 DA:n. Olen ollut erittäin tyytyväinen Keravan Autosalvan huoltopalveluihin niin aimemmin Volvoni huoltotoimintaan ja nyttemmin 2008 malliseen 520da huoltojen toimivuuteen, sikäli kuin nyt muuta ole tarvinnut kuin perushuollot suodattimineen 143tkm ajettu ja hyvin on pelittänyt, luotettavin ja paras ikinä ollut autoni, kuitenkin minulla ollut seuraavat kaikki uutena MB 1x C220CDi farkku, 1x E270CDi, Volvo S60D5 Summum ja nyt tämä paras vuoden 2008 520da E60. Eli Jotain vertailupohjaa on autoista kertynyt. Audin olen jotenkin osanut kiertää, eivät olleet Hertsikan Audilla halukkaita antamaan keskustelemaan aikoinaan MB hyvityksestä joten Audi-kauoat tyssäsivät silloin siihen. Kyllä elo on nautinnollista kun omalla Bemarila saa nautiskella. :thup: :thuup: :mus: terveisiä kaikille muillekin uuden F25:n tilaajille.
Olenkohan tavannut saman myyjän tuolla kun olen jo viisi vuotta odotellut tarjousta Hertsikalta (vaihtoauton tiedot pitäisi varmaan päivittää)....Ilmeisesti Bemarien myynti on niin hyvää, että jos asiakas haluaa heiltä tarjouksen tai koeajaa, niin siellä ei kannata tuhlata aikaa tuollaisiin "vaikeisiin" asiakkaisiin!
Itselläni ei ole kuin hyviä kokemuksia Hertsikan Laakkosesta. Kolme bemua olen sieltä nyt hankkinut ja palvelu sekä myynnissä että huollossa on ollut moitteetonta. Itse asiassa myynnissä olen tekemisissä aina saman henkilön kanssa ja se helpottaa huomattavasti. Kaveri näkee vuokseni paljon vaivaa, sillä en ihan helpoimmasta päästä asiakkaana ole.

Huollon vastaanotossa on ehkä hieman vähäsanaista jengiä mutta itse huolto on aina tehty moitteettomasti, ajallaan ja sovitusti.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Hyvä juttu kun joillakin on hyvää kokemusta. Minunkin pitää myöntää, että olen saanut ko.puljusta hyvää kokemusta vain ensimmäisen omistamani bemarin huollosta, koska silloin oli perushuolto mitä auto tarvii.

MInusta tuntuu, että Laakkosen huoltopuoli hallitsevat rutiinihuollot paremmin kuin vikojen korjaukset.
- - -
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

JP-76 kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
masiaro kirjoitti:Ihmetyttää myös ettei MarkkuJ:n huoltokäynnin yhteydessä huollettu ilmastointia, vaikka sitä täytyy huoltaa kahden vuoden välein. Siellä huoltoneuvojien ammattitaidottomuus huomaa heti.
Ilmastoinnin huoltotarve noin usein on sitä palvelua myyvien firmojen keksintö. Mitään järkevää syytähän siihen ei ole ja osa mainoksissa esiintyvistä huoltotarpeen perusteluista onkin virheellisiä.
No just joo! :lol: :lol: :lol: :drink:
Kyllä ilmastointilaite puhaltaa tehokkaammin ja kylmempää ilmaa huollon jälkeen joten huoltaminen kyllä kannattaa, vai mitä?
- - -
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

No nyt on sitten lisää omakohtaista kokemusta Jkln Luakkosesta, kun olin lähes pakotettu tuonne auton viemään. Hyvinhän se (kopkop) kaikesta huolimatta meni, mitä nyt hinta oli 150 € kalliimpi, kuin toisessa merkkiliikkeessä Itä-Suomessa. Kyseessä siis 60 tkm alustatarkastus, johon lisänä öljynvaihto + raitisilmasuodatin sekä normaalisti 3. öljynvaihtoon kuuluvat polttoaine- ja ilmansuodatin. Hinta 580 eur :w00t: Vertailuna hinta-arvio Laakkosella oli 565 eur, toisessa merkkihuollossa hinta-arviona sama setti 430 eur ja riippumattomalla huoltamolla 410 eur. Yhtään enempää ei vituta tuossa hinnassa se, että alkuviikosta sain tietää, että ensi viikolla on reissu iloiseen Itä-Suomeen - säästöä 150 eur ja km-korvauksen päälle :curse: Olo on kuin veronmaksajalla, tosin verottajana on Luakkosen mafia :love:

Huoltoneuvoja tiesi lisäksi kysymättä kertoa, että uudemmissa malleissa nuo polttoaine- ja ilmansuodattimien vaihdot olisi lyhennetty (takaisin?) toisen öljynvaihdon yhteyteen. Tuli nuo vaihdettua nyt sitten samalla tavalla kun uusissa :rolle: Huoltoneuvoja muisti lisäksi lähtiessäni mainita, että huoltokirja löytyy sitten autosta. Tottahan se sieltä löytyy, kun sen sinne autoa viedessä jätin - oletin kyllä, että lausahdus tarkoitti, että löytyisi sillä kuuluisalla leimalla varustettuna. No, eipä vaan ollut leimaa eikä muitakaan merkintöjä vihkossa. Kävin sitten vielä hakemassa ruksit ja leiman jonka yhteydessä ystävällisesti opastin mihin ne merkinnät laitetaan. Annoin toiseksi viimeisen ruksin kohdalla kaverin itse tehdä valinnan ja väärinhän se meni vaikka koneelta katseli mitä sille autolle nyt oli tehty!! Onneksi leiman hinta sisältyi kai jo esitettyyn laskuun, kun siitä ei vielä erikseen veloitettu.

No toivottavasti nyt kaikki osat on kuitenkin oikeasti vaihdettu ja auto toimii taas vajaan kuudensadan edestä seuraavaan huoltoon murheitta. Mielenkiintoinen homma oli, että auton mittari näytti 4 km enemmän ajettuja kilometrejä ennen huoltoa, kuin avaimesta luetut kilometrit eikä määrät ollut edes tasakymmeniä. Päivittyykö tuo avain jolloin tietyllä syklillä eikä jatkuvasti?

Edit: No ei se nyt tainnutkaan mennä ihan niin kuin Strömsössä! :thup: Jonkun prkeleen hiirenpesän saivat sitten kuitenkin rakennettua siellä huollossa kojelaudan sisään. Taitaa olla mikrofilterin kotelon kautta tipahtanut jotain asentajalta, kun ei tuonne kojelaudan sisään muuta kautta ole asiaa ollut. Hiljaisella vauhdilla pärähtää komeasti jostain kojelaudan uumenista, kun auto tärähtää esim. katukiven ja hidasteen yli mentäessä. Kerran kuului myös autoa startatessa. Huoh..ja vittu ja tietysti on perjantai yli klo 16! No, jos Suomi vaikka edes voittaisi lätkässä tänään :drink:

Edit2: Availin tänään tuon mikrofiltterin kotelon ja niinhän se oli suodatin jäänyt laittamatta toisesta päästä kunnolla kiinni. Oletin ja toivoin, että kun kiinnike oli ulkona kannesta ja suodatin repsotti toisesta päästä kannen alta, tämä olisi aiheuttanut räminän, mutta ei. Avasin kannen vielä toisen kerran ja koitin katsella, jos näkyisi jotain irtotavaraa, mutta eipä näkynyt sellaistakaan. Taitaapi tulla vielä toinen reissu Luakkoselle.. Positiivisena asiana tuli se, että tuon suodattimen vaihto käy yhtä helposti, kun perän pyyhkiminen pöntöllä, joten taitaa mikrosuodatin vaihtua tästä lähtien omin käsin ilman Laakkosen 78,24 eur hintaa. Varaosahinta noin 25 eur.

Edit3: Käyty uudelleen Luakkosella ja räminän aiheuttajaksi selvisi ilmeisesti ohjainboksin kansi, jonka kiinnike oli rikki ja kansi heilui - sikamassalla korjasimme sen.. :sick: Varaosahinta kannelle (osat 4 tai 5) huikeat 3,89 eur. Olisipa vaan mielenkiintoista tietää paljonko tuo kansi tiskillä maksaisi. Tuo mikrofiltterin asettaminen kunnolla koteloonsa auttoi kyllä kuitenkin huomattavasti räminään ja ääni jäi lähinnä auton nopeissa liikeissä ilmeneväksi, mutta selvästi häiritseväksi. Toivottavasti nyt olisi taas kunnossa - ainakaan ei äännellyt niillä tempuilla millä äänen sai demottua.

Kaksi reissua se siis vaati ihan perushuoltoonkin :wassat: Mielenkiintoista miten tuo kannen kiinnike on hajonnut vai kuuluuuko huoltoon ronklata boksia - jotain roskien poistoa ehkä? Vai laittoikohan ne sinne lisää koneja :w00t:
Viimeksi muokannut TKU, 09 Touko 2011, 15:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

No voittihan se :thuup: Kippis sille :thup:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ainoa ongelma mikä mulla on ollut BMW huolloissa oli (yllätys, yllätys) Keravan Auto-Salpassa.
Mutta onneksi olin ottanut kirjalliset tarjoukset 5:stä BMW valtuutetuista huoltopisteistä.

Keravalla yritettiin laskuttaa E60 LCI:n ensihuollosta yli 100 € liikaa, ja sitten ei millään tahtonut löytyä mun meiliä.
Sitä odottelin sitten yli puolituntia kun tarjouksen antanut kaveri oli lomilla, tms. Mutta löytyihän se lopulta...

Ottakaa aina kirjallinen tarjous huollosta, korjauksesta tai mistä vaan asioinnista!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:Ainoa ongelma mikä mulla on ollut BMW huolloissa oli (yllätys, yllätys) Keravan Auto-Salpassa.
Mutta onneksi olin ottanut kirjalliset tarjoukset 5:stä BMW valtuutetuista huoltopisteistä.

Keravalla yritettiin laskuttaa E60 LCI:n ensihuollosta yli 100 € liikaa, ja sitten ei millään tahtonut löytyä mun meiliä.
Sitä odottelin sitten yli puolituntia kun tarjouksen antanut kaveri oli lomilla, tms. Mutta löytyihän se lopulta...

Ottakaa aina kirjallinen tarjous huollosta, korjauksesta tai mistä vaan asioinnista!
Schmiedmann tarjoaa aina sellaisen. Puhelimessa tehtyä varauksen yheydessä meiliin tipahtaa työmääräys kustannusarvioineen. Todella asiallista, toisin kuin hertsikan L. Toisin viimeisimmästä mokailusta on kohta vuosi, en tiedä onko siellä edistynyt mihinkään. Muiden kokemuksien perusteella ei mihinkään.
- - -
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Ricracing kirjoitti:Ottakaa aina kirjallinen tarjous huollosta, korjauksesta tai mistä vaan asioinnista!
Luakkosella lukee huollon hinta-arviossa -15/+15 % heitto mahdollinen, mikä omassa laskussa olisi tarkoittanut vajaata 100 euroa. Itse sain yhden sähköpostitarjouksen tuosta toisesta merkkihuollosta ja Laakkoselta ajanvarauksen yhteydessä puhelimitse sekä vielä kolmannen puhelimitse. Ihmettelin jo tuolloin puhelimessa Laakkoselle miten sama huolto voi olla 150 eur kalliimpi, kuin toisessa merkkihuollossa enkä varannut aikaa. Lopulta olin kuitenkin pakotettu menemään Laakkoselle vain kuullakseni myöhemmin, että tuo halvempi olisi onnistunutkin työmatkan vuoksi. Pyysin arvion vielä kirjallisena tiskillä ennen huoltoa ja arvio oli kasvanut 15 eur puhelimessa arvioituun - huolto maksoi sitten tasan sen arvion.

Huvittavinta oli, että samantien sen jälkeen, kun olin soittanut räminästä ja saanut kutsun tulla näyttämään autoa, pamahti puhelimeen viesti arvioida tyytyväisyyttäni huoltoon. En vastannut tuohon, kuin vasta sen jälkeen, kun suojakansi oli sikaliimattu. Melko pian palautteen antamisesta tulikin sitten soitto, että ei me sitä ainakaan hajotettu. Pahoittelivat kyllä suodattimen huolimatonta asennusta, joka oli kuulemma asentajan kanssa käyty läpi. Niin ja mikä tärkeintä tämä jälkihuolto tehtiin veloituksetta ja onnistuneesti :thup:

Jos alkaisikin tästä lähtien käymään vain näissä huollon jälkeisissä huolloissa.. :mus: Ja terveisiä tutuille!
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Minun on kyllä taas oltava vastarannan kiiskenä tässä Laakkosen moittimisessa ja antaa pelkkiä kehuja. :blush:
Muistaakseni jossain toisessa ketjussa kirjailin aikoinaan, että törmäsin sellaiseen asfaltin rouhinta reunaan kaupunkinopeudella, ilman jarrutusta ja nyt kun nuo pahamaineiset Run Flat renkaat ovat kesän aikana sen verrankuluneet, että ne ovat alkaneet hiukka vedellä, niin käytin tuon auton varmuuden vuoksi tarkastettavana ja samalla vaihdettiin "sisäänajoöljyt" uudempiin. Niin ja pestiin tuo auto.
Palvelu oli erinomaista, suuntauksen tarkistuksesta tuli pöytäkirja ja luovutuksessa käytiin läpi, mitä oli tutkittu ja tehty ja tietenkin se oli hyvä uutinen, että kaikki oli kunnossa.
Vaikka täällä oli sede keli, niin auto ei ollut edes likainen koeajolenkin jälkeen, vaikka pesun piti olla ensimmäisenä.
Kertakaikkiaan hyvä suoritus! :thuup:
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Tuttava törmäsi Bemarilla luikkaalla kelillä oikean puolen renkailla kadun reunakiveykseen.
Ajoa saattoi jatkaa ratti vinossa ajaen. Espoon Laakkosella tutkivat auton ja selvisi, että oikea
alatukivarsi oli vääntynyt, vaihtoivat se uuteen ja homma oli sillä selvä.
Laakkosella totesivat, että etutuenta on juuri noin suunniteltu, kun alatukivarsi antaa myöten,
niin muuta ei välttämättä mene rikki.
Tuttava oli tyytyväinen Espoon Laakkosen palveluun ja työn suorittamiseen.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Pitihän se minunkin lopulta törmätä tähän Laakkosen huollon "pimeämpään" puoleen.
Jossakin tuolla toisessa ketjussa kerroin, että autostani korjattiin kevään aikana takaiskareiden yläpäät, kolina ongelman takia.
No kolina kyllä poistui, joten korjaus onnistui siltä osin ihan OK.
Mutta!! Kun vaihdoin tänään kesärenkaita alle, niin en meinannut saada takavanteiden pultteja millään auki.
Kuskin puolen pyörässä oli kaikki pultit niin tiukassa, että joutui ristikkoavaimella käyttämään jalkaa apuna kokolailla voimakkaasti. No olivatpahan nuo ainakin tasakireydessä. Pelkääjän puolen vanteesta kun muutama pultti aukesi lähes käsivoimin, mutta yksi oli vielä tiukemmassa, kuin mikään noista toisen puolen pulteista.
Ei siis mitään tietoa momenttiin kiristämisestä!! PRKLE!!
Tekisi melkein mieli vaihtaa ainakin nuo pultit, josko nuo olisi hiukka venähtäneet? Tuo pelkääjän puolen vannekin on metka nähdä ensi syksynä, kun se tulee eteen, jotta onko tuo pysynyt suorana?
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Pari kommenttia... Ensin Case Laakkonen Tampere ja auto VW Passat. Ei mitään huomautettavaa, erinomaista huoltopalvelua. Pesivät mm. auton aina huollon yhteydessä eivätkä siitä erikseen laskuttaneet (niillä on automaattipesuri tiloisaan). Ovat selvästi panostaneet huoltoon ja hommat hoituivat mutkattomasti - viimeistään toisella käynnillä (osiahan puuttu aina jos koitat määräaikaishuollon yhteydessä lisätöitä teettää...). Jännää että vaihtelee näin paljon Laakkosen sisällä.

Sitten Autokeskus Tampere ja BMW... Sieltä löytyy tiskin takaa konkari joka tietää hyvin mistä puhuu ja hoitaa hommat kuntoon. Valitettavasti asennuspuolelta löytyy sitten tumpeloitakin eikä tämä teettämäni takaisinkutsukampanja mennyt tuon konkarin läpi vaan toisen huoltoneuvojan. Takaisinkutsukampanjaa ei tehty - vaati kuulemma erityistesterin joka heillä oli rikki. Sanoivat että turha murehtia ja ettei sitä tarvitse korjata kun auto ei ilmoita aktiivisesti vikaa - eivätkä kertoneet yksityiskohtia. No mutta google knows it all ja sain kaivettua että kyseessä on etuturvatyynyjen laukaisuun liittyvä tehdaskorjaus koska on tapauksia että tyyny ei laukea suunnitellusti. Lähettiivät sitten huollon jälkeen asiakastyytyväisyyskyselyn sähköpostiin. Se on ilmeisesti maahantuojan tekemä. Kirjailin siihen kehut ja sitten negatiivisen palautteen tähän kampanjaan liittyen. Meni viikko pari ja huoltoneuvoja soitti että heillä on nyt toimiva testeri käytössä ja että autoni halutaan saattaa kuntoon. Sovin huollon ja auto korjattiin. Autoa noudettaessa ko. huoltoneuvoja ei sanonut sanaakaan, ojensi vain avaimet. Asiasta oltiin selvästi keskusteltu ja hän oli saanut ilmeisen suoraa palautetta...

Positiivista siis että asiakaskysely oli luettu ja siihen reagoitiin. Sanottakoon vielä että kaikki muut asiat on Autokeskuksen osalta hoituneet hienosti, tämä kampanja oli ainoa moka ja amatöörimäinen sellainen.

- p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Päivitetääs tännekin kokemuksia. Reilun 5v Audi-taipaleen jälkeen siis siirryin Bemari-osastolle keväällä ja nyt kaksi kertaa käynyt Herttoniemen Laakkosella. Ensinnäkin, Herttoniemessä siksi että vaikka Espoon Laakkonen on muutaman kilometrin päässä duunipaikasta, olen monta kertaa saanut potkia kaikessa rauhassa uusia autoja niiden hallissa ilman että ketään on kiinnostanut, toisin kuin Herttoniemessä. Ostolistalla on ollut niin käytettyjä kuin viimeisimpänä valinta hyvän käytetyn tai työsuhde- 3-sarjalaisen välillä.

Nyt sitten Herttoniemessä on tullut käytyä kahdesti, ekalla kerralla vaihdettiin E93:n takasivuikkuna myyjäliikkeen piikkiin ja nyt viime viikolla myyjäliikkeen takuuseen katon etureunan tiiviste + määräaikaishuolto.

Ensimmäinen huoltokerta muistutti hieman Audi-kokemuksia, eli autoa tuhrittu takapenkillä ja se takasivupaneelin etuosassa oleva kumitiivisteen kiinnike oli rikki, tosin nyt en ole satavarma oliko irronnut huollossa vai aiemmin rikki ja huolto oli sen sitten fiksannut paikalleen repsottaen. Hinta 0,-, samalla vaihdettiin puolat -> liikkeen arvio korjausajasta petti pahemman kerran, tosin järkkäsivät mulle sitten kaikkein paskaisimman 120dA:n että pääsin koukkaamaan duuniin ja takaisin. Pisteet 7½.

Tämä toinen huolto menikin sitten kuin pitääkin, oppikirjamaisesti. Auto oli yhtä puhdas kuin huoltoon vietäessä, kaikki duunit tehty + tuo takasivupaneelin tiiviste korjattu nollakululla ja laskukin oli muutaman huntin pienempi kuin vastaava huolto Audilla. Väittäisin jo lähelle kympin suoritukseksi.

Vertailun vuoksi: Audi pystyi tähän (kaikki työt tehty kerralla tai autoa ei rikottu huollossa) tasan kerran n. kymmenellä käyntikerralla (takuuhuollot, määräaikaishullot, kolarikorjaukset), onnittelin tästä jopa ko. autotalon johtajaa ja Audin Suomen toimaria sähköpostilla.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Olen tässä tredissä selvittänyt hyvinkin tarkkaan auto ensihuollon ja takuukorjausten kulun Hertsikan Laakkosella:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2856" onclick="window.open(this.href);return false;

Jutusta puuttuu vaan se että txt:llä vielä Laakkoselta kysyttiin miten oltiin huoltoon tyytyväisiä.
Valitin muutamasta asiasta:
- naarusta oikean munuaisen yläpuolella (n. 10 senttiä pitkä jossa näkyy valkoinen alusta maali)
- siitä että uusohjelmoinnin jälkeen kaikki radiokanavat olivat hävinneet ja kaikki sisävalot olivat päällä
- tarkkaa öljyn laatua ei eroteltu kirjallisessa laskussa
- eikä myöskään dokumentoidusti kerrottu mitä kaikkea oli autossa uusohjelmoitu
- varsinkin epäilyttää miten viime talvista akun latausohjelmisto oli suullisen kertomuksen mukaan uus ohjelmoitu,
vaikka BMW:n PUMA ohjelmassa ei ole asiaan korjaus ohjetta (tarkistettu muuan BMW Nordic kaverilta).

Mitään vastausta en ole tietenkään saanut.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
masawhi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 10:31

Minulla Hertsikan Laakkosen perushuollot toimineet ihan ok. Normi huoltoohjelmasta poikkeavissa hommissa tahtoo sitten tulla stipluja. Autossa on ollut jonkin verran ongelmia avaimen kanssa ja pikaratkaisu ongelmaan oli softapäivitys.

Ensimmäisellä yrityksellä kesäkuussa vein auton Hertsikaan ja iltapäivällä sieltä soitettiin että päivityksiä ei saa tällä hetkellä asentaa ja voin hakea auton. Varattiin uusi aika lomien jälkeen, jolloin auto sitten päivitettiin. Softapäivityksen myötä autosta hävisi iPhone appsit. Samalla korjattiin kesällä ilmennyt vika pelkääjänpuolen ilmastoinnin räppässä ,joka oli juuttunut 0-asentoon. Korjauksen jälkeen räppänästä kuitenkin puhaltaa ilmaa 0-asennossakin. Taas uusi Laakkosen reissu tiedossa. Näin se asiakas juoksee.
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

masawhi kirjoitti:Näin se asiakas juoksee.
Tämmöisissä tapauksissa pistin aina Audin lainaamaan mulle vastaavan vara-auton vähimmäiskorvauksena, yleensä sai vielä jotain sisäpuhdistuksia tai vahauksia päälle. Pitäisin normivaatimuksena Bemarillekin.
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Pakko kommentoida vanhaa ketjua. Mulla ei ole Laakkosen huollosta mitään kokemusta, mutta myynnin puolelta sitäkin enemmän. Missään en ole saanut yhtä hyvää palvelua kuin Herttoniemen Laakkosella. Olen tehnyt usein autokauppaa Herttoniemessä, niin käytetyistä kuin uusistakin autoista, ja aina kaupat ovat syntyneet ongelmitta. Myynnin puolella palvelu on pelannut erinomaisesti, vaikka myyjä on joka kerralla ollut eri henkilö. :)
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Trooper
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 19:46

Löytyi tämä ketju ihan vahingossa... Tavallaan on hienoa huomata, että muillakin on ollut samanlaisia ongelmia Herttoniemen Laakkosen kanssa kuin itselläni. Kolmea BMW:tä olen huollattanut ja korjauttanut Herttoniemessä lähinnä siksi, että se sattui olemaan suht hyvien kulkuyhteyksien päässä. Kokemukset ovat järkyttävät. Niistä on aikoinaan puhuttu BMW Suomen edustajankin kanssa, ja hän viran puolesta ihmetteli sitä osaamattomuutta myös.
Kaksi viimeisintä huoltoa Herttoniemen Laakkosella olivat vuosittaiset öljynvaihdot S65-koneeseen. Molemmissa, siis vuoden välein sama asia, jouduin menemään takaisin, koska öljyä oli laitettu liikaa. Auto varoittaa asiasta, ja käyttöohjekirja kieltää ajamasta siinä tilassa. Viimeisin asiointi Herttoniemen Laakkosen kanssa oli syksyllä 2013.
Samalle autolle tehtiin 60tkm iso huolto samassa paikassa. Huoltoneuvoja ei osannut kertoa, että myös peräöljyn vaihto kuuluu tähän "kolmanteen" huoltoon. Teetätin sen erikseen pikahuollossa. Työ maksoi 18 euroa, öljy vähän enemmän :-)
Ison huollon jälkeen kaikki toimi edelleen ok, mutta nopeammin kaasua painettaessa konehuoneesta alkoi heti huollon jälkeen kuulua uusi resonanssiääni. Se ei tullut moottorista. Itse veikkaisin moottorin ilmansuodatinta, joka tuossa huollossa vaihdettiin. Vein auton tarkastettavaksi eikä kuulemma mitään syytä löytynyt.

Ne todelliset vaikeudet alkoivat jo monta vuotta aiemmin. E90 sedanin oveen oli joku pahoinvoiva vetänyt avaimella pitkän naarmun. Laakkonen Herttoniemessä "korjasivat" asian. Olisiko ollut vuosi 2008. Maalasivat oven ja maalasivat oveen suht keskelle sellaisen pikkusormen kynnen kokoisen roskan maalin alle. Aivan käsittämätöntä huolimattomuutta ja vielä käsittämättömämpää ylimielisyyttä, että tarjosivat autoa asiakkaalle "valmiina työnä". Luonnollisesti vaadin asian korjattavaksi. Varattiin uusi aika. Ja sitten kun olin lähdössä tältä ekalta keikalta, kertoivat etteivät voi luovuttaa autoni avainta minulle, ellen ensin maksa sitä ryssittyä maalausta.

Seuraavat seikkailut seuraavan uutena ostetun E90:n kanssa. Kuskin oven kynnyslista irtosi ja uusittiin takuutyönä. Uusi lista oli vasaroitu paikoilleen sellaisella voimalla, että mustassa listassa olivat kiinnikkeet vaurioituneet. Ja tietenkin tätäkin työtä tarjottiin asiakkaalle "valmiina työnä". Tilattiin sitten toinen uusi lista ja uusi aika ja lopulta se homma tuli tehdyksi. Tämä oli 2010.
Samaisessa uudessa E90:ssa kuskin sporttijakkara nitisi kuin heteka. Sen korjaaminen vaati 4 käyntiä, ja aina auto vietti päivän Herttoniemessä. Ennen neljättä kertaa olin jo reklamoinut asiasta maahantuojalle ja he järjestivät asian siten, että vianetsintään ja sen korjaamiseen oli varattu 2 päivää. Tällä neljännellä kerralla asia korjattiin eikä istuin sen jälkeen nitissyt.

2012 seuraavalle BMW:lle teetettiin ohjauskulmien suuntaus vakuutuksen piikkiin samaisessa Herttoniemen Laakkosessa. Suuntauksen jälkeen ohjauspyörä oli vinossa.

Sitten tulivat nuo yllä mainitut öljynvaihdot.

On sekin aika moinen saavutus, että lähes 6 vuoden asiakassuhteen aikana en ollut KERTAAKAAN tyytyväinen tämän pajan huollon enkä korjaamon toimintaan. Ja kyllä, kyllä kai sitä itsekin jonkun sortin idiootti on, kun niin kauan sitä hommaa katseli.

Ja sitten siirryin Autokeskuksen asiakkaaksi ja olen ollut tyytyväinen toistaiseksi.

Muita omia kokemuksia:
1. Kyse ei ole Laakkosen luokattomasta toiminnasta, vaan kyse on HERTTONIEMEN Laakkosen BMW-korjaamon ja -huollon luokattomasta toiminnasta. Esim. Laakkosen Olarin pikahuollosta on pari kokemusta ja molemmat todella hyviä. Siellä ihan oikeasti porukalla on aivan toisenlainen suhtautuminen; asiat halutaan saada kuntoon ja jengi palvelee asiakasta.

2. Olen ollut Herttoniemen Laakkosella myös katselemassa uusia autoja ostomielessä. Tämä puoli tuntuu toimivan hyvin. Näiden autokauppiaiden murheena vain on se yläkerran käytettyjen puoli, "vaihtoautopäällikkö" joka ei suostu ostamaan vaihdokkeja sisään millään järkevällä hinnalla. Siihen ne omat autokaupat Herttoniemessä ovat kaatuneet. Käytettyjen pyynnit ovat pilvissä, mutta uutta ostavalle asiakkaalle ei suostuta vanhasta mitään järkevää hyvittämään. Hyvä business noin periaatteessa, mutta ihmettelen kyllä että pääseekö kukaan vanhaa BMW:tä vaihdossa tuova kauppoja syntymään Herttoniemessä. Viimeisimmät autokaupat tein syksyllä 2014. Välirahassa oli 9000 euron ero Herttoniemen tappioksi !!! Kaupat menivät toiseen liikkeeseen.

Summa summarum: pysykää erossa Laakkonen Herttoniemen huoltopalveluista !
Daytona BMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 19:07

Olarin Laakkonen sai verenpaineen nousemaan. Kyllä täytyy ihmetellä tuotaLaakkosen ylimielisyyttä . Varmasti menee tosi hyvin kun on varaa kyykyttää asiakasta. Menin viiden jälkeen hakemaan X3 sta korjauksesta. Neiti näpsäkkä tiskin takaa toteaa etten saa autoa kun kello on yli viisi ja en ole sopinut etukäteen että en ehdi ennen viittä. En ole pitkäänaikaan tälläiseen joustamattomuuteen törmännyt. Tulli oli aikoinaan täytetty tälläsillä kyykyttäjillä mutta nykyään sielläkin saa hyvää palvelua. Laakkosen huoltopalvelut edustavat onneksi kuolevaa trendiä nykyaikana. Toivottavasti löydän uuden huoltopaikan autolleni koska Laakkoselle en enään mene.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Toisaalta olisit voinut kyllä ilmoittaa huoltoon etukäteen, että voi olla ettet pääse noutamaan autoa ennen klo 17:00, jos tämä oli mahdollisesti tiedossa. Joissakin paikoissa noita kassoja on nimenomaan kielletty koskemasta huoltoneuvojien lokeroissa oleviin papereihin/avaimiin ja sanottu ettei autoa luovutetta, jollei asiasta ole sovittu.
Vastaa Viestiin