En löytänyt tästä aiheesta vielä postausta.
Onko tällä km korvauksien alentamisella vaikutusta teidän elämäänne? Mulla se tekee melko ison loven kk- tuloihin, koska joudun työn vuoksi ajelemaan paljon ja tähän asti olen ajanut omalla autolla. Onneksi on sentään mahdollisuus vapaaseen autoetuun, eli voip olla että siirryn työsuhdeautoilijaksi.
Linkki Hesarin juttuun:
http://www.hs.fi/politiikka/Kilometriko ... 5589922826" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometrikorvausta leikataan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:27
- Auto: BMW 318 dA F30 (2012)
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Joo-o, mitähän mieltä tuosta nyt oikein on...
Ensinnäkin, perusteluna tällä asialle on 70 miltsin kustannussäästöjen tekeminen valtiolle. Olen vain yksinkertainen myyntimies, mutta logikkaani ei mahdu se, että miten säästöjä valtiolle saadaan leikkaamalla kulukorvauksia joita työnantajat ovat suorittaneet työntekijöille.
Toiseksi, tässä on nyt suuri vaara, että säästöjä VALTIOLLE ei tule lainkaan. Jää syntymättä muutama autokauppa, joista on ropissut veropennosia pohjattomaan kassaan. Todennäköisesti voi olla myös seurauksena myös se, että muutama työkilometri jää ajamatta. Tällöin ei tule poltettua vain kohtuullisesti verotettua polttoainetta joista olisi taas ropissut kassaan jotain...
Suurimmat antisäästöt tässä kyllä saadaan aikaiseksi siitä, että töitä jää tekemättä. Myyntimiehet eivät aja periferioihin, asentajat kieltäytyvät liikkumasta omalla autollaan talkookilometreillä, postinjakaja ei starttaa corollaansa kun vuoden kilometrit ovat saavuttaneet 15000 rajan. Suuresti ihmettelisin, jos lehdenjakelufirma hommaisi kaikille jakelijoilleen autoetu autot..?
Kun jätetään töitä tekemättä taannutetaan taloutta.
Henkilökohtaisesti lyhyellä tähtäyksellä tällä ei ole suurtakaan merkitystä. Ajan vapaalla autoedulla, joka on laskettu palkkaan ontop. Jos katsotaan pidemmälle käy niin, että rakas valtiovaltamme ajaa työntekijöitä autoetujen pariin. Tämän jälkeen luonnollisesti kiristetään verotusarvoja. Nyt alkaa tuntua jo meikäläisenkin selkänahassa.
Eli kysymykseen - on varmasti vaikutusta meikäläisenkin elämään ja vastustan asiaa mitä suurimmissa määrin!
Ensinnäkin, perusteluna tällä asialle on 70 miltsin kustannussäästöjen tekeminen valtiolle. Olen vain yksinkertainen myyntimies, mutta logikkaani ei mahdu se, että miten säästöjä valtiolle saadaan leikkaamalla kulukorvauksia joita työnantajat ovat suorittaneet työntekijöille.
Toiseksi, tässä on nyt suuri vaara, että säästöjä VALTIOLLE ei tule lainkaan. Jää syntymättä muutama autokauppa, joista on ropissut veropennosia pohjattomaan kassaan. Todennäköisesti voi olla myös seurauksena myös se, että muutama työkilometri jää ajamatta. Tällöin ei tule poltettua vain kohtuullisesti verotettua polttoainetta joista olisi taas ropissut kassaan jotain...
Suurimmat antisäästöt tässä kyllä saadaan aikaiseksi siitä, että töitä jää tekemättä. Myyntimiehet eivät aja periferioihin, asentajat kieltäytyvät liikkumasta omalla autollaan talkookilometreillä, postinjakaja ei starttaa corollaansa kun vuoden kilometrit ovat saavuttaneet 15000 rajan. Suuresti ihmettelisin, jos lehdenjakelufirma hommaisi kaikille jakelijoilleen autoetu autot..?
Kun jätetään töitä tekemättä taannutetaan taloutta.
Henkilökohtaisesti lyhyellä tähtäyksellä tällä ei ole suurtakaan merkitystä. Ajan vapaalla autoedulla, joka on laskettu palkkaan ontop. Jos katsotaan pidemmälle käy niin, että rakas valtiovaltamme ajaa työntekijöitä autoetujen pariin. Tämän jälkeen luonnollisesti kiristetään verotusarvoja. Nyt alkaa tuntua jo meikäläisenkin selkänahassa.
Eli kysymykseen - on varmasti vaikutusta meikäläisenkin elämään ja vastustan asiaa mitä suurimmissa määrin!
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:27
- Auto: BMW 318 dA F30 (2012)
Sama juttu tuli mullakin mieleen, että kohta kun jengi alkaa ajelemaan vapaalla autoedulla niin kohta lähtee verotusarvot nousuun...
Veroja, leikkauksia, veroja, veroja ja veroja verojen päälle... Onko työnteossa enää mitään mieltä kun siitä vain rangaistaan.
Veroja, leikkauksia, veroja, veroja ja veroja verojen päälle... Onko työnteossa enää mitään mieltä kun siitä vain rangaistaan.
Ei mitään vaikutusta. Korvauksía kertyy joku 4-5 teur vuodessa ja enemnän harmittaa auton kuluminen "turhan" (ei siis omaa ajoa) takia. Jos ostaisin km-korvauksilla auton niin se ei olisi BMW vaan jokin muu, ehkä pieni Skoda tjsp. Sitä en kyllä ymmärrä miten valtio lisää tällä tulojaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
- Auto: X3 20d
- Paikkakunta: Lieto
Kyllä monella myyntimiehellä kun talous on laskettu km-korvausten varaan tulee työn järkevyyden kannalta turhaa ajoa. Ajatellaan esimerkiksi tapausta henkilö asuu esim. Oulussa ja tehtävänä on myydä sairaala tarvikkeita. Muutaman kilometrin päässä on OYKS vs maakunnissa on pieniä terveyskeskuksia. Kysymys kuuluukin kuuluuko paukut laittaa OYKS hoitamiseen vai teekkareita sahaamisen? Toisesta vaihtoehdosta saa kilometrikorvauksia ja toisesta jos hommat osaa hoitaa bonukset kotiin. Kummasta vaihtoehdosta pomo tykkää?
Myydäänkö sairaalatarvikkeet autolla kauppaa tehden? Veikkaan että ei?? Joku vaikkapa korjaamotarvikekauppias voi hyvinkin joutua kiertämään noin mutta vastapuolella ei olekkaan OYS:n kaltaista ostajaa. Ja pomo tykkää myynnistä. Jos oikein ymmärsin niin sinun esimerkissä pomo tykkäsi korvauksista?Mrmela kirjoitti:Kyllä monella myyntimiehellä kun talous on laskettu km-korvausten varaan tulee työn järkevyyden kannalta turhaa ajoa. Ajatellaan esimerkiksi tapausta henkilö asuu esim. Oulussa ja tehtävänä on myydä sairaala tarvikkeita. Muutaman kilometrin päässä on OYKS vs maakunnissa on pieniä terveyskeskuksia. Kysymys kuuluukin kuuluuko paukut laittaa OYKS hoitamiseen vai teekkareita sahaamisen? Toisesta vaihtoehdosta saa kilometrikorvauksia ja toisesta jos hommat osaa hoitaa bonukset kotiin. Kummasta vaihtoehdosta pomo tykkää?
Eiköhän tää juttu noussu yhden mielestäni alhaisimman ammattikunnan, luopioiden luopioiden eli kiinteistönvälittäjien väärinkäytöksistä. Eli veronkierrosta. Muutoin en ymmärrä miten tällä veroja kertyy aiempaa enemmän.
Viimeksi muokannut JukkaE60, 07 Elo 2012, 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Täyttä asiaa, tietysti olisi hyvä tietää summa joka jää nyt valtiolta saamatta. Mitenhän on valttion neton autoverokorotuksen osalta?JiiJii71 kirjoitti: Ensinnäkin, perusteluna tällä asialle on 70 miltsin kustannussäästöjen tekeminen valtiolle.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Saikohan tämä ponnetta siitä kiinteistöbisneksen tapauksesta jossa kiersivät palkanmaksua kilometrikorvauksilla? Ei varmaan ollut ainoa tapaus maassa...Toi on työnantajalle aika helppo keino ja vaikea muiden kyseenalaistaa. Eli tässä varmaan koitettiin muodostaa käsite 'kohtuulliset työmatkakilometrit' jotka ovat suurelle osalle realistisia ja rokottavat sitten vain tienpäällä eläviä joille suuntaus kääntyy autoetua kohden.
Eli tässä ei niinkään valtiolle säästöjä tehdä vaan koittavat kerätä menettyä rahavirtaa ja saada tätä kautta siis lisää hilloa.
Toisaalta kyllä sitten myös yksilötasolla tiedän tapauksia joissa kirjoitellaan matkalaskulle kilometrejä ja tehdään ajomatkoja todellisina, tarpeettomina ja todellisuutta pidempinä. Eli fuulataan työnantajaa. Noissa pääsääntöisesti ehkä nyt valtio ei niinkään häviä ellei sitten valtio työnantajana. Mutta tämän kautta myös työnantajien näkökulmasta tuo ylikirjoittaminen voi olla vähemmän houkuttelevaa.
Tää menee taas siihen että kun koomataan ja kusetetaan tarpeeksi niin sitten viedään pois Eikös ne harmaissa jo opettanut miten kaikille käy kun yksi mokaa? Lisää kertausharjoituksia
Alkuperäiseen kysymykseen, ei vaikutusta mun talouteen.
-p
Eli tässä ei niinkään valtiolle säästöjä tehdä vaan koittavat kerätä menettyä rahavirtaa ja saada tätä kautta siis lisää hilloa.
Toisaalta kyllä sitten myös yksilötasolla tiedän tapauksia joissa kirjoitellaan matkalaskulle kilometrejä ja tehdään ajomatkoja todellisina, tarpeettomina ja todellisuutta pidempinä. Eli fuulataan työnantajaa. Noissa pääsääntöisesti ehkä nyt valtio ei niinkään häviä ellei sitten valtio työnantajana. Mutta tämän kautta myös työnantajien näkökulmasta tuo ylikirjoittaminen voi olla vähemmän houkuttelevaa.
Tää menee taas siihen että kun koomataan ja kusetetaan tarpeeksi niin sitten viedään pois Eikös ne harmaissa jo opettanut miten kaikille käy kun yksi mokaa? Lisää kertausharjoituksia
Alkuperäiseen kysymykseen, ei vaikutusta mun talouteen.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Autoliitto vastustaa jyrkästi kilometrikorvausten laskua:
"Kilometrikorvaukset perustuvat tarkkoihin laskelmiin autoilun kustannuksista. Autoliiton mukaan kilometrikorvauksen laskemiselle ei ole perusteita, sillä kulut ovat korkokustannuksia lukuun ottamatta voimakkaassa nousussa."
"Liitto pelkää, että leikkaaminen vaikuttaa haitallisesti myös järjestö- ja vapaaehtoistyöhön. Mikäli 15 000 kilometrin leikkuriraja toteutuu suunnitellusti, eivät järjestötoiminnassa mukana olevat voi entiseen tapaan saada enää korvausta oman auton käytöstä työajan ulkopuolella. Muutos vaikuttaa merkittävästi muun muassa Autoliiton vapaaehtoisten tiepalvelumiesten toimintaan."
http://www.iltalehti.fi/autot/2012080715927080_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajatelkaa laajemmin. Tällä alkaa olla kohta vaikutusta meidän kaikkien arkeen.
"Kilometrikorvaukset perustuvat tarkkoihin laskelmiin autoilun kustannuksista. Autoliiton mukaan kilometrikorvauksen laskemiselle ei ole perusteita, sillä kulut ovat korkokustannuksia lukuun ottamatta voimakkaassa nousussa."
"Liitto pelkää, että leikkaaminen vaikuttaa haitallisesti myös järjestö- ja vapaaehtoistyöhön. Mikäli 15 000 kilometrin leikkuriraja toteutuu suunnitellusti, eivät järjestötoiminnassa mukana olevat voi entiseen tapaan saada enää korvausta oman auton käytöstä työajan ulkopuolella. Muutos vaikuttaa merkittävästi muun muassa Autoliiton vapaaehtoisten tiepalvelumiesten toimintaan."
http://www.iltalehti.fi/autot/2012080715927080_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajatelkaa laajemmin. Tällä alkaa olla kohta vaikutusta meidän kaikkien arkeen.
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Ei vaikuta mun elämään mitenkään, koska ajan jo firman kustantamalla autolla. MUTTA, koska ajan firman autolla satun myös tietämään täsmällisesti, mikä on yrityksen kustannus jokaisesta ajetusta kilometrsistä. Laskutoimitus on vieläpä harvinaisen helppo.
Mikäli kilometrikustannus lasketaan arvonlisäverottomana, (eikä siinä huomioida pysäköintejä, pesuja, tuulilasinpesunesteitä tai muita kuluja) niin hinta on noin 0.72 EUR/km. Joku voisi vielä laskea mukaan auton verotusarvon mukaan laskettavat työnantajasivukulut, jolloin kilometrille syntyy lisää hintaa vielä lähes 0,15 EUR/km.
Lyhyesti työsuhdeautoni kilometrikustannus kokonaisuutena on liki 0,90 EUR/km, jota voi sitten verrata siihen verottomaan korvaukseen 0,45/0,43 EUR. Ei ihan kohtaa nämä.
EDIT: ...odotan toki innolla ensivuoden verotusarvoja, kun kerta kilometrikorvauksia lasketaan alaspäin. Eikö loogista olisi silloin myös laskea työsuhdeautojen verotusarvoja?
Mikäli kilometrikustannus lasketaan arvonlisäverottomana, (eikä siinä huomioida pysäköintejä, pesuja, tuulilasinpesunesteitä tai muita kuluja) niin hinta on noin 0.72 EUR/km. Joku voisi vielä laskea mukaan auton verotusarvon mukaan laskettavat työnantajasivukulut, jolloin kilometrille syntyy lisää hintaa vielä lähes 0,15 EUR/km.
Lyhyesti työsuhdeautoni kilometrikustannus kokonaisuutena on liki 0,90 EUR/km, jota voi sitten verrata siihen verottomaan korvaukseen 0,45/0,43 EUR. Ei ihan kohtaa nämä.
EDIT: ...odotan toki innolla ensivuoden verotusarvoja, kun kerta kilometrikorvauksia lasketaan alaspäin. Eikö loogista olisi silloin myös laskea työsuhdeautojen verotusarvoja?
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tähänkin asiaan on monta totuutta. Jotkut ihan oikeasti kärsii, koska on aivan pakko ajaa yli tuon 15 tkm vuodessa, eikä edes ole työsuhdeautoa tarjolla.
Sen sijaan olen työurani aikana kuullut muutaman kerran (siis en huhuna vaan itse henkilöiden kertomana) kuinka luukuttavat puoli Suomea jonkun yksittäisen laitteen (jonka kate ei kata edes km-korvauksia)takia. OK, onhan se sallittua myyntimiehelle, mutta ihmettelen, miten ihmeessä esimiehet moisen hyväksyvät.
Toisaalta: tämä voi olla askel vihreämpään tulevaisuuteen: mietitään ihan oikeasti, onko aivan pakko juosta joka paikassa, eikö samaa asiaa voi hoitaa etänä, Skypellä, videoneuvotteluilla tms? Uskon, että voi. Näin säästyy sekä aikaa että luontoa.
Sen sijaan olen työurani aikana kuullut muutaman kerran (siis en huhuna vaan itse henkilöiden kertomana) kuinka luukuttavat puoli Suomea jonkun yksittäisen laitteen (jonka kate ei kata edes km-korvauksia)takia. OK, onhan se sallittua myyntimiehelle, mutta ihmettelen, miten ihmeessä esimiehet moisen hyväksyvät.
Toisaalta: tämä voi olla askel vihreämpään tulevaisuuteen: mietitään ihan oikeasti, onko aivan pakko juosta joka paikassa, eikö samaa asiaa voi hoitaa etänä, Skypellä, videoneuvotteluilla tms? Uskon, että voi. Näin säästyy sekä aikaa että luontoa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Varmaan kaikenlaista kilometrikorvausten eteen on tehty ja tehdään edelleen. Itse en ole hyäksynyt, enkä hyväksy matkalaskuja, joille ei ole asiallisia perusteita. Lisäksi ainakin meillä matkustusohjesääntö ohjaa mahdollisuuksien mukaan käyttämään ihan jotain muuta kulkuvälinettä, kuin omaa autoa, mikäli se vain suinkin on mahdollista.jaki kirjoitti:Sen sijaan olen työurani aikana kuullut muutaman kerran (siis en huhuna vaan itse henkilöiden kertomana) kuinka luukuttavat puoli Suomea jonkun yksittäisen laitteen (jonka kate ei kata edes km-korvauksia)takia. OK, onhan se sallittua myyntimiehelle, mutta ihmettelen, miten ihmeessä esimiehet moisen hyväksyvät.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Ei vaikutusta itselleni ja työnantajakin ajattaa kaikki ajot "firman" autolla, tai maksaa km-korvaukset julkisenliikenteen mukaan, riippumatta siitä kulkeeko julkistaliikennettä oikeasti järkevissä aikatauluissa. Jos "firman" autoa ei ole käytettävissä ja voi oikeasti hyvin perustella, niin joissakin tapauksissa maksavat oman auton käytöstä sen 0,45€/km. Kyyditettävistä ja peräkärrystä saa jotain senttejä ekstraa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Ajan yli 30tkm vuodessa omalla autolla työajoa, eli vaikuttaa oleellisesti mun kohdalla jos toteutuu esitetyn mukaisesti. Työajoa luultavasti tulee vähennettyä mahdollisuuksien rajoissa ja seuraavan autonhankinnan kohdalla tuskin päädyn enää uuteen autoon.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Kaks pointtia asiaan. Jos kilometrikorvauksia ei olisi aikaisemmin ollut ja sellainen keksittäisiin uutena asiana, on aika varmaa, ettei korvauksen määrä olisi nykyisen suuruinen. Korvauksen määrä on laskettu laskentamallilla, jonka pohjalta km-korvauksen vuotuinen määrä on vahvistettu. Oli mallin perusteet oikeita tai ei, niin joka tapauksessa korvauksen suuruus on perustunut johonkin. Sitten se toinen pointti. Nyt on tehty poliittinen päätös, että kilometrikorvauksen taso ei ole oikea ja päätetty muuttaa sitä numerolla, jota ei ole yritettykään perustella mitenkään. Tai no, on oletettu, että valtion voittaa 70 M€, mutta kukaan ei ymmärrä miten. Minun puolestani km-korvausta voi muuttaa, mutta uusi luku pitäisi perustua johonkin faktaan keskimääräisistä kustannuksista. Kyseessä on kuitenkin kulukorvaus.
ex. E63 650i, E88 125i
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Itseäni ei km-korvausten mahdollinen leikkaus heilauta millään tavalla, kun viimeisen vuoden aikana on orvattavaa ajoa kertynyt ehkä joku 200-300 km, jatkossa tuskin yhtään.
Periaatteessa tämä pistää kyllä sapettamaan. Kyseessä kun on jälleen yksi efektiivinen "kateusvero". Korjatkaa jos olen väärässä, mutta missään ei ole esitetty mitään uskottavia laskelmia näiden "säästöjen" tueksi. Jos tämä esitys menee läpi, niin on 100% varma, että kukaan ei tule mittaamaan että toteutuiko tämä "säästö" koskaan.
Ja jos muutoksen pontimena ovat väärinkäytökset (esim. kiinteistövälityksen tapaus), niin toimenpiteet ja rangaistukset on kohdistettava tekijöihin.
Surullista kyllä, se että tämänkaltaiset esitykset menevät läpi eduskunnassa kertoo siitä, että eduskunta joko (1) halveksuu valitsijoitaan tai (2) luottaa siihen että he toteuttavat on kansan enemmistön tahtoa. Jos vaihtoehto 1 on tosi, niin tämän pitäisi herätellä suomalaisia. Jos taas vaihtoehto 2 on tosi, niin se kertoo karua kieltä suomalaisesta kateudesta mikä viel kalatkin järvestä.
Periaatteessa tämä pistää kyllä sapettamaan. Kyseessä kun on jälleen yksi efektiivinen "kateusvero". Korjatkaa jos olen väärässä, mutta missään ei ole esitetty mitään uskottavia laskelmia näiden "säästöjen" tueksi. Jos tämä esitys menee läpi, niin on 100% varma, että kukaan ei tule mittaamaan että toteutuiko tämä "säästö" koskaan.
Ja jos muutoksen pontimena ovat väärinkäytökset (esim. kiinteistövälityksen tapaus), niin toimenpiteet ja rangaistukset on kohdistettava tekijöihin.
Surullista kyllä, se että tämänkaltaiset esitykset menevät läpi eduskunnassa kertoo siitä, että eduskunta joko (1) halveksuu valitsijoitaan tai (2) luottaa siihen että he toteuttavat on kansan enemmistön tahtoa. Jos vaihtoehto 1 on tosi, niin tämän pitäisi herätellä suomalaisia. Jos taas vaihtoehto 2 on tosi, niin se kertoo karua kieltä suomalaisesta kateudesta mikä viel kalatkin järvestä.
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Mutta sisällyttääkö työnantaja tuon autoedun nykyiseen palkkaasi vai palkan päälle?Johnny Käteinen kirjoitti:Onneksi on sentään mahdollisuus vapaaseen autoetuun, eli voip olla että siirryn työsuhdeautoilijaksi.
Tämä on se oleellinen kysymys...
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:27
- Auto: BMW 318 dA F30 (2012)
Juu kyllä se tulee palkan päälle, eli sinänsä asia ei mua haittaa. Yksi juttu vain sapettaa; BMW ei ole "sallittujen autojen" listalla työnantajan autopolitiikassa...Tomm1 kirjoitti:Mutta sisällyttääkö työnantaja tuon autoedun nykyiseen palkkaasi vai palkan päälle?Johnny Käteinen kirjoitti:Onneksi on sentään mahdollisuus vapaaseen autoetuun, eli voip olla että siirryn työsuhdeautoilijaksi.
Tämä on se oleellinen kysymys...