Tänään löyty nopeusmittari Ajamisen iloa
(siihen mittariston keskelle saa digitaalisen nopeusnäytön)
Mitä uutta opit autostasi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Tänään opin että voimaa on aivan liian vähän soratielle, ei jaksa mennä kaasun kanssa sladissa vauhdikkaissa mutkissa
Escorteissa kun oli 150hp niin hauskaa riitti soralla kun auto painoi ~500kg vähemmän, oli se lystiä aikaa
Escorteissa kun oli 150hp niin hauskaa riitti soralla kun auto painoi ~500kg vähemmän, oli se lystiä aikaa
Selaimella lukiessa tuossa lukee että auto on "F20 LCI 118dA M-Sport".
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Minä taasen yllätyin aikoinaan että huolimaton kaasun käyttö vähänkään kostealla pinnalla vaatii oikea-aikaisia vastaohjauksia jos DSC on pois päältä. Kuivallakin sopivalla vauhdilla tiukassa kurvissa pitää kaasua annostella intoilematta ja vasta mutkan auetessa tai taas haetaan ratista vastakääntöä ja vielä nopeammin kuin märällä
Liekkö runflättien aiheuttamaa tempoilua kun autossa on integral active steering hmm... eipä voikaan olla kun takana on jo non-runflätit
-p
Liekkö runflättien aiheuttamaa tempoilua kun autossa on integral active steering hmm... eipä voikaan olla kun takana on jo non-runflätit
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
118d 150hp, aivan liian vähän hauskanpitoon. Celtecillä tuon saisi korjattua mutta kilsoja tulee siihen tahtiin etten taida lastuttaa kun tuolla joutuu ajamaan sen kolmisen vuotta ja kilsoja on silloin noin 180tkm.
No eikös se juuri silloin kannattaisi lastuttaa? Suosittelen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Älä pistä Celticiä. Esim. Motorbit Tuusulassa räätälöi, koeajojen perusteella testaa/säätää eikä survo valmiita paketteja. Lisäksi saat penkitettyä ennen ja jälkeen (=tietää todelliset tehot, eikä vaan jotain englannin paperitehoja) ja ajella jonki aikaa ennen ku päätät maksatko vai palautetaanko orggikseen.
https://www.motorbit.fi/bmw-f-sarja-obd-ohjelmointi/
https://www.motorbit.fi/bmw-f-sarja-obd-ohjelmointi/
Ei se voima autoa riko vaan se miten sitä ulosmittaa. Eiköhän autossasi ole samat hilut kuin 125d:ssä suurin piirtein, niin miksi ei kestäisi. Jos sitä koko ajan lähettelee ja vetää kylki edellä, niin voi olla ettei kestä, mutta eihän sitä kestä virittämättömät autot. Nyt minulla on ollut ohjelmointi koneessa noin 100tkm ajan kahdessa autossa, eikä mitään hajonnut tehon takia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Tottakai se vaikuttaa kestävyyteen miten autolla ajaa, mutta alla ei kuitenkaan ole uusi auto vaan 60tkm ajettu jolla pitäisi vielä joku vuosi ajella. Katsotaan nyt mitä tehdään ja missä vaiheessa, vai tehdäänkö mitään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Palaan tähän vielä sen verran että ei ole samat hilut kun 120d tai125d:ssä. 118d:ssä on pienempi ahdin, pienemmät suuttimet, eri välijäähdytin, eri männät jne. Käytännössä se 240hp ei toteudu 118d:ssä vaikka niin luvataan, kahdelta penkittäjältä tuli tähän vahvistus että nuo lukemat on mahdollisia vain paperilla, ei todellisuudessa. 118d B47 koneesta saa oikeita hepoja 180-190hp ja väännöt 370-390nm paikkeille joka kuulostaa järkevältä sekä loogiselta, nämä siis penkitettäviä lukemia.
Näin toimitaan kuultujen ja luettujen juttujen perusteella, nyt odotellaan että BPS takuun loppu lähenee ja sen jälkeen löylyä kiukaaseen
En väittänytkään, että tuosta sen 240 hp saa, vaan että pitäisi kestää voimaa ihan hyvin. Ei hajoa suuttimet, välijäähdytin, ahdin, männät jne jos tehoa otetaan.*Ari* kirjoitti: ↑08 Heinä 2018, 09:15Palaan tähän vielä sen verran että ei ole samat hilut kun 120d tai125d:ssä. 118d:ssä on pienempi ahdin, pienemmät suuttimet, eri välijäähdytin, eri männät jne. Käytännössä se 240hp ei toteudu 118d:ssä vaikka niin luvataan, kahdelta penkittäjältä tuli tähän vahvistus että nuo lukemat on mahdollisia vain paperilla, ei todellisuudessa. 118d B47 koneesta saa oikeita hepoja 180-190hp ja väännöt 370-390nm paikkeille joka kuulostaa järkevältä sekä loogiselta, nämä siis penkitettäviä lukemia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ilmastoinnin AC-nappula ei joka tilanteessa sammutakaan jäähdytystä, vaikka painaa napista merkkivalon pois. Pöhinä hiljentyi ja sisäkierto meni äänestä päätellen pois (sisäkierto A-asennossa), mutta kylmää tuli edelleen. Ajelin siis taajamassa ikkunat auki ja fiilistelin kesää, jäähdytys oli tarpeetonta. Motariosuudeksi ikkunat kiinni ja AC takaisin päälle, kotipihassa kylmäntulo oli taas riippuvainen AC-napista. Lämpötilatoiveena 21°C ja ulkona 30°C. Autohan on F31 '14.
Takaluukku aukeaa jalkaa heilauttamalla... Luulin, että ko varuste tulee sen sähköisen luukunsulkijan mukana, mut olikin vakiona.
Kuulemma ilme oli näkemisen arvoinen, kun appiukolle demosin, miten (naurettavasti) toiset heiluttaa jalkaa ja luukku aukeaa, jos jalka on vaan oikeassa kohdassa, ja luukku aukesikin. Nyt kuulun samaan (naurettavien jalanheiluttajien) joukkoon
Kuulemma ilme oli näkemisen arvoinen, kun appiukolle demosin, miten (naurettavasti) toiset heiluttaa jalkaa ja luukku aukeaa, jos jalka on vaan oikeassa kohdassa, ja luukku aukesikin. Nyt kuulun samaan (naurettavien jalanheiluttajien) joukkoon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
- Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16) - Paikkakunta: Helsinki
Kauan siinä meni mutta löysin ääniohjauksen autoon tänään. Siis toki puhelinta (Siriä) olen aiemminkin käyttänyt mutta en ole käyttänyt sitä auton äänikomentoa aiemmin. Kieli piti vaihtaa englanniksi mutta tuo oli ihan huikea löytö etenkin nyt kun käytän auton navia enkä iphonen, tarvitsen auton puheohjauksen osoitteiden laittamiseen. Ja esim rengaspaineiden tsekkaus kesken ajon on ärsyttävää etsiä valikosta niin sekin tuli kauniisti vain "check tyre pressure" komennolla. Tää on oikeasti hyödyllinen juttu. Ei ole kukaan tähän mennessä sitä opastanut varmaan siksi kun ei toimi suomeksi. Ja jos joku muu ihmettelee niin lyhyt painallus ratin napista vie auton puheohjaukseen ja pitkä painallus puhelimen puheohjaukseen (kuten iphonen Siri). Nyt kun vielä päästään seuraavaan vaiheeseen, eli että se alkaa juttelemaan takasin kuten Siri :D :D tai että sillä voi etsiä musaa spotifystä (jos voi, en vielä tajunnut miten se äänikomennolla toimii). Tässähän tää taas menee leikkiessä. Mitähän seuraavaksi löytyy kun tähän meni se 3 vuotta :D