BMW ennätysmyyntiin!

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
herr Quandt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
Auto: F11 520d

gestapo kirjoitti:^
Tuon listan autot kun laskee yhteen,tulee luvuksi 4805kpl.
Ja BMWn kokonaisrekisteröinti määräksi ilmoitetaan 4825autoa. Mitä lie nuo 20 autoa ovat? No ainakin se M6:n sopisi sinne.
Trafin tilastossa ei ole Ahvenanmaalle rekisteröityjä autoja.

Parikymmentä BMW:tä kuulostaisi sopivalta määrältä Oolantilaisille. Motorfordonbyrånin sivuilla (mfb.ax) ei ainakaan vielä ollut viime vuoden rekisteröintitilastoja.

Trafin listalla näkyi olevan 2 uutta Bentleytä. Onnittelut hienosta valinnasta! :thuup:
Muita eksoottisia, kuten Ferraria, Lamboa tai Rollssia ei listalta löydy.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

gestapo kirjoitti:^
Ja BMWn kokonaisrekisteröinti määräksi ilmoitetaan 4825autoa. Mitä lie nuo 20 autoa ovat? No ainakin se M6:n sopisi sinne.
Siinä ei ole mukana yksittäiskappaleita. Eli joku takavetoinen 550i, M3 E93 tai M6 jäi sinne loppusarakkeeseen. Ahvenanmaan autoja ehdoteltiin - en tiedä siitä. 20 kärryä täyttyy varmaan noista yksittäisistä erikoisuuksistakin.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Bemuawd kirjoitti:Eiköhän 5-sarjaa myydä löpökoneina enimmäkseen yrityksille.
Joo ja tolpille! Yks syy varmaan myös se, että 20d päästöt menee hienosti yritysautoilun raameihin ja 20d saa myös nelivetona.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288648757140.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoalan johtajat ennakoivatkin raportissa, että vain kuusi maailman 32 johtavasta autonvalmistajasta on riittävän innovatiivinen ja rohkea, jotta ne pystyisivät jatkamaan itsenäisinä. Nämä valmistajat vahvuusjärjestyksessä olisivat saksalaiset BMW ja Volkswagen, yhdysvaltalainen Tesla, Koreasta ponnistava Hyundai/Kia, japanilainen Toyota sekä intialainen Tata. BMW ja Tesla ovat selkeimmät markkinajohtajat omilla mantereillaan.
Ei aivan istu otsakkeeseen, mutta laitetaan nyt kuitenkin tänne.

Vaikka pitkänlinjan bemaristit harmittelevatkin vapaastihengittävien suorien kutosten perään niin suhteessa koko nykyiseen autoteollisuuteen on BMW edelleen erittäin itsenäinen ja riippumaton autovalmistaja. Tulevaisuus näyttää ainakin jossain määrin lupaavalta, kun uusia malleja ilmestyy jatkuvalla syötöllä (tälle vuodelle 3?) ja i-mallien myötä osaaminen ja innovointi laajentui hiilikuituun ja sähköautoteknologiaan.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

^
Niin se muuttuu maailma..-80 luvun Bemaristit muistanevat uutisotsikot joissa BMW:stä puhuttiin asiantuntijoiden kesken,että Bemu ei voi pysyä itsenäisenä kauaa.Oli näet liian pieni valmistaja.

Siitä hattua nostan Quant-suvulle,joka sitkeästi on pitänyt BMWn itsenäisenä.
Onhan toki kompurointiakin ollut(Rover esim.),mutta sitkeästi mennään eteenpäin. Onhan moni valmistaja jo lyönyt kamppeet tiskiin tai yhdistynyt.Viimeisimpänä taitaa olla Fiat/Chyrysler.
Yhteistyötä BMW on tehnyt monienkin kanssa,mutta on ollut aika tikkuista ja lyhyt kestoista nuokin.
No jos toyotan kanssa vaikka onnistuisi pidempään...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288648757140.html
Autoalan johtajat ennakoivatkin raportissa, että vain kuusi maailman 32 johtavasta autonvalmistajasta on riittävän innovatiivinen ja rohkea, jotta ne pystyisivät jatkamaan itsenäisinä. Nämä valmistajat vahvuusjärjestyksessä olisivat saksalaiset BMW ja Volkswagen, yhdysvaltalainen Tesla, Koreasta ponnistava Hyundai/Kia, japanilainen Toyota sekä intialainen Tata. BMW ja Tesla ovat selkeimmät markkinajohtajat omilla mantereillaan.
Ei aivan istu otsakkeeseen, mutta laitetaan nyt kuitenkin tänne.

Vaikka pitkänlinjan bemaristit harmittelevatkin vapaastihengittävien suorien kutosten perään niin suhteessa koko nykyiseen autoteollisuuteen on BMW edelleen erittäin itsenäinen ja riippumaton autovalmistaja. Tulevaisuus näyttää ainakin jossain määrin lupaavalta, kun uusia malleja ilmestyy jatkuvalla syötöllä (tälle vuodelle 3?) ja i-mallien myötä osaaminen ja innovointi laajentui hiilikuituun ja sähköautoteknologiaan.
Joo bemarilla kuitenkin edelleen paljon takavetoisia ja takaveto-painotteisia nelikkoja malistossa, kun moni muu työntää pelkkää etuvetotötteröä tuutista ulos. Käyttää todella hienoa ZF:n automaattilootaa eikä pilaa autojaan robottivaihteistoilla ym. pilipali-toteutuksilla. Suurin osa autoistaan tehdään saksassa ja tosiaan on edelleen erittäin itsenäinen ja riippumaton autonvalmistaja moneen muuhun merkkiin ja konserniin verrattuna.

Tänä vuonna tulee liuta kokonaan uusia malleja ja moni vanha malli uudistuu. X6, X4, 4 Gran Coupe ja Active Tourer tulee ainakin tännä vuonna ja uusi X5 on jo tilattavissa.
herr Quandt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
Auto: F11 520d

gestapo kirjoitti:^
Niin se muuttuu maailma..-80 luvun Bemaristit muistanevat uutisotsikot joissa BMW:stä puhuttiin asiantuntijoiden kesken,että Bemu ei voi pysyä itsenäisenä kauaa.Oli näet liian pieni valmistaja.

Onhan toki kompurointiakin ollut(Rover esim.),mutta sitkeästi mennään eteenpäin.
Oliko Rover-kaupat edes kompurointia, näin 15 vuotta jälkeen pohdittuna?

BMW sai Rover-kaupoissa Minin, joka on osoittautunut erinomaiseksi ostokseksi sekä myynnillisesti että varmasti myös pikkuauton tekniikan saamisesta omaan leiriin. Samoin E53 X5:n kehitystyö sai hyvän lähtökohden Range Rover P38:n myötä ja oli varsin rangerovermainen. Kannattaa muistaa BMW:n saaneen X5:nsa myymälöihin pikavauhtia Mersun ML:n lanseerauksen jälkeen. Kaikki muut kilpailijat, kuten Audi ja Volvo, yllätettiin täydellisesti ja niillä menikin vuosikausia takamatkan kuromiseen.

Kolmas brittimerkki eli Rolls-Royce oli/on ainakin imagollisesti mahtava saalis. Eihän mikään muu merkki sisällä Spirit of Ecstacyä..

Ei Quandtien brittivalloituksia minusta voi mitenkään hutilaukauksina pitää. Kun katsoo muita viime vuosien automerkkikauppoja, niin moni muu on saanut todeta ostaneensa ruskaa pakkasella.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

herr Quandt kirjoitti:Kolmas brittimerkki eli Rolls-Royce oli/on ainakin imagollisesti mahtava saalis. Eihän mikään muu merkki sisällä Spirit of Ecstacyä..

Ei Quandtien brittivalloituksia minusta voi mitenkään hutilaukauksina pitää. Kun katsoo muita viime vuosien automerkkikauppoja, niin moni muu on saanut todeta ostaneensa ruskaa pakkasella.
Oikeastaan erinomaisen hyvin pelattu peli Quandtin suvulta, saivathan he lopulta haltuunsa kruunun jalokiven!

1990-luvun lopussa Royce-Rolls yhtiö ja sen tuotemerkit jaettiin monimutkaisten kauppojen seurauksena Volkswagenin ja BMW:n kesken. Vuoden 2003 jälkeen vain BMW saa käyttää tuotemerkkiä Rolls-Royce, kun taas Volkswagenin omistamilla entisillä Rolls-Royce-Bentley-tehtailla tehdään vain Bentley-merkkisiä autoja. BMW maksoi tuotemerkin ja RR-logon käyttöoikeudesta 40 miljoonaa
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.hs.fi/autot/Toyota+on+maailm ... -art-new-3" onclick="window.open(this.href);return false;

Autobrändien vertailua. BMW ohitti brändinä Volkswagenin ja nousi 2. Toyotan taakse. Alla koko listaus.

http://brandirectory.com/league_tables/ ... o-100-2014" onclick="window.open(this.href);return false;
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Siinä BMWn myynti helmikuusssa 2014.
Neljän kärki pelkkää xDriveä!

Malli Kpl
BMW 114D 2
BMW 118D 2
BMW 120D XDRIVE 2
BMW 316D 2
BMW 316I 2
BMW 535I XDRIVE 2
BMW X3 XDRIVE20I 2
BMW 118D XDRIVE 3
BMW 320D 3
BMW 525D XDRIVE 3
BMW 535D XDRIVE 3
BMW X5 XDRIVE25D 3
BMW X1 XDRIVE20D 4
BMW 320I 5
BMW 116D 6
BMW 520D 6
BMW 328I XDRIVE 9
BMW X3 XDRIVE20D 13
BMW 116I 16
BMW X1 XDRIVE18D 16
BMW 318D 17
BMW 518D 17
BMW 530D XDRIVE 28
BMW 320D XDRIVE 35
BMW 320I XDRIVE 70
BMW 520D XDRIVE 99
BMW Yhteensä 386

Lähde:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13939309 ... i_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.talouselama.fi/uutiset/bmwn+ ... t/a2259480" onclick="window.open(this.href);return false;
Autovalmistaja BMW:n liikevoitto kasvoi vuoden toisella neljänneksellä 26 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna ollen 2,6 miljardia euroa. Nettotulos puolestaan nousi peräti 27 prosentilla ollen 1,8 miljardia.

Talouslehti Financial Times huomauttaa, että tulos on selvästi ennusteita parempi. Esimerkiksi liikevoiton odotettiin jäävän selvästi alhaisemmaksi vajaaseen 2,3 miljardiin.

Lehden mukaan autovalmistajan hyvää tulosta selittävät etenkin SUV-autojen – eli maastoautojen ja citymaastureiden – suosio sekä myynnin lisääntyminen Kiinassa.


Uutiskirjeestä saat muutkin uutiset päivittäin.
Tilaa uutiskirje
Vuoden ensimmäisellä puoliskolla esimerkin BMW:n X5 SUV -mallin myynti kasvoi 30 prosentilla. Kiinassa autovalmistajan yhteistyöyritysten tulos on parantunut selvästi viime vuodesta.

Samaan aikaan kun BMW:n suuren kokoluokan autot kävivät hyvin kaupaksi, pienempiä ykkössarjan kulkuneuvoja myytiin 11 prosenttia vähemmän kuin samaan aikaan viime vuonna. Mini-sarjan autojen myynti putosi saman verran.
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Bmw liikkeen myyjä kertoi 90% viimeisten parin kuukauden aikana myydyistä olleen 520Xda malleja. Prosentti siis myyjän mukaan tosiaankin 90. Nelivetokamppanja on ainakin osunut oikeaan aikaan, tosin nyt tilatun auton toimitus on maaliskuussa -15 tilauskannasta johtuen. Myymälässä oli luovutuksessa täysin perusvarusteltu 520Xda ja mainitusta 90:stä prosentista näitä on kuulemma lähes kaikki. Tämä kertoo siitä että hinnaltaan ja varusteiltaan ei montaa kilpailijaa ole tässä kokoluokassa Suomen hintatasossa n.50t€.
Iippo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Loka 2014, 21:02

Ostin viime kuussa 520D xDrive Touring parilla pikkuvarustella höystettynä. Enpä arvannut osuvani näin vahvaan suosikkiin. Valintaprosessi oli aika erikoinen, mutta lopputulos näköjään muidenkin hyväksi havaitsema.
Finnflyer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Tammi 2014, 14:41
Auto: BMW330CdA M, BMW530dA M-sport, BMW320dA F31
Paikkakunta: Helsinki

Autot myyvät hyvin, totta. Suomessa 320/520 autot suosittuja yrityskäytössä ja leasing. Tämä tarkoittaa markkinoinnin ja myynnin osalta valitettavasti sitä, että hintaeroosio iskee ainakin noiden käytettyjen automallien jälleenmyyntihintoihin, koska autot liikkeissä ovat samanlaisia varusteiltaan ja tekniikaltaan ja mikä ne erottaa toisistaan, on ainoastaan hinta ja väri. Markkinatalouden totuus. Eli erikois-Bemareita vaan peliin, niin kysyntä on suurempaa kuin tarjonta :-). Business varustepaketilla olevia autoja on myyntihallit täynnä :-).
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Olisiko se tuonti edelleen perusteltua jos haluaa muutakin kuin sen perusvarustellun 2-litraisen dieselin. Sekin varmaan riittää suurimmalle osalle kuten mulme.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Finnflyer kirjoitti:Eli erikois-Bemareita vaan peliin, niin kysyntä on suurempaa kuin tarjonta :-). Business varustepaketilla olevia autoja on myyntihallit täynnä :-).
Vaikka kysyntää noilla varustelluilla autoilla on, tuleva hinta ja arvostus vaihdokkina on silti lähelle sama kuin kulimallissa. Muutenkin BMW:n jälleenmyyntiarvo on sen verran huono ettei siihen kannattaisi paljoa varusteita uutena ottaa. Tämä havainto siis Suomessa. Saksassa on halvemmat hinnat ja ihmisillä sen ansiosta varaa myös varusteisiin.
legionofboom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22

520:ssä on mielestäni ollut poikkeuksellisen hyvä jälleenmyyntiarvo jos pyyntihintoja tsekkaa (ei käsitystä paljon niistä saadaan yleensä neuvoteltua pois). Vuosi sitten melkein 4v vanhat, vähän ajatut 520dt kulina oli pyyntihinnoissa 43-44 teur uuden ollessa 51 teur.

Toki arvo lähitulevaisuudessa putoaa kun uusi malli virallisesti julkaistaan...
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Tuosta vähänajettu 520d 31ke:

http://www.nettiauto.com/bmw/520/6798581" onclick="window.open(this.href);return false;
Finnflyer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Tammi 2014, 14:41
Auto: BMW330CdA M, BMW530dA M-sport, BMW320dA F31
Paikkakunta: Helsinki

Juuri näin se valitettavasti menee. Uudehkot Bemarit pudottavat hintojaan rajusti, kun niissä ei ole toisiinsa nähden mitään eroa. Tämä on valitettavaa ja siitä syystä optiona kannattaa harkita auton tuontia kaikilla herkuilla Euroopasta tai sitten Suomesta (jos pussi antaa myöten ;-) ) - sport-nahkajakkarat, tehtaan M-sport, kattoluuku yms yms. Jälleenmyynissä saattaa saada autosta "ehkäpä hieman enemmän" ja kysyntä on parempaa. Toki antaahan Bemarin orkkisvarusteet tyydytystä käytössäkin :-). Toki, jos haluaa päästä halvemmalla - auto Saksasta varusteilla ja kaupat pitää osata hoitaa hintatehokkaasti. Autojen jälleenmyyntihinnat (uudehkot) ovat samaa luokkaa siellä kuin täällä Suomessakin, eli ainut missä voittaa on varusteet :-). Ja tärkeintä on kiertää Saksassakin autojobbarit kaukaa -- ostaa ainoastaan autoliikkeestä. Suomessa on toki hyviä tuontifirmoja, joten jos haluaa auton hankinnasta tehdä tieteenlajia, voi heitäkin käyttää hankintaan. Laitan tässä lisätietoa auton hakua suunnittelevalle : http://www.vaihdokit.info/tuontiautot" onclick="window.open(this.href);return false;
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

///Marko kirjoitti:Tuosta vähänajettu 520d 31ke:

http://www.nettiauto.com/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;<a href="tel:520/6798581">520/6798581</a>
Mielestäni tämän hinta on laskenut aivan linjassaan muihinkin merkkeihin nähden, pl. Hiacet ja Yarikset joiden hinnat käytettynä nousevat uusiin nähden. Se jää kyllä mietityttämään kuinka joku saa "voll"-varustellun auton pitämään arvonsa paremmin kuin "kulin"...itselle on jäänyt käsitys että varusteet menee "ilmaiseksi" käytettynä myydessä. Auton hinta yleensä sukeltaa suhteessa sitä rajummin mitä kalliimpi hankintahinta.
Vastaa Viestiin