Uusi Bemarin omistaja (320GT /2017)

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
ezku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Joulu 2023, 22:12

Tervehdys kaikille! :)

2017 320GT XDrive tuli taloon ja vaikuttaa kyllä kivalta. Muutama kysymys olisi teille, jotka BMW:stä enemmän tiedätte, itselle tämä on ensimäinen.

1. Kehyksetön sivuikkuna ja suomen talvi. Ei ole vielä tullut ongelmia, mutta vähän arveluttaa tuo joka ovenavauksella lasin ylösalas liike, että mitä jos se onkin joku kerta jäässä? Pystyykö siinä tekemään jotain ennaltaehkäisyä?

2. Auton akku on jossain piilossa takakontissa, mistäköhän se löytyy sieltä?

3. Mitään korjausoppaita, korjaamosoftia tuohon olemassa? Mielellään tekisi vähintään perushommat itse, kuten on tottunut, öljynvaihdot, jarrupalojen, suodattimien vaihdot, jne

4. Iso, raskas sähkötakaluukku, onko kestänyt hyvin?

5. Automaattinen moottorin sammuttelu pysähdyksissä, hyvä vai huono? Valtava määrä käynnistyksiä siinä ainakin tulee...

6. Ja yleensäkin kaikki vinkit ja neuvot kyseiseen autoon liittyen on suuresti tervetulleita!

Kiitos paljon etukäteen!

t. Esa
Jasp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 254
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 18:13
Auto: X3 30e 2022

Öljynvaihdot yms. ei eroa muista, tuossa taitaa kässäri olla ihan kepillä eli jarrupalatkin vaihtuu normaalisti. Huoltoilmoituksen nollauksen löytää vaikka tuubista. Ja tuolta varmaan löytyy lisätietoa https://forum.btcf.fi/forum/mallisarjak ... 18-f3x-f8x
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Akku on tavaratilan oikeassa kulmassa. Mutta älä anna tai ota apuvirtaa tai lisälatausta koskaan suoraan akulta, vaan moottoritilan apuvirtapisteestä, ettei sekoiteta varauksenhallintaa.

Ikkunoiden kanssa pärjää kyllä. Auki saa aina kun vetää kahvasta vaan kovempaa, alareunan krapaamalla sen saa taas liikkumaan ja sulkeutuu suhinattomaksi.

Itse tehtyjä huoltoja et saa sähköiseen huoltokirjaan merkittyä.
Puimuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
Auto: Tesla MYLR23
Paikkakunta: Vantaa

Ajelin 320i GT:lla 2017-2023 ja jotain osaan noihin vastata.

2017 320GT XDrive tuli taloon ja vaikuttaa kyllä kivalta. Muutama kysymys olisi teille, jotka BMW:stä enemmän tiedätte, itselle tämä on ensimäinen.

1. Kehyksetön sivuikkuna ja suomen talvi. Ei ole vielä tullut ongelmia, mutta vähän arveluttaa tuo joka ovenavauksella lasin ylösalas liike, että mitä jos se onkin joku kerta jäässä? Pystyykö siinä tekemään jotain ennaltaehkäisyä?
Laitoin aina ennen talvea tiivisteisiin ns. "silikonipuikkoa", mitä lie oikeasti oli. kun silikoniahan noihin ei saa laittaa.

2. Auton akku on jossain piilossa takakontissa, mistäköhän se löytyy sieltä?
kylmimmästä paikasta kontin välipohjan alta. Kovalla pakkasella kannattaa järjestää ohjaamon lämpöä konttiin jos mahdollista, pääsee vähemmillä akkuherjoilla.

3. Mitään korjausoppaita, korjaamosoftia tuohon olemassa? Mielellään tekisi vähintään perushommat itse, kuten on tottunut, öljynvaihdot, jarrupalojen, suodattimien vaihdot, jne
En tiedä, huollatin auton kolmannen osapuolen korjaamolla. Jarrupalat oli loppu samaan aikaan kun levytkin.

4. Iso, raskas sähkötakaluukku, onko kestänyt hyvin?
Ei ongelmia.

5. Automaattinen moottorin sammuttelu pysähdyksissä, hyvä vai huono? Valtava määrä käynnistyksiä siinä ainakin tulee...
Laitoin aina sen pois päältä, koodauttamalla olisi saanut pysymään pois päältä.


6. Ja yleensäkin kaikki vinkit ja neuvot kyseiseen autoon liittyen on suuresti tervetulleita!
Takaspoileri jäätyy talvella yleensä ala-asentoon ja siitä tulee herjaa maantiellä, kun nopeus riittävän suuri. Kannattaa laittaa manuaalilla yläasentoon talveksi ennen jäätymistä.
Nykivässä ruuhkassa sport-asento automaatissa hyvä, jarruttaa moottorilla sen verran paremmin kuin comfortilla, että ei tarvitse jarrua painella kovin usein.

Omistusaikana autoa korjattiin normaalihuoltojen lisäksi:
- ruiskusuutin ja tulppa takuuseen 30 tkm
- joku stefa kannen takapäästä 70 tkm
- palat ja levyt 90 tkm
Eipä muuta n.105 tkm mennessä, jonka jälkeen alkoi sähköautoilu.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Vastaa Viestiin