BMW:n design vs. muut

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Jasp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 254
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 18:13
Auto: X3 30e 2022

Saiskohan tällainen topicci keskustelua aikaan?

Katselen juuri Autogefülin jälleen mainiota videota Mersun EQS:n koeajosta. Tästä tulee mieleen BMW:n nykyinen muotokieli eri malleissa vs. Mersu. Tuo EQS on ulkoa aika hyvän näköinen, mutta jotenkin tulee mieleen Audin taannoiset mallit joissa tuntui että eri mallit oli tehty "zoomilla". Paljon sukunäköä alempiin malleihin. EQS:n sisusta on hieno, mutta ei ehkä omaan makuun kuitenkaan. BMW:llä ei taida olla oikein verrokkia tuolle. Mutta kyllä esim. X7:n nykykeula ainakin kuvissa, niin en nyt osaa hirveästi liputtaa. BMW:n sisustat noin yleisesti natsaa omaan makuun Mersua paremmin.

Sitten XM, no siitäkin vasta enimmäkseen kuvia. mutta lähinnä herättää hämmennystä.

Tuntuu että Bemari vie aika rohkeasti tuotantoon yksittäisiä malleja, kuten i3, i8, iX ja XM, tiedä sitten mitä tuossa on takana, mutta aika eri linjoilla kuin Mese. Tosin Mesen osalta en enää ilman merkintöjä erota C- ja E-malleja toisistaan liikenteessä.

Parikymmentä vuotta sitten tuli kahden kolmossarjan, ja harha-askel C-Mesen jälkeen alle E39, ja kyllä, olen sitä mieltä edelleen että se oli aikanaan luokkansa paras auto missä suhteessa hyvänsä. Sen jälkeen esim. 5-sarjassa on ollut minusta haparointia, eli ei ole aina menty parempaan suuntaan.

Oma X3 on monella tapaa ei niin huippumoderni vs. kilpailijat, mutta jokin siinä vaan on että ei oikein muutkaan merkit nappaa. Ja hyvin tyytyväinen olen kaikin puolin, mulle arkikäytettävyys, kuten esim. fyysiset nappulat eri asioiden säätöön ovat melkeinpä "must".

Ajatuksia, mielipiteitä?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1852
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Makuasioista ei voi kuin kiistellä, mutta on hyvä että uskalletaan tehdä erottuvan näköisiäkin autoja. Audilla ja Mersulla on paljon malleja "zoomilla" tehtynä, perästä pitää lukea että tunnistaa mallin. Mutta luuli moni mun F31 kolmos-farmariakin viitossarjalaiseksi. On varmasti niitäkin asiakkaita jotka haluavat mitäänsanomattoman näköisen auton, ja mieluiten harmaana. Mutta ei niillä nosteta brändimielikuvaa eikä päästä historiankirjoihin. Toivon että seuraavan sukupolven iX3:ssa olisi iX:n räväkkyyttä muotoilussa, siinä olisi mulle seuraava auto.
Vastaa Viestiin