Ajovalopesin ja sen irrotus(E46)

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
EmDzei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2017, 10:21

Tilattu ja toimitettu uudet ajovalolasit (lue: muovit), mutta en keksi miten ajovalopesimen saa irrotettua. Ajovalojen alla on korin värinen muovinen reunus, jonka keskikohdalla on mustat osat, jotka työntyvät esille kun ajovaloille suihkutetaan lasipesunestettä (joka kolmas kerta kun tuulilasia pestään). Tämä korinvärinen muoviosa on kiinni ajovalojen alareunassa.

En löydä Youtube-videota, joka näyttäisi miten ajovalopesin irrotetaan. Katsomissani videoissa on E46 malleja ilman ajovalopesimiä. Itse valolyhdyn olen saanut liikkumaan siinä määrin ettei se ole enää auton rungossa kiinni. Kun valolyhtypakettia vetää ulospäin, niin tuo ajovalopesimen jousi ja musta työntövarsi tai kisko panee kovasti hanttiin. Lasipesuainetta valui irrotusyrityksen saatossa jo kovasti maahan.

Autona siis BMW E46 316i vm. 2004. Ja ei Xenon ajovalot.

Alla mallikuvassa (ei omasta autostani, mutta vastaava ratkaisu) valopesimen pinta on maalattu korin väriseksi. Minulla mustat.

Kuva

No löytyi vihdoin Youtube-video, jossa on ajovalopesimet. Kaipa se vain nippaistaan kansiluukku irti ja sitten pihdeillä vedellään letkun pää irti. Tämä kriittinen vaihe ei kuitenkaan auennut minulle täysin. Videon tekijä kertoili, että tuppaa olemaan helposti särkyvää osaa ja yksi lasinpesunesteen vuotokohdista.

[YouTube]https://youtu.be/Wvw7FLwRhlI[/YouTube]
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Helposti rikkoutuvia osia, kyllä.

Omassani nuo pesimet meni rikki juuri valoja korjatessa. Lähtötilanteessa pesimet oli kunnossa, kun lasit vaihdettu, niin nuo korinväriset peitelevyt rikki, ja pesimet vuotaa. Eli lampunpesimien pumpun plugi piti ottaa irti, ja letkulähtö tulpata, jottei kaikki pesuneste valuisi pois.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Vastaa Viestiin