RVS-käsittely (humpuukia vai ei)?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
EmDzei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2017, 10:21

Oy RVS Technology Ltd. (Triboceramic Engine Protection & Restoration moottorin suoja-aine ja käsittelyaine)
Pulttitie 2
00880 Helsinki
09-7599 010

Olisi öljynvaihto suunnitelmissa ja olen nyt katsonut pari Youtube-videota asiasta. Bemu Expert teki käsittelyn wanhalle Pallosalamalle (Opel), NosSami Golfilleen ja Remppooja Volvolleen.

Alkuun mieleeni heränneitä kysymyksiä asiasta:

-olen käyttänyt aina BMW:n suosittelemaa moottoriöljyä (Nesteen Pro C2/C3 5W-30 Fully Synthetic Motor oil; MID SAPS Technology, BMW Longlife -04, MB-Approval 229.52), jossa lienee vastaavia lisäaineita kitkan pienentämiseen. Onko RVS:lle tarvetta?
- onko RVS-käsittely tällaisille autoilijoille, jotka eivät ole käyttäneet suositeltua moottoriöljyä, vaan sitä edullisinta?
- tekeekö RVS-käsittely karhunpalveluksen sille, että moottorissa olisi huolto paikallaan, mutta pursotettava silikoninen ihmeaine vain peittää käyntiääntä hiljaisemmaksi?
- tukkiiko RVS:n ihmeaine hienojakoisia öljykanavia?

Sitten positiivisia mielleyhtymiä RVS-käsittelystä:

- lienee wanhemmalle polttomoottorille ihan hyväksi, koska jos puhdistaakin moottoria. Omalla BMW E46 316i:llä on ajettu 157 509 km ja olen käyttänyt urhoollisesti E5 98-oktaanista bensiiniä. Ja koska auto on automaattivaihteistolla, niin moottori käy siinä 1 500 - 2 400 kierrosalueella vaihtaen aina itse sopivan vaihteen (5-vaihteinen loota). Ts. moottoria ei tarvitse huudattaa. Automaateissa on kick boost tai se kaasupolkimen alla oleva "nappi", joka ottaa kiihdytyksessä kaiken irti. Pari kolme kertaa olen kokeillut ja tullut johtopäätökseen, että liian kova rääkki moottorille ja minä en moista iloittelua tällä iällä enää kaipaa. Penis ei tästä enää kasva (mitä nyt painovoima tekee tehtävänsä)
- kotimainen keksintö, joten luuloluottamus on kovempi

Sitten toivon teiltä keskustelua asiasta. Itse en ole nähnyt vielä videota, joka olisi tehty Bemariin. Autot ovat olleet, hmm, halvemman pään autoja. Bemu Expertti veti oikein överiksi ajellen Pallosalamallaan ilman öljyjä. Oliko se nyt 30 km tai sitä luokkaa. Puristukset toki parani, mutta tuote lupaa myös alhaisempaa polttoaineen kulutustakin.