Hei!
Harkitsen vm. 2008 automaattivaihteisen BMW 118 ostamista. Juurikin tätä autoa:
https://www.nettiauto.com/bmw/118/12660918
Ajelen tällä hetkellä 2008 Biopower 2.0t Saab 9-3:lla. Olisi muutama kysymys tuosta Bemarista.
1. Jakoketjuongelmat. Onko tämän 2.0 bensamoottorissa ollut jakoketjuongelmia? Tuo auto on nyt reilut 100 tkm ajettu. Kannattaako kyseisellä moottorilla autoa hankkia?
2. Ruoste. Kuinka herkkiä ykkössarjalaiset ovat ruosteelle? Saab on jo alkanut vähän ruostua, mikä on yksi syy sen vaihtamiseen. Kuvissa 118 on kuin uusi, niin sisältä kuin ulkoakin.
3. Millaisia kokemuksia automaatista? Kannattaisiko jo noilla kilometreillä vaihtaa öljyt? Saabissa on viisivaihteinen Aisin, joka on ollut kaikkiaan ongelmaton laite, mitä nyt vähän nykivä välillä. Bemarissa taitaa olla kuusivaihteinen automaatti?
4. Saabin alusta on aika jämäkkä, ja varsinkin kuopissa 9-3 tömähtää aika terävästi. Onko Bemarissa pehmeämpi kyyti?
5. Takavetoisuus. En ole koskaan ajanut takavetoista autoa aikaisemmin. Millainen 118 on liukkailla talvikeleillä ajaa?
Vastauksista kiittäen, Ville.
BMW 118 harkinnassa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 109
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:50
- Auto: F11 535d ja E81
E31 850Csi ja E31 850i
E24 635Csi
Tuo taitaa olla juurikin samalla N43 moottorilla kuin oma E81:ni. Ketjunkiristimen vaihdoin 87 000 km kohdalla, nyt n. 120 000km ajettu, vähällä ajolla. Lyhyet vastaukset kysymyksiisi:Ville-Matti kirjoitti: ↑09 Helmi 2022, 21:24 Hei!
Harkitsen vm. 2008 automaattivaihteisen BMW 118 ostamista. Juurikin tätä autoa:
https://www.nettiauto.com/bmw/118/12660918
Ajelen tällä hetkellä 2008 Biopower 2.0t Saab 9-3:lla. Olisi muutama kysymys tuosta Bemarista.
1. Jakoketjuongelmat. Onko tämän 2.0 bensamoottorissa ollut jakoketjuongelmia? Tuo auto on nyt reilut 100 tkm ajettu. Kannattaako kyseisellä moottorilla autoa hankkia?
2. Ruoste. Kuinka herkkiä ykkössarjalaiset ovat ruosteelle? Saab on jo alkanut vähän ruostua, mikä on yksi syy sen vaihtamiseen. Kuvissa 118 on kuin uusi, niin sisältä kuin ulkoakin.
3. Millaisia kokemuksia automaatista? Kannattaisiko jo noilla kilometreillä vaihtaa öljyt? Saabissa on viisivaihteinen Aisin, joka on ollut kaikkiaan ongelmaton laite, mitä nyt vähän nykivä välillä. Bemarissa taitaa olla kuusivaihteinen automaatti?
4. Saabin alusta on aika jämäkkä, ja varsinkin kuopissa 9-3 tömähtää aika terävästi. Onko Bemarissa pehmeämpi kyyti?
5. Takavetoisuus. En ole koskaan ajanut takavetoista autoa aikaisemmin. Millainen 118 on liukkailla talvikeleillä ajaa?
Vastauksista kiittäen, Ville.
1. On. N43 raportoitu jakopää-, suutin- ja puolaongelmia. Myös nox-anturi usein oireilee, toki ohitettavissa emulaattorilla. Jos kilometrit pitävät paikkaansa ja kaikki on kunnossa, vikakoodit kannattaa lukea, voihan tuon ostaa. Minusta tuossa ei ole juuri mitään varusteita ja arjen harmaa väri eli ei kovin houkutteleva. Kangaslättäpenkit. Automaattivaihteisto, vakkari ja automaatti-ilmastointi varusteina äkkiä katsottuna varustelistaa lukematta.
2. Olen nähnyt Saabeja hyvinkin ruosteisina liikenteessä. Mielestäni E8x ei ruostu sen enempää kuin Bemarit yleensäkään. Koritakuu tuosta toki on jo mennyt.
3. Automaatti tuossa moottorissa ei välttis houkuta, makuasia. Huuhteluöljynvaihto, jos haluaa tai sitten vain ajaa kunnes rikkoutuu/auringonlaskuun. 2006 vaihtui 6-vaihteiseksi, tuolta lisää: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E87)
4. Itselläni reilusti madallettuna H&R alla, johon tyytyväinen kyllä. Vakiona en ehtinyt ajaa, joten ei kommenttia kokemusperäisesti tähän.
5. Perä on todella kevyt ja sutaisee helposti. Otettava huomioon ajossa, ajonvakautus DTC itsellä toimii hyvin, mutta selkeästi kivampi peli leikkiä kuin isommat takavetoiset Bemarit. Rattimiehellä oiva, mutta on tällä nainenkin pärjännyt varovasti ajaen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Siinähän ne edellä jo tulikin. Koneesta unohtui korkeapainepumppu, sekin varmaan porsii jossakin vaiheessa.
Niin, kai nämäkin jossakin vaiheessa ruostuu, itse en ole vielä yhtään nähnyt, toki sekin päivä vielä tullee.
Automaatti näissä on aina 6- lovinen, en ole kuullutkaan, että näissä olisi vanhempaa ZF:ää laitettu.
Tuo E87 on kyllä, kuten edellä kerrottu, pieni hyvässä ja pahassa. Kaupungissa näppärä, mutta maantiellä, niin, pieni eli herkkä. Kiva tuollaista on liukkaalla luisutella.
Jos pelkää takavetoa, tuo ei kyllä ole oikea valinta, ainakaan talviautoksi.
Niin, kai nämäkin jossakin vaiheessa ruostuu, itse en ole vielä yhtään nähnyt, toki sekin päivä vielä tullee.
Automaatti näissä on aina 6- lovinen, en ole kuullutkaan, että näissä olisi vanhempaa ZF:ää laitettu.
Tuo E87 on kyllä, kuten edellä kerrottu, pieni hyvässä ja pahassa. Kaupungissa näppärä, mutta maantiellä, niin, pieni eli herkkä. Kiva tuollaista on liukkaalla luisutella.
Jos pelkää takavetoa, tuo ei kyllä ole oikea valinta, ainakaan talviautoksi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Siitä on jo vuosia kun minulla oli E87 LCI 118d, mutta tuli sillä ajeltua yli 100 tkm. Siltä pohjin en itse pelottelisi takavetoisuutta tai kevytperäisyyttä.jaki kirjoitti: ↑10 Helmi 2022, 12:49 Siinähän ne edellä jo tulikin. Koneesta unohtui korkeapainepumppu, sekin varmaan porsii jossakin vaiheessa.
Niin, kai nämäkin jossakin vaiheessa ruostuu, itse en ole vielä yhtään nähnyt, toki sekin päivä vielä tullee.
Automaatti näissä on aina 6- lovinen, en ole kuullutkaan, että näissä olisi vanhempaa ZF:ää laitettu.
Tuo E87 on kyllä, kuten edellä kerrottu, pieni hyvässä ja pahassa. Kaupungissa näppärä, mutta maantiellä, niin, pieni eli herkkä. Kiva tuollaista on liukkaalla luisutella.
Jos pelkää takavetoa, tuo ei kyllä ole oikea valinta, ainakaan talviautoksi.
DSC (ajovakaudenhallinta) pitää kyllä keulan oikeaan suuntaa, kuhan sen pitää päällä. Saattaa toki kahlita luistoa joskus liiaksikin. Ainakin minulla on pitänyt. Kuskistahan se on lopulta aina kiinni.
E87:ssä on lähes täydellinen 50:50 painojakauma ja se on ihan mahtava ajettava. Ei todellakaan mikään laiva vaan hyvin hallittavan kokoinen yksilö kaupunkiin ja moottoritienopeuksissakin oikein mukava. Toki vuosia kulunut ja siirryin tuohon huomattavan "halvasta" luokasta.
Syvemmässä lumessa (yli helman kun tulee lunta) kuluneilla renkailla sillä jää helposti kiinni, kuten jäi myös pykälää isommalla E90:llä.
Muotoilu on noissa ollut kyllä aikaa edellä ja näyttää paremmille edelleen omaan silmään kun F20.
Varustelut aina makuasioita, mutta sporttipenkkejä itse nyt miniminä kaipaisin ja varmaan muutamaaa muutakin varustetta.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Mukavuuslulla se ei ole. Hyvässä ja pahassa.
Sporttipenkeille vahva suositus, varmista ainakin huolella että saat hyvän ajoasennon reisillekin jos peruspenkillisen ostamista harkitset.
Kun autossa alkaa olla noin paljon ikää, siitä voi hajota monta asiaa ihan ikä-vanhuuttaan, vaikka kilometrejä ei paljoa olekaan.
Sporttipenkeille vahva suositus, varmista ainakin huolella että saat hyvän ajoasennon reisillekin jos peruspenkillisen ostamista harkitset.
Kun autossa alkaa olla noin paljon ikää, siitä voi hajota monta asiaa ihan ikä-vanhuuttaan, vaikka kilometrejä ei paljoa olekaan.