Täällä lienee nykyään aika moni btcf.fi käyttäjä.
Mitä tapahtui?
Btcf.fi on muuttunut? Miksi?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Täältä löytyy keskustelua myös uudemmista bemareista. Vanhempien osalta btcf:slä löytyy kyllä enemmän tietoa. Myös foorumin ulkoasu on miellyttävämpi (tai ainakin kun on katsonut vuosia btcf:ää niin vaihtelu virkistää). Molemmille riittää kyllä elintilaa!
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Onhan näille tilausta. Vanhempien autojen ongelmiin löytyy apua hyvin btcf:ltä ja täällä taas on virkeänä keskustelu uudemmista malleista. Uusien autojen keskustelu btcf:llä on aika olematonta,
Kyllähän tännekin mahtuu keskustelua myös vanhemmista malleista. Uskon vähitellen tämänkin puolen laajentuvan kun väki löytää perille ja etenkin alkaa saamaan vastauksia esittämiinsä huolenaiheisiin. Monella tämän palstan uusilla autoilla ajvista aktiiveista on kokemusta myös vanhoista vuosikerroista joten tietämystä myös niiden suhteen löytyy, ellei muisti pahemmin pätki
Otsikon kysymykseen en kyllä osaa vastata. En ole muutosta btcf:llä pannut merkille.
Kyllähän tännekin mahtuu keskustelua myös vanhemmista malleista. Uskon vähitellen tämänkin puolen laajentuvan kun väki löytää perille ja etenkin alkaa saamaan vastauksia esittämiinsä huolenaiheisiin. Monella tämän palstan uusilla autoilla ajvista aktiiveista on kokemusta myös vanhoista vuosikerroista joten tietämystä myös niiden suhteen löytyy, ellei muisti pahemmin pätki
Otsikon kysymykseen en kyllä osaa vastata. En ole muutosta btcf:llä pannut merkille.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Minäkään en kyllä osaa otsikkoon sanoa mitään... btcf on pysynyt samanlaisena kuin se on aina ollut? Kyllä siellä itsekin tulee lähes päivittäin vierailtua. Lähinnä tosin katsomassa onko myynnissä olevista tavaroista kiinnostusta ja mitä paikallisten keskustelussa tapahtuu.
Btcf-foorumia en ole sen jälkeen käyttänyt, kun tämä foorumi avautui En ole sinne edes sen jälkeen kirjautunut.
Muistan sieltä vain viimeisen jonkun "viisaan änkyrän" kirjoittaman viestin: "bmwforum.fi:lle ei ole mitään tilausta, se tulee kuihtumaan muutaman kuukauden sisällä pois".
hah, mutta kuinkas sitten kävikään!!
Muistan sieltä vain viimeisen jonkun "viisaan änkyrän" kirjoittaman viestin: "bmwforum.fi:lle ei ole mitään tilausta, se tulee kuihtumaan muutaman kuukauden sisällä pois".
hah, mutta kuinkas sitten kävikään!!
Varmaan BTCF:n puuroutuminen on aiheuttanut jonkunmoista tympääntymistä. Hakua on hankala käyttää ja ongelmiin ei tahdo löytää millään vastauksia. Laavaappa joku 500 postausta käsittävä ketju E46:n "Kysymyksiä ja vastauksia" topicista selvittääkseen jotain triviaalia juttua. Sitten kun joku hyväkäs erehtyy sanomaan, että "ei ole kovin kätevä", niin perusnaamat nostaa äläkän, että "foorumissa ei ole mitään vikaa, opettele käyttämään tätä".
Helpompi englanniksi googlailla, juttua löytyy mallikohtaisilta foorumeilta kivasti. Sitten on tietenki sellainen koulukiusaamismenttaliteetti (vieläkin) tyhmempiä kohtaan jotka erehtyy ilmasemaan toistaitoisuutensa/erilaisuutensa foorumilla. Ok, onhan se vähän se homman nimiki, että foorumilla tulee kaikenlaista palautetta, mutta pitäs siinä olla joku järki ja raja olla. Ei kyllä omia virityksiä(jos niissä nyt mitään nähtävää olisikaan koskaan....) viitti laittaa mihinkään rojekteihin tai shöyruumiin. Kuitenki joku hyväkäs nostaa vuosien päästä jonku keskeneräiseksi jääneen projekti-topicin kysen vaan, että "mitä tälle kuuluu? Jäikö kesken"
Muutenkin siellä on niin paljon muuta, suomi24-tyyppistä asiaa, että naurattaa. Itekki soppaa hämmentäny, ihmetelly vaan että mitenkähän joku politiikasta jauhaminen vie autofoorumia eteenpäin? Semmonen enempi pilaa suhteita.
Helpompi englanniksi googlailla, juttua löytyy mallikohtaisilta foorumeilta kivasti. Sitten on tietenki sellainen koulukiusaamismenttaliteetti (vieläkin) tyhmempiä kohtaan jotka erehtyy ilmasemaan toistaitoisuutensa/erilaisuutensa foorumilla. Ok, onhan se vähän se homman nimiki, että foorumilla tulee kaikenlaista palautetta, mutta pitäs siinä olla joku järki ja raja olla. Ei kyllä omia virityksiä(jos niissä nyt mitään nähtävää olisikaan koskaan....) viitti laittaa mihinkään rojekteihin tai shöyruumiin. Kuitenki joku hyväkäs nostaa vuosien päästä jonku keskeneräiseksi jääneen projekti-topicin kysen vaan, että "mitä tälle kuuluu? Jäikö kesken"
Muutenkin siellä on niin paljon muuta, suomi24-tyyppistä asiaa, että naurattaa. Itekki soppaa hämmentäny, ihmetelly vaan että mitenkähän joku politiikasta jauhaminen vie autofoorumia eteenpäin? Semmonen enempi pilaa suhteita.
Aika ot mutta itteäni hämmästytti ja johti lopulta eroon BCF:sta semmoinen tietty penseys uusia malleja kohtaan, toisaalta, jos jotain vaikka vanhempaankin malliin (E39 ja E60) edes kyseli niin syvä hiljaisuus, ihmetytti jos ei kellään samoja ongelmia ollut. Itselläni on ollut malleja E30, E36, E39, E60 ja nyt F10, auliisti jaan joka tiedonmurusen jonka oon kohdannut jos joku kysyy, luen tältäkin foorumilta kyssärit joka mallista mitä em. malleihin liittyy. Ehkä tää foorumi on sittein liberaalein kaikista, mene ja tiedä. Possun suomisivuilla on sulassa sovussa linkit virallisille ja ei niin virallisille 9xx -sivuille, ehä suvaitsevuutta voisi oppia tuolta. T. 911 mielessä.
Kyllä tuolla BTCF:n puolelta saa erinomaista apua vikoihin, jotka liittyvät vaikka
auton softaan, siellä parilla kaverilla enemmän tietoa ja osaamista kuin merkkihuollon asentajilla.
Omasta mielestäni ainakin E6x ja E9x-malleihin liittyviin kysymyksiin sieltä saa kyllä asiallisen vastauksen nopeasti.
auton softaan, siellä parilla kaverilla enemmän tietoa ja osaamista kuin merkkihuollon asentajilla.
Omasta mielestäni ainakin E6x ja E9x-malleihin liittyviin kysymyksiin sieltä saa kyllä asiallisen vastauksen nopeasti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Luulen et e36, e39 ja e46 on niin läpikäyty ja "kaikki" onglemat on tullut jo kertaalleen vastaan. Varsinkin e39:stä on ja e36:sta on tuhansittain juttua.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, eipä btcf ole uusien Bemareiden chatti paikka.Antinontoxic kirjoitti:Minäkään en kyllä osaa otsikkoon sanoa mitään... btcf on pysynyt samanlaisena kuin se on aina ollut? Kyllä siellä itsekin tulee lähes päivittäin vierailtua. Lähinnä tosin katsomassa onko myynnissä olevista tavaroista kiinnostusta ja mitä paikallisten keskustelussa tapahtuu.
Sieltä sain toki myytyä "vanhan" E60 LCI:n 19" M-pyörät viime kesänä ja vielä hienolle autolle.
Mutta petyin hieman kun laitoin Fxx miitti-kutsun sinne.
BMW Clubissa on enemmän bongauksia ja tietenkin fiksuja vastauksia...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Eipä ole tuonne btcf:ään tullut luotua tunnuksia saati oikeastaan koskaan en edes ole lukenut kyseistä saittia. Koen tämän bmwforumin enemmän "aikuistenmiesten" paikaksi ja siksi itselleni mieleisempi. Muutenkin tuo btcf taitaa olla enemmänkin tuommoinen tuunausaiheinen sivusto.
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Itse olen ollut btcf:n jäsen jo vuodesta 2006 lähtien (vaikka ei mulla ole ollut bemariakaan kuin vuodesta 2010 syksystä lähtien), mutta koskaan en ole oikein tuohon paikkaan tykästynyt, koska:
a) värimaailman on jotenkin meikäläisen silmille epäsopiva.
b) foorumi on epäselvä käyttää. En tiedä mitä ketjuja olen jo lukenut ja mitä en.
c) tuntuu, että sieltä ei löydä mitään vaikka siellä on mitä tietoja.
Eli kaikenkaikkiaan se foorumisofta (sekä se konffaus) on tuossa se asia mikä itselläni tökkii ko. saitissa. Itse sisältö ja keskustelut olisivat kovinkin mielenkiintoisia kahlata (ja toisinaan näin teenkin), mutta kun foorumisoftan käyttö ja värimaailma ei mielytä niin ei mielytä.
Toisin on taas tämä saitti. Huuuuomattavasti mielyttävämpi käyttää ja tuo 'näytä aktiiviset viestiketjut' on erinomainen painike.
edit: niin, tietysti tuon värimaailman voisi nykyselaimilla konfiguroida mieleisekseen, mutta ei ole olut tapana toimia näin.
a) värimaailman on jotenkin meikäläisen silmille epäsopiva.
b) foorumi on epäselvä käyttää. En tiedä mitä ketjuja olen jo lukenut ja mitä en.
c) tuntuu, että sieltä ei löydä mitään vaikka siellä on mitä tietoja.
Eli kaikenkaikkiaan se foorumisofta (sekä se konffaus) on tuossa se asia mikä itselläni tökkii ko. saitissa. Itse sisältö ja keskustelut olisivat kovinkin mielenkiintoisia kahlata (ja toisinaan näin teenkin), mutta kun foorumisoftan käyttö ja värimaailma ei mielytä niin ei mielytä.
Toisin on taas tämä saitti. Huuuuomattavasti mielyttävämpi käyttää ja tuo 'näytä aktiiviset viestiketjut' on erinomainen painike.
edit: niin, tietysti tuon värimaailman voisi nykyselaimilla konfiguroida mieleisekseen, mutta ei ole olut tapana toimia näin.
Bimmer tuning club finland - tuunaajien temmellyskenttä.Mosku kirjoitti:Eipä ole tuonne btcf:ään tullut luotua tunnuksia saati oikeastaan koskaan en edes ole lukenut kyseistä saittia. Koen tämän bmwforumin enemmän "aikuistenmiesten" paikaksi ja siksi itselleni mieleisempi. Muutenkin tuo btcf taitaa olla enemmänkin tuommoinen tuunausaiheinen sivusto.
Teillä on vääristynyt käsitys BTCF:n keskustelupalstasta. Ehkä voisitte tarkentaa mitä se tuunaus on josta siellä kokoajan keskustellaan? Kyllähän täälläkin pohditaan vanteita ja sitä kuinka ne pitää olla vähintään 20" jotta katu-uskottavuus olisi kohdallaan. Mutta se ei kai sitten ole tuunausta kun omistaja on varttuneempi ja auto vähintään 2010-mallinen?Turbo kirjoitti:Bimmer tuning club finland - tuunaajien temmellyskenttä.Mosku kirjoitti:Muutenkin tuo btcf taitaa olla enemmänkin tuommoinen tuunausaiheinen sivusto.
Tietääkseni omistajan iällä ja auton malli vuodella ei ole keskinäistä korrelaatiota.TJJ kirjoitti:Kyllähän täälläkin pohditaan vanteita ja sitä kuinka ne pitää olla vähintään 20" jotta katu-uskottavuus olisi kohdallaan. Mutta se ei kai sitten ole tuunausta kun omistaja on varttuneempi ja auto vähintään 2010-mallinen?Turbo kirjoitti:Bimmer tuning club finland - tuunaajien temmellyskenttä.Mosku kirjoitti:Muutenkin tuo btcf taitaa olla enemmänkin tuommoinen tuunausaiheinen sivusto.
Joo, olen samaa mieltä kanssasi. Kannattaisi ehkä lukea BTCF:n foorumia, ennen kuin alkaa puhua tuunaamisesta yhtään mitään, nimittäin sieltä em.aiheeeseen ei juuri keskusteluja löydy. Sen sijaan sieltä löytyy erinomaista osaamista varsinkin, jos kyseessä on BMW:n vikadiagnostiikka tai ohjelmointi, myös uusiin autoihin.TJJ kirjoitti:Teillä on vääristynyt käsitys BTCF:n keskustelupalstasta. Ehkä voisitte tarkentaa mitä se tuunaus on josta siellä kokoajan keskustellaan? Kyllähän täälläkin pohditaan vanteita ja sitä kuinka ne pitää olla vähintään 20" jotta katu-uskottavuus olisi kohdallaan. Mutta se ei kai sitten ole tuunausta kun omistaja on varttuneempi ja auto vähintään 2010-mallinen?Turbo kirjoitti:Bimmer tuning club finland - tuunaajien temmellyskenttä.Mosku kirjoitti:Muutenkin tuo btcf taitaa olla enemmänkin tuommoinen tuunausaiheinen sivusto.
Joo, ilmeisesti uuteen Bemuun voi työntää vaikka millaista vannetta, mutta sitten jos samaa kiekkoa sovittaa vaikka E39:n alle se on sitten tuunaamista
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Olikohan hiukan hätäinen postauksen aloitus? Mitä missä milloin? Mikä muuttui ja miksi? Ei jummarra. Minusta molemmille forumeille on paikkansa ja molempia käytän. On tuota itekki aikoinaan ajeltu vanhemmilla Bemareilla eikä ne sen huonompia ole, mikäli pitää kunnossa.
Viimeksi muokannut ///Marko, 28 Huhti 2011, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Ei ole BTCF muuttunut siitä mitä itsekin olen seurannut monta vuotta. Sieltä saa hyvät ohjeet vanhempiin malleihin sekä myös nykyään uudempiinkin ja löytää varmasti henkilön joka tietää/tietoja auton ongelmiin. Nää molemmat on erilaisia ja molempia tulee seurattua. BTCF:ään henkilöityen tämä foorumi voisi olla sellainen keski-ikäisen ruutukauluspaitaisen "petskumaisen" autoilijan valinta, joka vaihtaa autonsa parin vuoden välein uuteen ja paras kaveri on se automyyjä merkkiliikkeessä. BTCF taas täältä katsottuna lippispäisten tuningterojen kuttaperkkatuning sivut. Molemmat kuvaukset taitaa mennä metsään yhtä paljon.