Kuparsu kirjoitti: ↑16 Joulu 2020, 15:34
masaf1 kirjoitti: ↑16 Joulu 2020, 14:15
Kolmasosa kuluista ei kyllä kuulosta pahalta... Vanhassa halvassa autossa. Sen enempää tuskin saat lakimiehen kanssakaan.
Okei, itse kyllä pidän kohtuuttomana sitä että ostan oletettavasti ehjän ja toimivan auton joka maksaa 13.900, ja parin kuukauden sisällä ostosta uusitaan ensin jakopää maksu 1200 euroa eikä tilanne korjannu sillä, vaan autosta lähtee edelleen tehot ja vikakoodeja satelee muutaman viikon välein ja nyt muistaakseni kuudennen korjaamokäynnin jälkeen syyksi selvisi "vanos" joka menee kans remonttiin, hintalappu sille noin 1500.
Samaa mieltä tästä kohtuuttomuudesta on myös kuluttaja-asiamies. Olen valmis kokeilemaan onneani myös sen lakimiehen kanssa. Jos sieltä tulee että tässä ei ole keissiä, kai se sitten on uskottava.
Nämä on paskamaisia caseja varsinkin , kun vikaa ei selvästikään alunperin ole osattu määrittää oikein. Jakoketju luultavasti olikin venynyt , mutta sillä ei selvästikään ollut tekemistä auton oireiston kanssa. Jakopää on nyt kuitenkin laitettu uudenveroiseen kuntoon ja varmaankin voidaan katsoa , että on tapahtunut tason parannusta , josta asiakkaan olisi maksettava osa. Toki on niinkin , että ketju olisi hyvinkin voinut kestää vielä sen ajan , minkä autoa pidät. Ymmärrettävästi ketuttaa maksaa tällaisesta tason parannuksesta , mitä et ole tilannut , etkä ehkä tarvinnut. Mielenrauhaa tuo uusi jakoketju varmasti kuitenkin antaa jatkoa ajatellen. Ketjun hyppäminenhän tekee helposti täystuhon moottoriin.
Tuo vanos systeemikin pyrkii ajan ja kilometrien myötä usein tai ainakin toisinaan vikaantumaan . Kolmasosan maksaminen tuon korjaamisesta ei kuullosta aivan pahalta , koska tuokin saataneen uuden veroiseen kuntoon.
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt ja jos auto tulee vanoksen laitolla kuntoon , on homma maksanut sen 1200+1500 eli 2700 , josta sinun osuutesi olisi siis 900 euroa ? Itse ehkä tarttuisin tuollaiseen tarjoukseen , kun sillä saisi kaksi joka tapauksessa tulevaisuudessa kummittelevaa potentiaalista murheenkryyniä pois päiväjärjestyksestä.
Kaupan purku tulisi käsittääkseni kysymykseen siinä tapauksessa , että autoa ei saada vanoksen korjaamisellakaan kuntoon ja kustannuksia tulisi vielä ainakin parin tonnin edestä lisää. Nythän tuo 900 euroa ei ole kovin iso osa auton hinnasta , jos sillä kuntoon tulee.
Näihin juttuihin liittyy aina suunnaton v:tutus siitä , että joutuu ramppaamaan joka toinen viikko korjaamolla , ja juuri ostettu auto onkin käyttökelvoton. Tulee mieleen lähteä neuvottelemaan myyjän kanssa pesäpallomailan kanssa tai vielä pahempaa.
Mielenkiinnolla odotellaan , tuleeko auto kuntoon vanoksen uusimisella ja jos tulee , syntyykö diili myyjän kanssa vai ei.