3-sarjan ja 4-sarjan cabriot
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Heinä 2019, 10:27
Onko raadilla kokemuksia (E93-F33) eroista ajettavuudessa yms.? Käytännössähän eroa ei ole kuin se 5 cm lisätila takapenkillä istuville, kun alustakin on sama molemmissa.
Vaikka periaatteessa samantyyppisiä ratkaisuja autoissa onkin, ne on kuitenkin erilaiset autot ja varsinkin erilaiseen alustatuntumaan viritetty. Kokeilemalla selviää kummasta tykkäät enemmän, mielipiteet jakautuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Heinä 2019, 10:27
OK kiitokset, eli ei myöskään yksiselitteistä "uudempi on parempi" -eroa. Onko tuosta alustatuntuman erilaisuudesta kellään tarkkaa tietoa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Haet siis vahvistusta päätöksellesi ostaa vanhempaa mallia? Uudempi on uudempi ja kyllähän se nyt näkyy. Varsinkin sisustassa. Ja vaikka alusta olisi jokaista komponenttia myöten sama (ei taida olla) niin moottorit ja vaihdelaatikot on kuitenkin erilaiset F ja E sarjojen välillä. Avoauto ei muutenkaan ole "kovaan ajoon" oikea valinta joten sen alustan merkitys vähenee entisestään. Käy kokeilemassa jos oikeasti harkitset noiden välillä. Jos valinta on jo oikeasti tehty niin älä käy edes F-sarjaa kokeilemassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Heinä 2019, 10:27
Hyvä analyysi Näitä normeja pinkanpaksuusasioita..
Molempia aika reilusti ajaneena 4-sarjalainen on oikeasti selkeästi uudempi auto. Hyvä tunnelma kummassakin ja kun et varmaan oston jälkeen jatka vertailua joka päivä niin kumpi tahansa sopii pihaan ja lompakolle paremmin niin ei siinä pahasti vikaan mene. Mutta kun kerran kysyin niin... 4 IMHO.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Heinä 2019, 10:27
Tosi hyvä, kiitokset John. Taustalla tossa kyssärissäni oli aika puhdas laiskuus: koeajot on aina vaivalloisia. Aika ei tahdo riittää, enkä jaksaisi oikeen jutella myyjien kanssakaan, koska öh, suomalainen.
Silti, taidanpa sittenkin käydä ajamassa molemmat, ihan jo sen takia että näen miten taipuvat mutkiin, miten kaupungissa, ja miten itelle tärkeät 50-80, 60-100 ja 80-120 kiihtyvyydet sujuu. Pistän vaikka sitte tänne tarkemmat palautteet, jos innostun ajamaan.
Takatilaa ei kolmosessa juuri ole, mut oikeestihan riittää, kun voi vaimolle sanoa että on se neljän hengen kärry, ihan kuin tämä nykyinenkin. Jossa on ehkä just saman verran tilaa takana kuin nelosessa. Ja johon anoppia ei saada siihenkään. Eli pelkästään positiivisia asioita..
Silti, taidanpa sittenkin käydä ajamassa molemmat, ihan jo sen takia että näen miten taipuvat mutkiin, miten kaupungissa, ja miten itelle tärkeät 50-80, 60-100 ja 80-120 kiihtyvyydet sujuu. Pistän vaikka sitte tänne tarkemmat palautteet, jos innostun ajamaan.
Takatilaa ei kolmosessa juuri ole, mut oikeestihan riittää, kun voi vaimolle sanoa että on se neljän hengen kärry, ihan kuin tämä nykyinenkin. Jossa on ehkä just saman verran tilaa takana kuin nelosessa. Ja johon anoppia ei saada siihenkään. Eli pelkästään positiivisia asioita..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Mites ne olisikaan alustoiltaan täysin samat, kun taitaa molemmissa olla tehtaaltakin useampi alustavaihtoehto, eli variointia on jo mallisarjan sisälläkin. Jos sisällä on uudemmassa 5cm lisätilaa, niin mistä se tulee? Jos akseliväli on pidempi (ei, en jaksa tarkistaa), näkyy sekin käytöksessä.
Me voidaan toki kertoa kokemuksia - minä voin parin vuoden kokemuksella todeta, että E93 on ihan hyvä auto. Voin kertoa sen, että vakioalusta kevyillä pyörillä ja Konin FSD-iskareilla oli mukava, vaikkei ihan lulla ollutkaan - selvästi kuitenkin kruiserin puolella. Voin myös kertoa sen, että 1830kg omamassa 325i:ssä varmisti sen, ettei auto mikään kauhea tykki ollut. Varustus luonnollisesti vaikuttaa painoon myös.
Voidaan myös kertoa teknisiä eroja, mitä voi spekseistä lukea ja muuten tietää. Äffäläisen 8HP-automaagiaski on tuoreempi ja kehittyneempi ja ero on selkeä, vaikka E9x:ssä käytetyt 6HP -askit ovatkin aikansa huippua eikä vieläkään varsinaisesti huonoja. E93:sta saa bemaristille tutulla tekniikalla, vaparibensakutosella - äffäläistä ei. Toisaalta samoilla mallitarkenteilla (25i, 28i, 30i tjsp) siitä äffäläisen turbonelosesta saanee softattua enemmän paukkua irti. E93 on muistaakseni aina hydraulisella ohjaustehostimella, F3x:ssä on sähköisiäkin, riippuu muistaakseni tekniikasta.
Se, mitä me ei voida kertoa, on kuitenkin se tärkein, eli miten kumpikin malli istuu omaan ajatukseesi, tuntumaasi ja mieltymyksiisi. Onko se F33 juuri sinulle lisähintansa arvoinen? Sitä on ruudun tältä puolen paha sanoa.
Ehkä helpointa olisi lähteä koejamaan spekseiltä miellyttäviä auoja ja ostaa eka, josta tykkää.
Etenkin E93:t ovat jo siinä iässä, että yksilöissä on reilusti eroja siinä, miten autoja on pidetty, huollettu ja jälkivarusteltu. 100-200tkm ajetun auton alusta ei ole uusi, onko siellä iskarit vielä alkuperäiset vai onko alle vaihdettu mahdollisesti Autodocin halvimmat, Bilsteinin jäykimmät vai jotain siltä väliltä? Paljonko etupään tukivarsilla on ikää ja jos ne on vaihdettu, onko paketin päällä lukenut Pro-Parts Sweden vai BMW?
Me voidaan toki kertoa kokemuksia - minä voin parin vuoden kokemuksella todeta, että E93 on ihan hyvä auto. Voin kertoa sen, että vakioalusta kevyillä pyörillä ja Konin FSD-iskareilla oli mukava, vaikkei ihan lulla ollutkaan - selvästi kuitenkin kruiserin puolella. Voin myös kertoa sen, että 1830kg omamassa 325i:ssä varmisti sen, ettei auto mikään kauhea tykki ollut. Varustus luonnollisesti vaikuttaa painoon myös.
Voidaan myös kertoa teknisiä eroja, mitä voi spekseistä lukea ja muuten tietää. Äffäläisen 8HP-automaagiaski on tuoreempi ja kehittyneempi ja ero on selkeä, vaikka E9x:ssä käytetyt 6HP -askit ovatkin aikansa huippua eikä vieläkään varsinaisesti huonoja. E93:sta saa bemaristille tutulla tekniikalla, vaparibensakutosella - äffäläistä ei. Toisaalta samoilla mallitarkenteilla (25i, 28i, 30i tjsp) siitä äffäläisen turbonelosesta saanee softattua enemmän paukkua irti. E93 on muistaakseni aina hydraulisella ohjaustehostimella, F3x:ssä on sähköisiäkin, riippuu muistaakseni tekniikasta.
Se, mitä me ei voida kertoa, on kuitenkin se tärkein, eli miten kumpikin malli istuu omaan ajatukseesi, tuntumaasi ja mieltymyksiisi. Onko se F33 juuri sinulle lisähintansa arvoinen? Sitä on ruudun tältä puolen paha sanoa.
Ehkä helpointa olisi lähteä koejamaan spekseiltä miellyttäviä auoja ja ostaa eka, josta tykkää.
Etenkin E93:t ovat jo siinä iässä, että yksilöissä on reilusti eroja siinä, miten autoja on pidetty, huollettu ja jälkivarusteltu. 100-200tkm ajetun auton alusta ei ole uusi, onko siellä iskarit vielä alkuperäiset vai onko alle vaihdettu mahdollisesti Autodocin halvimmat, Bilsteinin jäykimmät vai jotain siltä väliltä? Paljonko etupään tukivarsilla on ikää ja jos ne on vaihdettu, onko paketin päällä lukenut Pro-Parts Sweden vai BMW?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Heinä 2019, 10:27
No ni. Jos jo alustavaihtoehtoja on molemmissa useita, ainoa konsti tosiaan on ajaa ite.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ainakin minun mielikuva väittää, että molempiin tosiaan olisi saanut vähintään M-Sport alustaa ja vakiota.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Minun mielikuva sanoo, että nelosessa on aina vähintään M-Sport-alusta, takavedossa matalampi ja nelarissa normikorkuinen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Heinä 2019, 10:27
Nämä on kuulkaa niin hyvät nämät automyyjät:
- kaveri ei tiennyt, onko alusta M vai ei
- kertoi, että autoa on myyty kesällä hintaan 49.800 ja nyt pyynti on 37.800. Olen seurannut, ja kun ilmoitus tuli nettiin, pyynti oli 42.800
- kertoi, että hintaa on juuri tänään alennettu kahdella tonnilla. Ei pidä paikkaansa sekään, hintaa alennettiin kahdella tonnilla kuukausi sitten
- kertoi, että on syytä pitää kiirettä, koska hänellä on kolme sähköpostitarjousta autosta olemassa ja kaupat jonkun kanssa tehdään tällä viikolla. Seuraan asiaa, ja olen melko varma että kärry seisoo tuolla vielä kuukaudenkin päästä.
Ite auto oli just niinkuin oletinkin, napakka, tehokas ja hyvä kaikin puolin, vaikka omaan makuun kömpelö - kolmonen todennäköisesti istuu itselleni paremmin. Vaikka, se turbon murahdus, kun polkasi kuudenkympin vauhdista...
Mut, vaikka olisi ollut miten hyvä, kauppoja ei olisi tuon kaverin kanssa syntynyt. Se on niin jännä juttu: myyntimies kokee tuollaisen loukkauksena ammattikuntaa vastaan, eikä vaan osta.
- kaveri ei tiennyt, onko alusta M vai ei
- kertoi, että autoa on myyty kesällä hintaan 49.800 ja nyt pyynti on 37.800. Olen seurannut, ja kun ilmoitus tuli nettiin, pyynti oli 42.800
- kertoi, että hintaa on juuri tänään alennettu kahdella tonnilla. Ei pidä paikkaansa sekään, hintaa alennettiin kahdella tonnilla kuukausi sitten
- kertoi, että on syytä pitää kiirettä, koska hänellä on kolme sähköpostitarjousta autosta olemassa ja kaupat jonkun kanssa tehdään tällä viikolla. Seuraan asiaa, ja olen melko varma että kärry seisoo tuolla vielä kuukaudenkin päästä.
Ite auto oli just niinkuin oletinkin, napakka, tehokas ja hyvä kaikin puolin, vaikka omaan makuun kömpelö - kolmonen todennäköisesti istuu itselleni paremmin. Vaikka, se turbon murahdus, kun polkasi kuudenkympin vauhdista...
Mut, vaikka olisi ollut miten hyvä, kauppoja ei olisi tuon kaverin kanssa syntynyt. Se on niin jännä juttu: myyntimies kokee tuollaisen loukkauksena ammattikuntaa vastaan, eikä vaan osta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Selkeesti mahtava myyjä. Kannattaa tosiaan pitää chattiauton hakuagenttia pitkään päällä jos vähänkin houkuttaa, niin tuommoset selviää nopeesti...
Tää? https://www.nettiauto.com/bmw/428/10932351
Tuosta tulee mieleen yksi asia, johon minä olen tarttunut omissa hankinnoissani: ei avoa mustalla sisustalla. Ne on ihan hienoja, mutta en halua ajatella sitä lämpöä, minkä etenkin musta nahkapenkki kerää kun auto seisoo auringossa katto auki - tämän takia omat avoni olen ostanut punaisella tai vaalealla sisustalla.
Tää? https://www.nettiauto.com/bmw/428/10932351
Tuosta tulee mieleen yksi asia, johon minä olen tarttunut omissa hankinnoissani: ei avoa mustalla sisustalla. Ne on ihan hienoja, mutta en halua ajatella sitä lämpöä, minkä etenkin musta nahkapenkki kerää kun auto seisoo auringossa katto auki - tämän takia omat avoni olen ostanut punaisella tai vaalealla sisustalla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Aloinpa miettiä onko omassani M-alusta vai ei.
Veikkaanpa että ei koska en M-Sportia tilannut ja "Individual" lukee kynnyslistassa.
No, parin vuoden päästä tulee 435 myyntiin -silloin pitänee luulemisen sijasta tietää.
Veikkaanpa että ei koska en M-Sportia tilannut ja "Individual" lukee kynnyslistassa.
No, parin vuoden päästä tulee 435 myyntiin -silloin pitänee luulemisen sijasta tietää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30 Heinä 2019, 10:27
En nyt lähde yksilöimään, mikä auto oli kyseessä, kun oli ihan mukava fiksu kaveri muuten. Varmaan oppii vielä.
Joo, tuo musta sisusta ei oikein cabriossa ole hyvä, itselläni on tässä nykyisessä vaaleat penkit ja kuuma on kesällä näinkin. Punainen olisi kyllä aika räyhäkäs!
Mutmut, saapa nähdä miten 330-335 toimii.
Joo, tuo musta sisusta ei oikein cabriossa ole hyvä, itselläni on tässä nykyisessä vaaleat penkit ja kuuma on kesällä näinkin. Punainen olisi kyllä aika räyhäkäs!
Mutmut, saapa nähdä miten 330-335 toimii.
Siis sinulla on 4-sarjalainen? Uskokaa jo, KAIKISSA nelosissa on vähintään M-Sport-alusta, jos ei tilaa siihen jotain muuta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mitäs tuo sitten tarkoittaa? "Order a standard 4 Series and you get BMW's standard suspension. But if you order an M Sport-spec car, you get M Sport suspension, which includes firmer dampers, springs and anti-roll bars."
https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/4-series/ride
Voi olla maakohtaisia eroja, mutta ainakin suomessa on M-Sport-alusta.wsaarja kirjoitti: ↑22 Marras 2019, 08:46Mitäs tuo sitten tarkoittaa? "Order a standard 4 Series and you get BMW's standard suspension. But if you order an M Sport-spec car, you get M Sport suspension, which includes firmer dampers, springs and anti-roll bars."
https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/4-series/ride
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Mutta oliko myös 5v sitten kun autoni tilasin?salmol kirjoitti: ↑22 Marras 2019, 10:33Voi olla maakohtaisia eroja, mutta ainakin suomessa on M-Sport-alusta.wsaarja kirjoitti: ↑22 Marras 2019, 08:46Mitäs tuo sitten tarkoittaa? "Order a standard 4 Series and you get BMW's standard suspension. But if you order an M Sport-spec car, you get M Sport suspension, which includes firmer dampers, springs and anti-roll bars."
https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/4-series/ride
(Minulla ollut M550d oli vaan tuota 435i xDrive Cabrioletia matalampi -sen etuspoileri otti moneen rotvalliin kiinni ja 4-sarjalaiselle sama paikka ei tuota ongelmia.)
Ja joo, pitäisihän tämä nyt omistajatasolla tietää mutta olen kaikki tilauspaperit jo hävittänyt.
Eikö varustelistaus vin-koodilla kerro?Vollgas kirjoitti: ↑22 Marras 2019, 11:32Mutta oliko myös 5v sitten kun autoni tilasin?salmol kirjoitti: ↑22 Marras 2019, 10:33Voi olla maakohtaisia eroja, mutta ainakin suomessa on M-Sport-alusta.wsaarja kirjoitti: ↑22 Marras 2019, 08:46
Mitäs tuo sitten tarkoittaa? "Order a standard 4 Series and you get BMW's standard suspension. But if you order an M Sport-spec car, you get M Sport suspension, which includes firmer dampers, springs and anti-roll bars."
https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/4-series/ride
(Minulla ollut M550d oli vaan tuota 435i xDrive Cabrioletia matalampi -sen etuspoileri otti moneen rotvalliin kiinni ja 4-sarjalaiselle sama paikka ei tuota ongelmia.)
Ja joo, pitäisihän tämä nyt omistajatasolla tietää mutta olen kaikki tilauspaperit jo hävittänyt.
https://www.mdecoder.com/