Sivu 1/1

diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 07 Elo 2018, 00:36
Kirjoittaja BZO-500
Hmmm...vähän ihmettelen (= lue paljon ) keskusteluita kuinka dsl bemari ei vieläkään ole onnistunut / halunnut ratkaista uudempien diiseleiden jakopää ongelmaa. Asia on ainakin minulle täysin käsittämätön. Vähän kyllä epäilen, että ongelmaa on liioiteltu...mutta kuitenkin...

Itsellä on M47 520 D vasta 465000 ajettu. En ole kuullut mitään sihinöitä moottorista. Vain taku huollot 70000 km asti tehty. Tämän jälkeen olen itse lisännyt pissapoikaan vedet ym.... Öljyhuollot tietysti tehty parhailla mahdollsilla öljyillä noin 20....25 tkm välein.

Olen pettynyt ellen vielä pysty 200 tkm ajamaan autollani suhteellisen pienin korjauksin,

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 07 Elo 2018, 08:51
Kirjoittaja salmol
Jakopääongelmat olivat N47-koneessa, ei M47.

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 08 Elo 2018, 18:12
Kirjoittaja lgr122
salmol kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:51
Jakopääongelmat olivat N47-koneessa, ei M47.
:thuup:
Josta syystä mulla on juuri M47 tuossa 1-sessä, eikä N4x. Sopivasti kun peesaa tekniikan kehityksessä, niin voi välttää ongelmiakin.

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 09 Elo 2018, 16:35
Kirjoittaja ///Marko
Jos diesel Bemarin luotettavuus epäilyttää niin oman lisäjännityksensä asiaan tuo se, että ehtiikö se palaa ennen hajoamistaan poroksi?

BMW:llä outo ongelma: ainakin 27 autoa syttynyt palamaan

BMW:tä koettelee Etelä-Koreassa erikoinen ongelma: maan liikenneministeriön mukaan ainakin 27 saksalaismerkin autoa on syttynyt palamaan tämän vuoden tammi-heinäkuussa.

BMW on ilmoittanut aloittavansa Koreassa elokuun loppupuolella 106000:ta dieselmoottorista autoaan koskevan takaisinkutsukampanjan. Korjattavaksi kutsutaan esimerkiksi 520d-mallisia autoja, kertoo uutistoimisto Reuters.

BMW:n mukaan tulipalojen syynä on vika autojen pakokaasujen kierrätysjärjestelmässä. Vika saatiin paikallistettua vasta kesäkuussa.

https://kauppalehti.fi/uutiset/bmwlla-o ... n/5cwTpzcL

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 09 Elo 2018, 16:42
Kirjoittaja TJJ
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 12 Elo 2018, 08:31
Kirjoittaja phuksi
Nytkös kauan spekuloitu pommi tussahti takaisinkierrätyksen välijäähdyttimen rakenteen osalta? En ole lainkaan vilkaissut mikä tämä case on mutta tuossa pakokaasun takaisinkierrätyksen rakenteessa on ollut pitkään suunnittelun kukkanen jossa ohitusventtiili välijäähdyttimen tukkeutuessa vikatilassa päästää pakopuolen todella kuumat kaasut suoraan imupuolelle ja siitähän muovinen imusarja tykkää apulantaa. Hyvällä säkällä muovi vain muotoutuu uudelleen, huonolla voi saada aikaan isommankin bränninkin.

-p

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 12 Elo 2018, 08:52
Kirjoittaja Bimmerfanc
Tähän on tultu kun viherpiipertäjät ovat päässeet kaikenmaailman ajatuksillaan ja ilmastonmuutos verukkeillaan vaikuttamaan autoteollisuuten. Tuo EGR on ihan järjenvastainen järjestelmä, likaa ja rikkoo paikat, vain muutaman typen oksidin takia.

Itsellä tuo nahkamäntä menee ohjelmointiin ja samalla EGR tulpataan.

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 12 Elo 2018, 09:12
Kirjoittaja lnaukkar
TJJ kirjoitti:
09 Elo 2018, 16:42
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 12 Elo 2018, 10:25
Kirjoittaja wsaarja
lnaukkar kirjoitti:
12 Elo 2018, 09:12
TJJ kirjoitti:
09 Elo 2018, 16:42
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.
Koskeekohan tuo muitakin 2.0d koneita kuin 520d:tä. Vaikeaselkoisesti esitetty tuo asia ulkomaan uutissivuilla. Toisissa puhutaan vain 520d ja toisaalla "including 520d".

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 12 Elo 2018, 11:18
Kirjoittaja jpk
wsaarja kirjoitti:
12 Elo 2018, 10:25
lnaukkar kirjoitti:
12 Elo 2018, 09:12
TJJ kirjoitti:
09 Elo 2018, 16:42
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.
Koskeekohan tuo muitakin 2.0d koneita kuin 520d:tä. Vaikeaselkoisesti esitetty tuo asia ulkomaan uutissivuilla. Toisissa puhutaan vain 520d ja toisaalla "including 520d".
BimmerToday sivustolta poimittua:

Koskee mallisarjoja:
3-, 4-, 5-, 6- ja 7-sarjat sekä X3, X4, X5, X6 -sarjat, joissa on 4-sylinterinen dieselmoottori ja valmistusaika on huhtikuun 2015 ja syyskuun 2016 välillä sekä 6-sylinterisiä dieselmoottoreita, joissa valmistusaika on heinäkuun 2012 ja kesäkuun 2015 välillä


Tässä alkuperäinen artikkeli:
https://www.bimmertoday.de/2018/08/08/f ... r-ruckruf/

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 12 Elo 2018, 11:40
Kirjoittaja Wonderi
Raskaankaluston puolella Scania on jättänyt EGR:n pois jo lähes kaikista moottoriversioista, samoin Ivecolla suuri osa moottoreista on ilman EGR:ää. Tämä ihan toimintavarmuuden parantamiseksi. Päästöjen pitämiseksi hallinnassa ruiskutetaan hieman enemmän AdBlueta. Takavuosina Scanian taktiikka oli toinen, suuri osa moottoreista oli EGR:llä ilman SCR:ää (ja vähän myöhemmin EGR+DPF), mainostettiin parempana kun ei tarvitse AdBlueta tankata, mutta niistä tuli surullisen kuuluisia ongelmapesiä EGR:n takkuilun takia.

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 12 Elo 2018, 17:08
Kirjoittaja phuksi
No olihan se tuon imupuolen sulaminen kyseessä. Tästä oli hyvä kirjoitus BTCF:n sivuilla jo ajat sitten oikein pidemmän kaavan pohdinnan ja korjauksen kautta. Mutta siinä ei tultu siihen tulokseen että jäähdyttimessä / ERG:ssä mönjä syttyisi palamaan vaan pikemminkin testailu osoitti, että ohitusventtiili aukeaa jos jäähtärin vastapaine on liian suuri eli tukossa. Ja jäähtärin ohittaminen vie kaasut imupuolelle. Tiedä sitten... monikohan on vaihtanut näitä omaan piikkiin... hitaasti nimittäin reagoivat.

-p

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 14 Elo 2018, 10:24
Kirjoittaja demu
Miksiköhän Euroopassa takaisinkutsu koskee 4-sylinteristen kohdalla vain aikaväliä huhtikuu 2015 - syyskuu 2016?
https://www.bmwblog.com/2018/08/08/bmw- ... in-the-eu/

Koreassa aikahaitari on paljon laajempi:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
...
Aiemmin BMW julkisti reilua sataatuhatta autoa koskevan takaisinkutsun Koreassa. Korjauskampanja koskee lähes kaikkia merkin nelisylinterisellä dieselmoottorilla varustettuja malleja, jotka on valmistettu maaliskuun 2011 ja marraskuun 2016 välisenä aikana. Saksalaislehden Frankfurter Allgemeine Zeitungin mukaan noin puolet palaneista autoista on 520d-malleja.
...

Nyt koreassa on määrätty 20000 bemaria ajokieltoon:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kore ... n/VqAxwNBw
Etelä-Korean liikenneministeriö määräsi noin 20 000 BMW-merkkistä autoa ajokieltoon. Syynä ovat moottoripalot, joita on sattunut noin 30 tammi-heinäkuun välisenä aikana. Autoilla saa ajaa korjaamolle, kertoo uutistoimisto Reuters.

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 16 Elo 2018, 18:06
Kirjoittaja phuksi
Muualla uskalletaan vaatia. Euroopassa on aika löysää verrattuna moniin muihin kehittyneisiin maihin. Suomessa vielä löysempää ja välillä miettii että valvova viranomainen ei ole tiedostanut valvontarooliaan. Ei notta ihan äkkiseltään tule näkösälle päivä että Trafi reagoisi johonkin käyttökiellolla. Siellä joku viisas toteaisi että ei näin voi käydä Suomessa ja kaikki ympärillä nyökyttelee. Noin niin kuin yleisesti ottaen ottamatta kantaa onko ajokielto tässä tapauksessa ylireagointia.

-p

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 16 Elo 2018, 19:42
Kirjoittaja ///Marko
phuksi kirjoitti:
16 Elo 2018, 18:06
Muualla uskalletaan vaatia. Euroopassa on aika löysää verrattuna moniin muihin kehittyneisiin maihin. Suomessa vielä löysempää ja välillä miettii että valvova viranomainen ei ole tiedostanut valvontarooliaan. Ei notta ihan äkkiseltään tule näkösälle päivä että Trafi reagoisi johonkin käyttökiellolla.
-p
Mutta auta armias jos vaikka dsl-veron maksu myöhästyy tai maksat käyttöveroa sentin liikaa. Jo lähtee kilvet äkkiä.

Re: diesel bemarien kestävyys

Lähetetty: 25 Elo 2018, 19:22
Kirjoittaja Bimmerfanc
Jälleen tälläistä....https://www.karjalainen.fi/uutiset/uuti ... loi-taysin

Kyllä ite pitää ruveta miettimään uskaltaako tuolla G30:llä vaimon ja kolmen lapsen ajella kun pääsääntöisesti käyttävät tuota meidän perheessä.

REALOEM:ssä sanotaan oman auton kohdalla "Important: Comply with repair instructions!" eli "Tärkeää, noudata korjausohjetta" Vastaava EGR osanumero löytyy F10 LCI, 10/2013 - 10/2016 ja F11 LCI 10/2013 - 02/2017 sekä tietenkin G30/31 mallit...sekä monessa muussa mallisarjassa.