Ohjauspyörän vaihteenvalitsin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Maantieajossa rattivaihteet käytössä. Tekee ohitukset sujuvammiksi. Moottorijarrutukseen myös käytän rattivaihteita.
Viimeksi muokannut bemul13, 13 Heinä 2018, 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
En ole ikinä näissä omissa perhebemareissa räpsytellyt vaihteita suuntaan tai toiseen. Myöskään x-drive kiertueen pienet ämmät eivät saaneet minua vaihteita näpyttelemään. Vaihteisto toimii niin hyvin, että miksi siihen sotkee omia käsiä jatkoksi. Taisin viimeksi rämpätä bemarin vaihteita omaksi ilokseni kun alla oli E93 M3.
Joten jos haluat vaihteita vaihdella niin joo, muuten ei.
Joten jos haluat vaihteita vaihdella niin joo, muuten ei.
Sama. Käytän päivittäin etenkin moottorijarrukseen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Ohitustilanteeseen ja joskus harvoin moottorijarrutukseenkin näppään vaihdekepin viereisestä napista sport-asentoon. Joskus kokeilin että vaihtaahan se manuaalisestikin keppiä tökkimällä, mutta en ole keksinyt miksi niin haluaisin tehdä. Sport-asennossa automaatti pitää kierrokset hyvällä vetoalueella huomattavasti varmemmin kuin minä manuaalisesti läpsytellen saisin, varsinkaan kun moottorin ääntä ei juuri kuulu ohjaamoon.
Eiks moottorijarrutukseen oo kätevämpi vaan nopeesti pikanapauttaa kaasupoljinta kuten jossain auton ohjeessakin muistaakseni mainittu? Jalka on kuiteski lähempänä.