Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Nyt täytyy hassuttelut unohtaa ja pitäytyä suunnitelmassa, missä (vuoden-puolentoista sisällä) hankin G05:n kaikilla tarpeellisilla herkuilla. Kunhan niistä nyt tuo sama hinnanpoistuma tapahtuu kuin näissä viimeisissä F15:ssä. Tehdastakuu tulee olla voimassa jne.

Eli tuo em. auto on edelleekin pirun hieno vaihtoehto jollekulle muulle :-)
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Joo , tuskin tuo enää kauaa tuolla rivissä vanhenee , joku käy hakemassa pois ennen talven tuloa.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

No on tuossa se vikana ettei tuo 2l bensa ole oikein riittävä ko. kulkineeseen. Eli jos tulee muutakin ajoa kuin kaupunkipyörittelyä niin ikävä tulee.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

jleinonen kirjoitti: 18 Syys 2020, 12:48 No on tuossa se vikana ettei tuo 2l bensa ole oikein riittävä ko. kulkineeseen. Eli jos tulee muutakin ajoa kuin kaupunkipyörittelyä niin ikävä tulee.
Riippuu vähän miten kiire on , 0-100 n 6.8s kuitenkin melko ripeä , eikä ohituksissakaan ahdista.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

jleinonen kirjoitti: 18 Syys 2020, 12:48 No on tuossa se vikana ettei tuo 2l bensa ole oikein riittävä ko. kulkineeseen. Eli jos tulee muutakin ajoa kuin kaupunkipyörittelyä niin ikävä tulee.
Höpsön löpsön. Jos revitellä tarvii niin akkua pitää aina vähän varalla. Reilummin tämä lähtee repäisemään kuin vaikkapa minun edellinen F11 530d.....

313hp ja 450Nm on ihan tarpeeksi.

Hyvin se i8;kin 1,5 litrasella pörisee BTW
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Kuumeiluun palatakseni. Tässä kun olisi vähemmän maileja ja takuu voimassa niin jo vain!!

https://www.vaihtoautomaa.com/auto/yle-627/
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Yllättävän hyvännäköinen tuo valkoinen-valkoinen kombo , vaikka yleenä olen ajatellut , että kontrastia pitää jonkin verran olla , että miellyttäisi omaa silmää. Aina ei näin näköjään olekaan. Hyvät varusteet tuossa on ja mukava nähdä , että isojen vanteiden sijaan on ruksittu lisukkeita ajatuksella.

Kilometrit on tosiaan ainut ongelma. On varmaan vielä iskussa , mutta paljon ajavalla on parissa vuodessa 200tkm mittarissa , jolloin joutuu myymään jo aika halvalla.
bmwnord
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 18:04

Mitä aktiivit/harrastajat täällä mieltä BMW 2,0i ja 2,0d eroista ja kestävyydestä? Onko ongelmia bensakoneessa ollut enää ongelmia? Bensa on 2018 ja diesel olisi tämä uusin malli, joita olen tässä miettinyt. Ajoa tulee vuodessa 40-45 tkm.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

bmwnord kirjoitti: 29 Loka 2020, 19:29 Mitä aktiivit/harrastajat täällä mieltä BMW 2,0i ja 2,0d eroista ja kestävyydestä? Onko ongelmia bensakoneessa ollut enää ongelmia? Bensa on 2018 ja diesel olisi tämä uusin malli, joita olen tässä miettinyt. Ajoa tulee vuodessa 40-45 tkm.
Häh, tuolla km määrällä ei tulisi mieleenkään ostaa bensa- koneista.
Diesel on luotettava B47, onkohan tuo bensa B48. Sen kestävyydestä ei vielä taida olla paljoa tieoa, mutta mikäli vanahat merkit pitävät paikkansa, eiköhän valvetronic siitä ainakin porsi...ellei jakopää kerkiä ensin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
bmwnord
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 18:04

Pari vuotta ajettu bensalla, hyvin on mennyt, Keskikulutus noin 6,5 ltr/100km ja sitä ennen 7-8 vuotta dieselillä keskikulutus noin 9,5 ltr/100km.

Täytyy varmaankin harkita sitä dieseliä uudelleen.
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

jaki kirjoitti: 29 Loka 2020, 19:58
bmwnord kirjoitti: 29 Loka 2020, 19:29 Mitä aktiivit/harrastajat täällä mieltä BMW 2,0i ja 2,0d eroista ja kestävyydestä? Onko ongelmia bensakoneessa ollut enää ongelmia? Bensa on 2018 ja diesel olisi tämä uusin malli, joita olen tässä miettinyt. Ajoa tulee vuodessa 40-45 tkm.
Häh, tuolla km määrällä ei tulisi mieleenkään ostaa bensa- koneista.
Diesel on luotettava B47, onkohan tuo bensa B48. Sen kestävyydestä ei vielä taida olla paljoa tieoa, mutta mikäli vanahat merkit pitävät paikkansa, eiköhän valvetronic siitä ainakin porsi...ellei jakopää kerkiä ensin.
Tästä tuli mieleen kysyä, että jos harkitsee bensavehkeen ostamista käytettynä ja tarkoitus olisi ajaa useampia vuosia, mikä on suurin ajettu kilometrimäärä, jolla kannattaa harkita?
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Jos ajoa se 45 t km/v, niin eiköhän se diesel ole.
Matematiikkaa se vaan vaatii, taitaa netissä olla valmiita laskukaavoja jos ei itse viitsi.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

VolvostaBemariin kirjoitti: 18 Syys 2020, 18:26
jleinonen kirjoitti: 18 Syys 2020, 12:48 No on tuossa se vikana ettei tuo 2l bensa ole oikein riittävä ko. kulkineeseen. Eli jos tulee muutakin ajoa kuin kaupunkipyörittelyä niin ikävä tulee.
Höpsön löpsön. Jos revitellä tarvii niin akkua pitää aina vähän varalla. Reilummin tämä lähtee repäisemään kuin vaikkapa minun edellinen F11 530d.....

313hp ja 450Nm on ihan tarpeeksi.

Hyvin se i8;kin 1,5 litrasella pörisee BTW
Tässä kommentissa en niinkää viittaa siihen etteikö joku 0-100km/h kiihdytys tai ettei ohituskiihtyvyys sinänsä olisi tarvittava. Mutta se tunne ja fiilis kun hybridillä laittaa kaasun pohjaan on se oksettava äänimaailma mikä tulee :thdw: Nimenomaan pörisee :lol:
2litran bensakone huutaa kierroksilla ja antaa kuvan ettei mitään tapahdu...

Hankala tehdä sellaista reipasta kiihdytystä sivistyneesti.

En ole bemarin uutta 45e päässyt kokeilemaan, mutta Audin Q7 55 TFSI e oli jo huomattavasti sivistyneempi tuollaisessa nopeassa kiihdytyksessä.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

No joo... Itse ajoin liki viisi vuotta X5 40e -mallilla ja nyt on autoni 45e.

Tuo 40e oman kokemukseni jälkeen ei todellakaan ole mikään pörisijä, vaikka siinä 2-litrainen moottori on. Auto on äänieristetty myös niin hyvin, että moottorin ääni ei häiritse missään nopeuksissa. Kiihdytyksissäkään ääni ei ole mitenkään epämiellyttävä. Ja suorituskyky, se on riittävä. Koskaan en ainakaan itse sillä jäänyt ns. jalkoihin.

Onhan 45e toki vielä kehittyneempi tuote monella tavalla. Mutta erinomainen auto tuo 40e on. Ainoa kielteinen ”ominaisuus” on paljon täälläkin esillä ollut peräpainoisuus, mutta rengaspaineiden säädöllä senkin saa kohtuullisesti hallintaan.

Mutta hyvä auto. Sen tietää, kun sillä on pidempään itse ajanut.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

jleinonen kirjoitti: 03 Marras 2020, 12:47
VolvostaBemariin kirjoitti: 18 Syys 2020, 18:26
jleinonen kirjoitti: 18 Syys 2020, 12:48 No on tuossa se vikana ettei tuo 2l bensa ole oikein riittävä ko. kulkineeseen. Eli jos tulee muutakin ajoa kuin kaupunkipyörittelyä niin ikävä tulee.
Höpsön löpsön. Jos revitellä tarvii niin akkua pitää aina vähän varalla. Reilummin tämä lähtee repäisemään kuin vaikkapa minun edellinen F11 530d.....

313hp ja 450Nm on ihan tarpeeksi.

Hyvin se i8;kin 1,5 litrasella pörisee BTW
Tässä kommentissa en niinkää viittaa siihen etteikö joku 0-100km/h kiihdytys tai ettei ohituskiihtyvyys sinänsä olisi tarvittava. Mutta se tunne ja fiilis kun hybridillä laittaa kaasun pohjaan on se oksettava äänimaailma mikä tulee :thdw: Nimenomaan pörisee :lol:
2litran bensakone huutaa kierroksilla ja antaa kuvan ettei mitään tapahdu...

Hankala tehdä sellaista reipasta kiihdytystä sivistyneesti.

En ole bemarin uutta 45e päässyt kokeilemaan, mutta Audin Q7 55 TFSI e oli jo huomattavasti sivistyneempi tuollaisessa nopeassa kiihdytyksessä.
Höpölöpö vol 2. Ei 40e mikään nokivasaranelari sentään ole. Pörinää kulluu vain matailissa vauhdeissa jos käyttää bensakonetta. Ja jos kierrokset nostaa nyt vaikka sinne n. 6000 rpm niin ääni ei ole pörinä. Tokikaan kutoskoneen sivistyneisyyteen ei pääse, mutta tuo "oksettava" on väärä termi. Ja itse nyt en eded täyskaasukiihdyttele; ellei sitten risteyksessä täydy äkkiä mennä risteävän tien yli tms.

Mutta pörisköön itse kukin miten haluaa. Minä ajan niin että matalissa vauhdeissa aina sähköllä ja isommissa bensalla. ja silloin ei kuulu MITÄÄN.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

VolvostaBemariin kirjoitti: 17 Syys 2020, 08:21 Ostakaa siitä hyvät ihmiset täydellisesti varusteltu (huollot maksettu 2023 ja takuu voimassa) F15! -->

https://www.nettiauto.com/bmw/x5/11480467

Ellei kukaan osta niin mä meen kohta vaihtamaan oman tuohon :-)
No nyt on näköjään myyty , toivottavasti pääsi hyvään kotiin.
fernari
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 09:20

Hieman olisi mietinnässä auton vaihto, kun todennäköisesti duunikuviot vaihtuvat vuoden vaihteessa ja päivittäinen työmatka lyhenee merkittävästi ja hybridillä pystyisi ajelemaan jatkossa kaikki työmatkat. Ei vaan oikein osaa päättää X3 hybridin ja 5-sarjan touring hybridin välillä. Nykyinen on farkku Optima ja tavaraa (kaksi turvaistuin ikäistä lasta + romut) pitäisi saada kulkemaan myös jatkossa näppärästi. 5-sarja mielyttää ehkä eniten silmää, mutta X3 tarjoaisi jopa hieman halvemmalla samaa varustepakettia. Optimassa tottunut mm. adaptiiviseen vakkariin + langattomat lataukset ja CarPlayt. Myös panoraama katto on ollut kiva lisä. Ei ole helppoa tämä elämä.
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

Ei ehkä ole paras ajankohta vaihtaa autoa, koska käytetyt autot ovat tällä hetkellä hinnoissaan. Mutta pitäähän sitä miehellä unelmia olla.

Tähän asti olen ajanut kolmosella, mutta olen harkinnut vaihtaa astetta pienempään: joko F20 (facelift) tai saman sukupolven Audi A3. Houkuttaa jatkaa edelleen dieselillä.

Täällä on varmaankin niitä, jotka ovat ajaneet molemmilla malleilla. Millaisia kokemuksia?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

F20 LCI ikäinen Audi A3 kyllä aika rämisevä kapistus BMW verrattuna, ajelin sillon 2015-2016 uusia vertailtaessa koeajoilla molempia muttei Audilla kyllä mitään jakoa, Seat Leon oli jopa parempi. Ei oo BMW:ssä vielä yli 50 tkm ajettunakaan mitään sisustan räminöitä tai resonointeja. Audissa oli esittelyautossa siellä sun täällä ja kojelaudasta piti pitää kii, että pysy hiljaa. Kysyin myyjältä viel, että onks toi rikki niin meinas ettei siinä mitään vikaa ole. Voisin veikata, ettei ole ainoa laatuaan. Vanhemmat Audit kyllä ollu jämäköitä ja hiljaisia.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Golf 7 ei ole kaukana A3:sta ja sellaisella tuli ajettua 4 vuotta ja tilalle tuli 40tkm ajettu F20 LCI. Sillä ajoin noin satkun verran kun lähti vaihtoon, jos vertaan noita kahta niin mielummin F20 kun vag konsernin tekele. Ero on silmiinpistävä F20 eduksi kaikilla osa-alueilla, ehkä yksi parhaita autoja mitä mulla on ollut ja vastaavan olisin halunut alle mutta ne meni pilaamaan 1-sarjan etuvedolla.
Vastaa Viestiin