Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Meidän perheessä autokuume iskee kolmen vuoden välein, johtuen verottajasta.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Takkiin tulee autokaupoissa poikkeuksetta melkeimpä aina ja mitä tulee auton ikään niin onhan tämä kohta kaksi vuotta vanha. Kesäkuun loppupuolella auton rekisteröinnistä on kulunut 2v. Minulla auto ei toki ole ollut kahta vuotta vaan reilun vuoden. Tämä auto maksoi noin 8kk vanhana ja 4100km:a ajettuna 36.000 euroa ja paras hyvitys tästä autosta on nyt noin 33.000 euroa eikä sillä ole väliä vaihdanko X1:een vai 3-sarjan Touringiin. Toki ne autot mitä olen katsellut maksavat 40-50.000 euroa ilman lisävarusteita tai lisävarusteiden kanssa.

Nykyisessä autossa ei haittaa kuin lähinnä väännön puute. Toki tämän auton moottori on kierrosherkkä mutta vastaavasti soppaakin menee ja sitä kuluu varsinkin maantieajossa jos erehtyy enempi ohittelemaan. Toinen asia mitä häiritsee on ksenonien, parkkitutkan ja ristiseläntukien puute joista viimeinen ei ole niin tärkeä mutta ei sekään haitaksi olisi jos tässä semmoisetkin olisi. Luulin tätä autoa hankkiessani että noiden avrusteiden puute on yks lysty mutta kyllä niiden puute kaihertaa kun entisessäkin ne oli.

Nyt saisi 3-sarjan Touringin todella hyvillä vermeillä kohtuuhintaan. Tuleva malli on varmasti ovh. hinnoiltaan kalliimpi ja varustelu ei ole sekään varmasti Limited Business Editionin tasolla. Tuolla LBE-paketilla ja vaikkapa Bluewater ulkovärillä auto on todella näyttävä kokonaisuus. Yhtenä vaihtoehtona 320xdA LBE farkun lisäksi on ollut 318dA farkku LBE:nä + vajaalla 4000,00 eurolla vielä tuohon kilkkeitä päälle. Siinä olisi aika hyvä paketti.


Innostus nelivetoon lähti siitä että loskakelillä tai lumipyryn jäljiltä noin max puolenkilometrin mittainen kotitien pätkä sekä hiekkapäällysteinen kotipiha ovat hirveässä kunnossa ja tuollainen matala pitkäakselinen auto kyntää sitten siellä menemään jotenkuten. Keskustassa, moottoritiellä ja vaikkapa vanhalla Lahdentiellä ajamisen kanssa ei ole takavedollakaan ollut mitään ongelmaa ja toki olen siinä kotitielläkin päässyt jotenkin eteenpäin silloinkin kun se mössö on ollut paksuinta vaikka toki auto ei ole edennyt siinä raketin laillakaan. Noita kelejä ei 3-4 talvikuukauden aikana kuitenkaan paljon ole ja me ajelemme kaikkein eniten juurikin keväällä, kesällä ja syksyllä ja talvella autolla ei juuri ajeta kuin töihin, kotiin, kauppaan ja lähikuntiin vanhempien luokse. Keväällä ja kesällä sitten ajellaan aika paljon niitä "huviajeluita" sun muita juttuja. Neliveto kuitenkin lisää kulutusta joten en oikein tiedä kannattaako muutaman pahemman kelin takia hankkia nelivetoinen auto. Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan hanki kun kokee hyödyn olevan niin vähäistä.
Viimeksi muokannut J1978, 28 Maalis 2011, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Juu. Mut nelivedossa on se hyvä puoli, että mitä huonommat ajokelit talvella niin sitäkin kivempi on ajella... Siksi neliveto, mun mielestä se on hauskin varuste.. Sekä aika hyödyllinenkin. En minäkään sitä hirveesti arvostanut, kun sitä ei ollut. Nyt kun olen nelivedolla 60 000 km ajanut, niin en siitä helposti luovu. Ennemmin luovun 6 koneesta, automaatista tai xenon valoista..
Avatar
Chaton
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Maalis 2011, 21:48

Talvella tekee mieli nelivetoa ja kesällä urheilullisempaa...siinä se on kun ihminen ei oo koskaan tyytyväinen ;) Vaikka mä kyllä oon oppinu olemaan, ihan vaan jo siitä että ei tarvi ajella volkkarilla enää :tong:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Chaton kirjoitti:Talvella tekee mieli nelivetoa ja kesällä urheilullisempaa...siinä se on kun ihminen ei oo koskaan tyytyväinen ;) Vaikka mä kyllä oon oppinu olemaan, ihan vaan jo siitä että ei tarvi ajella volkkarilla enää :tong:
Sama homma minullakin! Mutta kun nälkä kasvaa syödessä ja homma lähtee helposti lapasesta...
Avatar
Chaton
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Maalis 2011, 21:48

niin no mä oon oppinu intialaisittain ottamaan shanti shanti with my money.. elämässä on paaljon tärkeempiäkin asioita kuin autot mutta toisaalta kun ei oo perhettä vielä niin mitäpä sitä miettimään liikaa... Shelby GT500 kesäksi oisko vähän tyylikäs..kelpais kaivarissa ajella.. :cools: ei taida massit vaan riittää.. ;)
Juh1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
Auto: Touring ilman G:tä

Itse olen ratkaissut tuon niin, että kesällä käännetään kahvasta sitä vauhtia :thup: Ei mulla kyllä ole nelivetoakaan...
Chaton kirjoitti:Talvella tekee mieli nelivetoa ja kesällä urheilullisempaa...siinä se on kun ihminen ei oo koskaan tyytyväinen ;) Vaikka mä kyllä oon oppinu olemaan, ihan vaan jo siitä että ei tarvi ajella volkkarilla enää :tong:
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

holle1000 kirjoitti:Juu. Mut nelivedossa on se hyvä puoli, että mitä huonommat ajokelit talvella niin sitäkin kivempi on ajella... Siksi neliveto, mun mielestä se on hauskin varuste.. Sekä aika hyödyllinenkin. En minäkään sitä hirveesti arvostanut, kun sitä ei ollut. Nyt kun olen nelivedolla 60 000 km ajanut, niin en siitä helposti luovu. Ennemmin luovun 6 koneesta, automaatista tai xenon valoista..
Samoilla linjoilla minäkin... Enää ei tarvitse säikähtää ajokelejä, sillä sellaista keliä ei Suomessa monesti ole missä tuolla nykyisellä autolla ei pärjää. Tämä nykyinen Bemari on kolmas nelivetoauto mulle, kaksi rinkulakeulaa oli aiemmin quattrona. Siihen aikaan kun vielä moottoripyöräilin, ajelin talvet nelivedolla. Lopulta vaan tuo mukavuudenhalu vei mielenkiinnon koko moottoripyöräilystä ja möin sen pois. Välissä oli sitten muutama takavetoinen auto ja viime talvena tein päätöksen että nelivetoinen on saatava takaisin, oli sen verran julma talvi täällä pohjoisessa. Eipä ole tarvinnut päätöstä katua. Autosta tuli todellakin lähes täydellinen, kun sen pääsi itse varustelemaan jokaista yksityiskohtaa myöten. Jonkun mielestä ehkä liian kallista mutta eipähän tarvi olla heti vuoden päästä vaihtamassa kuten aiemmin.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ajettu tänään sekä E91 LCI Xdrive että X1 Xdrive ja tässä tuntumat. Monet muoviosat heppoisempia X1:ssä kuin E91:ssä ja käytetty enempi kovamuovia jne. 3-sarjassa upea navi ja mm. peruutettaessa näkyy graafisesti auton kuva, autossa on upeat aluvanteet ja kromisomisteet, ksenonit E91:ssä hienommat kuin X1:ssä. Takakontti E91:ssä X1:stä matalampi mutta toisaalta pidempi. 3-sarjassa valopaketti todella hieno ja 320Dxa:lla ei jää jalkoihin ja vuotuinen autovero on pienempi 3-sarjassa kuin X1:ssä. Hyvitys vanhasta yli 33.000eur. X1:ssä peilit suhisee enempi kuin E91:ssä ja X1 on kertakaikkiaan niin leveä että se ei mahtu peilit levällään meidän autotalliin.

Vakiovarusteet:

Navigointijärjestelmä Business
Xenon-ajovalot
17” kevytmetallivanteet
Automaattinen ilmastointi
Peruutustutka taakse
Vakionopeussäädin
Sport nahkapäällysteinen ohjauspyörä
Sadetunnistin
Ulko-ja sisävalopaketti
Alumiininväriset kattokaiteet (Touring)
Kromipaketti

Lisävarusteita en pysty kauheasti ottamaan mutta ne otan mitä kykenen eli nämä:

- usb-yhteys

- hifi-paketti

- Servotronic

- tupakkaversio

- säilytystilapaketti

- nelisuuntaisesti säätyvä sähköinen ristiseläntuensäätö etuistuimiin

Värinä peruspuinen ja sisävärinä perusmusta Vertex

Vaihdan kynnyslistat BMW individual listoihin kun se muutos ei maksa mitään. Näkyy olevan hinta tasan nolla...

Huomenna tehdään kaupat.
Viimeksi muokannut J1978, 29 Maalis 2011, 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

J1978 kirjoitti:Huomenna tehdään kaupat.
Onnea :thuup:
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Hyvältä vaikuttaa, kiitos sillekin Limited Business Edition-tarjoukselle, sehän tuo auton mukanaan paljon hyödyllisiä varusteita.

Harkitsisin vielä peruspunaisesta. Tarvittaessa autosta on vaikea päästä eroon yksityisenä ja alentaa jopa auton arvoa.

Sensatec-tekonahkaverhoilusta on tullut puheeksi täällä toisessa threadissa. Se on laadultaan aika hyvä ja aika edullinen, vain 170e. Parantaa huimasti sisätilan ulkonäköä. Tosin harmi ettei sitä saa esim X1:een.

Navigaatiojärjestelmä Professionalin normaalihinta Suomessa on huimat 3 619,81euroa ja LBE-paketin ottaneille vain 719e. Kukapa muistaisi muutaman vuoden kuluttua tämä LBE-tarjouksesta, joten seuraava ostaja voi luulla, että sä todella panostit 3600euroa naviinkin :)
- - -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

masiaro kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa, kiitos sillekin Business Limited Edition-tarjoukselle, sehän tuo auton mukanaan paljon hyödyllisiä varusteita.

Harkitsisin vielä peruspunaisesta. Tarvittaessa autosta on vaikea päästä eroon yksityisenä ja alentaa jopa auton arvoa.
No hyvin Auditkin katoaa vaihtoautohallista vaikka ne ovat etupäässä punaisia tai valkoisia. Perusmusta on yksi vaihtoehto mutta siinä näkyy pöly, naarmut ja lika. Peruspunaisessa erottuu hienosti hopeiset matalat kattokaiteet sekä hopeiset ikkunalistat sekä hopeareunaiset munuaiset. Sama toki koskee perusmustaa sekä metallimustaa että niissä nuo kromit erottuu. Melkein kaikilla BMW, Audi ja mersu-kuskeilla on valkoinen auto ja kyllä ne kromit näyttää aika valjuilta kun auto on valkoinen. Metalliväreistä kiehtoo eniten Bluewater mutta en kyllä maksa 1352,00eur metalliväristä vaikka se toki hieno onkin. Ehdottaa saa vaikka mitä varusteita mutta tuon enempää en niitä halua, eikä ole enää haluja kiristää kukkaronnyörejä tämän enempää. Monet sähköhärpäkkeet sun muut on sitäpaitsi mitä suurin riesa tai oikuttelee esim. talvella. Tai ainakin muunmerkkisissä autoissa asia on näin. Näillä mennään :)
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Onnittelut J1978 ! Valintasi on varmasti hyvä ja varma sellainen. 320 xdA on ajoltaan hieno auto hyvällä voimalinjalla. Varusteetkin kohdallaan. Minusta punainen väri sopii 3 -sarjan Touringiin - kuten myös valkoinen erittäin hyvin. Mustahan sopii aina ja joka autoon, mutta siinä on omat haasteensa. Itselleni ottaisin molempiin beiget penkit, mutta toki musta on se varma valinta.

Lisukkeista HiFille nostan hattua - sitä kolmosen perusaudio kaipaa. Omassa ex-Coupessa HiFi soi paljon paremmin kuin F10:n HiFi. Onkos nyt jokin navigaattoritarjous päällä ?
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Markku J kirjoitti:Onnittelut J1978 ! Valintasi on varmasti hyvä ja varma sellainen. 320 xdA on ajoltaan hieno auto hyvällä voimalinjalla. Varusteetkin kohdallaan. Minusta punainen väri sopii 3 -sarjan Touringiin - kuten myös valkoinen erittäin hyvin. Mustahan sopii aina ja joka autoon, mutta siinä on omat haasteensa. Itselleni ottaisin molempiin beiget penkit, mutta toki musta on se varma valinta.

Lisukkeista HiFille nostan hattua - sitä kolmosen perusaudio kaipaa. Omassa ex-Coupessa HiFi soi paljon paremmin kuin F10:n HiFi. Onkos nyt jokin navigaattoritarjous päällä ?
Business navi kuuluu tuohon 3-sarjan nykymallien loppupään Business-mallien varustukseen. Samoin kuuluvat kromilistat ikkunoihin, farkussa kromiset kattokaiteet, ksenon-valot, sisä- ja ulkovalopaketti ja peruutustutka taakse. Yli 9000 euron varuste-edut. Business navi on päivitettävissä Business Professional naviin pienellä välirahalla.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Onneksi olkoon! Punainen on komea väri! Sen kanssa passaa niin mustat kuin kromisetkin listat, myös vanteet sopii niin mustana kuin hopeisenakin hienosti alle. Ehkä itse ottaisin vielä PDC:n myös eteen koska autoon tulee myös navi ja sen myötä myös näyttö peruutustutkalle, ei maksa kauheasti. Samalla saisi PDC:n on/off -kytkimen kojelautaan. En huomannut tuosta varustelistasta urheiluistuimia, jätätkö ne pois?
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:
masiaro kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa, kiitos sillekin Business Limited Edition-tarjoukselle, sehän tuo auton mukanaan paljon hyödyllisiä varusteita.

Harkitsisin vielä peruspunaisesta. Tarvittaessa autosta on vaikea päästä eroon yksityisenä ja alentaa jopa auton arvoa.
No hyvin Auditkin katoaa vaihtoautohallista vaikka ne ovat etupäässä punaisia tai valkoisia. Perusmusta on yksi vaihtoehto mutta siinä näkyy pöly, naarmut ja lika. Peruspunaisessa erottuu hienosti hopeiset matalat kattokaiteet sekä hopeiset ikkunalistat sekä hopeareunaiset munuaiset. Sama toki koskee perusmustaa sekä metallimustaa että niissä nuo kromit erottuu. Melkein kaikilla BMW, Audi ja mersu-kuskeilla on valkoinen auto ja kyllä ne kromit näyttää aika valjuilta kun auto on valkoinen. Metalliväreistä kiehtoo eniten Bluewater mutta en kyllä maksa 1352,00eur metalliväristä vaikka se toki hieno onkin. Ehdottaa saa vaikka mitä varusteita mutta tuon enempää en niitä halua, eikä ole enää haluja kiristää kukkaronnyörejä tämän enempää. Monet sähköhärpäkkeet sun muut on sitäpaitsi mitä suurin riesa tai oikuttelee esim. talvella. Tai ainakin muunmerkkisissä autoissa asia on näin. Näillä mennään :)
Totta. Mutta minun 2020-visioni on sellainen, että peruspunaiset autot päätyvät kaatopaikalle/purkaamoon keski-iältään aiemmin kuin muunväriset. No tuskin, tai pitää tutkia :) Onneksi on sentään ne kromiset listat pelastamassa.

Sensatecia sun kannattaa koeistua ja harkita, olen tosissani. :)
- - -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kynnyslistat vaihdan vielä BMW Individual listoihin koska se muutos ei maksa mitään. Sensatecia ei ole missään koeistuttavissa. En ole ainakaan yhdessäkään uudessa autossa niitä nähnyt vaikka olen käynyt useammassa Laakkosen ja Autosalvan liikkeessä.

Vaalea beige on varmasti hieno mutta kun kaikki lattiat ja takakonttikin on beige niin ei nappaa. Liian arka väri mulle ja kun käytetään molemmat farkkuja niin ainakin halvemmissä merkeissä mitä ole nähnyt paljon istuttuja beigejä kangaspenkkejä ovat ne käytön jäljiltä aivan hirveät kun niillä on istuttu farkut jalassa.

2020 tätä autoa enää mulla tuskin on....
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Kynnyslistat vaihdan vielä BMW Individual listoihin koska se muutos ei maksa mitään. Sensatecia ei ole missään koeistuttavissa. En ole ainakaan yhdessäkään uudessa autossa niitä nähnyt vaikka olen käynyt useammassa Laakkosen ja Autosalvan liikkeessä.

Vaalea beige on varmasti hieno mutta kun kaikki lattiat ja takakonttikin on beige niin ei nappaa. Liian arka väri mulle ja kun käytetään molemmat farkkuja niin ainakin halvemmissä merkeissä mitä ole nähnyt paljon istuttuja beigejä kangaspenkkejä ovat ne käytön jäljiltä aivan hirveät kun niillä on istuttu farkut jalassa.

2020 tätä autoa enää mulla tuskin on....
Ei Individual-ovilistoja voi saada vaikka ne eivät maksaisi mitään, ne on saatavilla vain jos autoon on hankittu Individual-ulkoväri tai / ja Individual-nahat.

Sensatecit on kestävämpiä kuin kankaiset, eikä sensateceissa näy helposti käytön jälkiä. Tsekkaa vaikka USA:n 3-sarjalaiset, siellä sensatec on vakiona ja miltei kaikissa autoissa sisusta näyttää uudelta.
- - -
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Tuo proffa navi kuulostaa aika houkuttelevalta alta 800 eur lisähinnalla. Jos se on yhtä hieno kuin F10:ssä. Tosi hieno, iso näyttö oli F10 sijaisautossa, jota päivän ajelin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Jätän urheiluistuimet pois. En tykkää niistä tai vaan tule niiden kanssa sinuiksi. Ne on minun makuun liian kovat ja sinne autoon on hankalampi kömpiä. Nytkin särkee selkää kun ajoin sillä 3-sarjan bemulla jossa oli ne urheilusituimet. Ne penkit on vaan yksikertaisesti liian syleilevät ja minä en sitten millään syty niille. Mieluummin panostan sähköiseen ristiseläntuensäätöön.

Kannattaa ottaa huomioon että en ole ylempää keskitasoa vaan tavallista keskitasoa oleva perusjamppa. Sen otan varusteina mitä pystyn ja minkä tiedän pystyväni maksamaan. Väliraha on jo nyt melkein 20.000eur kun otan nämä mitä otan.

Tuohon Limited pakettiin kuuluu myös 17-tuumaiset monipuolaiset aluvanteet ja ne on kyllä komiat!
Vastaa Viestiin