HK:t tulisi minunkin autoon.
Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Onko ilmastoinnin kompura sähkökäyttöinen?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
En oikein usko. Eiköhän tuo ole niin kuin muissakin malleissa pelkkä puhallin (eli ilmastoinnin kompura on remmin perässä kai?). Eli kesällä se on lehmän henkäys. Ilmastoidut penkit ne on Amerikkaa hyvät ihmiset Niin pienei hinta siitä varusteetsa että kannattaa ehdottomasti ottaa
Ok hyvä, näin ajattelinkin olevan aiemmin lukemani perusteella, muutenhan tuo olisi sama varuste kuin kaikissa polttomoottoriautoissa joissa on se tuuletusfunktio.
Viimeksi muokannut Popp, 17 Joulu 2019, 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Bemarin plug-in hybrideissä on sähköinen lämmitys ja viilennys, molemmat suoraan korkeajännitepiiriin kytketty.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑17 Joulu 2019, 09:27En oikein usko. Eiköhän tuo ole niin kuin muissakin malleissa pelkkä puhallin (eli ilmastoinnin kompura on remmin perässä kai?). Eli kesällä se on lehmän henkäys. Ilmastoidut penkit ne on Amerikkaa hyvät ihmiset Niin pienei hinta siitä varusteetsa että kannattaa ehdottomasti ottaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
No nyt oppi uutta ja onpa loistavaa. Omassa F15:ssäkin viilenee sekä auto, että kuskin hanuri!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kyllä, kiitos vain. Ainakin lompakko kiittää onhan tossa jo järjetön määrä lisävarusteita, mutta jos tuolla jonkin aikaa pärjäisi.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑21 Joulu 2019, 08:15Loistavaa! Et tule penkkien tuuletusta katumaan. Meikäläisen missio toimii
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
Alkaa olla varustelu kohdallaan. Yhtä mahdollista puutetta ihmettelen: ääntä eristävät akustiikkalasit 690e. Tuon auton erikoispiirre on hiljaisuus, ja akustiikkalasit olisivat itselle valinta ennen monia muita valintoja.
Muuten olen alkanut miettimään, että pitäisikö lopettaa ketjun lukeminen kun nousee kuume liian korkeaksi.
Muuten olen alkanut miettimään, että pitäisikö lopettaa ketjun lukeminen kun nousee kuume liian korkeaksi.
BMWllä on kyllä hyvä valikoima lisävarusteita, sitä ei käy kieltäminen. Tähän pakettiin olen kyllä paperilla tyytyväinen, nyt enää pitkä odotus edessä.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
Samaa mieltä, jos tilaa tummat takalasit, kannattaa ehdottamasti ottaa nuo akustiikkalasit.Huivei kirjoitti: ↑21 Joulu 2019, 09:07 Alkaa olla varustelu kohdallaan. Yhtä mahdollista puutetta ihmettelen: ääntä eristävät akustiikkalasit 690e. Tuon auton erikoispiirre on hiljaisuus, ja akustiikkalasit olisivat itselle valinta ennen monia muita valintoja.
Muuten olen alkanut miettimään, että pitäisikö lopettaa ketjun lukeminen kun nousee kuume liian korkeaksi.
Omaan silmään nuo tummat takalasit 'farkkutyyppisessä' korissa lisää auton pakettiautomaisuutta paljon, varsinkin tummalla värillä. Ei miun makuun.
Viimeksi muokannut tiko, 21 Joulu 2019, 16:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Tästä nyt on varmaan puhuttu paljonkin, mutta en haulla suoranaisesti löytänyt tästä keskustelua.
Kyseessä on siis tämä ikuisuuskysymys, 328 vai 335.
Olen koeajanut 328:n, mutta luonnollisesti 335 kiinnostaisi myös. Mietin, että kannattaako edes koeajaa tuota 335:ttä, vai haluanko sitten sellaisen väistämättä ja 328 jää taakse. Budjettia on käytetylle n. 33k €.
335:ttä ei tällä hetkellä oikein löydy kuin diisselinä ja farkkuna, itse katselen sedaneita ja coupea. Ilmeisesti 340 ja 440 ovat uudempaa mallia, mutta taitaa mennä yli budjetin. Tarkoitus olisi viimeistään ensi talvella ostella, joten en tiedä laskeeko hinnat sikseen myös 335:n osalta. Tosi harvassa ovat bensalliset, farkuttomat versiot.
Alkoi vähän jännittämään tuo 328 niiden jakohihnaongelmien vuoksi. Pitäisi ilmeisesti olla uudempi kuin 3/2015 jossa ongelma on ratkottu. Tuskin tuo 335:kään mikään ongelmaton peli on, mutta säästöön jää kuussa 500-1000 euroa joten tuo ylläpitokustannus nyt ei suoranaisesti haittaa. Kuinkahan paljon eroa 328 ja 335 ylläpidossa noin suurinpiirtein on? Täytyy myöntää, että 335:ssä eniten viehättää videoiden perusteella se ääni, vaikka se teholisäyskin on hyvä juttu.
Ilmeisesti tuohon 328:n voisi tehdä chip tuningin ja päästäisiin n. 290hv lukemiin, mutta onko mitä haittaa? Ilmeisesti pitää uudelleenkatsastaa. Mietin jo sitäkin, että ostaisi 328:n ja chippaisi sen. Kuinkas tuo chippaus muuttaa ääntä, jos muuttaa?
Kiinnostaisi myös omistajilta kuulla, onko tuo 335 sen väärti. Luulen, että 328:n saa isommilla herkuilla kuin 335:n? Vähän pistää miettimään nuo 2014 ja vanhemmat 328:t juuri niiden jakoketjuongelmien takia, pitäisi siis olla varmaan 2015-> 328 jos sitä miettii.
Joitain hybridiversioita löytyy 335:stä, mutta en sillä varmaan tekisi mitään. Verotus muuttuu hybrideissä jotenkin myös?
Kyseessä on siis tämä ikuisuuskysymys, 328 vai 335.
Olen koeajanut 328:n, mutta luonnollisesti 335 kiinnostaisi myös. Mietin, että kannattaako edes koeajaa tuota 335:ttä, vai haluanko sitten sellaisen väistämättä ja 328 jää taakse. Budjettia on käytetylle n. 33k €.
335:ttä ei tällä hetkellä oikein löydy kuin diisselinä ja farkkuna, itse katselen sedaneita ja coupea. Ilmeisesti 340 ja 440 ovat uudempaa mallia, mutta taitaa mennä yli budjetin. Tarkoitus olisi viimeistään ensi talvella ostella, joten en tiedä laskeeko hinnat sikseen myös 335:n osalta. Tosi harvassa ovat bensalliset, farkuttomat versiot.
Alkoi vähän jännittämään tuo 328 niiden jakohihnaongelmien vuoksi. Pitäisi ilmeisesti olla uudempi kuin 3/2015 jossa ongelma on ratkottu. Tuskin tuo 335:kään mikään ongelmaton peli on, mutta säästöön jää kuussa 500-1000 euroa joten tuo ylläpitokustannus nyt ei suoranaisesti haittaa. Kuinkahan paljon eroa 328 ja 335 ylläpidossa noin suurinpiirtein on? Täytyy myöntää, että 335:ssä eniten viehättää videoiden perusteella se ääni, vaikka se teholisäyskin on hyvä juttu.
Ilmeisesti tuohon 328:n voisi tehdä chip tuningin ja päästäisiin n. 290hv lukemiin, mutta onko mitä haittaa? Ilmeisesti pitää uudelleenkatsastaa. Mietin jo sitäkin, että ostaisi 328:n ja chippaisi sen. Kuinkas tuo chippaus muuttaa ääntä, jos muuttaa?
Kiinnostaisi myös omistajilta kuulla, onko tuo 335 sen väärti. Luulen, että 328:n saa isommilla herkuilla kuin 335:n? Vähän pistää miettimään nuo 2014 ja vanhemmat 328:t juuri niiden jakoketjuongelmien takia, pitäisi siis olla varmaan 2015-> 328 jos sitä miettii.
Joitain hybridiversioita löytyy 335:stä, mutta en sillä varmaan tekisi mitään. Verotus muuttuu hybrideissä jotenkin myös?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Itsellä ollut 135i ja nyt tuo 435i xDrive Cabriolet, molemmat chipattuina. Jälkimmäinen tehtaan toimesta.pugshot kirjoitti: ↑31 Joulu 2019, 00:15 Tästä nyt on varmaan puhuttu paljonkin, mutta en haulla suoranaisesti löytänyt tästä keskustelua.
Kyseessä on siis tämä ikuisuuskysymys, 328 vai 335.
Olen koeajanut 328:n, mutta luonnollisesti 335 kiinnostaisi myös. Mietin, että kannattaako edes koeajaa tuota 335:ttä, vai haluanko sitten sellaisen väistämättä ja 328 jää taakse. Budjettia on käytetylle n. 33k €.
335:ttä ei tällä hetkellä oikein löydy kuin diisselinä ja farkkuna, itse katselen sedaneita ja coupea. Ilmeisesti 340 ja 440 ovat uudempaa mallia, mutta taitaa mennä yli budjetin. Tarkoitus olisi viimeistään ensi talvella ostella, joten en tiedä laskeeko hinnat sikseen myös 335:n osalta. Tosi harvassa ovat bensalliset, farkuttomat versiot.
Alkoi vähän jännittämään tuo 328 niiden jakohihnaongelmien vuoksi. Pitäisi ilmeisesti olla uudempi kuin 3/2015 jossa ongelma on ratkottu. Tuskin tuo 335:kään mikään ongelmaton peli on, mutta säästöön jää kuussa 500-1000 euroa joten tuo ylläpitokustannus nyt ei suoranaisesti haittaa. Kuinkahan paljon eroa 328 ja 335 ylläpidossa noin suurinpiirtein on? Täytyy myöntää, että 335:ssä eniten viehättää videoiden perusteella se ääni, vaikka se teholisäyskin on hyvä juttu.
Ilmeisesti tuohon 328:n voisi tehdä chip tuningin ja päästäisiin n. 290hv lukemiin, mutta onko mitä haittaa? Ilmeisesti pitää uudelleenkatsastaa. Mietin jo sitäkin, että ostaisi 328:n ja chippaisi sen. Kuinkas tuo chippaus muuttaa ääntä, jos muuttaa?
Kiinnostaisi myös omistajilta kuulla, onko tuo 335 sen väärti. Luulen, että 328:n saa isommilla herkuilla kuin 335:n? Vähän pistää miettimään nuo 2014 ja vanhemmat 328:t juuri niiden jakoketjuongelmien takia, pitäisi siis olla varmaan 2015-> 328 jos sitä miettii.
Joitain hybridiversioita löytyy 335:stä, mutta en sillä varmaan tekisi mitään. Verotus muuttuu hybrideissä jotenkin myös?
Ei voi kun kehua Bemarin kolmilitraista suoraa kuutosta. On ääntä, tehoa ja kulkua.
Käy ihmeessä koeajamassa tuolla konella varustettua autoa, et kadu. Väitän että on lisäkustannuksen väärti.
Mitenköhän noissa 435 ja 335 malleissa hinta deprekoituu? Jos nuo bensat nyt ovat n. 40k, mitähän ovat ensi vuonna tähän aikaan.Vollgas kirjoitti: ↑31 Joulu 2019, 15:51Itsellä ollut 135i ja nyt tuo 435i xDrive Cabriolet, molemmat chipattuina. Jälkimmäinen tehtaan toimesta.pugshot kirjoitti: ↑31 Joulu 2019, 00:15 Tästä nyt on varmaan puhuttu paljonkin, mutta en haulla suoranaisesti löytänyt tästä keskustelua.
Kyseessä on siis tämä ikuisuuskysymys, 328 vai 335.
Olen koeajanut 328:n, mutta luonnollisesti 335 kiinnostaisi myös. Mietin, että kannattaako edes koeajaa tuota 335:ttä, vai haluanko sitten sellaisen väistämättä ja 328 jää taakse. Budjettia on käytetylle n. 33k €.
335:ttä ei tällä hetkellä oikein löydy kuin diisselinä ja farkkuna, itse katselen sedaneita ja coupea. Ilmeisesti 340 ja 440 ovat uudempaa mallia, mutta taitaa mennä yli budjetin. Tarkoitus olisi viimeistään ensi talvella ostella, joten en tiedä laskeeko hinnat sikseen myös 335:n osalta. Tosi harvassa ovat bensalliset, farkuttomat versiot.
Alkoi vähän jännittämään tuo 328 niiden jakohihnaongelmien vuoksi. Pitäisi ilmeisesti olla uudempi kuin 3/2015 jossa ongelma on ratkottu. Tuskin tuo 335:kään mikään ongelmaton peli on, mutta säästöön jää kuussa 500-1000 euroa joten tuo ylläpitokustannus nyt ei suoranaisesti haittaa. Kuinkahan paljon eroa 328 ja 335 ylläpidossa noin suurinpiirtein on? Täytyy myöntää, että 335:ssä eniten viehättää videoiden perusteella se ääni, vaikka se teholisäyskin on hyvä juttu.
Ilmeisesti tuohon 328:n voisi tehdä chip tuningin ja päästäisiin n. 290hv lukemiin, mutta onko mitä haittaa? Ilmeisesti pitää uudelleenkatsastaa. Mietin jo sitäkin, että ostaisi 328:n ja chippaisi sen. Kuinkas tuo chippaus muuttaa ääntä, jos muuttaa?
Kiinnostaisi myös omistajilta kuulla, onko tuo 335 sen väärti. Luulen, että 328:n saa isommilla herkuilla kuin 335:n? Vähän pistää miettimään nuo 2014 ja vanhemmat 328:t juuri niiden jakoketjuongelmien takia, pitäisi siis olla varmaan 2015-> 328 jos sitä miettii.
Joitain hybridiversioita löytyy 335:stä, mutta en sillä varmaan tekisi mitään. Verotus muuttuu hybrideissä jotenkin myös?
Ei voi kun kehua Bemarin kolmilitraista suoraa kuutosta. On ääntä, tehoa ja kulkua.
Käy ihmeessä koeajamassa tuolla konella varustettua autoa, et kadu. Väitän että on lisäkustannuksen väärti.
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Nuo 335 ja 435 n55 bensakoneet ovat kyllä todella hyviä moottoreita ei juurikaan ongelmia niin kuin tuossa 328 ja 428 n20 koneessa jossa myös mäntäongelmia. Jos 328 ostaa kannattaa se ostaa B48 moottorilla. Näissä b48 moottoreissakin taitaa jo olla jotakin moottori ongelmia ainakin maailmalla.
Itse en ostais kyllä näitä nykyistä bemarin nelos bensakoneita sen verran niissä tuntuu tyyppivikoja olevan. Vaikea arvioida tuota hintapolitiikka, mutta ainahan nämä hinnat tippuvat jonkun verran vuodessa.
Tuo 335 active hybrid ei ole mikään ladattava hybridi vaan se käyttää sähkömoottoria avustavana bensamoottorin kanssa.
Itse en ostais kyllä näitä nykyistä bemarin nelos bensakoneita sen verran niissä tuntuu tyyppivikoja olevan. Vaikea arvioida tuota hintapolitiikka, mutta ainahan nämä hinnat tippuvat jonkun verran vuodessa.
Tuo 335 active hybrid ei ole mikään ladattava hybridi vaan se käyttää sähkömoottoria avustavana bensamoottorin kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Kannattaa tosiaan miettiä. Jos menet kokeilemaan haluat sen Kyllä, 328 jää taakse. Ja muista, ensin pitää sopia hinta, vasta sitten koeajaa. Toisinpäin tulee tyypillisesti kalliiksi
N54 ja N55 on hienoja moottoreita. Muutama heikko kohta ja syö öljyä mutta kohtuullista korjata jos sattuu huono säkä. Valikoima Suomessa mitätön ja vaikka ei ehkä mitään euroissa voitakaan uittamalla niin valikoimaa voi löytyä paremmin naapurista lännen suunnasta jos ei kauempaa viitsi lähteä hakemaan.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend