Hyvä pointtiVollgas kirjoitti:Ja enhän minä itse sitä näe kun istun autossa sisällä...
Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoitaVollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Sama tyyppihän minä.Turbo kirjoitti:Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoitaVollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
Taisi tosiaan olla aikoinaan ihan ekoja autoja Suomessa tuo oma XC90 V8.
No kappas, täällä näköjään sitten taas törmättiin kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikka molemmilla merkit ja mallit vaihtuneet moneen kertaan, hauska yhteensattumaVollgas kirjoitti:Sama tyyppihän minä.Turbo kirjoitti:Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoitaVollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
Taisi tosiaan olla aikoinaan ihan ekoja autoja Suomessa tuo oma XC90 V8.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Jatkan utelua. Olitko sinä se, joka Volvolandiassa kirjoittelit kattavaa vaihtoreportaasia (taisit vaihtaa Volvon Q7;aan tai Meseen). Jos näin on niin samanmaan aikaan olin minäkin siellä palastalla aktiviinaVollgas kirjoitti:Sama tyyppihän minä.Turbo kirjoitti:Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoitaVollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
Taisi tosiaan olla aikoinaan ihan ekoja autoja Suomessa tuo oma XC90 V8.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Oikein muistat.VolvostaBemariin kirjoitti:
Jatkan utelua. Olitko sinä se, joka Volvolandiassa kirjoittelit kattavaa vaihtoreportaasia (taisit vaihtaa Volvon Q7;aan tai Meseen). Jos näin on niin samanmaan aikaan olin minäkin siellä palastalla aktiviina
Mersun GL 420 CDI tuli Volvon tilalle jo kahden vuoden jälkeen kun Volvon laatu ei vakuuttanut. Mersu toimikin sitten täysin moitteetta sen 7v kun sitä pidin.
Ja VRCF:llä olen aktiivina edelleen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 120
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:56
- Auto: BMW G30 530e
Cayenne S-E Hybrid
991.2 Carrera - Paikkakunta: Pyhtää
Cayennessa tosiaan motivoi tuo teho/hinta suhde. Lähtöhinta 98675e sisältää jo oikeastaan pitkälti kaiken tarpeellisen ja kun hybrid on vielä S-varusteltu, seuraa paketissa mukana isommat jarrut kirkkaan vihreillä satuloilla, 4 ulostuloa yms. tarpeellistaVollgas kirjoitti:Olikos tuo nyt rapiat 95 000€ (paitsi mitä hallitus nyt tekeekään autoveron suhteen -jäämme odottamaan).///Marko kirjoitti:Mitä tuo Audi maksaa ja minkä verran siinä on tehoa verrattuna BeQ:n Porsche Cayenneen joka ainakin minusta näyttää paljon paremmalta?
Ja tehoa tuossa on 272 hv, luvataan 6,3s nollasta sataan.
Ja tehoa tosiaan on yhteensä se 306kW (416hp). Sähkömoottori taisi olla siitä se 70kW ja loput tulee audin 3 litraisesta turbosta. Sataseen arvo luokkaa 5,7s joka on tuolle möhkölle kohtuu ripeä aika.
Myös Q7:aa katselin mutta tuo ulkonäkö ei oikein iskenyt, olkoonkin että elektroniikkaa olisi saanut aimo annoksen enemmän.
Edit. Niin ja ilmajousitus oli erittäin järkevän hintainen, 2300e autoveroineen.
Kyllähän tuo Cayenne plugin hybrid on aika kilpailukykyisesti hinnoiteltu juuri teho vs. hinta. Toki XC90 T8 plugin hybrid ja tuleva X5 xDrive40e PlugIn Hybrid voivat olla kovia kilpakumppaneita sarjassaan.BeQ kirjoitti:Cayennessa tosiaan motivoi tuo teho/hinta suhde. Lähtöhinta 98675e sisältää jo oikeastaan pitkälti kaiken tarpeellisen ja kun hybrid on vielä S-varusteltu, seuraa paketissa mukana isommat jarrut kirkkaan vihreillä satuloilla, 4 ulostuloa yms. tarpeellista
Ja tehoa tosiaan on yhteensä se 306kW (416hp). Sähkömoottori taisi olla siitä se 70kW ja loput tulee audin 3 litraisesta turbosta. Sataseen arvo luokkaa 5,7s joka on tuolle möhkölle kohtuu ripeä aika.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Tammi 2014, 14:41
- Auto: BMW330CdA M, BMW530dA M-sport, BMW320dA F31
- Paikkakunta: Helsinki
Tuossa : http://www.hs.fi/autot/a1305960478284" onclick="window.open(this.href);return false; , harmillista mutta totta :-).laituri kirjoitti:No luetaan niitä tekstejä mitä ihmiset tänne kirjoittavat. No minun osalta tämä saa olla tässä.Finnflyer kirjoitti:Kaikki Audin TFSI koneet, varsinkin 1,8 ja 2,0 kuluttavat suuria määriä öljyä (vuosimallit 2010-14), samoin 2,0 TDI koneet.japi2010 kirjoitti:Minulla on S3 eikä se mitääm öljyä vie, en tiedä mitä koneita tuo öljyjuoppoisuus koskee muttei ainakaan S3:a. Bensaa syö mutta se kuuluu asiaan
Kiitokset linkkauksista, mutta en ole etsimässä E9X mallia vaan F31 335i xDrive mallia.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1431405638040.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> autokuumeisille tiedoksi :-)
Tuli poikettua katsomassa yhtä BMW 550:stä. Istuin autossa ja myyjän kanssa juteltiin autosta.
Myyjä siinä sitten ehdotti, että käy heittämässä lenkki, niin tiedät miltä auto tuntuu.
Minä sanoin, että en uskalla, oma auto saattaa sen jälkeen tuntua pelkältä mopolta.
Siihen myyjä sanoi, että ethän sinä enää aja sillä, tuo sun autohan jää saman tien tähän liikkeen pihalle.
Sanoisko, että siinä oli myyjä, joka osasi vetää oikeasta narusta.
No, en ajanut, auto oli yhtä vanha kuin minun 530 ja välirahakin oli niin suuri, että ei innostanut.
Myyjä siinä sitten ehdotti, että käy heittämässä lenkki, niin tiedät miltä auto tuntuu.
Minä sanoin, että en uskalla, oma auto saattaa sen jälkeen tuntua pelkältä mopolta.
Siihen myyjä sanoi, että ethän sinä enää aja sillä, tuo sun autohan jää saman tien tähän liikkeen pihalle.
Sanoisko, että siinä oli myyjä, joka osasi vetää oikeasta narusta.
No, en ajanut, auto oli yhtä vanha kuin minun 530 ja välirahakin oli niin suuri, että ei innostanut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Mun mielestä hieno laite, en ole ajanut, istunut kyllä. Suomessa aina neliveto, Saksasta löytyy myös etuvetoversioita. Itse olen vakavasti harkinnut seuraavaksi, mutta 3.0 TSFI koneella.MotoAuto kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on Audin A7:stä
Kuumetta on piisannnut ja mieli tekisi käydä koeajolla.
Neliveto pitää olla, 3,0d ja S-line
Jari
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Hieno auto, mutta itseni yllätti rengasäänet. Oli toki talvirenkaat alla, mutta jos hintaa on about 100t€, niin ei kyllä rengasääniä saisi kuulua.MotoAuto kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on Audin A7:stä
Kuumetta on piisannnut ja mieli tekisi käydä koeajolla.
Neliveto pitää olla, 3,0d ja S-line
Jari
Olin koeajolla ja rengasäänet oli vaimon mielestä ja omastakin samaa tasoa, kun meidän e63:ssanupaha kirjoitti:Hieno auto, mutta itseni yllätti rengasäänet. Oli toki talvirenkaat alla, mutta jos hintaa on about 100t€, niin ei kyllä rengasääniä saisi kuulua.MotoAuto kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on Audin A7:stä
Kuumetta on piisannnut ja mieli tekisi käydä koeajolla.
Neliveto pitää olla, 3,0d ja S-line
Jari
Tosin meidän auto on lisä äänieristetty, mutta meillä 20" renkaat ja A7:ssa 18" Ei herättänyt kovaa omistamisen halua
Ilmajousitus oli hieman pettymys, värähteli ja oli epämääräisen oloinen. En osaa tarkemmin sanoa noin pienen ajon pohjalta. Ei vaan sopinut minulle
S7 olis varmaan kova juttu, auto sinänsä on hienon näköinen.
Moottori oli laiska omaan verrattuna, vääntö puuttui kokonaan. Kai sen voisi korjata ohjelmoinnista, niin kun omassa
Vähän sekavaa juttua, mutta tänään säästyi rahat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Mulle on Audeista jäänyt vähän mitäänsanomaton ajofiilis. Kyllä niillä matka taittuu ja A7 jota testasin oli ihan toimiva setti. Varsinkin penkit jotka demoautossa oli varmaan parasta mitä Audi tarjoaa. Niissä istuinosan sivutuetkin säätyi sähköllä ja niissä oli kyllä tosi hyvä istua.
Periaatteessa hyvä ajaa, tehot saa sopivalla moottorivalinnalla mutta ajofiilis lattea. Tavanomainen. Tästä huolimatta kun autobaanalla kerran A6:sta kepiteltiin tuntu auto luotettavalta kovassakin nopeudessa. Ehkä niissä tosiaan etuliite pitää olla S.
-p
Periaatteessa hyvä ajaa, tehot saa sopivalla moottorivalinnalla mutta ajofiilis lattea. Tavanomainen. Tästä huolimatta kun autobaanalla kerran A6:sta kepiteltiin tuntu auto luotettavalta kovassakin nopeudessa. Ehkä niissä tosiaan etuliite pitää olla S.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Kuume nousee! Mielessä kangastelee uusi F30. Bensana ajattelin, kun ei nykyisillä ajomäärillä ole dieselissä mitään järkeä ja niin pihejäkin ovat uudet bensakoneet. Pitänee taloudellisista syistä tyytyä 20i "mopoon", mutta on se kohtuullisen rivakka kulkemaan sekin ja vielä kun kahdeksanlovisen automaatin iskee siihen kylkeen, niin ajeleehan sillä. Ikinä ennen en ole edes ajatusta suonut automaatille, mutta ovat nuo nykyisin jo niin hyviä. Varsinkin tämä BMW:n käyttämä aski.
Vielä pitää kuitenkin malttaa. Vuoden loppuun on tietty säästötavoite. Siihen jos pääsen, niin annan itselleni luvan tilata. Ajattelin ajoittaa homman niin, että saan kiesin ensi kesän korvalle ajoon. On se sitten mukava päästellä kesäisiä teitä lomareissuille sun muille Ja onhan tässä vielä vähän muutakin epävarmuustekijää, kun ei oikein tiedä mitä kuristusta ja kiristystä ne nuo hallitusherrat sekä kaverinsa EK:ssa työväelle keksivät. Toivoa sopii, että edes ay-liike pitää pintansa. Ei tässä kovin monia satasia kestäisi vuositasolla menettää.
Eukkoseni ei kyllä pidä tästä hankkeesta ollenkaan! Hän vieroksuu vahvasti uusia ja uudehkoja autoja, etenkin BMW-merkkisiä. Tässä meillä on ikuinen ratkaisematon ristiriita ja olenkin päättänyt olla neuvottelematta "kotoisen hallituksen" kanssa tästä asiasta. Ajakoon hän vuosimallin 90 Corollalla ja minä ajan Bemarilla. Ei kai se sen mutkikkaampaa tarvitse olla!
Vielä pitää kuitenkin malttaa. Vuoden loppuun on tietty säästötavoite. Siihen jos pääsen, niin annan itselleni luvan tilata. Ajattelin ajoittaa homman niin, että saan kiesin ensi kesän korvalle ajoon. On se sitten mukava päästellä kesäisiä teitä lomareissuille sun muille Ja onhan tässä vielä vähän muutakin epävarmuustekijää, kun ei oikein tiedä mitä kuristusta ja kiristystä ne nuo hallitusherrat sekä kaverinsa EK:ssa työväelle keksivät. Toivoa sopii, että edes ay-liike pitää pintansa. Ei tässä kovin monia satasia kestäisi vuositasolla menettää.
Eukkoseni ei kyllä pidä tästä hankkeesta ollenkaan! Hän vieroksuu vahvasti uusia ja uudehkoja autoja, etenkin BMW-merkkisiä. Tässä meillä on ikuinen ratkaisematon ristiriita ja olenkin päättänyt olla neuvottelematta "kotoisen hallituksen" kanssa tästä asiasta. Ajakoon hän vuosimallin 90 Corollalla ja minä ajan Bemarilla. Ei kai se sen mutkikkaampaa tarvitse olla!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Juu, ei noista hankinnoista kannata etukäteen mainita. Vanha harrastajan totuus on, että helpommin saa anteeksi kuin luvan.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Automaatti ehdottomasti. Paljonko tulee kilometrejä?
Nuo bensat eivät ole kovinkaan pieniruokaisia, sekalaisessa ajossa kulutus taitaa olla siellä 8 litran päällä. Minulla löpövehje on vienyt koko 60 tkm aikana sekaisessa ajossa 5.2l/100km.
Jos ajat yli 10 tkm vuodessa, niin tuo löpövehje taitaa tulla edullisemmaksi. Laskukaava 3l eroa kulutuksessa x 100 x 1.5€ = 450 € vuodessa. Ja löpövehkeet käsittääkseni pitävät hintansa paremmin. Jos ajat vaikka 20tkm vuodessa, on kannattavuuseroa jo merkittävästi.
Nuo bensat eivät ole kovinkaan pieniruokaisia, sekalaisessa ajossa kulutus taitaa olla siellä 8 litran päällä. Minulla löpövehje on vienyt koko 60 tkm aikana sekaisessa ajossa 5.2l/100km.
Jos ajat yli 10 tkm vuodessa, niin tuo löpövehje taitaa tulla edullisemmaksi. Laskukaava 3l eroa kulutuksessa x 100 x 1.5€ = 450 € vuodessa. Ja löpövehkeet käsittääkseni pitävät hintansa paremmin. Jos ajat vaikka 20tkm vuodessa, on kannattavuuseroa jo merkittävästi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6