Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Vollgas kirjoitti:Ja enhän minä itse sitä näe kun istun autossa sisällä...
Hyvä pointti :w00t:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Vollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoita

Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Turbo kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoita

Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
Sama tyyppihän minä.
Taisi tosiaan olla aikoinaan ihan ekoja autoja Suomessa tuo oma XC90 V8.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Vollgas kirjoitti:
Turbo kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoita

Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
Sama tyyppihän minä.
Taisi tosiaan olla aikoinaan ihan ekoja autoja Suomessa tuo oma XC90 V8.
No kappas, täällä näköjään sitten taas törmättiin kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikka molemmilla merkit ja mallit vaihtuneet moneen kertaan, hauska yhteensattuma :)
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ja olihan se autokuume mullakin ja viiime viikolla sitten tein kaupat uudesta isosta Ford Transitista L3H2 155hv. Tammikuussa kilpiin, katotaan mitä sieltä tulee. Harrastuskäyttöön.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Vollgas kirjoitti:
Turbo kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Saa nyt nähdä mitä teen, XC 90 pitää koeajaa vielä.
Onks sulla ollut joskus Volvolandian aikaan XC90 V8 ? Oli jotain suomen ekoja ja ainoita

Sattumalta vaan jostain jääny mieleen, kun joku sinne sillon paljon autosta poustaili...
Sama tyyppihän minä.
Taisi tosiaan olla aikoinaan ihan ekoja autoja Suomessa tuo oma XC90 V8.
Jatkan utelua. Olitko sinä se, joka Volvolandiassa kirjoittelit kattavaa vaihtoreportaasia (taisit vaihtaa Volvon Q7;aan tai Meseen). Jos näin on niin samanmaan aikaan olin minäkin siellä palastalla aktiviina
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

VolvostaBemariin kirjoitti:
Jatkan utelua. Olitko sinä se, joka Volvolandiassa kirjoittelit kattavaa vaihtoreportaasia (taisit vaihtaa Volvon Q7;aan tai Meseen). Jos näin on niin samanmaan aikaan olin minäkin siellä palastalla aktiviina
Oikein muistat.
Mersun GL 420 CDI tuli Volvon tilalle jo kahden vuoden jälkeen kun Volvon laatu ei vakuuttanut. Mersu toimikin sitten täysin moitteetta sen 7v kun sitä pidin.

Ja VRCF:llä olen aktiivina edelleen.
BeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:56
Auto: BMW G30 530e
Cayenne S-E Hybrid
991.2 Carrera
Paikkakunta: Pyhtää

Vollgas kirjoitti:
///Marko kirjoitti:Mitä tuo Audi maksaa ja minkä verran siinä on tehoa verrattuna BeQ:n Porsche Cayenneen joka ainakin minusta näyttää paljon paremmalta?
Olikos tuo nyt rapiat 95 000€ (paitsi mitä hallitus nyt tekeekään autoveron suhteen -jäämme odottamaan).
Ja tehoa tuossa on 272 hv, luvataan 6,3s nollasta sataan.
Cayennessa tosiaan motivoi tuo teho/hinta suhde. Lähtöhinta 98675e sisältää jo oikeastaan pitkälti kaiken tarpeellisen ja kun hybrid on vielä S-varusteltu, seuraa paketissa mukana isommat jarrut kirkkaan vihreillä satuloilla, 4 ulostuloa yms. tarpeellista :lol:

Ja tehoa tosiaan on yhteensä se 306kW (416hp). Sähkömoottori taisi olla siitä se 70kW ja loput tulee audin 3 litraisesta turbosta. Sataseen arvo luokkaa 5,7s joka on tuolle möhkölle kohtuu ripeä aika.

Myös Q7:aa katselin mutta tuo ulkonäkö ei oikein iskenyt, olkoonkin että elektroniikkaa olisi saanut aimo annoksen enemmän. :thuup:

Edit. Niin ja ilmajousitus oli erittäin järkevän hintainen, 2300e autoveroineen.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Tuosta Cayennesta kyllä katselisi mielellään enemmänkin kuvia :thuup:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

BeQ kirjoitti:Cayennessa tosiaan motivoi tuo teho/hinta suhde. Lähtöhinta 98675e sisältää jo oikeastaan pitkälti kaiken tarpeellisen ja kun hybrid on vielä S-varusteltu, seuraa paketissa mukana isommat jarrut kirkkaan vihreillä satuloilla, 4 ulostuloa yms. tarpeellista :lol:

Ja tehoa tosiaan on yhteensä se 306kW (416hp). Sähkömoottori taisi olla siitä se 70kW ja loput tulee audin 3 litraisesta turbosta. Sataseen arvo luokkaa 5,7s joka on tuolle möhkölle kohtuu ripeä aika.
Kyllähän tuo Cayenne plugin hybrid on aika kilpailukykyisesti hinnoiteltu juuri teho vs. hinta. Toki XC90 T8 plugin hybrid ja tuleva X5 xDrive40e PlugIn Hybrid voivat olla kovia kilpakumppaneita sarjassaan.
Finnflyer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Tammi 2014, 14:41
Auto: BMW330CdA M, BMW530dA M-sport, BMW320dA F31
Paikkakunta: Helsinki

laituri kirjoitti:
Finnflyer kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:Minulla on S3 eikä se mitääm öljyä vie, en tiedä mitä koneita tuo öljyjuoppoisuus koskee muttei ainakaan S3:a. Bensaa syö mutta se kuuluu asiaan :)
Kaikki Audin TFSI koneet, varsinkin 1,8 ja 2,0 kuluttavat suuria määriä öljyä (vuosimallit 2010-14), samoin 2,0 TDI koneet.
No luetaan niitä tekstejä mitä ihmiset tänne kirjoittavat. No minun osalta tämä saa olla tässä.

Kiitokset linkkauksista, mutta en ole etsimässä E9X mallia vaan F31 335i xDrive mallia.
Tuossa : http://www.hs.fi/autot/a1305960478284" onclick="window.open(this.href);return false; , harmillista mutta totta :-).

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1431405638040.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> autokuumeisille tiedoksi :-)
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Tuli poikettua katsomassa yhtä BMW 550:stä. Istuin autossa ja myyjän kanssa juteltiin autosta.
Myyjä siinä sitten ehdotti, että käy heittämässä lenkki, niin tiedät miltä auto tuntuu.
Minä sanoin, että en uskalla, oma auto saattaa sen jälkeen tuntua pelkältä mopolta.
Siihen myyjä sanoi, että ethän sinä enää aja sillä, tuo sun autohan jää saman tien tähän liikkeen pihalle.
Sanoisko, että siinä oli myyjä, joka osasi vetää oikeasta narusta.
No, en ajanut, auto oli yhtä vanha kuin minun 530 ja välirahakin oli niin suuri, että ei innostanut.
MotoAuto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Syys 2012, 17:38
Auto: E63 635d -09

Mitä mieltä arvon raati on Audin A7:stä
Kuumetta on piisannnut ja mieli tekisi käydä koeajolla.

Neliveto pitää olla, 3,0d ja S-line

Jari
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

MotoAuto kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on Audin A7:stä
Kuumetta on piisannnut ja mieli tekisi käydä koeajolla.

Neliveto pitää olla, 3,0d ja S-line

Jari
Mun mielestä hieno laite, en ole ajanut, istunut kyllä. Suomessa aina neliveto, Saksasta löytyy myös etuvetoversioita. Itse olen vakavasti harkinnut seuraavaksi, mutta 3.0 TSFI koneella.
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

MotoAuto kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on Audin A7:stä
Kuumetta on piisannnut ja mieli tekisi käydä koeajolla.

Neliveto pitää olla, 3,0d ja S-line

Jari
Hieno auto, mutta itseni yllätti rengasäänet. Oli toki talvirenkaat alla, mutta jos hintaa on about 100t€, niin ei kyllä rengasääniä saisi kuulua.
MotoAuto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Syys 2012, 17:38
Auto: E63 635d -09

nupaha kirjoitti:
MotoAuto kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on Audin A7:stä
Kuumetta on piisannnut ja mieli tekisi käydä koeajolla.

Neliveto pitää olla, 3,0d ja S-line

Jari
Hieno auto, mutta itseni yllätti rengasäänet. Oli toki talvirenkaat alla, mutta jos hintaa on about 100t€, niin ei kyllä rengasääniä saisi kuulua.
Olin koeajolla ja rengasäänet oli vaimon mielestä ja omastakin samaa tasoa, kun meidän e63:ssa
Tosin meidän auto on lisä äänieristetty, mutta meillä 20" renkaat ja A7:ssa 18" Ei herättänyt kovaa omistamisen halua :thdw:

Ilmajousitus oli hieman pettymys, värähteli ja oli epämääräisen oloinen. En osaa tarkemmin sanoa noin pienen ajon pohjalta. Ei vaan sopinut minulle :conf:
S7 olis varmaan kova juttu, auto sinänsä on hienon näköinen.
Moottori oli laiska omaan verrattuna, vääntö puuttui kokonaan. Kai sen voisi korjata ohjelmoinnista, niin kun omassa :mus:

Vähän sekavaa juttua, mutta tänään säästyi rahat :drink:
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Mulle on Audeista jäänyt vähän mitäänsanomaton ajofiilis. Kyllä niillä matka taittuu ja A7 jota testasin oli ihan toimiva setti. Varsinkin penkit jotka demoautossa oli varmaan parasta mitä Audi tarjoaa. Niissä istuinosan sivutuetkin säätyi sähköllä ja niissä oli kyllä tosi hyvä istua.

Periaatteessa hyvä ajaa, tehot saa sopivalla moottorivalinnalla mutta ajofiilis lattea. Tavanomainen. Tästä huolimatta kun autobaanalla kerran A6:sta kepiteltiin tuntu auto luotettavalta kovassakin nopeudessa. Ehkä niissä tosiaan etuliite pitää olla S.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Kuume nousee! Mielessä kangastelee uusi F30. Bensana ajattelin, kun ei nykyisillä ajomäärillä ole dieselissä mitään järkeä ja niin pihejäkin ovat uudet bensakoneet. Pitänee taloudellisista syistä tyytyä 20i "mopoon", mutta on se kohtuullisen rivakka kulkemaan sekin ja vielä kun kahdeksanlovisen automaatin iskee siihen kylkeen, niin ajeleehan sillä. Ikinä ennen en ole edes ajatusta suonut automaatille, mutta ovat nuo nykyisin jo niin hyviä. Varsinkin tämä BMW:n käyttämä aski.

Vielä pitää kuitenkin malttaa. Vuoden loppuun on tietty säästötavoite. Siihen jos pääsen, niin annan itselleni luvan tilata. Ajattelin ajoittaa homman niin, että saan kiesin ensi kesän korvalle ajoon. On se sitten mukava päästellä kesäisiä teitä lomareissuille sun muille :) Ja onhan tässä vielä vähän muutakin epävarmuustekijää, kun ei oikein tiedä mitä kuristusta ja kiristystä ne nuo hallitusherrat sekä kaverinsa EK:ssa työväelle keksivät. Toivoa sopii, että edes ay-liike pitää pintansa. Ei tässä kovin monia satasia kestäisi vuositasolla menettää.

Eukkoseni ei kyllä pidä tästä hankkeesta ollenkaan! Hän vieroksuu vahvasti uusia ja uudehkoja autoja, etenkin BMW-merkkisiä. Tässä meillä on ikuinen ratkaisematon ristiriita ja olenkin päättänyt olla neuvottelematta "kotoisen hallituksen" kanssa tästä asiasta. Ajakoon hän vuosimallin 90 Corollalla ja minä ajan Bemarilla. Ei kai se sen mutkikkaampaa tarvitse olla!
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Juu, ei noista hankinnoista kannata etukäteen mainita. Vanha harrastajan totuus on, että helpommin saa anteeksi kuin luvan. :mus:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Automaatti ehdottomasti. Paljonko tulee kilometrejä?

Nuo bensat eivät ole kovinkaan pieniruokaisia, sekalaisessa ajossa kulutus taitaa olla siellä 8 litran päällä. Minulla löpövehje on vienyt koko 60 tkm aikana sekaisessa ajossa 5.2l/100km.

Jos ajat yli 10 tkm vuodessa, niin tuo löpövehje taitaa tulla edullisemmaksi. Laskukaava 3l eroa kulutuksessa x 100 x 1.5€ = 450 € vuodessa. Ja löpövehkeet käsittääkseni pitävät hintansa paremmin. Jos ajat vaikka 20tkm vuodessa, on kannattavuuseroa jo merkittävästi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin