Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
E39Fin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 15:59

Suotta te noita DPF tukkeutumisia pelkäätte jos ajatte kunnon matka-ajoa reilulla kaasulla. Meillä on tossa 530tkm ajettu 530xDa alkuperäsellä DPF:llä (ei ainakaan laakkosen lapuissa ollut sen vaihtoa, sen sijaan vaiheloota vaihettu kahesti ja jakolaatikko kerran). Alkujaan stadin taksi. Meidän aikana ajettu maantieajoa välillä mutkateitä kunnolla niin että DPF lämpenee. iDrive muistaakseni sanoi meille tullessaan että vaihto 30tkm. Kuitenkin edelleen voimissaan ja ajettu pihaan tulemisen jälkeen 200tkm. Kaupunkiajohan lyhyin välimatkoin tolle on myrkkyä.
Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

Kuume on päällä pitkästä aikaa. Toki vaihtoehtoja tulee harva se viikko katsottua, mutta nyt lämpö on saavuttanut aivan uudet lukemat.. ;)

En tiedä, mitä mieltä palstaveljet ja -sisaret ovat seuraavasta, mutta itseäni houkuttaa vaihto F07 30d xDriveen. Mitään järkeähän tuossa vaihdossa ei ole, koska nykyisellä olen ajanut todella vähän (hieman päälle 20 tkm) ja ensihuoltokin tuli tehtyä viikko sitten.. Autona F07 on takaa susiruma, mutta edestä jotenkin ylväämpi/massiivisempi kuin F10. Talven lähestyessä neliveto olisi poikaa, vaikka hyvin takavedolla olenkin aiempina talvina pärjännyt. Enkä kyllä kiellä moottorin vaikutusta fiilikseen. Isällä on F13 dieselinä ja kyllä sillä ajaminen on 100x nautittavampaa kuin nelipyttyisellä F10:llä. Enemmän kuin hyvin tämä 20d -konekin on kyllä riittänyt omiin ajoihini ja antaa tietyssä määrin sitä ajamisen iloakin. :)

Valinta/päätös on loppupeleissä meikäläisen omissa hyppysissä, mutta mielelläni kuulisin muiden kommentit. Mitä tekisit vai olisitko tekemättä mitään? :blush:
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

F07:n on perästään raskaan näköinen, mutta ei minusta muuten rumempi kuin esim. X6, mikä tuntuu myyvän kuin häkä. :conf:

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta F07:sta. Näiden omistajat ovat aika harvassa, mikä voi jonkun mielessä olla etu F10:iin verrattuna. Yksi työkaveri vaihtoi E60:sta F07:aan ja tuntui olevan kovasti tyytyväinen, mulle ei ihan selvinnyt että mikä siinä oli parempaa, mutta sisätiloista ainakin tuli kehuja.

Tässä ketjussa muutama sivu sitten on muutama kuva F07:sta. Omasta mielestäni F07 shadow line listoilla, isoilla vanteilla ja lievällä madalluksella on hyvännäköinen auto (paitsi "shampanjan" värisenä).

Kuva
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Saako kirjoittaa tähän ketjuun kuinka autokuume kuoli :)

Itsellä se on on ollut krooninen tauti - eli auto on vaihtunut viimeisen vajaan kymmenen vuoden ajan noin vuoden välein. Mutta ei nyt. Siihen vaikutti kaksi asiaa:

Asioin pari viikkoa sitten autonvaihto mielessä Delta Bavariassa Lahdessa ja siitä jäi seuraava maku: "Pitäköön kehähuijari tunkkinsa". Yämä vaikutti ylipäätään halua asioida autokaupoissa. Toisekseen: Reilu vuosi sitteen alle saatu F25 on käytännössä kaikilla herkuilla ja sen arvosta on nyt reilussa vuodessa tippunut vajaa 30%. Eipä kannata siis ihan heti vaihtaa. Hinnan tippuminen loivenee koko ajan.

Kuume on siis poissa. :lol:
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Lieneekö tämä varsinaista kuumeilua, mutta kirjailempa kuitenkin. :tong:
Ennen tuota edellistä E90 / 320iA:ta, allekirjoittanut ajeli pääsääntöisesti noilla Vaaggeni tuotteilla.
Viimeisen, B8/1,8 turbo Audin jälkeen vapari BMW (E90/320iA) tuntui yllättävän hyvältä?!
Nyt on käymässä toisin päin?
F30:n on ollut lievä pettymys ja rinkeli keulalta olisi tarjolla juuri meille sopiva ajokki. Audi A3 Sedan.
Jos tuohon ottaaa 1,8:n koneen, niin neliveto tulee jo vakiona. Business paketti tuo jo Sporttipenkitkin mukaan. :w00t:
Onhan se hiukan pienempi kuin F30:nen, mutta meitä on pääsääntöisesti vain kaksi, kun autoilemme.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tuntuu että 20i:ssä on ollut pettymyksiä, mutta en ole kuullut yhtään pettymystä 20d:stä. Ehkä hintaerolle onkin perustetta, vaikka sitä on ihmetelty.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

F01-kuumetta puskee... Saksanmaalta irtoais jo monenmoista yksilöä 30keur budjetilla. Veroja tietysti joutuu makseleen, mutta halvemmaksi taitaisi silti tulla, kuin paikalliset kulimallit.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

salmol kirjoitti:Tuntuu että 20i:ssä on ollut pettymyksiä, mutta en ole kuullut yhtään pettymystä 20d:stä.
Ei minua tuo konepuoli ole häirinnyt missään vaiheessa. Se kyllä käy kukkuu ja kurnuttaa niin kuin pitääkin, mutta kokonaisuus jotenkin ontuu??
Penkkien kangas on niin kuin ennnen vanhaan "Teryleeni" housua ja vaikka kapiini on nyt hienostuneemman oloinen kun E90:ssä, niin vanhempi oli käytännöllisempi ja istuimet olivat ainakin tukevammat?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:Tuntuu että 20i:ssä on ollut pettymyksiä, mutta en ole kuullut yhtään pettymystä 20d:stä. Ehkä hintaerolle onkin perustetta, vaikka sitä on ihmetelty.
Mun mielestä tuossa 20i:ssä ei ole muuta vikaa kuin, että se käy tyhjäkäynnillä hieman dieselmäisesti, mutta ei toki niin äänekkäästi kuin oikeat dieselit. VAG-autojen TSI/TFSI-moottorien ääni ei kuulu niin hyvin auton sisälle tyhjäkäytöllä.

Voima tulee tuossa 20i:ssä paljon tasaisempana mattona ja laajemmalla alueella ja vääntöä on hiukan vähemmän kuin monessa tehokkaassa dieselissä, jossa tosin vääntöäalue on kapeampi ja voimakkaampi.

Tuo moottorin lineaarinen käytös tekee tuosta 20i:stä vähän tylsän ja mitäänsanomattoman tuntuisen.Se on hyvä peruskone ja suht tehokas motti arkiajoon muttei mitenkään jännä tai erityisesti kiksejä antava. Automaatin ja hienosti toimivan nelivedon kanssa meno on niin eleetöntä, että sitä voisi kutsua jopa tylsäksi. Siitä lyötyy enempi luonnetta kun käyttää Sport-tilaa tai räppäilee rattivaihteita, mutta kyllä jonkin kuusimukisen tyhjäkäyntiääni on ihan eri kuuloista ja muriseehan ne paljon hienommin kun niitä käskee. Uskon myös, että VAG:n 1.4-1.8TFSI:t kuluttavat vähemmän kuin tuo 20i automatic xDrive joka ei mulla ainakaan kulje lähellekään sillä mitä tehdas lupaa. Toki mun ajotkin on mitä on. Lähes pelkkää kaupunkia ja kaupasta toiseen tai asioilla "juoksemista" eli jatkuvaa pätkäajoa ja auton sammutteluja&käynnistelyjä.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

EPJBMW kirjoitti:
salmol kirjoitti:Tuntuu että 20i:ssä on ollut pettymyksiä, mutta en ole kuullut yhtään pettymystä 20d:stä.
Ei minua tuo konepuoli ole häirinnyt missään vaiheessa. Se kyllä käy kukkuu ja kurnuttaa niin kuin pitääkin, mutta kokonaisuus jotenkin ontuu??
Penkkien kangas on niin kuin ennnen vanhaan "Teryleeni" housua ja vaikka kapiini on nyt hienostuneemman oloinen kun E90:ssä, niin vanhempi oli käytännöllisempi ja istuimet olivat ainakin tukevammat?
Istuimien tulevuudesta en tiedä, mutta näissä uuden mallin istuimissa perse ei ainakaan puudu kuten ex-mallissa. Paremmin topattu ja mukavampi istua kuin edellisen mallin perusjakkara. Reisituki on myös tässä uudessa parempi kun istuiosa on hieman pidempi kuin ennen. Myös vakioverhoilun kangas on nyt sellaista ettei siihen tartu lika, pöly ja koirakarvat ihan niin helposti kuin vanhaan malliin eikä se ole ihan niin halvan näköistä kuin edellisen korimallin vakioverhoilu. Minusta se on mennyt noiltaosin parempaa suuntaan ja myös se kuviointi on nyt hiemna fiksumman ja modernimman oloinen kuin aiemmin. Hieman halvahko se on nyttenkin vielä, eli minusta vakiona voisi olla verhoilu, jossa on yhdistetty nahkaa ja kangasta, nahkaa ja alcantaraa tai alcantaraa ja kangasta.

Laadukkaampaa suuntaan se verhoilu ja toppaukset on menny myös siinä suhteessa, että verhoilu ei ole venynyt käytössä vielä yhtään. Ei edes kuskin penkistä. Edellisten E91LCI:ni takapenkit oli heti uudesta asti ihan rypyllään ja kuin norsun nussimat sekä etupenkkien persosat venyi muutaman tuhannen ajokilsojen jälkeen montuille ja rytyille. Eikä ne mennyt edes takuuseen takuuaikana, sanoivat vaan, ettei niille mitään voi tehdä ja että ei tää sentään mikään Jeep ole, katsos niissä on vielä kelvottamammat verhoilut. Eli istuinmukavuus ja kankaan istuvuuden sekä ryhdikkyyden laatu on ainakin parantunut.

Siinä siis mun kokemukset minun osalta ja peruspenkeistä.

Olen mä noita Audejakin katellut sillä silmällä, muttei se sportpenkin vakiona oleva harmaa-valkoinen ruutukuosi minusta nyt niin hieno ole. On kuin jotkut aamutohvelit tai pyjama.

Audi on alkanut itseänikin kiinnostaa ja voi olla taas mukana seuraavalla vaihtokierroksella. Niissä on vaan ollut jokinverran ongelmaa maalipintojen kanssa ja korin osia on maalailtu takuuseen. Uusi A3 sedan tehdään Unkarissa (muistelisin näin) ja ainakin volkkarin Saksassa tehdyt mallit oli paremmin kasattu ja viimeistelty sekä viattomampia kuin Meksikossa kyhätyt. Et vähän epäilyttää tuo valmistusmaa.

Samaten en oikein luota noihin S-tronic vaihteistoihin. Sama asia kuin DSG ja onhan niissä ainakin ollut monenmoisia ongelmia. Toki niitä tehdään paljon, mutta jos laatu on kunnossa , niin ei niitä silti pidä niin paljon porsia. Öljykin on monille TSI/TFSI padoille maistunut eikä minua huvita ainakaan ostella jotain 25,00 euron öljypurnukoita sen takia, että tehdas on sitä mieltä, että se on ihan normaalia, jos niitä saa vaikka kaksi kertaa ostella huoltovälin aikana. Nythän aika monessa Audissa on ketjun sijaan taan hihna. No 1.8TFSI taitaa olla ainakin A3:ssa ketjulla? Skoda puolella 1.8TSI:ssä on ollut ketjunkiristin ongelmia ja ketjujen venymisiä, joten jos vastaavaa on luvassa, niin ei oikein henk. koht. innosta.

Multitronicin uskaltaisi jo nyt ottaa, sillä niissä on ollut enää aika vähän ongelmia. Sitä ei vaan kohta saa enää moniinkaan Audeihin.

1.4TFSI/TSI:ssä on nyt toki jakohihna, mutta siinä on myös se sylinterien lepuutustopiminto Audeissa ja volkkareissa ja mitä olen kuvia siitä nähnyt, niin on aika heiveröisen näköinen toteutus ja siinähän on taas yksi vikakohde lisää. Vihaan jo ihan tarpeeksi sitä start&stopia.

No katotaan parin vuoden päästä uskaltaako sitä sortua moisten pelkojen takia Audiin. Nyt bemu vaikuttaa kuitenkin niin lyömättömän hyvältä ja toimivalta, että kyllä tällä vielä sen pari vuotta mielellään päästelee.
7jarppa7
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2013, 09:57

Squamish kirjoitti:F07:n on perästään raskaan näköinen, mutta ei minusta muuten rumempi kuin esim. X6, mikä tuntuu myyvän kuin häkä. :conf:

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta F07:sta. Näiden omistajat ovat aika harvassa, mikä voi jonkun mielessä olla etu F10:iin verrattuna. Yksi työkaveri vaihtoi E60:sta F07:aan ja tuntui olevan kovasti tyytyväinen, mulle ei ihan selvinnyt että mikä siinä oli parempaa, mutta sisätiloista ainakin tuli kehuja.

Tässä ketjussa muutama sivu sitten on muutama kuva F07:sta. Omasta mielestäni F07 shadow line listoilla, isoilla vanteilla ja lievällä madalluksella on hyvännäköinen auto (paitsi "shampanjan" värisenä).

Kuva
:thup: Auto kuumetta!!!
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Moi!

Tässä uusi foorumilainen , joka on ensimmäistä BMW:tä hankkimassa. Tarkoitus olisi hankkia uusi 328i xDrive Touring.

Autokuume on ja ei ole. Mikään kova vimma auton hankintaan ei varsinaisesti ole päällä, mutta nykyiseenkään autoon ja merkkiin (VW) en haluaisi enää jäädä. BMW vaikuttaa selkeältä valinnalta. Hieman vain ihmetyttää, ettei hankinta ole kuitenkaan kovin korkeaa kuumetta nostanut. Koeajolla on käyty, auto on loistava, esitteet selattu, vaihdossa annettava auto arvioitu kohtuulliseksi, uuden auton tarjous asiallinen ja rahoitus kunnossa. Kaikki allekirjoitusta vaille valmiina, mutta se viimeinen fiilis, jota kovaksi autokuumeeksi sanotaan, puuttuu. Luulisi, että tälläisillä ominaisuuksilla ja tämän hintaluokan auton hankkiminen nostaa kuumetta kovastikkin. Automiehiä sitä kuitenkin ollaan henkeen ja vereen.

Tiedän kyllä, että tulisin pitämään tästä ehdokkaana olevasta Bemarista paljon, mutta nyt ei vielä ole mitään suurta fiilistä ja odotuksen intoa. En tiedä miten tähän nyt suhtautuisi. Pistääkkö vain silmät kiinni ja nimi paperiin kun tietää, että loistava auto olisi tulossa ja fiilis sieltä kyllä syttyy lopulta (vrt. järjestetty avioliitto :) ) vaiko odottaakko sitä fiiliksen syntyä. - Varsinaista "1st world problem" -osastoa :)
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

^kyllähän auton vaihdossa täytyy se fiilis olla. Ja sen uuden tarjota jotain sellaista mitä nykyisessä ei ole, josta se odotuksen tunne syntyy. Muutoinhan olisi ihan sama vaikka ajaa sillä nykyisellä.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Aikoinaan ultimatevw:n puolella oli hyvä ohje "Onnellisen uuden auton ostajan opas ja omistajan viisi sääntöä", artikkeli löytyy myös täältä:

http://a6retrofit.tripod.com/articles/o ... staja.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Henrik:

vertauksesi "järjestettyyn avioliittoon" kuulostaa kyllä siltä, että löytämäsi auto ei ole "se oikea". Kyllä autokuume minusta pitää saada kunnolla päälle, jotta uudesta noinkin kalliista autosta saa ne kunnon fiilikset. Jäitä hattuun, ja katselemaan jotain muuta kohdetta. Bemarihan merkkinä on mitä suositeltavin ja tarjoaa muitakin malleja.

Itselläni on pientä kuumeen nousua xDrive -kampanjan myötä havaittavissa. Yritän vielä jarrutella, kun tässä työttömyysjaksolla jo päätin pitää autobudjetin alhaisempana. Kauankohan sekin päätös pitää töihin palattuani :blush: .
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Ihan kelpo ajatuksia edellä, kiitokset.

Jos vertaa fiiliksiä parin vuoden takaiseen E90 320dx:n koeajoon, niin sen jälkeen fiilikset olivat paljon korkeammalla, ei sillä etteikö nytkin sitä selkeää kuumetta olisi myöskin.

Olen funtsinut, että ehkäpä se "ongelma" on siinä, että olen E90:n myötä mieltänyt BMW:n tyylikkään askeettiseksi ja pelkistetyksi tosi ajajan työkaluksi, jossa ei ole muuta kuin pitävät penkit, jouheva voimansiirto, napakka alusta sekä voimakas moottori. Ei mitään kikkailuja tai muita japanialaisia( ;) ) joulukuusenkoristeita vaan "mies-kitara-ääni"-konseptilla tehty puhdas auto. Nyt kun tuota F31:stä on tullut speksailtua lattiasta kattoon, alkaen Sport-linestä, niin se alkaa ehkä tuntumaan liian paljon siltä joulukuusenkoristeelta. Viimeisin lisäys, laajennettu mittaristo taisi ehkäpä olla piste i:n päälle. No tuosta lisävarusteiden runsaudesta pääsee tietty eroon helposti. - Tiedä sitten tulisiko jotain varustetta ikävä luovutuksen jälkeen.

Ehkäpä aukaisen tarjouksen sekä 3-sarjan katalogin ja selaan mitä oikeasti ja mitä en oikeasti tarvitse.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Se on tuo varustejuttukin meillä ostajilla eri tavalla painottuva henkilökohtaisten mieltymysten mukaan. Itse panostan mieluummin rahani voimalinjaan kuin varusteisiin. Tuossa on vielä se hyvä puoli, että myydessä siitä saa aikanaan jotain takaisin, kun varusteet taas menevät liki ilmaiseksi seuraavalle omistajalle.

Jos nyt uskaltaisin laittaa vähäiset euroni kiinni Bemarin hintaluokan autoon, niin paras paketti itselleni olisi kai 520 dA xDrive kampanjamalli. Siinä tuota voimalinjaa edustaa neliveto, ei toki vielä moottori. Lisukkeina ehkä vain HiFi -audio. Toki 530 dA xDrive olisi toiveeni, mutta ei taida siihen talous taipua, jos edes tuohon halvempaankaan. Kolmossarjan hintaero viitoseen verraten on mielestäni aika pieni näissä 20d -koneisissa kampanjamalleissa.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Markku J kirjoitti:Jos nyt uskaltaisin laittaa vähäiset euroni kiinni Bemarin hintaluokan autoon, niin paras paketti itselleni olisi kai 520 dA xDrive kampanjamalli. Siinä tuota voimalinjaa edustaa neliveto, ei toki vielä moottori. Lisukkeina ehkä vain HiFi -audio. Toki 530 dA xDrive olisi toiveeni, mutta ei taida siihen talous taipua, jos edes tuohon halvempaankaan. Kolmossarjan hintaero viitoseen verraten on mielestäni aika pieni näissä 20d -koneisissa kampanjamalleissa.
Olen tässä pitkin syksyä käynyt sisäistä kamppailua uudesta nelivedosta, mutta tuo xdrive kampanja käänsi kaiken päälaelleen. Alunperin meinasin 330dx mallia, mutta 530dx malli on nyt käytännössä samanhintainen, kun siihen saa business paketin, 330d malliin ei. 320dx malli ja 520dx mallin hinta ero taas vain 5k, joka käytännössä on vain muutaman lisävarusteen hinta. Ei siis mieltä siinäkään. Nykyisen 520d mallin vaihtaminen pelkästään 520dx nelivetoon ja väliraha 20k ei tunnu houkuttelevalta, en saisi siinä mitään muutakuin nelivedon, muuten auto olisi tismalleen sama kuin nykyinen. Eli lopputulema on ainakin minulla se, että jään odottelemaan jotain muuta mielenkiintoista nelivetoa (X3 LCI / X4), jotka molemmat julkaistaneen alkuvuonna 2014.
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Totta, että 328ix:n hinnalla saisi 520dx:n ja vieläpä jäisi varaa ladata lisävarusteitakin mukaan. Meille vain tuo F11 on liian iso auto. F31:kin on jo hieman enemmän tilaa kuin käytännössä tarvitsemme, puhumattakaan, että F31 on ulkoisesti kompaktimpi ja näin ollen mieleisempi.

Olen kanssa miettinyt samaa asiaa mistä Markku J mainitsi eli kuinka paljon lisävarusteet menettävät jälleenmyyntiarvoaan. BMW:llä kun lisärit ovat erityisen kalliit niin ehkäpä niitä ei kovin paljoa kannata hamstrata, vain ne ns. "pakolliset". Tällä hetkellä F31:sen tarjouksessa on lähinnä vain teknisiä ja käytännöllisiä lisävarusteita, joita tulee päivittäin käytettyä, mutta kovin tuntuu helposti nousevan loppusumma lähemmäs 10tonnia jos ei pidä tolkkua matkassa.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Henrik kirjoitti:Olen kanssa miettinyt samaa asiaa mistä Markku J mainitsi eli kuinka paljon lisävarusteet menettävät jälleenmyyntiarvoaan. BMW:llä kun lisärit ovat erityisen kalliit niin ehkäpä niitä ei kovin paljoa kannata hamstrata, vain ne ns. "pakolliset"..

Kun ostin nykyisen F11:sta, niin siinä oli lähes kaikki mitä 5-sarjalaiseen saa, panoraamakatto ehkä ainoa joka puuttuu.
Auton oli hankkinut bmw-liike ja ruksannut lähes kaiken, sitten se ostettiin liikkeestä ja minä ostin sen
vuoden ajettuna. Listahinnoin sen hinta oli noin 95000 euroa ja minulle se myytiin hintaan 65000 euroa.
Siis vuodessa häipyi noin 30000 euroa eli käytetyssä noita lisävarusteita ei juurikaan hinnassa arvosteta.
Olisiko ollut niin, että varusteet lisäsivät hintaa noin 2000-3000 euroa, kun silloin vertasin vastaaviin.

Ja vieläkin täytyy sanoa, että tuo nelipyöräohjaus on aivan mainio liikenneympyröissä ja kaupunkiliikenteessä.
Sitten suuremmissa nopeuksissa pienellä ratin liikkeellä auto kääntyy herkästi liikaa, se vain täytyy oppia.
Nuo takapyöräthän kääntyvät vain 3 astetta, mutta niiden vaikutus on huomattava.

Tässä eräänä päivänä bemari ilmoitti, että avain kaipaa uuden pariston. Ajoin bmw-liikkeeseen hakemaan uuden
nappipariston, kun ajattelin, että liikkeestä saa tuoreen pariston. Siinä sitten tuli vastaan tuttu automyyjä ja
yritin aloitaa juttelun tyyliin, on ilmoja pidellyt, mutta autoihin ne jutut tietysti päätyivät.
Myyjä kertoi hyvän myyntitapahtuman: Mies ajoi autollaan liikkeen pihaan, käveli sisään ja törmäsi tuttuun
myyjään. Mies sanoi, että pitäis saada vetokoukku autoon. Myyjä katseli autoja täynnä olevaa halliaan ja
kysyi, että mihin autoon haluat vetokoukun? Ja niin vain kävi, että mies lähti uudenkarhean auton kanssa liikkeestä.
Tämä jos mikä todistaa sen kuinka vaarallista on poiketa autoliikkeeseen.
Vastaa Viestiin